Welke hunebedden bezoeken?
zondag 9 augustus 2020 om 20:07
We zitten op een vakantiepark in het topje van Overijssel. We hadden het plan opgevat om naar hunebedden centrum in Borger te gaan komende week. En met ons nog veel meer mensen want tickets zijn niet meer te krijgen komende dagen.
Dus dan maar losse hunebedden bezoeken. Iemand aanraders welke van de 52 we moeten zien?
Dus dan maar losse hunebedden bezoeken. Iemand aanraders welke van de 52 we moeten zien?
zondag 9 augustus 2020 om 21:56
D21 is dat. Die is heel fotogeniek inderdaad.AbsoFabso schreef: ↑09-08-2020 21:35Ik ben in juni in Drenthe geweest en had in Google maps nog een paar plaatsen gevlagd staan. D23 t/m D25 vond ik mooi. Niet zozeer vanwege de hunebedden maar omdat een van de drie naast een heel mooie boom staat. Dat plaatsje had een mooie uitstraling.
Wij zijn toen gewoon een rondje langs een paar hunebedden gereden maar zijn niet speciaal op zoek geweest naar een mooi exemplaar.
zondag 9 augustus 2020 om 23:07
Maar dat wist ts al natuurlijk.
Ik vind hunebedden een bezoek niet waard...al is de omgeving vaak wel prachtig.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
maandag 10 augustus 2020 om 00:22
Geen idee.PatatasBravas schreef: ↑09-08-2020 23:06Is er serieus een hunebedmuseum?
Hoeveel valt er over die dingen te vertellen dan?
Standaardschoolreisuitje, dat weet ik wel.
Ik heb gewoon op de lagere school over de hunebedden en het Trechterbekervolk geleerd.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
maandag 10 augustus 2020 om 04:17
Vind jij ponypark het leukst? Ben je bij de weerribben geweest, of giethoorn, of natuurgebied het vechtdal. Prachtig.viva-amber schreef: ↑09-08-2020 20:26Daar was ik vast 1 van. Het begon bij pas te leven bij de Griekse mythologie en piramides van Cheops met de sphinx ervoor vond ik nog best een aardig werkje...maar goed het leukste aan Overijssel is ponypark Slagharen en dat is onder de pretparken al geen hoogvlieger. Volgens mij kun je er verder beter in plankgas door heen rijden en er vooral geen fietsvakantie houden in de herfst.
Ik zou ergens gaan zwemmen...het is heet.
T.O. mijn tip zou zijn: het hunebed in Schoonoord bekijken in Drenthe, vervolgens door naar het ellert en brammert museum in schoonoord ( leuk!) in combinatie met een bosmeertje (Ieberenplas) of grotere zwemplas ( kibbelkoele)en je hebt een super leuke dag
maandag 10 augustus 2020 om 07:29
Dat heb ik ook hoor. Heb ze dus ook nog nooit gezien en wil daar in de laatste week van onze vakantie in september eens heen.Due-scimmie schreef: ↑09-08-2020 21:50Ik zie het ook niet als iets spannends. Maar wil er gewoon een keer een gezien hebben.
maandag 10 augustus 2020 om 09:09
Het Hunebedcentrum in Borger is echt erg leuk hoor, vorig jaar heeft onze dochter van 3 jaar zich daar een middag kunnen vermaken. Ik vond het ook leuk, en best afwisselend. Maar nu is alles zo druk in Drenthe, je kunt over de koppen lopen.
Kabouterland in Exloo is inderdaad weer open, weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar onze dochter van 4 heeft ervan genoten. Ook wonderwereld in Ter Apel zijn we geweest, ouwe troep en gribus, maar een fantastische giftshop en leuke speeltuin, haha!
Heb je kinderen en zo ja, hoe oud?
Kabouterland in Exloo is inderdaad weer open, weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar onze dochter van 4 heeft ervan genoten. Ook wonderwereld in Ter Apel zijn we geweest, ouwe troep en gribus, maar een fantastische giftshop en leuke speeltuin, haha!
Heb je kinderen en zo ja, hoe oud?
maandag 10 augustus 2020 om 09:49
Ja klopt, D21 was het. Mooi plaatsje was dat.
maandag 10 augustus 2020 om 10:31
Doe de Hunebedden fietsroute (te koop in elk vakantiepark of VV) . Zo kom je langs verschillende en ook langs zwemmeertjes. Het Nije Hemelriek is al genoemd, dit is een absolute aanrader. Een ware oase met helderblauw water, verstopt midden in het bos... 
Koop vooraf Gids voor hunebedden in Drenthe en Groningen van Wijnand van der Sanden. Hier staat veel achtergrondinfo in, dat maakt het bezoekje aan de hunebedden wat spannender.
Koop vooraf Gids voor hunebedden in Drenthe en Groningen van Wijnand van der Sanden. Hier staat veel achtergrondinfo in, dat maakt het bezoekje aan de hunebedden wat spannender.
maandag 10 augustus 2020 om 11:26