Weekendje weg, welke stad?

04-05-2012 17:26 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn in juli een jaar samen en dan willen we graag een weekendje weg, naar een stad. Hebben jullie tips?

Londen valt af, want we gaan later deze zomer nog naar Engeland en we gaan dan ook Londen bezoeken. Berlijn valt wegens persoonlijke redenen ook af.

Ik dacht misschien Edinburgh. Ik weet dat mijn vriend wel graag naar Schotland zou willen, en Edinburgh lijkt me een mooie stad. Iemand daar wel eens geweest? Hoe was het?

En mijn vriend had het ook over Inverness (ook Schotland), maar daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Dus ik ben ook benieuwd of iemand daar ooit geweest is?

Op zoek naar persoonlijke ervaringen dus (het liefste iets langere ervaringen dan 'Prachtige stad' of 'Niks aan' ), en misschien heeft iemand nog een andere stad bezocht die de moeite waard is?
Parijs, of Istanbul. Heel verschillend, maar beide waanzinnig.
Ik heb in Schotland gewoond. Paar keer naar Edinburgh geweest. Ik vond het een mooie stad maar ben van mening dat het behalve het kasteel en oude straatjes weinig te bieden heeft.

Als je naar een stad wil waar je leuk kan winkelen,uitgaan en veel historie kan zien,dan zou ik zeker kiezen voor Glasgow. Echt een geweldige stad.

Je kunt het eventueel ook combineren. Glasgow naar Edinburgh is goed te doen met de trein.

Glasgow vind ik ook meer schots. Ook wel toeristisch maar minder dan Edinburgh.
Rome! Heel veel te zien, goede sfeer en lekker weer! Wij zijn in Inverness geweest tijdens een rondreis door Schotland. Mooie stad, maar ik zou gaan voor Rome (of Barcelona..)

In Rome heb ke ook lekker veel gezellige pleinen, eettentjes etc.
Lissabon! Zoveel te zien: mooie kerken, leuke boetiekjes, de leuke trammetjes en aan de haven zijn er leuke clubs en restaurants.

Lissabon info
Praag! Je verwacht het niet maar het is echt een supermooie stad, modern en heelveel te doen. Ook voor de shoppers een must om naar toe te gaan!
Stockholm!
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Edinburgh is een hele mooie, fijne stad. Kan je combineren met glasgow
Kopenhagen!

Riga in Letland! Mooie oude stad en nog niet platgelopen door toeristen. En makkelijk te bereiken vanuit Eindhoven en Weeze!

Het oude stadscentrum is historisch wereldgoed, er is een hele wijk met art nouveau architectuur, er zijn verschillende mooie kerken te bezichtigen (ook een Russisch Orthodoxe), er is een mooi openlucht museum bereikbaar vanuit het centrum, er zijn verschillende stadstoeren (met bus of lopend, jammer genoeg niet met Nederlandse uitleg, wel Engels en Duits), het eten is er lekker, de hotels zijn nog niet helemaal belachelijk duur en met drie woorden (olas, ielas en alus) kom je een heel eind, van daarmee kun je eten (olas = eieren), de weg vragen (ielas = straten) en drinken (alus = bier)

Link ter inspiratie.

Waar je ook heen gaat: veel plezier!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Praag inderdaad. Of Barcelona, ook heel gaaf.
The time is now
Budapest. Een mooie stad met twee heel verschillende delen (buda en pest).

veel te zien en te beleven. Prima openbaar vervoer. En heeeeel erg goedkoop.
quote:tulpje1977 schreef op 04 mei 2012 @ 17:45:

Als je naar een stad wil waar je leuk kan winkelen,uitgaan en veel historie kan zien,dan zou ik zeker kiezen voor Glasgow. Echt een geweldige stad.

Ik vond Glasgow juist weer niks aan..

TO, typ even 'Edinburgh' in in het zoekscherm hiernaast -> dan komen er de nodige topics naar boven met tips.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Londen, anytime. Alleen jaren niet geweest, jammer.

Verder, geweldig voor ongecompliceerd, lekker dichtbij en altijd een reuzensucces (maar ik weet natuurlijk niet waar je woont): Rotterdam! Genieten!
Krakau in Polen. Hele mooie stad, veel winkels en veel restaurants met 'bib gourmand' vermelding in de Michelin gids. Niet duur. Het ligt vlakbij Auschwitz, dat vond ik zelf te heftig om heen te gaan, maar ook bij hele mooie zoutmijnen. Wij zijn zelf met de trein gegaan en kregen daardoor ook meteen een mooie toer over het Poolse platteland.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Wenen! prachtige combi tussen oude kijzerlijke en het moderrne, mooi weer, lekker eten, veel te zien.

Ik woon er nu al bijna 10 jaar en blijf het mooi vinden. echt levensgenieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven