Wintersport - Val Cenis?
vrijdag 27 september 2013 om 11:10
Mijn vriend en ik zijn ons aan het oriënteren voor de wintersport. Ik ben een beginner (paar lesjes gehad vorige winter) met skiën en hij een wat meer ervaren snowboarder. We zitten nu te kijken naar Val Cenis in Frankrijk.
Zijn er mensen hier bekend met dit gebied? Ik las namelijk dat het voor beginners goed was, maar over snowboarden kan ik weinig vinden. Dus ik hoor graag ervaringen!
Nog even een toevoeging: we willen eind januari ongeveer gaan.
Zijn er mensen hier bekend met dit gebied? Ik las namelijk dat het voor beginners goed was, maar over snowboarden kan ik weinig vinden. Dus ik hoor graag ervaringen!
Nog even een toevoeging: we willen eind januari ongeveer gaan.
vrijdag 27 september 2013 om 11:20
Mijn ervaring is dat je met snowboarden overal wel terecht kunt. Ik kon na een week al zwarte pistes af want je hoeft alleen maar te durven die 100-170 graden turn te maken.
Wat ik als snowboarder alleen niet zo leuk is, is die verbindingsstukken tussen bergen. Heel lang recht vooruit of opeens een heuvel over moeten zonder genoeg snelheid. Als skieer "schaats" je dan naar boven, maar van dat hupsen word ik wel snel moe op de snowboard.
Ik ben wel in die buurt geweest (Meribel 3 vallees) maar niet in Val Cenis.
Wat ik als snowboarder alleen niet zo leuk is, is die verbindingsstukken tussen bergen. Heel lang recht vooruit of opeens een heuvel over moeten zonder genoeg snelheid. Als skieer "schaats" je dan naar boven, maar van dat hupsen word ik wel snel moe op de snowboard.
Ik ben wel in die buurt geweest (Meribel 3 vallees) maar niet in Val Cenis.