18 jaar naar de .....

14-04-2009 13:53 2027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft van het weekend beslist dat hij van mij scheiden wil. Na 18 jaar huwelijk en 4 kinderen. Hij heeft hele verhalen over ; het gevoel is weg, zijn nu nog jong (ben 41 hoezo jong) en blah die blah die blah, Maar ben erachter wat de echte reden is hij heeft al een nieuw vriendinnetje klaar leggen.

( heb zijn mail gehackt en vriendinnetje ff duidelijk gemaakt dat hij getrouwd is, wat vriendinnetje dus nog niet wist ) Maar de problemen beginnen natuurlijk nu pas , ten eerste zit ik alleen nog maar te dromen dat ie zegt dat het een vergissing is ( kom op meid dat gaat nooit gebeuren) Ten tweede we hebben geen cent te makken dus meneer blijft voorlopig nog in "ons" huis (moet ik zitten toekijken hoe hij met zijn nieuwe liefje msn't) Ten derde en eigenlijk zou dit ten eerste moeten zijn , de kinderen . Wanneer vertellen we dit? Zit waarschijnlijk nog wel een paar maanden met hem opgescheept. En wat vertellen we? heb de neiging om ze duidelijk de waarheid te vertellen, dat we worden ingeruild voor een nieuwe d..s maar weet dat ik dit tegenover de kinderen niet kan maken.

De pijn die ik nu voel is echt onvoorstelbaar heb een blok beton op mijn borst en voel me lamlendig, kan ook nix doe nix en zit alleen maar te huilen (waar de kids niet bij zijn, dus mama moet heeeeeeel veel plassen)

Zal dit ooit nog beter worden en hoe kan ie zomaar 18 jaar huwelijk weggooien vind dit onbegrijpelijk.

Hehe dit lucht op, dank voor het luisteren (lezen)
ok HET wil daar niet blijven,maar wat als HET zich nou bedenkt als ie daar is? zit jij helemaal met de gebakken peren.....wat oetL*L is ut...pphfff.knuff voor jou en je kids!!!
Lieve sanne, ik was al bang dat je vrolijke bui kwam door het feit, dat hij zich weer even netjes opstelde door je naar het graf van je vader te willen brengen. Jippie, mooi weer en 'het' stelt zich netjes en respectvol op, door je even te brengen. Spontaan aangeboden, erg aardig. Dit zijn letterlijk je woorden. Niet dat ik niet geloof dat je uit jezelf even een goede dag kan hebben, maar ik geloof dat zijn gebaar naar jou toe over het brengen, je vrolijk stemde. En dan dit weer.... Ik vind het ook raar van zijn moeder, maar je weet niet wat voor verhalen hij ophangt. Weet zij veel, dat hij er een potje van maakt, door steeds te denken dat hij nog bij jullie kan slapen, zijn afspraken voor bardiensten niet nakomt, de scheiding nog niet rond is en bovendien doet alsof jullie huwelijk al lang voorbij was, terwijl dit nooit eerder is besproken door jullie. Weet zijn moeder veel, dat hij respectloos contact opneemt met miep overzee, terwijl jij in huis bent en de kinderen daarbij ook nog eens links laat liggen. Zij kent alleen zijn verhaal, en die zal hij wel hebben opgeleukt. Heb ik al eens gezegd dat het een lamlul is? Ik hoop dat je woensdag goed op je strepen gaat staan, je verdient het om de zaken meer dan goed geregeld te hebben voor jezelf, jammer als hij er weinig aan overhoudt. Zijn probleem, misschien kan hij de volgende keer geld lenen bij mien overzee. Zakkenwasser!

Sterkte!
Is waar hoor roller, dat hij zich 'normaal' opstelde en dat spontaan aanbood, maakte dat ik me wat beter voelde. Dat ik dacht "hij kan toch nog normaal doen", dat hij dan een dag later deze streek weer uithaalt, maakt mij wel duidelijk dat normaal doen voor hem een onhaalbare kaart is. Dat ik moet proberen het contact minimaal te houden zodat ik kan gaan zoeken naar de rust in mezelf en uit mezelf weer een goede dag kan hebben. Dat ik nog steeds zo mijn humeur laat bepalen door zijn gedragingen stoort me aan mezelf. Maar dan denk ik ook "tja wat wil je, 19 jaar is niet in ander halve maand uitgewist". Denk zomaar dat ik nog regelmatig mijn hoofd ga stoten voor ik het helemaal door heb.

Dat van zijn moeder had ik ook al bedacht, maar ze heeft me nooit gemogen dus ik weet het niet. Misschien is het een combinatie van zijn l*l verhalen en haar onwil tegenover mij.

Ben zeker van plan om woensdag op mijn strepen te gaan staan is mij vorige week ook prima gelukt en ben nu niet anders van plan. Heb van de week trouwens even zitten rekenen en als het gaat zoals het nu op papier komt houd hij minder over dan ik in de maand om te besteden. Mag zeggen dat ik dat niet meer dan terecht vind.

En ja, hihihi, je had al gezegd dat hij een lamlul is. Ben het meestal helemaal met je eens. Zou willen dat ik mijn gevoel kon uitzetten, op deze manier weet hij me elke keer weer te treffen. Heb soms wel eens het idee dat hij het er om doet. Al weet ik daar dan de reden niet van. Maar ja, wie weet hoe zijn hoofd werkt.

roller en desteny

meiden
Hey meis, dat het je doen en laten bepaald en je humeur zal nog wel even duren. ik zit er al 8 maanden in en het houdt niet op. We zijn verleerd om alleen onszelf te hebben. En dan nog, we hebben ook de kinderen natuurlijk. Maar het is verdomde lastig om dicht bij jezelf te zijn en te weten wat je nou echt leuk vindt. En dat komt ook omdat je verdriet zo allesbepalend is.

Ik volg met veel interesse je mediation-actie. Ik ga binnenkort ook starten en kijk graag met je mee!

Sterkte morgen!
Ik leef met je mee en voel je pijn! Echt ik snap het helemaal, maar geloof me: je bent nu echt beter af zonder die man! Hij is jou niet waard, absoluut niet en jammer dat het er nu pas uitkomt. Beter laat dan nooit. En geloof me: een man die niet meer voor je wil gaan daar heb je niks aan, je moet hoe dan ook verder voor jezelf, laat hem barsten en neem straks geen contact met hem op. Terugkomen? Kan niet!
voer eendjes geen oorlog!
Sanne, ik zal misschien een mafketel zijn maar ik heb zo het idee dat HET je ter wille is als hij wat voor elkaar moet krijgen. En dan weer zichzelf is als zijn derde beentje of zijn echte ik weer bovenwater komt. (waarbij hij dan dus niet meer aardig is)

Zak hooi!!!!!

Zet hem op woensdag

Nee hoor dushi denk dat je wel gelijk hebt, maar hij is nu heel dom geweest, dit te zeggen voor we weer bij de mediator zijn geweest. Ben zo verschrikkelijk boos nu naast mijn verdriet. Echt wel dat ik mijn beste beentje voor zet morgen. Laat hem maar de *piep* krijgen. grrrrrrrrrrrrrrrrr

@ pem : ehmm dit is dus waarschijnlijk niet helemaal de manier om bij een mediator te gaan scheiden, maar ben hem al in zo veel vlakken terwille geweest dat ik het nu eigenlijk wel zat ben. Zal best door gaan met mediation want ging vorige week ook goed. Maar denk wel dat mediator het morgen ook niet gemakkelijk gaat krijgen. Nou ja we zien wel.

meiden
ZO!! Heb ik de boel eens even verkeerd begrepen. Hebben het nog over de kinderen gehad en dan met name de meiden, die mogen kiezen. Als een van de meiden voor haar vader kiest is het dus de bedoeling dat zij bij mij is op de momenten dat hij nog niet thuis is, dus een soort van na schoolse opvang. Dat is niet zo als ik het begrepen heb/had, en vind het eerlijk gezegd ook een waardeloze constructie. Ach zegt ex als ik samenwoon is het weer anders he. Auw, auw, auw. Dan word mijn kind dus opgevoed door de doos. Gatverderrie, wat is dit een vreselijke k*t zooi.

Hebben het verder over de verdeling van alle andere spullen gehad, zijn we aardig uitgekomen. Pensioen tot nu toe opgebouwd helft voor mij, spaarloon regeling idem dito, overwaarde huis 50/50. Zijn daar aardig uitgekomen. Ook nog over testament gehad, we hebben nu een langstlevende testament....ehmm niet zo'n heel goed plan nu meer natuurlijk, zullen we ook moeten veranderen. Andere bezittingen die niet deelbaar zijn gaan verkocht en opbrengst is ook 50/50.

Dat van mijn dochter vind ik nog het allerergste, en er is niets wat ik er aan kan doen. Zij mag kiezen en ik ben vrijwel zeker wat ze kiest. Niet alleen gezin niet meer kompleet maar nu ook nog volkomen uit elkaar getrokken. En dat hij niet ziet hoe vreselijk veel pijn dit mij doet vind ik ook onbegrijpelijk. Ja hij ziet dat wel helemaal zitten. Mediator heeft aangeboden om met de meiden te praten. Vind ik erg goed plan want bij ons zitten er veel te veel emoties. Afspraak is voor 30 juni, kijk er nu al tegenop. Bah.

Ben op, elke keer als we geweest zijn ben ik een emotioneel wrak. Hij niet, ik wel.

meiden
Waarom ben je zo verdrietig Sanne? Gaat je dochter voor je man kiezen, denk je? En waarom dan? Ik zou mooi regelen dat hij naschoolse opvang betaalt dan: dat is dan hun keuze samen dus dat moet hij regelen.

Mijn kinderen (man ging op 8 januari er vandoor met een gezamenlijke collega) zijn ook regelmatig bij zijn nieuwe vriendin, omdat man zo nodig met de kleinsten leuke dingen moet gaan doen en de oudsten dan niet meewillen. Daar baal ik van: dat ze zich dan zitten te vervelen bij dat mens, maar het is niet anders.

Ik heb (inmiddels ex-) man in één van de eerste weken al onterfd bij de notaris en een eigen testament op laten stellen, waarin ik mijn broer en zus tot voogd aanstel voor het geval er iets met mij gebeurt. Geld wat mijn kinderen van mij erven gaat, indien er iets met hen gebeurt, n o o i t naar hem: geen cent!

Huis half half, maar veel meer van mij aangezien er meer geld van mij inzit en ik op huwelijks voorwaarden getrouwd was. Geen partneralimentatie, geen pensioendeling. Maar hij moet de rest van zijn leven fors kinderalimentatie betalen: prima!

Nabestaandenpensioen blijft trouwens voor jou in het geval dat hij overlijdt he: dat staat buiten de 'gewone pensioendeling'.
Er komt een tijd van meer afstand, Sanne, echt en dat helpt enorm! Nu moet je elke keer weer bedenken wat je doet bij allerlei nieuwe situaties en bedenksels en dat wordt minder.
Lieve Sanne, wat vreselijk dat je dochter deze keuze krijgt. En wat bizar dat er maar even vanuit gegaan wordt dat jij de naschoolse opvang doet. Hij heeft daar zelf maar lekker voor te zorgen. Dan haalt hij dr maar op bij de bso!

Logisch dat je uitgeput thuis komt. Het is emotioneel en dat moet je allemaal onderdrukken om je koppie erbij te houden. Hou vol kanjer!!!!

@ gianna : Eerst maar even deze. Heb ik eens over nagedacht waarom ik er zo verdrietig van word. Ik word er verdrietig van omdat je hele leven dat je tot nu toe hebt gekend en gehad zo volkomen uit elkaar getrokken word, dat is wat me zo verdrietig maakt, en zo emotioneel.

Voor de uren dat mijn dochter bij mij is is het ook de bedoeling dat ik daarvoor een vergoeding krijg. Heel vreemd, dochter begon er zelf over vanavond. Ze zegt dat ze de ene week bij mij wil slapen en wonen en de andere week bij haar vader. Ik heb er verder niet op gereageerd alleen gezegd dat het haar keuze is en dat zij mag bepalen hoe het gaat verlopen.

Nabestaande pensioen ????????

@ dushi ;
Dus jij mag voor opvang zorgen op de dagen dat dochter bij vader is en hij moet werken?? Ok, je krijgt er vergoeding voor...in dat geval zou ik mij niet aflaten schepen met een kleine vergoeding. Vraag het tarief eens aan bij een bemiddelingsbureau, dan zou ik dat tarief handhaven! Wedden dat ie zich een ongeluk schrikt??

Maar in ieder geval weer een hobbel genomen! Jij bent op de goede weg!
Die denkt kosten te besparen die hij anders aan de bso kwijt is (hij gokt dat jij het gratis zal doen omdat het je kind is) Hmmm wat Koekkie zegt is er eentje om over na te denken.
De uren dat je namelijk oppast op je dochter (al zou je dat met liefde doen uiteraard) zijn ook uren die je zou kunnen werken als je dat wilt of kunt. Denkt hij niet bij na denk ik.
Of gewoon niet doen: bij papa is bij papa en bij mama is bij mama. Er zullen ook wel andere opvoedingsregels ontstaan. Dat gaat wel lastig zijn voor je dochter, maar daar valt niets aan te doen.

Maar als je dochter oud genoeg is om zelf te mogen kiezen waar ze woont, is ze dan niet te oud voor BSO en oud genoeg om eventjes alleen thuis te zijn?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ze is 14, wij vinden dat te jong om te lang alleen thuis te zijn, ex is pas om 6 uur thuis, zij is meestal al om 3 uur thuis. Ze is een puber en wij vinden dat ze niet altijd maar alleen moet zijn. En ja ik denk dat ze te oud is voor BSO.

Goed plan koekie om dat eens na te vragen. Weet ik meteen waar ik aan toe ben.

meiden
Ow kijk dan is ze zeker te oud voor bso. Maar kan ze dan niet voor de uurtjes dat ex niet thuis is naar een vriendinnetje of zo? Samen huiswerk maken of iets dergelijks? (alhoewel ik me ook zo kan voorstellen dat er dan weinig van huiswerk komt hahaha)
Dan is ze echt te oud voor opvang! Tja, ik denk dat dat nog een naar gevolg is van een scheiding: dat beide ouders meer moeten werken en de kinderen dus iets zelfstandiger moeten zijn.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Denk dat je gelijk hebt hoor, komt dan helemaal niets van huiswerk. Maar dochter wil zelf ene week bij mij en andere week bij hem. Nou ja ze gaan 30 juni naar de mediator en dan horen we het wel.

(enne hebben jullie wel gezien dat ik voor het eerst 'het' ex noemde.....woepsie, ik groei....)

meiden
Lieve Sanne,

Pjieuw, wat een heftige dag heb je weer achter de rug. Het begint geleidelijk aan steeds meer vorm te krijgen he, deze nachtmerrie? Ik kan me helemaal voorstellen dat je compleet gesloopt weer thuiskomt na zo'n bezoek.

Helemaal ook de situatie met je dochter. Hoewel het vanuit haar standpunt wellicht niet zo vreemd is dat ze om de week bij 1 van jullie beiden wil wonen, moet het jou bij tijden toch door je ziel snijden.

Ik ben het met de overige posters eens: de week wanneer ze bij hem verblijft, is het zijn zorg hoe/waar zij opgevangen wordt. Wanneer dit bij jou zou zijn, dan is het niet meer dan normaal dat hij hier een passende vergoeding voor betaalt. Inderdaad, in die tijd had jij anders ook kunnen gaan werken.

Maar ik vroeg me af: wat als hij zijn plannen daadwerkelijk doorzet en hij vertrekt inderdaad straks richting the states? Hoe gaat het dan met hem en de kinderen?

Ik las overigens laatst dat je schreef dat hij op korte termijn al een keer naar amerika wil gaan om te zien of de relatie met haar in praktijk werkelijk zo goed werkt als hij denkt/hoopt. Echt, ik blijf het onvoorstelbaar vinden. En wat nou als hij daar is en zich realiseert dat zij/die relatie het toch ook niet is? Komt hij dan weer met hangende pootjes bij jou terug? Gaat hij zich dan realiseren waar hij nu mee bezig is? Hoe is het toch in vredesnaam mogelijk dat zo'n vent zijn hele hebben en houden opgeeft, alles kapotmaakt (incl. zijn gezin), terwijl hij eigenlijk in werkelijkheid geen idee heeft waar hij mee bezig is...? Echt...on-voor-stel-baar...
Laat je hier nog eens een advocaat naar kijken, voordat je met alles akkoord gaat? En de helft van het pensioen tot nu toe opgebouwd.... Hoeveel krijg jij dan als hij eenmaal met pensioen gaat. Dingen om eens heel concreet na te gaan.

En dit:

Informeer pensioenuitvoerder binnen twee jaar

De pensioenuitvoerder betaalt (te zijner tijd) het verdeelde ouderdomspensioen rechtstreeks uit aan beide ex-partners. Om rechtstreeks te kunnen uitbetalen moet de pensioenuitvoerder van uw scheiding op de hoogte zijn. U moet daarom de pensioenuitvoerder binnen twee jaar na de scheiding het formulier Mededeling van scheiding in verband met de verdeling van ouderdomspensioen toesturen.
Oh ja, en:

ps: yayaatje, gaat het goed met jou?
yayaaaaa hoe is het meis ??

Hij wil niet in de States gaan wonen het is zijn plan om haar hierheen te halen. Hij wil zo snel mogelijk daar heen om te kijken of het in real live ook zo goed is als op msn. En nee het is niet zijn bedoeling om weer bij mij terug te komen als het niet is wat hij zoekt. Voor hem heeft zij ook niets te maken met de reden van scheiding, het is hem 'overkomen' zegt hij. Dat hij al een jaar lang op internet aan het verkondigen is dat hij al 2 jaar gescheiden is, tja hij was echt niet op zoek..........grrrrrrrrr.

Ja roller, het is wel mijn bedoeling om hier eerst een advocaat naar te laten kijken voor ik ook maar iets teken. Ik heb dat al tegen ex gezegd en het was zeer tegen het zere been maar daar heb ik nou weer geen boodschap aan.

Mediator heeft gezegd dat hij de formulieren voor de ouderdomspensioen heeft en heeft ook gezegd dat zo gauw als de scheiding officieel is ik dat moet insturen.

meiden
Met mij gaat het goed hoor dames, dank voor het vragen! (Sanne, ik heb je laatst gemaild, zie je mailbox).

Sorry, dan heb ik het niet goed gelezen Sanne. Nou, dat is dan nog een 'geluk' dat hij van plan is om haar naar NL te halen ipv daar zelf naar toe te gaan. Alhoewel ik me kan voorstellen dat je gruwelt bij het idee dat zij straks jouw kinderen mede zou gaan opvoeden...Zo'n vreselijke horrorfilm, lijkt het wel....

Goed dat je alles eerst zorgvuldig na laat kijken door een advocaat voordat je ook maar iets tekent. Tsja, en dat ex dat niet zo leuk vindt...goh, ik geloof dat er ook wel een paar dingen zijn die jij niet zo leuk vindt, toch?

Dikke knuffel, meid. Hou je haaks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven