Waarheen in de VS

16-11-2011 11:17 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
In Mei willen we voor een week of drie naar de VS maar kunnen wel wat hulp gebruiken voor de exacte locatie.

We zijn al twee keer in Californië geweest, yosemite, san fransisco, LA etc. En willen nu wel wat anders.

Miami en Florida etc trekt ons niet echt.

We houden van natuurparken en het zou voor de kinderen leuk zijn om een keer een pretpark te bezoeken. Steden zijn ook leuk maar moeten niet de overhand hebben.

Oudste kind is overigens 5.

Wat raden jullie aan?
Montana/Wyoming: Yellowstone, ranches en rodeo's. Maar mei is nog wel wat te vroeg daar, dan kan er nog sneeuw liggen.
Mei is wel goed voor Las Vegas, Monument Valley, Bryce, Grand Canyon.
Bryce Canyon!!!!!!!!!!
2 Jaar geleden lag er in Bryce nog sneeuw eind april, maar was wel mooi om te zien.
Waarom Florida niet? Heb je ook mooie natuur hoor. Keys, manatees, de westkust...
Computer says nooooo
quote:kwikkwekenkwak123 schreef op 16 november 2011 @ 11:17:

Miami en Florida etc trekt ons niet echt.

We houden van natuurparken en het zou voor de kinderen leuk zijn om een keer een pretpark te bezoeken. Steden zijn ook leuk maar moeten niet de overhand hebben.

Oudste kind is overigens 5.

Wat raden jullie aan?Toch Florida... daar heb je voor 3 weken zo'n beetje alles wat je zoekt. Wat trekt je niet aan Miami en Florida?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Huur een camper, en ga richting Maine en New Hampshire. Genoeg te zien en te doen daar.
Colorado is ook prachtig! Met de rockies. Een en al prachtige natuur. Ook themeparken en wel de mogelijkheid van een grote stad, maar zeker niet zo dat het een en al grote stad is.

Wat het weer betreft... er kan in mei nog volop sneeuw liggen. Maar de parken geven eigenlijk allemaal aan dat vanaf mei eigenlijk de hele natuur begint te ontwaken, de wegen die 's winters gesloten zijn weer open gaan etc. Dus dat is ook afhankelijk hoeveel neerslag er die winter gevallen is of en hoeveel sneeuw er dan nog ligt.

Succes met je keuze! Er is zoveels moois te zien in de USA.
Florida is ook niet ons ding. Wat denk je van

Las Vegas - Zion - Bryce - Moab - Monument Valley - Page - Grand Canyon - Joshua Park - Los Angeles

Ofzoiets...

In de Lannoo gidsen staan heel goede routes beschreven. Lekker met een camper, supertrip!
De laatste optie klinkt goed. Die ga ik eens uitdiepen .

Tsja waarom trekt Miami etc me niet. Mij teveel strand en mooie mensen. En ik weet dat dit waarschijnlijk een Volkomen fout beeld is hoor.

Wat is er dan wel in die regio dat ik echt zou moeten zien? Waarom is het er wel leuk?
Ik ben nog niet in Florida geweest, maar mij trekt Miami ook niet. Maar ik zou wel gewoon 'n rondje rijden met globaal gezien de Keys, de Everglades en ik zou aan de westkust naar Venice gaan voor strand (omdat ik daar 'n logeeradresje heb ) en naar Orlando voor de pretparken.
Oregon en Washington zijn ook enorm mooi, en dan kun je ook een stukje Canada erbij pakken (omgeving Vancouver en Vancouver Island)

In Washington heb je de scablands... Dit is het effect van een gigantische overstroming door een ijsdam die het eens begeven heeft. http://en.wikipedia.org/wiki/Channeled_Scablands

Mooie stranden http://www.cannonbeach.org/

Seattle is een hele mooie stad en rond de San Juan eilanden kun je je orca's zien.

In mei kun je hele mooie dagen hebben (heb er wel eens in mei op het strand gezeten) maar geen garanties. Dan moet je toch naar California of Florida.
Ik vond Florida eigenlijk ook heel leuk. Ik ben niet in Miami geweest, maar omgeving Tampa, datbis misschien al anders. Inderdaad de Everglades, bij Tampa een aantal mansions op suikerplantages, gesnorkeld met zeekoeien (heel cool, misschien wel nog een beetje eng voor een 5-jarige), pretparken in Orlando, dolfijnensafari En Miami zelf is wellicht wel van het zien-en-gezien-worden, maar daar waar ik zat waren vooral heel veel redneck Amerikanen. Echt een beetje zoals je ze soms op tv ziet als stereotype 'heel klein dorpje met vage mensen'. Ze waren overigens wel heel aardig hoor!
Ik vond Miami nogal mee vallen qua mooie mensen, vond South Beach erg leuk met de lange winkelstraat en het mooie strand! Wat nausicaa zegt, hoog redneck gehalte inderdaad.
Waarom niet New England... Noordoosten. Massachusetts, Rhode Island (kleinste staat van de VS!), Vermont, New Hampshire, Maine. Prachtige natuur en cultuur! Heb er zelf een tijdje gewoond en echt aan te raden.
In Florida is er juist van alles te doen en te zien. Ben er nu 3 jaar aaneen heen geweest en het verveelt absoluut niet.

Er zijn echt niet alleen maar pretparken. Er is ook mooie natuur, diverse musea's, leuke fleamarkets, shoppingmalls, leerzame dagbestedingen, zwemmen met mannatees, sportwedstijden..echt van alles is er te doen.

Ik ga volgend jaar weer en kijk er nu al naar uit

Tip, meld je aan bij Groupon en dan aanmelden voor plaatsen in Florida, dan krijg je ook allerlei verschillende activiteiten te zien die je daar kan doen.

Je kan ook naar Georgia rijden, dat hebben wij uiteindelijk nooit gedaan want we zaten al vol qua planning. Zit je toch weer in een andere staat en daar is ook weer van alles te doen
quote:Noor1979 schreef op 16 november 2011 @ 23:49:

Waarom niet New England... Noordoosten. Massachusetts, Rhode Island (kleinste staat van de VS!), Vermont, New Hampshire, Maine. Prachtige natuur en cultuur! Heb er zelf een tijdje gewoond en echt aan te raden.Staat ook nog op mijn bucketlist! Lijkt me zo gaaf!
Chicago - Wisconsin - Minnesota?

Oregon - Washington - stukje Canada erbij?
Noord-westen: Washington state, Oregon en Vancouver (eiland). Super qua natuur, wij zijn er heel wat jaren geleden de hele maand mei geweest. Was prima te doen, gecampeerd een paar nachten, overdags lange mouwen truitjes maar geen jassen weer (best veel zon maar nog geen warme temperaturen), snachts wel wat fris.

Aan de oostkust; (west) virginia, north carolina en tenessee. Ook mooi en leuk. Niet zo platgelopen allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven