Wie heeft ervaring met Djoser Junior?

25-11-2009 15:58 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij overwegen om met onze -dan- 6-jarige dochter volgend jaar een reis te gaan maken met Djoser Junior.

Wie heeft ervaringen hiermee? Naar welk(e) land(en) ben je toen geweest? Is het echt heel erg groeps-achtig of heb je voldoende gelegenheid je eigen gang te gaan?
Ik heb geen kinderen en misschien is het hartstikke leuk.. maar een andere optie (voor als je niet in een groep zou willen) is via riksja-online. (daar heb ik zelf weleens een reis mee gemaakt).
Een kennis van mij is naar Kenia gegaan met haar 10 jarige dochter. Ze vonden het geweldig. Omdat je door wildparken (in dat geval dan) trekt was er niet veel gelegenheid om je eigen gang te gaan, maar ze sliepen in verschillende hotels met een zwembad, zodat je daar 's middags kon doen wat je wilde.

Ik denk dat het per reis verschilt hoeveel tijd je voor jezelf hebt: als je lange reisdagen hebt of wildparken waar het niet verstandig is om op eigen houtje doorheen te trekken, dan is je vrijheid beperkt.

Maar in (bijv.) Thailand zal dat wel weer het geval zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb heel veel gereisd voordat ik dochter kreeg en ik ben niet zo'n groepsreis-type; ik ben ooit met Djoser naar Vietnam geweest en daar waren best wel wat mensen bij die toch steeds weer probeerden om gezamelijk te gaan eten. Op een gegeven moment was wel duidelijk dat ik daar vaker niet dan wel zin in had; dus toen stopte het "ga toch gezellig met ons mee" op een gegeven moment wel.

Maar dat zal waarschijnlijk wel van groep tot groep verschillen.

Voor mijn dochter lijkt het me wel leuk als ze wat leeftijdsgenootjes om zich heen heeft, waar ze een keer mee kan zwemmen oid.

Als we dit gaan doen zal het inderdaad Thailand, Maleisië of Sri Lanka gaan worden. Bij die reizen slaap je een aantal keer meerdere nachten op dezelfde plaats. Je hebt dus niet elke dag een reisdag.
Precies Pauline, ik denk dat je heel goed moet kijken wat voor soort reis het is en of je veel "moet" ondernemen met de groep. Ik heb begrepen dat het voor kinderen erg leuk is maar 6 jaar nog niet iets te jong? Ik zag in de nieuwe brochure bestemmingen van 1 tot 5 jaar en soms van 10 - 16 geloof ik,... En ik heb altijd gedacht dat het vanaf een jaar of 8 bedoelt was. Die van 6 en 7 vallen mooi buiten de boot,.....;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven