weekendje Istanbul

27-02-2011 20:16 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand tips voor het boeken van een weekendje Istanbul?

Voor zover ik op internet zoek kan ik geen prijsvechtersvluchten vinden die naar Istanbul vliegen.

Alvast bedankt!
Stedentrips.nl al geprobeerd? Een weekend is wel kort hoor!! Istanbul is een supergave stad. .
Fly Pegasus en Turkish Airlines zijn allebei low budget maatschappijen die naar Istanbul vliegen. Voor een low budget verblijf kan ik het jeugdhotel Mavi aanraden: je kijkt vanaf de slaapkamer zo op de Aya Sofia, de eigenaar is heel vriendelijk en je zit midden in het centrum vlakbij alle bezienswaardigheden. Ben twee maanden geleden zelf geweest.
Transavia vliegt toch op Istanbul?

Aanrader: Haman Sulemaniye

Veel plezier!
Pegasus Airlines Corendon, Sun Express en Transavia vanaf Schiphol

GermanWings vanaf Maastricht en Brussel (en Dusseldorf ook dacht ik?)

Jetair vanaf Brussel en Charleroi

En zo zijn er nog wel een paar die ik vergeet te noemen. Goedkoop is vliegen op Sabiha Gokcen, iets duurder is vliegen op Ataturk. Vanaf Sabiha ben je nog wel een uur onderweg met de bus naar de stad (Taksim), de Havas-bus kost ongeveer 7 euro enkele reis als ik me goed herinner. Die afweging moet je zelf maken.

Er zijn genoeg leuke en betaalbare ho(s)tels te vinden.

Een weekend is trouwens Erg Erg kort...
Een weekend is echt te kort moet toch wel minimaal 4 dagen gaan om alles te zien en te beleven.

Zelf met Corendon gegaan vorig jaar. Weet niet wanneer je wilt gaan maar wij zijn toen voor 200 p.p 4 volle dagen in istanbul geweest. Tevens heeft stipreizen ook wel eens aanbiedingen maar zijn hetzelfde vaak als corendon. En Arke bied ook veel aan maar vind ik persoonlijk altijd way over budget.

Succes
Ik ben in oktober 2010 met Corendon 5 dagen naar Istanbul geweest voor 200 euro per persoon. Veel goedkoper zal je het wel niet kunnen krijgen.
Dat zei ik al, een weekend is te kort ;)
Ik ga in mei 5 dagen naar Istanbul, geboekt met FLy Pegasus en een redelijk betaalbaar hotel.

Iemand nog goede tips wat we echt moeten doen zien?

Uiteraard het Topkapi paleis, de Aya Sofia, bazaar, enkele moskee(en?) en ik wil wel naar het Archeologisch museum.

Nog meer onbekendere bezienswaardigheden, leuke wijkjes, goede eetgelegenheden??
Everytime you make a typo, the errorists win.
Er is een prachtig museum met moderne kunst. Een boottocht is ook een must. Makkelijk om gewoon even naar Azie over te steken met de ferry maar een lange tocht over de Bosporus kan ook. Vanaf Brussel Zuid Charleroi kost een retourtje overigens maar 39,90.

De Prinsessen Eilanden vond ik een verademing en erg leuk. Maar wij waren er dan ook een week en hadden dus veel tijd voor vanalles en nog wat,...

Wij hebben bij een geweldige Indier gegeten maar of je dat nu zoekt. Heerlijke thali gegeten. Dubb heet het.
Het Dolmabahce-paleis.

Uiteraard zeer toeristisch en je vliegt er met een gids doorheen, maar ik vond het absoluut de moeite waard.

http://www.turkije-info-s ... ahce-paleis-istanbul.html
Naar boven ip de galattatoren voor een prachtig uitzicht!!! Naar een restaurant met derwish dansers, naar een mooie buikdansshow! Ben jaloers, wil ook weer naar istanbul!!!
bezoek de wijk ortakoy met overheerlijke kumpir
Bedankt voor de reacties!

Morgen zal ik eens uitgebreid gaan kijken.

10 jaar geleden, aan het begin van onze relatie, hebben we een reis gemaakt langs de noordkust van Turkije en zijn we geëindigd in Istanbul. De grootste toeristische attrracties heb ik al eens gezien. Om ons 10-jarig jubileum te vieren willen we nu een weekendje naar Istanbul. Het is inderdaad een prachtige stad waar je makkelijk langer vakantie kunt vieren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven