Werken in Italie?
donderdag 14 juli 2011 om 14:45
Hallo!
Helemaal nieuw en gelijk een topic
Ik lees al wel langer mee en zie dat er veel mensen goede raad, tips en adviezen krijgen van de mede forumsters.
Daarom leg ik mijn dilemma hier voor.
Het is nu sinds 6 weken uit met mijn ex en ik heb het er nog steeds erg moeilijk mee.
Nu zag ik van de week een advertentie over werken in frankrijk.
Druivenplukken om precies te zijn.
Dit leek me een goede kans om even helemaal uit mijn omgeving te gaan waar ik nog dagelijks geconfronteerd word met herrineringen aan mijn ex.
Alleen nu zit het zo, ik heb niets met frankrijk en veel meer met Italie, dus dat zou me een stuk leuker lijken.
Voor het druivenplukken in Frankrijk had ik al wel een site waar je 99,- inschrijfkosten betaald en dan kost & inwoning erbij krijgt + rond de 50 euro per dag aan loon ontvangt.
Wel moet je zelf vervoer regelen.
Maar nu kan ik voor Italie niet zo iets vinden.
Ik zie wel wat sites voor druiven of olijven plukken
alleen hiervan is het meerdendeel alleen met kost en inwoning. of zelfs 20 euro per dag bijbetalen om te mogen werken en te overnachten.
Dus het liefst wil ik wel gewoon loon, kost en inwoning & als het mogelijk is vervoer erbij maar dit is geen must.
Zijn hier mensen met ervaring, tips, adviezen of een goede site?
Het lijkt me best een grote stap maar het lijkt me even fijn om helemaal weg te zijn hier.
Of zou ik er niet goed aan doen door eigenlijk een soort van te "ontsnappen" aan alles.
Alvast heel erg bedankt!
Helemaal nieuw en gelijk een topic
Ik lees al wel langer mee en zie dat er veel mensen goede raad, tips en adviezen krijgen van de mede forumsters.
Daarom leg ik mijn dilemma hier voor.
Het is nu sinds 6 weken uit met mijn ex en ik heb het er nog steeds erg moeilijk mee.
Nu zag ik van de week een advertentie over werken in frankrijk.
Druivenplukken om precies te zijn.
Dit leek me een goede kans om even helemaal uit mijn omgeving te gaan waar ik nog dagelijks geconfronteerd word met herrineringen aan mijn ex.
Alleen nu zit het zo, ik heb niets met frankrijk en veel meer met Italie, dus dat zou me een stuk leuker lijken.
Voor het druivenplukken in Frankrijk had ik al wel een site waar je 99,- inschrijfkosten betaald en dan kost & inwoning erbij krijgt + rond de 50 euro per dag aan loon ontvangt.
Wel moet je zelf vervoer regelen.
Maar nu kan ik voor Italie niet zo iets vinden.
Ik zie wel wat sites voor druiven of olijven plukken
alleen hiervan is het meerdendeel alleen met kost en inwoning. of zelfs 20 euro per dag bijbetalen om te mogen werken en te overnachten.
Dus het liefst wil ik wel gewoon loon, kost en inwoning & als het mogelijk is vervoer erbij maar dit is geen must.
Zijn hier mensen met ervaring, tips, adviezen of een goede site?
Het lijkt me best een grote stap maar het lijkt me even fijn om helemaal weg te zijn hier.
Of zou ik er niet goed aan doen door eigenlijk een soort van te "ontsnappen" aan alles.
Alvast heel erg bedankt!
donderdag 14 juli 2011 om 15:15
Italie is geen makkelijk land om te werken, maar dit soort zomerbaantjes zijn er meer dan genoeg. Vaak wordt er personeel aangenomen via websites met aanbiedingen of via uitzendbureaus. Niets houdt je tegen om te solliciteren
Je moet wel Italiaans lezen/spreken, want de aanbiedingen zijn alleen in die taal. Zoek op 'vendemmia' (wijnoogst) en 'lavoro stagionale'.
Hier bijvoorbeeld:
http://www.bachecalavoro. ... a/lavoro_vendemmia/1.html
http://www.jobrapido.it/?q=vendemmia
Je moet wel Italiaans lezen/spreken, want de aanbiedingen zijn alleen in die taal. Zoek op 'vendemmia' (wijnoogst) en 'lavoro stagionale'.
Hier bijvoorbeeld:
http://www.bachecalavoro. ... a/lavoro_vendemmia/1.html
http://www.jobrapido.it/?q=vendemmia
donderdag 14 juli 2011 om 15:16
Kijk hier eens op:
http://www.nederlandersinrome.net/prikbord_werken.html
Of anders op Kijiji.it
Veel succes!
ps. verwacht niet dat je heel snel een goed betaalde vakantiebaan kan vinden in Italie, aangezien de jeugdwerkeloosheid zo hoog ligt (30%), banen zijn schaars. (trust me, ik kan het weten! 3,5 jaar ervaring)
http://www.nederlandersinrome.net/prikbord_werken.html
Of anders op Kijiji.it
Veel succes!
ps. verwacht niet dat je heel snel een goed betaalde vakantiebaan kan vinden in Italie, aangezien de jeugdwerkeloosheid zo hoog ligt (30%), banen zijn schaars. (trust me, ik kan het weten! 3,5 jaar ervaring)
donderdag 14 juli 2011 om 15:21
Idd meer kans als au pair, maar dan wel goed aangeven wat je wel en niet wil voor je het volledige huishouden draait inclusief zorg voor bejaarde inwonende ouders.
Er is hoge werkeloosheid in Italië, vooral in het zuiden, dus druiven of olijven plukken zal denk ik niet makkelijk te vinden zijn (betaald).
Er is hoge werkeloosheid in Italië, vooral in het zuiden, dus druiven of olijven plukken zal denk ik niet makkelijk te vinden zijn (betaald).
donderdag 14 juli 2011 om 15:27
donderdag 14 juli 2011 om 15:28
En het stikt in Italie van de illegale Albanezen, Afrikanen en mensen uit alle andere arme landen.
Allemaal mensen die die vrijwilligersvergoeding van jou een riant salaris vinden waar ze van dromen. Ze moeten hun mond houden en 16 uur per dag werken als het ze opgedragen wordt en slapen onder een lap landbouwplastic.
Ze zitten denk ik niet echt te wachten op een bijdehandte Hollander
Allemaal mensen die die vrijwilligersvergoeding van jou een riant salaris vinden waar ze van dromen. Ze moeten hun mond houden en 16 uur per dag werken als het ze opgedragen wordt en slapen onder een lap landbouwplastic.
Ze zitten denk ik niet echt te wachten op een bijdehandte Hollander
donderdag 14 juli 2011 om 15:49
Nou, nou, zo verschrikkelijk is het nu allemaal ook weer niet.
Er komen in Italie (helaas) zeker wantoestanden voor in de landbouw- en seizoensarbeid. Maar gelukkig krijg je over het algemeen gewoon een tijdelijk contract met alles erop en eraan. Ik ken hopen studenten die dit als vakantiebaantje doen (italianen), maar wij wonen dan ook in een wijnstreek. Je verdient in Noord-Italie zo'n 70-80 euro netto per dag, maar je begint wel al om vijf uur 's ochtends.
Er komen in Italie (helaas) zeker wantoestanden voor in de landbouw- en seizoensarbeid. Maar gelukkig krijg je over het algemeen gewoon een tijdelijk contract met alles erop en eraan. Ik ken hopen studenten die dit als vakantiebaantje doen (italianen), maar wij wonen dan ook in een wijnstreek. Je verdient in Noord-Italie zo'n 70-80 euro netto per dag, maar je begint wel al om vijf uur 's ochtends.
vrijdag 15 juli 2011 om 09:17
Waarom ga je niet op een camping werken? Er zijn genoeg bedrijven die couriers zoeken of animatie medewerkers. Kost en inwoning wordt dan betaald en je krijgt salaris. Gemiddeld 800 netto per maand. De reis moet je echter wel zelf regelen. Maar vliegen met een low cost maatschappij en een treinkaartje naar de camping kosten ook niet zoveel.
Aangezien je werkt met toeristen hoef je ook vaak geen Italiaans te spreken.
Aangezien je werkt met toeristen hoef je ook vaak geen Italiaans te spreken.
vrijdag 15 juli 2011 om 09:23
Je hoeft als au pair ook niet altijd Italiaans te spreken. Er zijn ook expat-families die in Italië wonen en die juist een au pair zoeken om Engels of Nederlands met hun kinderen te spreken zodat die die taal ook meekrijgen.
Er zijn verschillende bureaus die bemiddelen voor au pairs en families, moet je maar eens zoeken.
Er zijn verschillende bureaus die bemiddelen voor au pairs en families, moet je maar eens zoeken.
vrijdag 15 juli 2011 om 10:11
Ik zat bij een Italiaans familie, kind sprak uiteraard geen Engels, ik ging daar iedere dag naar school. Ideaal! binnen een paar maanden had ik het onder de knie... Ik had maar 1 kind, dus had het superrustig. Lekker cappucho's drinken met mn aupair vriendinnen in het park was een dagelijkse routine.
vrijdag 15 juli 2011 om 17:54
Hmm bedankt voor de tips allemaal!
Denk dat ik toch maar richting Franrkijk ga,
ik wil namelijk niet té lang weg zijn, ongeveer tien dagen en bij campingwerk willlen ze toch vaak dat je wel minstens anderhalf maand komt werken.
Moet ik alleen even kijken wat het me in totaal kost want behalve die 99,- inschrijfgeld kost het me ook de reis erheen.
in ieder geval bedankt allemaal voor het meedenken
Denk dat ik toch maar richting Franrkijk ga,
ik wil namelijk niet té lang weg zijn, ongeveer tien dagen en bij campingwerk willlen ze toch vaak dat je wel minstens anderhalf maand komt werken.
Moet ik alleen even kijken wat het me in totaal kost want behalve die 99,- inschrijfgeld kost het me ook de reis erheen.
in ieder geval bedankt allemaal voor het meedenken