weekje weg, ¤1000 budget

16-06-2010 19:19 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo reizigers!

wij; man, dochter (3) en ik willen graag een weekje op vakantie.

we hadden al een vakantie op het oog, lekker luxe in een all inclusive resort in turkije, maar toen ging de koelkast kapot...

dus ons vakantie budget hebben we moeten aanpassen. jammer, maar ben blij dat we toch nog een weekje weg kunnen.

nu heb ik hetzelfde probleem als een hoop anderen hier, ik zie door de bomen het bos niet meer.

all inclusive naar Turkije lukt niet met dit budget, we zijn gebonden aan het duurste seizoen (week 32/33)

we willen eventueel wel half pension ofzo gaan, maar is het eten in turkije nog zo goedkoop als 5 jaar geleden? toen gingen vriendin en ik elke avond uit eten voor ¤10 pp ongeveer.

of iets helemaal anders, ander land, ander soort vakantie.

wat we willen; liefst zonzeker, zwembad voor de kleine, speeltuin of iets dergelijks.

liefst niet te ver met de auto, manlief heeft geen rijbewijs en ik wil niet een hele dag rijden. zee hoeft niet perse, leuke stad in de buurt is wel leuk.

huisje, hotel, caravan... maakt me niet uit....

wie heeft tips?

widajo
ik ga het zeker in de groep gooien.... een verschil van ¤700 is niet niks...
Wees blij dat je die all inclusive niet doet.

Dat was waarschijnlijk een 3* hotel geweest en daar worden heeeeeel veel mensen ziek.

Ik heb gewoon de gemiddelde prijs van de luxere hotels bij Arke even opgezocht.

In Turkije kan je heerlijk eten voor weinig geld.

Maar wat er in die all in fabrieken wordt voorgeschoteld is echt heel vies.

Dus....

Ik zou lekker wachten op een last minute aanbieding.

Die komen er geheid. Nu betaal je nog de hoofdprijs maar een paar weken voor je vakantie gaan die prijzen zakken...
Met de bus naar Spanje, kun je ook all in.
neele,

wij zijn al vaker naar een all-inclusive hotel geweest. vorig jaar nog, een 4 sterren hotel bij side, turkije.

het eten was daar super!!!!!!!

ik check ook altijd de site van zoover, krijg je ook een goed beeld van een hotel.

all in naar spanje met de bus is helaas niet veel goedkoper.... had ik ook al naar gekeken.

waarschijnlijk wordt het de optie; paar extra snipperdagen en wat later vertrekken.

widajo
heb je al eens bij http://www.hotelkamerveiling.nl gekeken? daar staat ook turkije bij, portugal en andere leuke dingen
max,

ik heb de site bekeken maar dat zijn vakanties zonder vlucht. en de vluchten zijn nog best prijzig in augustus.

we kunnen nl een heel mooi appartement huren in turkije (mijn zus werkt bij zo'n bedrijf) krijgen we een hele leuke korting, maar de vlucht er naar toe maakt het weer duur.... helaas

widajo
Widajo kijk voor lastminutes ook eens op http://www.ltur.com/nl/index.html

Je kan zoeken op All Inclusives.

Staan ook goedkope vliegtickets tussen! Misschien is dat wat :-).
Ik kreeg net in mijn trashbox een mail van weg. nl met een reis <¤300 pp. Weet niets over het bureau en of het betrouwbaar is, maar daar kun je zelf ook naar googlen. Misschien is dat wat?
blumpke,

ik heb meteen even gekeken, maar in augustus is het ruim ¤500 pp, totaal rond ¤1300, en dat is alleen logies... komt het eten ook nog bij.

die aanbiedingen zijn erg leuk, maar onze vakantie is precies de duurste periode, dus wordt de aanbieding al minder interessant...

heb op vaya wel iets leuks gezien met een redelijke prijs....

widajo
En op de site van de vakantiediscounter al gekeken ?

Daar staan ook vaak goede aanbiedingen op.
vakantiediscounter; check!

dank je!

voorlopig blijft het vaya, een mooi hotel met LO, kan net rond de ¤1000. en we zullen vast niet voor honderden euro's gaan eten in een week!!

nadeel is alleen dat een all-inclusive hotel ook animatie enzo heeft voor kids. nu moeten we zelf onze kleine meid vermaken...
Hier moet je ook eten en je kan het zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt en als je een appartement boekt kun je zelf nog wat koken.
Via Solmar kun je al voor ¤380 pp vol pension in augustus naar Spanje. Ze hebben ook AI.
flashy,

bedankt voor de tip maar 3x 380 is toch nog ruim ¤1100...

en dan ook nog eens 3 dagen in de bus.... niet echt ons ding zeg maar
Via vrij-uit: Dorint Hotel Winterberg-Sauerland 8 dagen, half pension met z'n 3 en 879 euro in totaal. (bijv. bij vertrek op 10 augustus, er staan vraagtekens bij de prijs maar gewoon herbereken prijs aanklikken)

Hotel scoort goed bij zoover (8.6)

"Dorint Hotel Winterberg-Sauerland is een 4-sterren hotel en aanbevolen voor een sportieve vakantie met de hele familie temidden het wondermooie Sauerland. Het is gelegen te midden van uitgestrekte bossen en heuvels. Het hotel is niet ver van de Kahler Asten (842 m), de hoogste berg van het Sauerland.

"Er zijn vele faciliteiten zoals een overdekt zwembad, fitness, wellness mogelijkheden o.a. sauna, jacuzzi en Turksbad. Tegen betaling kan er gebruik worden gemaakt van de tennisbanen, indoorkarten, indoorklimmuur, mountainbike-huur, kegelen en kan je genieten van een massage of onder de zonnebank.

In het hotel bevindt zich een restaurant en kan er gezellig wat gedronken worden in de Bierstube of in de gemoedelijke dorpsherberg.

Kinderen zullen het hier ook prima naar hun zin hebben, zo is er een animatie programma voor groot en klein, een speelkamer en een tafeltennistafel."

Ontbijt en warm eten zitten er bij in, dan heb je nog wat geld voor benzine om er te komen.

En zoiets kun je ook doen bij

"Dorint Seehotel & Resort Bitburg-Südeifel is een 3-sterren vakantieresort, prachtig gelegen direct aan het stuwmeertje van Bitburg. Er is een ruim aanbod aan wellness- en sportfaciliteiten.

Het resort beschikt over een overdekt zwembad in Romeinse stijl met apart kinderbad. Laat je verwennen in het saunalandschap met tepidarium en jetdouches en in thalassocentrum met massages, baden, lichaamsbehandelingen en bewegingstherapie. Voor de sportieve vakantieganger zijn er tennis-, squash- en badmintonbanen, een indoor klimmuur, een 'abseil'baan en mountainbikehuur.

In het Wintertuinrestaurant, met prachtig uitzicht op het meer, worden heerlijke streek- en internationale specialiteiten geserveerd. Restaurant Marktplatz is een gezellig restaurant voor jong en oud. Op het grote zonneterras kun je terecht voor drankjes, gebak en ijs. 's Avonds ga je voor een koel Bitburger Pils van de tap of een goed glas wijn naar de Bierstube.

Voor kinderen is een speeltuin en het hele seizoen animatie. Babysit mogelijk.

Dorint Seehotel & Resort Bitburg-Südeifel ligt zeer rustig in een schilderachtige omgeving met weiden en bossen, ca. 1 km van het centrum van Biersdorf. Uitstapjes mogelijk naar het Eifelpark in Gondorf, Trier (ca. 38 km), de Nürburgring (ca. 45 km) en in Luxemburg de steden Vianden (ca. 26 km) en Echternach (ca. 28 km)."

En mocht je nog wel naar Turkije/Spanje oid willen weet dan dat je bij Oad niet de volle prijs voor je kind betaalt maar aanzienlijk goedkoper.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Misschien toch iets goedkoper gaan zoals al was aangegeven. Als je een koelkast van je vakantiegeld moet betalen en daar niet iets voor apart hebt staan, liijkt me dat dat toch 1 van je prioriteiten is momenteel. Wat als de wasmachine het begeeft na je vakantie? Kan je wel lekker naar turkije zijn geweest, maar daar koop je geen nieuwe wasmachine voor. Ik zou het dus zeker proberen om het zo goedkoop mogelijk te doen ipv alles eraan uit te geven. Goedkoop hoeft niet meteen slecht te zijn. Zo heb je iig weer wat spaargeld voor onvoorziene uitgaven en kan je er daarna weer wat bijsparen voor het geval er iets stuk gaat.

En dit? In jullie periode kost zomerhuisje E4 maar 325 euro vooreen week. En vanaf utrecht is het drie uurtjes rijden. http://ww.felsenhof.de/nl/indexnl.htm is dit niks bv? Ik zit momenteel in die regio, mijn ouders wonen hier. Het is een schitterende omgeving met mooie plaatsen om te bezichtigen enzo.
Haha, zien dat jasmine en ik op dezelfde toer gaan! Bittburg is ook weer vlakbij mijn idee! En idd, eifelpark is erg leuk met een kleine. Zijn daar pasgeleden nog geweest. En ben afgelopen week nog in trier geweest, ook erg leuk om heen te gaan voor een dagje. Genoeg te doen dus en momenteel is het weer hier ook schitterend. Vandaag 28 graden gehad! Weet alleen niet of bv. Dat vakantiepark nog vrij is dan, maar er zijn hier genoeg van dat soort parkjes.
Ja precies Ivetje, of even wachten en een luxe bungalow met zonnebank en sauna via landal boeken ergens rond het moezelgebied of Bittburg. Dan kun je ook zo een dagje naar Luxemburgstad of inderdaad Trier.

Maar goed, ik ben toch al snel van: als het niet ver weg kan dan dichterbij. Wij moesten een andere auto kopen, wilden toch met vakantie en hebben vorige week met prachtig zonnig weer een week op Landal Twenhaarsveld in Holten gezeten.

Iemand anders van dit forum was naar Portugal geweest en had daar pet weer. Dus tja dan dichterbij en kijken of je faciliteiten als een zonnebank in de buurt hebt zodat je als je wilt altijd even kunt zonnen.
Ik zat in zuid frankrijk toen daar dat noodweer uitbrak vorige week. Gelukkig alles kunnen redden, zoals caravan en alle spullen. Maar stond midden in de nacht de caravan hoger op zijn pootjes te draaien terwijl ik tot aan mijn knieën in het regenwater stond. En heb toen wakker gelegen in een mobil home die we kregen aangeboden, omdat het in de caravan niet te doen was. Ik had mijn vakantie ook wel iets anders voorgesteld, aangezien het daar normaal gesproken boven de 25 graden is in deze tijd. Je kan het toch nooit zeggen. Dus dan is mijn idee dat je beter wat meer geld kan sparen voor onvoorziene uitgavenen wat dichter bij huis kan blijven. De omgeving die wij aangeven is echt schitterend en ik heb me hier de laatste week van mijn vakantie ook erg vermaakt! Inclusief mooi weer en gelukkig geen drup regen.
Oh jee wat eng zeg dat je met het noodweer in zuid Frankrijk was vorige week!

Gelukkig dat jullie een mobil home aangeboden kregen om te overnachten.

En ook gelukkig dat je je de laatste week wel vermaakt hebt, kon je een beetje bijkomen van het nare avontuur.

Vind trouwens jouw idee van een goedkoop huisje zoeken in Duitsland nog steeds 1 van de beste ideeen voor TO (beter dan mijn eigen ideeen ).
Thanks, het is bij ons uiteindelijk allemaal goedgekomen na het noodweer. Maar heb wel vreseliijke taferelen gezien daar helaas. Maar ja,zo zie je maar weer dat je nooit weet wat je tegenkomt op vakantie.

Haha, het is dan ook wel een goed idee ;) alleen jammer dat to niet even langs komt.
quote:Ivetje schreef op 25 juni 2010 @ 10:41:

Thanks, het is bij ons uiteindelijk allemaal goedgekomen na het noodweer. Maar heb wel vreseliijke taferelen gezien daar helaas. Maar ja,zo zie je maar weer dat je nooit weet wat je tegenkomt op vakantie.
quote:widajo schreef op 24 juni 2010 @ 20:43:

flashy,

bedankt voor de tip maar 3x 380 is toch nog ruim ¤1100...

en dan ook nog eens 3 dagen in de bus.... niet echt ons ding zeg maarMaar je dochter is gratis hoor.
hoi!

ik was vandaag even met andere zaken bezig, heb vannacht een kikker in mijn slaapkamer gezien (zie topic in "thuis" forum), heb dus halve nacht wakker gelegen.... hoofd staat niet naar vakantie op t moment.

manlief komt morgen thuis en dan laat ik hem al jullie (goede!!) ideeen zien.

flashy, ik zag bij solmar nergens staan dat kinderen gratis zijn. ben vroeger ook wel eens geweest met zoonlief en opa en oma, maar moest ik gewoon betalen voor hem....

ik heb bij hof van saksen ook een leuke aanbieding gezien, dus staat ook nog in optie.

ik heb als kind jarenlang in duitsland gewoond, dus ik kan dat niet als vakantieland zien. erg stom ik weet het, het is er prachtig... ga wel die tips bekijken, vooral hoever het rijden is.

ivetje; wat een verhaal zeg! fijn dat het nog goed afgelopen is. geloof wel dat het in frankrijk vaker slecht weer kan zijn vroeg in het seizoen.

widajo
Misschien de ardennen dan? Ik zou het iig toch echt wat dichter bij huis zoeken. Zeker voor een weekje. Stel dat de vluchttijden rottig zinn, dan heb je uiteindelijk maar 5 dagen vakantie. Beetje zonde voor 1000 euro. Zou zeker proberen om het wat goedkoper te houden en dan wat apart te zetten maar goed, dat is heel persoonlijk. Ik ben opgevoed met de gedachte dat je altijd geld apart moet hebben voor onvoorziene uitgaven zoals bv een kapotte koelkast. En dat sparen heel belangrijk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven