Wachttijd overbruggen Amsterdam

20-11-2019 07:21 132 berichten
De komende maanden ben ik een aantal keer in Amsterdam. Ik ben daar tot 16.00 uur bezig en ga dan weer met de trein naar huis. Omdat ik een kortingskaart heb, mag ik pas vanaf 18.30 reizen. Ik wil die tijd overbruggen. In eerste instantie was mijn idee om dan nog naar een museum te gaan, maar die sluiten om 17.00 uur (het gaat om woensdagen)

Ik wil niet in een horecagelegenheid gaan zitten.

Nu kijk ik naar de openbare bieb bij de Oosterdokkade. Dat is zeker een optie.

Maar zijn er nog meer plekken waar je een uurtje of 2 kunt doorbrengen, zonder dat het geld kost? Mijn bijeenkomsten zijn overigens in de buurt van Artis.
Ik zou gewoon gaan eten. Als je pas om 18.30 mag reizen, hoe laat ben je dan wel niet thuis?
Alle reacties Link kopieren
Het Rembrandthuis is tot 18 uur open. Jodenbreestraat, vrij dicht bij Artis.
Ik zou lekker gaan winkelen, je hóeft niets te kopen.
lesgrandsoiseaux schreef:
20-11-2019 07:29
Het Rembrandthuis is tot 18 uur open. Jodenbreestraat, vrij dicht bij Artis.
Super, dan is dat zeker een optie.
lisa_ schreef:
20-11-2019 07:34
Ik zou lekker gaan winkelen, je hóeft niets te kopen.
Ik hou niet van winkelen. :)
Wil je graag werken in die tijd, of gewoon de tijd doden? De OBA oosterdok is inderdaad een fijne plek.

Als je niet perse wil werken zou ik, als het weer het toelaat, lekker rondwandelen. Ik weet niet hoe het bij jou is, maar op van die dagen dat je lange bijeenkomsten hebt en laat thuis bent, heb ik meestal bijna alleen maar gezeten en 's avonds kom ik ook niet meer overeind. Ik zou dus verschillende leuke routes proberen te vinden om vanaf je bijeenkomst rustig richting het station te wandelen en zo wat extra beweging te krijgen.
Wat zonde om 2,5 uur te moeten niksen voor wat korting. Je vrije tijd is toch ook geld waard? :)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vanaf 28 nov is het lichtjesfestival weer. Dat is daar in de buurt. Je kan een keer de route aflopen en wandelend de kunstwerken bekijken
https://amsterdamlightfestival.com/nl/map

De oba is overigens sowieso een prima leuke plek om tijd te dooien. Dat zou ik zeker doen.
Foam is open tot 18 uur en op donderdag en vrijdag zelfs tot 21 uur.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Hoeveel korting loop je mis als je wel gewoon om 4 uur naar huis gaat? Is al die tijdverspilling dat waard?

Vraag op je afspraak (werk?) of je nog even mag blijven zitten om te werken.
Toch even gegoogled op openingstijden van musea, en heb een lijstje gezien van musea die tot 18.00 uur (of soms nog later) open zijn. Fijn, dan ga ik na mijn bijeenkomsten even cultuur snuiven.
stokbootje schreef:
20-11-2019 07:39
Wil je graag werken in die tijd, of gewoon de tijd doden? De OBA oosterdok is inderdaad een fijne plek.

Als je niet perse wil werken zou ik, als het weer het toelaat, lekker rondwandelen. Ik weet niet hoe het bij jou is, maar op van die dagen dat je lange bijeenkomsten hebt en laat thuis bent, heb ik meestal bijna alleen maar gezeten en 's avonds kom ik ook niet meer overeind. Ik zou dus verschillende leuke routes proberen te vinden om vanaf je bijeenkomst rustig richting het station te wandelen en zo wat extra beweging te krijgen.
Dat is ook wel een goed idee als het weer het toelaat. Amsterdam is er deels mooi genoeg voor.
himalaya schreef:
20-11-2019 07:40
Wat zonde om 2,5 uur te moeten niksen voor wat korting. Je vrije tijd is toch ook geld waard? :)
Ook dat ja. Je kunt 2,5 uur eerder (en voor etenstijd) thuis zijn blijkbaar.
Waarom wachten?
pocas schreef:
Vanaf 28 nov is het lichtjesfestival weer. Dat is daar in de buurt. Je kan een keer de route aflopen en wandelend de kunstwerken bekijken

De oba is overigens sowieso een prima leuke plek om tijd te dooien. Dat zou ik zeker doen.
Wat leuk, daar ga ik zeker even naar kijken, goed te combineren met een wandeling.
Chienandalou schreef:
20-11-2019 07:41
Foam is open tot 18 uur en op donderdag en vrijdag zelfs tot 21 uur.
Dank je voor de tip!
kindrebel schreef:
20-11-2019 07:41
Hoeveel korting loop je mis als je wel gewoon om 4 uur naar huis gaat? Is al die tijdverspilling dat waard?

Vraag op je afspraak (werk?) of je nog even mag blijven zitten om te werken.
Dat is ook wel een goede.
Voor iedereen die zich afvraagt of die 2,5 uur het geld waard zijn. Ja, voor mij wel. Het scheelt echt een flink bedrag en ik moet op mijn geld letten.
Het gaat overigens niet om een werkafspraak, maar om een cursus die ik daar volg. Moet de reis dus zelf betalen.
Ik moet nu gaan en lees later weer verder.

Dank jullie allemaal voor het meedenken. :)
pocas schreef:
.
Dit! Is tot half januari.

En je kunt eens de pont naar Noord pakken om lekker uit te waaien. Die naar NDSM doet er ongeveer 10 minuten over. Gratis.
Je mag wel eerder reizen.. kost je alleen wat extra.
Musea kost toch ook geld?
vivagirl schreef:
20-11-2019 08:49
Misschien heeft ze een jaarkaart?

Ik zou een warme jas aan trekken en lekker door de straten slenteren. Amsterdam is best leuk die tijd van het jaar.
Bodyworlds is open tot 20:00
“Don’t look back – you’re not going that way.”
vivagirl schreef:
20-11-2019 08:49
Ik heb een museumkaart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven