Weekendje Duitsland

10-06-2021 12:51 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ervaringsdeskundigen gezocht :D Ik wil eind volgende maand een weekendje naar Duitsland (vrij-za-zo), maar via Google zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mee te denken.

Wat ik zoek:
- Max. 5 uur autorijden (vanaf Utrecht)
- Veel te doen (restaurants, winkels, musea)
- Mooie omgeving (wandelen, fietsen)
- Het liefst in de buurt van bijv. een meer voor een dag(deel) op een handdoek in de zon :heart:

Alvast bedankt!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ik ben gek op Munster :heart: Klein, overzichtelijk, gezellig, leuke dierentuin. Je mag niet zwemmen in het water, maar je kunt wel bijv waterfietsen en aan de kant liggen/hangen/bbq'en.
Munster is inderdaad leuk, Bonn vind ik ook een mooie stad aan het water en je kan in de buurt van Bonn goed wandelen in de heuvels tussen de wijngaarden.
Trier! Vind ik echt een hele leuke stad, cultuur, winkelen, goede restaurants, alles heeft het. Al weet ik zo geen musea, die bezoek ik nooit :mrgreen: de omgeving is ook prachtig, in de Eifel! Genoeg natuur te vinden voor wandelingen. En er is vast een maar/mare te vinden in de buurt om te zwemmen een dagje :)
Als je in een huisje of stacaravan wil dan zou ik naar camping de warsberg gaan. Die ligt prachtig gelegen op een berg. Met een kabelbaan of rodelbaan kan je naar beneden en daar ligt het mooie plaatsje Saarburg aan de Moezel. Je hebt een burcht die je kan bezoeken en een roofvogelshow. Trier ligt op 20 minuten rijden. En je hebt een meer op een half uur rijden.
Saarburg zelf heeft een buitenbad en het park een binnenbad.
watdachtjehiervan schreef:
10-06-2021 13:40
Als je in een huisje of stacaravan wil dan zou ik naar camping de warsberg gaan. Die ligt prachtig gelegen op een berg. Met een kabelbaan of rodelbaan kan je naar beneden en daar ligt het mooie plaatsje Saarburg aan de Moezel. Je hebt een burcht die je kan bezoeken en een roofvogelshow. Trier ligt op 20 minuten rijden. En je hebt een meer op een half uur rijden.
Zijn wij ook geweest! Heerlijk daar.. absolute aanrader.. en die ijssalon in het dorp beneden, zó lekker!
Nou ja.. dat dus..
Munster
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Omgeving Trier vind ik prachtig, Dit was een heerlijk hotel met een heel goed restaurant en leuke bar. Om de hoek kunnen zij voor je een wijnproeverij regelen maar goed, dat kan daar overal wel ;-)

https://www.weinromantikhotel.com/
oh dat klinkt leuk!!!
Warsberg is leuk, maar een behoorlijk nadeel vonden wij wel dat in ieder geval 2 jaar geleden de kabelbaan maar ik meen tot 19.00 ging. Wilde je in Saarburg eten, dan moest je altijd met de auto de berg af of terug de berg op lopen. Dat kan wel, maar was een hele klim zeker s’avonds.
Die rodelbaan gaat niet naar beneden toch? Of zijn er daar 2? Ik ken alleen die ene bij het restaurant daar op de berg.
Ernst! Klein gat vlakbij Cochem. Trier goed te doen, en naast de burcht van Cochem een mooie dierentuin.
Ja Trier is leuk!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ja, Trier,
Je kunt dan daar een dag fietsen huren, of meenemen en langs de Saar naar Saarburg fietsen. Fietsen beneden bij de kabelbaan zetten, en met de kabelbaan naar boven. Zowel tijdens het fietsen als in de kabelbaan prachtige vergezichten. Terug fietsen, of met de fiets in de trein. Stap alleen dan niet in TrierSud uit. Daar zijn geen liften, en moesten we de fietsen de trap al zeulen. Ga tot het Hauptbahnhoff, daar zijn liften.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven