Zakkenrollers

17-06-2024 22:55 88 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik loop in Parijs. Ik loop door een park wat niet heel druk is. In de verte zie ik twee engelsen, een man en een vrouw. In een seconde zie ik dat het zakkenrollers zijn. Waaraan ik het kan zien kan ik niet vertellen, maar ik zie het. Ik loop langs hun. De man maakt aanstalten om achter mij aan te lopen. Ik draai mijn hoofd om en kijk hem recht in zijn ogen. Zijn vrouw zegt: he already spotted you. De man met een soort waardering in zijn stem: yeah.

Dat soort ervaringen vind ik prachtig en leer je alleen maar als je veel gereisd en meegemaakt hebt. Je ziet precies wat er gebeurd op straat. Je ziet ook mensen die het niet zien, de meerderheid.

Hebben mensen (leuke) ervaringen met zakkenrollers?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het vooral knap dat je in de verte al kan zien dat het Engelsen zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, wel met mensen die mee wilden kijken terwijl ik aan het pinnen was/er mee wou beginnen. Dat trio stond zo verdacht opgesteld dat ik sterke vermoedens heb dat het gewoon om bovenstaande ging.

Voor ik ging pinnen vroeg ik de man door te lopen, dat deed hij. Toen hij ver genoeg na mijn zin was doorgelopen ging ik pas afrekenen.
midaswolf wijzigde dit bericht op 17-06-2024 23:05
3.74% gewijzigd
Karakter is wat je bent in het donker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, toch fijn dat je zoveel gereisd en meegemaakt hebt hè. Ik ga alleen maar op vakantie en maak niks mee, dus nee…geen leuke ervaringen met zakkenrollers helaas. Alleen niet leuke.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet dat ik het snel zou doen, soms lijkt het mij leuk om bijvoorbeeld met een muizenval, die op scherp staat. In bijvoorbeeld (Nederlands) toeristen gebied te lopen. De afloop is natuurlijk niet zeker. Het kan ook stevig uit de klauwen lopen. Vandaar dat het bij gedachten blijven.
Karakter is wat je bent in het donker.
Alle reacties Link kopieren Quote
:popcorn:
:fortune:

Maar hé, de Engelsman-uit-de-verte zei wel waarderend ‘yeah’.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
17-06-2024 23:04
Nou, toch fijn dat je zoveel gereisd en meegemaakt hebt hè.
Vlak de 21 keer verhuizen niet uit hè, dan kom je ook veel gespuis tegen die je De Blik kan geven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken ze alleen uit het tv-programma van Kees van der Spek :lol: (oplichters in het buitenland )
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een raar topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een wazig verhaal. Je ziet Engelsen, die willen je beroven, dat geven ze ook toe maar dan zonder te zeggen dat ze je willen beroven en in plaats daarvan krijg je bewonderende blikken en dat noem je dan een leuke ervaring met zakkenrollers.

Ik heb nooit gereisd. Het zal daarom zijn dat ik nooit gezakkenrold ben. Wel is er ingebroken op mijn vakantieadres. Maar ja, had ik maar moeten reizen, dan had ik die inbreker nog voordat hij ging inbreken aan kunnen kijken. En dan had ik ook bewondering geoogst.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suniva schreef:
17-06-2024 23:19
Wat een wazig verhaal. Je ziet Engelsen, die willen je beroven, dat geven ze ook toe maar dan zonder te zeggen dat ze je willen beroven en in plaats daarvan krijg je bewonderende blikken en dat noem je dan een leuke ervaring met zakkenrollers.

Ik heb nooit gereisd. Het zal daarom zijn dat ik nooit gezakkenrold ben. Wel is er ingebroken op mijn vakantieadres. Maar ja, had ik maar moeten reizen, dan had ik die inbreker nog voordat hij ging inbreken aan kunnen kijken. En dan had ik ook bewondering geoogst.
Nou dat dus.. Bijzonder ook dat OP al vanuit de verte kon zien dat het Engelsen waren..
Ook wel erg dom van die zakkenrollers om soort van toe te geven wat ze van plan waren, als OP een undercover agent was geweest waren ze nu gearresteerd..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah leuk! Zakkenrollers.

Gezelligheid :lol:
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn partner ziet altijd alles gebeuren op straat, onthoudt ieders gezicht en herkent zakkenrollers in een seconde. Maar hij schept er nooit over op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
17-06-2024 23:34
Mijn partner ziet altijd alles gebeuren op straat, onthoudt ieders gezicht en herkent zakkenrollers in een seconde. Maar hij schept er nooit over op.

Of... Hij heeft een nick aangemaakt en forumt nu ook :idee:



:proud:
poesmetlaarzen wijzigde dit bericht op 17-06-2024 23:36
0.34% gewijzigd
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben dus die ene gek die kwaad op zo'n *** afsprong en hem natuurlijk niet door de tralies van de metrogang kon trekken...

Pre-mobieltjestijdperk en de camera van mijn vriend was net door de *** gestolen, dus geen foto van hem kunnen maken.

Ach, aangifte doen op een Parijs' politiebureau (verzekeringskwestie) is ook een ervaring die je eens moet hebben meegemaakt.
:)
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waaraan ik het kan zien kan ik niet vertellen, maar ik zie het.
Wat bedoel je hiermee? Dat je er zelf de vinger niet op kan leggen, of dat je hier niet wil zeggen waar je het aan zag?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
17-06-2024 23:41
Wat bedoel je hiermee? Dat je er zelf de vinger niet op kan leggen, of dat je hier niet wil zeggen waar je het aan zag?
In een seconde hè. Ik denk dat hij het eerste bedoelt, door zijn reizen ingegeven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doet me denken aan lang geleden, ik zat jong en naïef op de Dam .
En toen werd er iets gestolen van een jongen die verderop zat, geen leuke herinnering.
Ik zie die ontreddering van die jongen nog zo voor me.
Denk dat je anders ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar eigenlijk is het best logisch dat hij het meteen ziet, hij had het natuurlijk al gezien in zijn glazen bol. :fortune:
Alle reacties Link kopieren Quote
Pelle schreef:
17-06-2024 23:03
Ik vind het vooral knap dat je in de verte al kan zien dat het Engelsen zijn.
TO is aan zijn nick zo te zien waarzegger, die kunnen dat soort dingen van de verte zien en voorspellen :rolling:
Alle reacties Link kopieren Quote
Stiff upper lip, melk in hun thee, gekleed in piemelpak

Ze zijn best herkenbaar, die Engelsen.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Gemberthee schreef:
17-06-2024 23:53
Stiff upper lip, melk in hun thee, gekleed in piemelpak

Ze zijn best herkenbaar, die Engelsen.
Zouden ze thee hebben gedronken tijdens het zakkenrollen?
Piemelpak, daar heb ik geen beeld bij. Nou ja, ik heb er wel beeld bij, maar waarschijnlijk niet het juiste beeld. :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Meestal zijn mijn ervaringen met zakkenrollers njet zo leuk ;)

Maar ik stond een keer op een festival en naast me werd iemand van zijn telefoon gerold... of tenminste de zakkenrolster probeerde de telefoon uit zijn zak te pakken. Maar voor ze hem te pakken had had de jongen naast me de zakkenrolster al bij haar arm gegrepen en op de grond gelegd. Wij stonden best wel in een menigte voor een podium en de menigte was echt niet lief voor de zakkenrolster. De persoon naast me heeft de zakkenrolster naar de beveiliging gebracht. Ik las later op d'r website van het festival dat er meerdere zakkenrollers waren opgepakt en in kluisjes tientallen telefoons teruggevonden.
Ik vond dat best wel indrukwekkend. Je moet het maar durven... zakkenrollen in een grote menigte. Want de menigte was echt njet lief. Mensen die doorhadden dat ze een zakkenrolster was die schopte haar of spuugde op haar .
coderood wijzigde dit bericht op 18-06-2024 00:07
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het ook al zo knap dat je middenin Parijs een rustig park inclusief zakkenrollers hebt gevonden. Zakkenrollers houden van druk. En Parijse parken zijn meestal niet uitgestorven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik verbaas me er juist over hoe slecht sommige mensen op hun spullen letten op vakantie. Tas bij die niet goed dicht kan, rondlopen met een half open rugzak, telefoon/portemonnee in een veel te kleine kontzak of zijvakje van de cargo broek. En om het af te maken grote foto camera om de nek, druk bezig in de reisgids.

Ik heb in Amsterdam wel eens toeristen aangesproken dat hun rugzak nog half open was maar soms zijn het er ook meerdere in een groepje en dan denk ik als niemand elkaar even erop aan spreekt...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven