Winkelen in Italie

15-10-2013 09:13 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met een vriendin een weekje naar Italië. Natuurlijk gaan we ook shoppen en ik vroeg me af wat daar goedkoper en leuker is om mee naar Nederland te nemen (kleding, schoenen).
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
Altijd schoenen! Veel mooier. Goedkoper niet speciaal, maar wel echt mooier. Als ik ga winkelen op een bijzondere plek ( NY, Milaan, Rome), neem ik juist altijd 1 speciaal paar schoenen of een bijzonder kledingstuk mee, niet een berg. Zo kan ik ook echt uitpakken en veel geld daaraan besteden.
Italie is zeker niet goedkoper dan NL
Ga je ook naar Milaan? Daar heb je op dinsdag en op zaterdag een hele leuke markt, waar ik spotgoedkoop vestjes, truien en sjaals heb gekocht van heel mooi materiaal (wol, cashmete, zijde, viscose). En dan dus echt sjaals voor ¤5 en vesten/truien onder de ¤10. Ik zal even op zoeken waar precies, als je er tenminste op een van die dagen bent natuurlijk.,
Wat kleding shoppen in Italie betreft herinner ik me vooral dat ik daar ruim twee maten groter had dan in Nederland.
De marktjes zijn idd ontzettend leuk en goedkoop. Je moet alleen geen grotere maat hebben dan M, hooguit een kleine L want dan past XL je daar net!
Met mijn maat 42 kon ik het wel vergeten..
Ik weet van Benetton dat je ook altijd een paar maten groter moet kopen. Ik ga helaas niet naar Milaan. Moet dus nog even goed doorsparen de laatste paar weken
Kom je wel in Florence?

Oooh wat een mooie winkels daar. En die etalages *wauw* Ik heb me daar staan vergapen als een klein kind.

(was in een periode dat ik als etaleur werkte, dan kijk je waarschijnlijk anders maar heb er een hoop inspiratie opgedaan)
Italiaanse maten zijn ook anders dan de nederlandse. Vaak staat de standaard europese maat ook wel op het labeltje. Italie en goedkoop? Nee, maar de kleding is er wel mooier.
quote:Biebeliee schreef op 15 oktober 2013 @ 13:45:

Kom je wel in Florence?

Oooh wat een mooie winkels daar. En die etalages *wauw* Ik heb me daar staan vergapen als een klein kind.

(was in een periode dat ik als etaleur werkte, dan kijk je waarschijnlijk anders maar heb er een hoop inspiratie opgedaan)Daar gaan we ook naar toe
lingerie ! heel veel mooie dingen ben fan van de tezenis

je moet wel een niet te grote maat hebben.
het is zoals het is,daar moet je het mee doen
Ik hoop voor je dat je geen schoenmaat 39 of groter hebt
Schoenen altijd helemaal super, met mijn maat 35 ideaal!
Lijkt me geweldig! Laat je hier zien wat je gekocht hebt?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En vergeet de tassen niet....;-)))
Ik vond het vooral heel duur, alleen maar designer winkels.. Op de markt na maar dat was allemaal weer te goedkoop. Ze hebben bijvoorbeeld geen zara's, h en m's of andere winkels in die categorien (snap dat je daarvoor niet naar italie gaat, maar ter vergelijking is er dis niets van dat).
als je geen design kan betalen ben je gauw klaar. veel trashy kleding, met goud, glitter en glimmers. brr
quote:Helenita2 schreef op 15 oktober 2013 @ 10:40:

Wat kleding shoppen in Italie betreft herinner ik me vooral dat ik daar ruim twee maten groter had dan in Nederland. Ik wou het net zeggen. Behoorlijk deprimerend vond ik het :P
Italie is groot. Ga je naar Milaan of naar een of ander gehucht in de Apenijnen?
Ik draag een gezonde hollandse maat 40. Ik kan me vooral nog herinneren dat ik nergens in paste. De grootste maat was enigszins goed maar de pasvorm dan weer niet.

Conclusie: ga lekker shoppen voor tassen, schoenen en accessoires. Wat betreft kleding doet NL niet onder voor Italie. Ik vind het altijd een beetje overdreven!
quote:lizlotte schreef op 15 oktober 2013 @ 14:24:

[...]

Daar gaan we ook naar toe en in Florence zit ook gewoon een H&M
Winkelen in Italië is leuk! Mooie leren tassen als je naar Florence en Siena gaat.

Bij de kleding dien je je eigen maat + 2 maten te doen. Ik heb zelf maat 38/40 en daar maat 42/44. Ik heb een Hollandse bouw, maar in de juiste maat past kleding over het algemeen wel.

Sisley en Benetton zijn daar een stuk goedkoper dan hier en de winkels zitten op veel plaatsen. In Italië hebben ze in sommige plaatsen nog een Sephora, vind ik zelf ook leuk.

Heel veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven