Zomervakantie Ierland

21-10-2013 11:21 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben al bezig met de zomervakantie 2014 te plannen, het leukste werk dat er is!

Nadat wij al tijdens eerdere bezoeken aan Ierland Belfast, Dublin en de cliffs of Moher hebben gezien willen wij, 2 volwassenen en 2 kinderen van 3 en 5 jaar, ook graag de rest van het land zien.

Op het verlanglijstje staan vooral the Ring of Kerry, the Burren, Donegal en de Giant Causeway.

Het meest praktische voor ons is om 2 maal de oversteek met de ferry te maken.

Waar ik vooral naar op zoek ben zijn leuke tips over overnachtingsplekken. Maar alle leuke tips zijn natuurlijk hartstikke welkom,
Hoi, wij zijn afgelopen jaar naar Ierland geweest. We hadden via Scanbritain een rondreis in appartementen geboekt. Dit was niet duur en geweldig geregeld. Via hen kun je ook losse overnachtingen boeken. Misschien kun je de brochure aanvragen? We hebben alle dingen die jij noemt gezien. Het was mijn mooiste vakantie tot nu toe. Wat een geweldig land!
Ik ben van de zomer voor het eerst in Ierland geweest, Dublin.

Heel anders dan Groot Britannië, ik vind de Ieren relaxed en erg sociaal.

Heb geen tips voor je, maar wel dat ik sinds de zomer ook een Ierland liefhebster ben!
Ierland is echt prachtig, heb een paar jaar geleden ontzetten genoten van het "achtergebleven" gebied in het westen. Je moet wel een stevige auto hebben daar

Veel plezier, maak mooie herinneringen!
Oh helemaal leuk! Ik heb goede herinneringen overgehouden aan mijn trip langs Galway, the Burren en de Ring of Kerry. Ik moet wel zeggen dat het al 6 jaar geleden is en ik in januari/februari ben geweest, dus over de zomer zou ik niets kunnen zeggen.

Hotels weet ik niet zoveel, maar je hebt veel b&b's en ook hostels hebben wel familie kamers. Omdat het echt hartje winter was waren er veel dingen gesloten en heb ik vaker een uitnodiging gekregen om bij mensen thuis te slapen.

Zelf een auto huren of meenemen is echt wel een aanrader. De guided tours doen niet heel veel meer dan langsrijden even eruit en weer verder. Ook het ov is niet echt overal over top. Als staat dat de bus op 13:10 komt, kan hij ook om 13:00, 13:20 of 14:10 komen. Al vermoed ik dat dat in de zomer wel iets beter is.

The ring of Kerry is goed te doen vanaf Killarney, het is een leuk stadje en het National park is erg mooi. Toen ik er was, was het gedeeltelijk overstroomd, maar ben met lieslaarzen gegaan en oog in oog gestaan met een gigantisch hert. Het was gewoon een beetje eng.

The Gap of Dunlow zit er vlakbij (echt 1 afslag verderop) en kun je goed meepakken als je een rondje Killarney doet met de auto, heel mooi gebied met loslopende schapen/geiten. Ik heb dat op de fiets gedaan, maar ze hebben vast geen fietsen met kinderzitjes en sommige stukken naar boven zijn best stijl.

Misschien is een dagje op de Aran Island ook de moeite waard? Zit je zo vanaf Galway. Als je trouwens in Galway de boulevard afloopt richting de unief kom je het grootste zee-aquarium van Ierland tegen. Ik vond het erg leuk om dat te bezoeken en vanaf de boulevard kun je heel mooi de getijden zien in de vorm van hoge eilandjes. Is ook leuk schelpen zoeken!

Voor Dublin heb ik alleen de aanrader om bij airbnb te kijken, zeker als je er een paar dagen blijft.
Wij zijn daar geweest. Zo,n beetje alles wat je schrijft hebben we gezien. Maar wij hebben een georganiseerde busreis geboekt. Omdat mijn vriendin geen rijbewijs heeft en ik niet links durfte te rijden. ( ik had toen net een paar weken mijn rijbewijs) een tip is het hotel in mallow tegen over de mc donalds. Dat is zo,n fantastisch mooi hotel. En de bar de tucker een eindje verder op is ook beslist de moeite waard. Eigenlijk is heel Ierland gewoon de moeite waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven