Weekendje Duitsland
donderdag 10 juni 2021 om 12:51
Hoi,
Ervaringsdeskundigen gezocht
Ik wil eind volgende maand een weekendje naar Duitsland (vrij-za-zo), maar via Google zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mee te denken.
Wat ik zoek:
- Max. 5 uur autorijden (vanaf Utrecht)
- Veel te doen (restaurants, winkels, musea)
- Mooie omgeving (wandelen, fietsen)
- Het liefst in de buurt van bijv. een meer voor een dag(deel) op een handdoek in de zon
Alvast bedankt!
Ervaringsdeskundigen gezocht
Wat ik zoek:
- Max. 5 uur autorijden (vanaf Utrecht)
- Veel te doen (restaurants, winkels, musea)
- Mooie omgeving (wandelen, fietsen)
- Het liefst in de buurt van bijv. een meer voor een dag(deel) op een handdoek in de zon
Alvast bedankt!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
donderdag 10 juni 2021 om 13:38
donderdag 10 juni 2021 om 13:40
Als je in een huisje of stacaravan wil dan zou ik naar camping de warsberg gaan. Die ligt prachtig gelegen op een berg. Met een kabelbaan of rodelbaan kan je naar beneden en daar ligt het mooie plaatsje Saarburg aan de Moezel. Je hebt een burcht die je kan bezoeken en een roofvogelshow. Trier ligt op 20 minuten rijden. En je hebt een meer op een half uur rijden.
Saarburg zelf heeft een buitenbad en het park een binnenbad.
donderdag 10 juni 2021 om 14:08
Zijn wij ook geweest! Heerlijk daar.. absolute aanrader.. en die ijssalon in het dorp beneden, zó lekker!watdachtjehiervan schreef: ↑10-06-2021 13:40Als je in een huisje of stacaravan wil dan zou ik naar camping de warsberg gaan. Die ligt prachtig gelegen op een berg. Met een kabelbaan of rodelbaan kan je naar beneden en daar ligt het mooie plaatsje Saarburg aan de Moezel. Je hebt een burcht die je kan bezoeken en een roofvogelshow. Trier ligt op 20 minuten rijden. En je hebt een meer op een half uur rijden.
Nou ja.. dat dus..
donderdag 10 juni 2021 om 14:52
Omgeving Trier vind ik prachtig, Dit was een heerlijk hotel met een heel goed restaurant en leuke bar. Om de hoek kunnen zij voor je een wijnproeverij regelen maar goed, dat kan daar overal wel 
https://www.weinromantikhotel.com/
https://www.weinromantikhotel.com/
donderdag 10 juni 2021 om 14:53
oh dat klinkt leuk!!!watdachtjehiervan schreef: ↑10-06-2021 13:40Als je in een huisje of stacaravan wil dan zou ik naar camping de warsberg gaan. Die ligt prachtig gelegen op een berg. Met een kabelbaan of rodelbaan kan je naar beneden en daar ligt het mooie plaatsje Saarburg aan de Moezel. Je hebt een burcht die je kan bezoeken en een roofvogelshow. Trier ligt op 20 minuten rijden. En je hebt een meer op een half uur rijden.
donderdag 10 juni 2021 om 15:02
donderdag 10 juni 2021 om 15:40
Die rodelbaan gaat niet naar beneden toch? Of zijn er daar 2? Ik ken alleen die ene bij het restaurant daar op de berg.watdachtjehiervan schreef: ↑10-06-2021 13:40Als je in een huisje of stacaravan wil dan zou ik naar camping de warsberg gaan. Die ligt prachtig gelegen op een berg. Met een kabelbaan of rodelbaan kan je naar beneden en daar ligt het mooie plaatsje Saarburg aan de Moezel. Je hebt een burcht die je kan bezoeken en een roofvogelshow. Trier ligt op 20 minuten rijden. En je hebt een meer op een half uur rijden.
vrijdag 11 juni 2021 om 14:36
Ja, Trier,
Je kunt dan daar een dag fietsen huren, of meenemen en langs de Saar naar Saarburg fietsen. Fietsen beneden bij de kabelbaan zetten, en met de kabelbaan naar boven. Zowel tijdens het fietsen als in de kabelbaan prachtige vergezichten. Terug fietsen, of met de fiets in de trein. Stap alleen dan niet in TrierSud uit. Daar zijn geen liften, en moesten we de fietsen de trap al zeulen. Ga tot het Hauptbahnhoff, daar zijn liften.
Je kunt dan daar een dag fietsen huren, of meenemen en langs de Saar naar Saarburg fietsen. Fietsen beneden bij de kabelbaan zetten, en met de kabelbaan naar boven. Zowel tijdens het fietsen als in de kabelbaan prachtige vergezichten. Terug fietsen, of met de fiets in de trein. Stap alleen dan niet in TrierSud uit. Daar zijn geen liften, en moesten we de fietsen de trap al zeulen. Ga tot het Hauptbahnhoff, daar zijn liften.