Welke hunebedden bezoeken?

09-08-2020 20:07 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zitten op een vakantiepark in het topje van Overijssel. We hadden het plan opgevat om naar hunebedden centrum in Borger te gaan komende week. En met ons nog veel meer mensen want tickets zijn niet meer te krijgen komende dagen.

Dus dan maar losse hunebedden bezoeken. Iemand aanraders welke van de 52 we moeten zien?
Havelte
Ik vond ze allemaal saai...het is een stapel oude stenen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
09-08-2020 20:16
Hahah!! Herkenbaar jeugdtrauma.
Everything you see I owe to spaghetti!
Die het diepst in een bos ligt?
viva-amber schreef:
Precies. Met een hoop gillende kinderen die er overheen rennen.
Daar was ik vast 1 van. Het begon bij pas te leven bij de Griekse mythologie en piramides van Cheops met de sphinx ervoor vond ik nog best een aardig werkje...maar goed het leukste aan Overijssel is ponypark Slagharen en dat is onder de pretparken al geen hoogvlieger. Volgens mij kun je er verder beter in plankgas door heen rijden en er vooral geen fietsvakantie houden in de herfst.

Ik zou ergens gaan zwemmen...het is heet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
https://www.drenthe.nl/cultuur-erfgoed/ ... esc&page=2

Gaat het je puur om hunebedden bekijken of gaat het om fotografie bijvoorbeeld?
LīlyRose schreef:
09-08-2020 20:21
Grafschennis...

Zoek een leuke omgeving op en kijk welke hunebedden er toevallig bij in de buurt zijn. Ze lijken allemaal op elkaar.

Tijdens een fietstochtje (Gasselte-Zuidlaren) kwamen we er heel wat tegen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ze zijn allemaal vergelijkbaar. D45 (Emmen/Emmerdennen) is de op een na grootste. Meestal kun je er gewoon vlakbij parkeren en er heen lopen, maar daar thans Drenthe nu overspoeld wordt door toeristen, kon dat nog wel eens tegenvallen.
Ik zou gewoon even op google maps kijken welke me het beste uitkomt.
LīlyRose schreef:
09-08-2020 20:21
Lekker met 35 graden ook, hoopje stenen met 1 plakkaat met wat tekst bekijken. Nou helemaal geweldig.
Luci_Morgenster schreef:
09-08-2020 20:56
Lekker met 35 graden ook, hoopje stenen met 1 plakkaat met wat tekst bekijken. Nou helemaal geweldig.
;-)
De D53 en D54 bij Havelte zijn vrij toegankelijk. Makkelijk parkeren, klein stukje lopen, bergje stenen bekijken en weer door.
Bronnerger, moi hunebed. Rustig gelegen.
Borger,is razend druk, hunebed is vrij te bezoeken, hunebedmuseum heb je intreekaarten voor nodig.
viva-amber schreef:
:moon:
Hunebed schreef:
09-08-2020 21:18
:moon:
:rofl:
:-D :-D
D14 is ook op een rustige plek, en kun je aansluitend gaan zwemmen bij het Nije Hemelriek. Mocht je daar ook van de waterglijbanen willen dan vroegtijdig reserveren, vanmiddag was alles gereserveerd zag ik.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Lopervanhiernaardaar schreef:
09-08-2020 21:21
D14 is ook op een rustige plek, en kun je aansluitend gaan zwemmen bij het Nije Hemelriek. Mocht je daar ook van de waterglijbanen willen dan vroegtijdig reserveren, vanmiddag was alles gereserveerd zag ik.
Daar is het echt belachelijk druk nu.

TO, een hunebed bekijken is best grappig, maar het is geen superspannende activiteit. Alle eerbiedigheid van de begraafplaats die het ooit was, is weg. Als je van wandelen houdt, kun je het met een mooie wandeling combineren, maar als op zichzelf staande activiteit is het niet per se een aanrader. Misschien eentje in de buurt van Odoorn, kun je leuk wandelen bij Poolshoogte.
Betty_Slocombe schreef:
09-08-2020 21:24
Misschien eentje in de buurt van Odoorn, kun je leuk wandelen bij Poolshoogte.
En op de uitkijktoren klimmen en beneden lunchen.

En misschien is de kabouterboerderij in Exloo alweer open.
Ik ben in juni in Drenthe geweest en had in Google maps nog een paar plaatsen gevlagd staan. D23 t/m D25 vond ik mooi. Niet zozeer vanwege de hunebedden maar omdat een van de drie naast een heel mooie boom staat. Dat plaatsje had een mooie uitstraling.

Wij zijn toen gewoon een rondje langs een paar hunebedden gereden maar zijn niet speciaal op zoek geweest naar een mooi exemplaar.
Luci_Morgenster schreef:
09-08-2020 20:56
En daarom gaan we in de ochtend als het nog geen 35 graden is 😉.
Betty_Slocombe schreef:
09-08-2020 21:24
Daar is het echt belachelijk druk nu.

TO, een hunebed bekijken is best grappig, maar het is geen superspannende activiteit.
Ik zie het ook niet als iets spannends 😉. Maar wil er gewoon een keer een gezien hebben.
Als je naar het Hemelriekie wilt, kun je het best héél erg vroeg gaan, voordat de parkeerplaatsen vol zijn en de toegangswegen worden afgesloten.

Het is supermooi zwemwater nu de zandafgraving toegankelijk is gemaakt.

Het aquapark stelt niet veel voor, erg klein.
De basisentree is al hoog en als je iets anders erbij wilt doen (kano, schans) moet je bijbetalen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Due-scimmie schreef:
09-08-2020 21:50
Ik zie het ook niet als iets spannends 😉. Maar wil er gewoon een keer een gezien hebben.
Je kunt ook een roadtrip doen! Dan zoek je er tien uit, rij je er langs eet je onderweg een softijsje in een ouderwetse cafetaria en geniet je van het echte Drentse leven :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven