18 jaar naar de .....

14-04-2009 13:53 2027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft van het weekend beslist dat hij van mij scheiden wil. Na 18 jaar huwelijk en 4 kinderen. Hij heeft hele verhalen over ; het gevoel is weg, zijn nu nog jong (ben 41 hoezo jong) en blah die blah die blah, Maar ben erachter wat de echte reden is hij heeft al een nieuw vriendinnetje klaar leggen.

( heb zijn mail gehackt en vriendinnetje ff duidelijk gemaakt dat hij getrouwd is, wat vriendinnetje dus nog niet wist ) Maar de problemen beginnen natuurlijk nu pas , ten eerste zit ik alleen nog maar te dromen dat ie zegt dat het een vergissing is ( kom op meid dat gaat nooit gebeuren) Ten tweede we hebben geen cent te makken dus meneer blijft voorlopig nog in "ons" huis (moet ik zitten toekijken hoe hij met zijn nieuwe liefje msn't) Ten derde en eigenlijk zou dit ten eerste moeten zijn , de kinderen . Wanneer vertellen we dit? Zit waarschijnlijk nog wel een paar maanden met hem opgescheept. En wat vertellen we? heb de neiging om ze duidelijk de waarheid te vertellen, dat we worden ingeruild voor een nieuwe d..s maar weet dat ik dit tegenover de kinderen niet kan maken.

De pijn die ik nu voel is echt onvoorstelbaar heb een blok beton op mijn borst en voel me lamlendig, kan ook nix doe nix en zit alleen maar te huilen (waar de kids niet bij zijn, dus mama moet heeeeeeel veel plassen)

Zal dit ooit nog beter worden en hoe kan ie zomaar 18 jaar huwelijk weggooien vind dit onbegrijpelijk.

Hehe dit lucht op, dank voor het luisteren (lezen)
Oh Sanne... wat een doffe ellende he...

Weet er alles van.....

24 augustus hoorde ik het en 20 december trok ik in mijn nieuwe huis... ook binnen de 4 maanden had hij mij eruit gewerkt...

Kan niet anders zeggen dan dat ik met je meevoel....

Liefie sterkte maar weeer en heel veel knuffels van NW
7 januari hoorde ik het, half maart was ik gescheiden...
hoi Sanne en de anderen ik lees nog steeds mee hoor.

knap gedaan bij de mediator.je poot goed stijf houden in het belang van je kids.

goedzo!!! laat mrL maar flink betalen;hij laat jullie barsten.dus dat gaat hem goed geld kosten.een hele kleine pleister op jullie wonden.

hou je taai,straks een eigen huisje voor jou en de kids.hou dat maar voor ogen.het gaat heus beter worden!!!
Sanne ben blij dat je zo stevig in je schoenen staat bij de mediator. Natuurlijk is het emotioneel maar je hebt wel alvast deze ronde binnen. Je stelt de toekomst voor de kids en jezelf alleen maar vast! En daar heb je gelukkig genoeg ballen voor. (die Het verloren heeft aan doos hahaha) Goed gedaan meis, al zul je nu alle emoties voelen omdat je die hebt ingehouden bij de mediator. Hou vol kanjer!

Dank jullie wel hoor

Ja alle emoties komen er nu/vandaag uit, was niet veel fun vandaag maar ach, vriendin weet alles en geeft troost maar ook even een gewoon praatje. Erg fijn.

Voel me er ook nog steeds goed over, heb ik toch maar even gedaan, en nu de volgende ronde nog, nouuuuuuu denk zomaar dat ik die ook met goed gevolg ga afleggen. Ben zekerder <-- is dat een woord?? geworden dat ik ondanks al mijn verdriet toch zo helder kan nadenken. (als het moet hihi)

meiden
Standvastiger, besluitvaardiger en ja (dan maar een nieuw woord in de Van Dalen toevoegen) : zekerder hihiih Goed zo Sanne!
Zekerder.... eh... zekerder... Klinkt niet raar hoor, misschien is het zelfverzekerder?

Hoe dan ook in tijden van crisis verlies jij je hoofd niet Sanne, je gaat goed, zorg dat je de boel regelt, en als alles is geregeld, en je het je kunt veroorloven dan heb je even tijd om in te storten... pfff leuk vooruitzicht he......

Maar een goed begin is het halve werk, nu de dingen goed op papier krijgen is echt belangrijk, daar heb je verderop in het proces profijt van, nu is het heel heel veel, haast teveel maar straks ben je blij dat het klaar is... echt waar!

Kiezen op elkaar, neus in de lucht en als je alleen bent gewoon lekker van je af janken, schreeuwen, wat je maar wilt... Je hebt je koppie erbij, goed zo meid!

Ik ben trots op je!

Liefs NW
in 4 maanden tijd 19 jaar aan de kant gezet.

Zo voelt het voor mij ook. Ik kreeg het op 06-06-06 te horen en een klein half jaar daarna gescheiden, 17 jr. aan de kant gezet. Fijne datum ook 666 :-s

In zo'n tijd kom je erachter dat veel clichés waar zijn en op de één of andere manier helpt dat mij toch wel een beetje. Diegene snapte waar het om gaat, ofzoiets... What doesn't kill you, makes you stronger is ook weer zo waar.

Sterkte Sannemer!
Jullie zijn dotjes

En ja die datums free. Hij heeft verteld dat hij wilde scheiden op tweede paasdag en is vertrokken op moederdag. Ik hou maar gewoon de datums in mijn hoofd. 13 april en 10 mei. Proberen om niet meer de associatie te maken met die bepaalde feestdagen.

meiden
Hey sanne, niet om te willen kletsen over anderen in je topic, maar heb je het topic van yayaa meegekregen?
Je bedoelt die van de belasting ? Nee had ik niet...maar nu dus wel. Over 2008 heb ik ingevuld en wat we terugkrijgen gaat gewoon door 2. Hoe dat over 2009 moet ? geen idee, ben ik ook nog niet erg mee bezig moet ik zeggen. Maar dank voor het aanwijzen.

meiden
Deze bedoelde ik sanne: topic de nick is een andere naam, maar van dezelfde persoon als yayaa. Hopelijk wordt yayaa hier niet boos om, ik vind het zorgelijk, ik hoop dat het goed met haar gaat.
Gelezen, alles. Pffffff wist hier niets van. Ze geeft altijd zulke waardevolle en opbeurende adviezen. Hoop dat alles goed is.

YaYaatje hoe gaat het meid ?
En nu opeens kan ik alleen maar weer huilen, of ik dat nog niet genoeg gedaan heb de laatste paar dagen. Hoe het komt ? Geen idee is helemaal geen reden voor, nou ja niet iets wat dit zo maar opeens opgewekt kan hebben. Of zou het zijn dat het morgen (of eigenlijk vandaag) mijn vader zijn verjaardag is? Hij is vorig jaar op 1 juli overleden, volkomen onverwachts. Misschien was dit wel de beroemde druppel. En heb het morgen zo verschrikkelijk druk, werken, gesprek over uren in mijn vaste contract en weer werken. Ben zo moe, zo verschrikkelijk moe. Komen gelukkig 3 vrije dagen aan, maar helaas worden de kinderen zondag weer opgehaald door 'het', maandag bbq bij zijn moeder. Kan het de kinderen niet onthouden maar pff weer alleen. Gelukkig is mijn vriendin dit weekend wel thuis. Weet het nu gewoon even niet, voel me als een open wond die maar niet dicht wil gaan.

Vandaag gesprek gehad over vast contract, helaas krijg ik voor het eerste half jaar maar een contract van 9 uur. Ik werk er nu al meer, 16 uur, maar nog een te korte tijd. Na een half jaar word er gekeken hoeveel uur je nu daadwerkelijk draait en word het contract daarop aangepast. Dus nu de vraag die ik mezelf stel, moet ik het risico lopen en gaan voor deze opzet, of moet ik gaan zoeken naar iets anders? Ik weet het niet maar heb gelukkig nog even de tijd.

Megadip nog steeds niet voorbij, spanning van de laatste paar dagen komt er gewoon uit denk ik , gelukkig nu 3 dagen vrij.

Pffffffffffffffffffff heb ik dat? Jongens zitten op voetbal, en als ouder ben je dan verplicht 2 of 3 maal per jaar je vrijwillig (jawel verplicht vrijwillig) in te zetten voor de club. Dat houd in, of schoonmaken, kantine dienst, nou ja zulke zaken dus. Word ik dinsdagavond gebeld dat 'het'' zaterdag kantine dienst heeft. Dus ik dat even gemeld, zegt ie 'nou dan kan ik niet hoor, zeg dat maar'. Hoezo zeg ik dat maar? Jij hebt dienst, maar hij weigerde en sinds ik in dit dorp moet wonen, heb ik maar even terug gebeld en de situatie uitgelegd, nou pfff man werd helemaal boos, dat hij daar niets mee te maken had, en dat ik maar moest zorgen voor vervanging. Heb maar even de voorzitter gebeld en ook aan hem de situatie uitgelegd. Hij was veel begrip voller en had voor mij wel een lijstje mensen die ik kon bellen. Dus zo gezegd zo gedaan, elke keer weer moeten vertellen wat er aan de hand is en wat ik vragen wilde. En geen mens die wilde he, helemaal niemand. Belde gisteravond die kwaaie weer terug, toen ik zei dat ik het had geprobeerd maar dat niemand wilde, werd hij weer kwaad en dat hij niet in zijn eentje ging staan en dat ik dan maar zelf moest komen. Nou sorry hoor, maar daar moet ik echt even niet aan denken. Dus maar weeeeeeeeer de voorzitter gebeld, die was alweer heel begripvol en zei dat ik me geen zorgen moest maken en dat hij het wel op zou lossen. En hij wenste me veel sterkte.

Voel me nou zo vervelend, moet ik dingen gaan zitten oplossen die eigenlijk helemaal niets met mij van doen hebben en hij zit daar lekker ver weg en doet alsof hij van niets weet. Denk dat ik niet zo ver verwijderd zit van het 'het' ex gaan noemen.

Jongens hebben vandaag sport en prestatie dag van de voetbal, moeten ze allemaal, weet ik veel, dingen doen en krijgen ze op het eind een diploma. Ze hebben er lekker veel zin in. Zou ik ook hebben met dit mooie weer.

Meiden hebben besloten vandaag een luie dag te hebben, denk dat ik ze zo maar even uit de droom ga helpen, het is veel te mooi weer om hele dag te hangen hoor.

Ga zo ook maar eens even wat doen, weet nog niet wat maar denk dat ik vast wel wat verzinnen kan...al is het maar koffiedrinken in het zonnetje he....lol

meiden
Tja, Sanne, daar ga je op een gegeven moment ook mee stoppen, met de kastanjes voor hem uit het vuur te halen. Ik ben er tenminste mee opgehouden. Krijg wel represailles hoor want ex vind het niet leuk dat ik zijn kutklusjes niet meer op wil knappen. Heel irritant natuurlijk van mij,ik laat me niet meer manipuleren en dat moet gestraft worden door beloftes niet na te komen en door uiterst lullig te doen..

Nou, het zij zo. Ik ben er zo klaar mee met dat gezeik!

Als ik jouw verhaal lees over die kantinedienst denk ik dat jij dat niet meer gaat doen, maar zelfs dat heeft tijd nodig, en een keer op je bek gaan.....

Laat het hem zelf lekker regelen! Ontzettende lamlul!

En de volgende keer als ze jou bellen omdat 'het' iets moet doen, gewoon even zijn nummer doorgeven dan kunnen ze hem zelf even bellen en zit jij er niet tussen, die tijd heb je nu gehad hoor, zijn rotzooi opruimen, laat het hem zelf maar doen!

Ga jij lekker proberen even te genieten van de zon op je huid!

Denk dat NW gelijk heeft. Ik begrijp je redenering 'ik woon nog langer dan vandaag in dit dorp'. Maar al die mensen hebben nu jou gesproken, kijken misschien ook wel jou erop aan en daarnaast het kost jou bergen energie. Volgende keer als er voor zoiets gebeld wordt de situatie uitleggen en ze doorverwijzen naar het telefoonnummer van je EX. Misschien dat je het nu ook even als momentje pakte om hem met een reden te kunnen bellen?

Geniet van de zon, hoop dat die de tranen een beetje kan doen opdrogen.
Zo, ik ben er weer !!! Ergste dip is weer voorbij, voel me weer aardig terug op aarde. Net even heerlijk gedoucht, lekker lopen smeren met bodylotion, die van dove...zoooo lekker, alle nagels gelakt.

Straks naar het graf van mijn vader. Kreeg van 'het' het verwijt dat ik gewoon even had moeten bellen op mijn vaders verjaardag, hij had me met alle plezier even heen en weer gereden. Nou ja als ik toch alles van te voren weet. (ben dus niet in bezit van rijbewijs) Hij bood spontaan aan om vandaag even te rijden. Erg aardig.

En daarna? Nou in ieder geval lekker van de zon genieten, kids gaan met 'het' mee naar de camping, morgen bbq bij oma, dus ben middag en avond alleen. Morgen zijn ze weer terug dus is gelukkig maar heel even. Misschien wel lekker even fietsen, terrasje pakken of zo, eens kijken of ik een vriendin mee kan krijgen. Ja voel me gelukkig weer stukken beter

Roller en New, jullie hebben gelijk hoor, als ze hem nodig hebben zal ik even zijn telefoonnummer geven en dan zoekt hij het maar uit. Ik krijg het gezeur terwijl het niet mijn pakkie aan is. Over en uit dat doe ik dus niet meer.

meiden
Goed zo, Sanne: geniet en zorg goed voor jezelf en je kinderen!
Sanne, ik hoop dat je een relaxte dag hebt gehad. En dat je genoten hebt van het heerlijke weer.
Het heeft me vanavond verteld, bij het terug brengen van de kinderen, dat hij geld van zijn moeder kan lenen om naar Amerika te gaan. Hij had belooft niet te gaan voor alles klaar was, nu zegt hij dat hij dat niet kan beloven en hij kan zelfs niet beloven niet te gaan voor de scheiding rond is. Dat hij geen dagen meer heeft boeit hem niets, hij zegt dat hij wel in de min kan staan bij zijn werk, schijnt wel vaker te gebeuren. Dat hij mij hiermee ongelofelijk veel pijn doet interesseert hem niets. Ik heb hem gevraagd in ieder geval te wachten tot de papieren rond zijn maar hij wil niet. Ik begrijp zijn l(m)oeder ook niet hoor, dat zij niet zegt zorg maar eerst dat je zaakjes hier rond zijn. Nee hoor, was geen probleem.

Waardeloos k*t weekend weer. Gaat lekker zo. Maar hij heeft me ook zo verschrikkelijk kwaad nu. Woensdag naar mediation nou moet het nog zien hoor.

meiden
Sanne, hij heeft maar 1 prioriteit en dat is hijzelf!

Wat jij vindt, denkt of voelt interesseert hem NIET!

Ik moet wel zeggen dat hij wel heel erg snel gaat hoor, dit tempo is echt niet bij te benen, ongelofelijk, hij heeft haast en het maakt hem niet uit waar de klappen vallen, als het maar niet in zijn hoek is....

Niet slim van hem zeker niet omdat alles nog geregeld moet worden, met zoete woorden had hij jou qua convenant nog behoorlijk kunnen manipuleren, en jij bent nu zo boos dat hij het niet eventjes makkelijk kan regelen met mooie beloftes....

Sanne, dit is echt zo gemeen, zo laag bij de grond.... Hou je koppie erbij, hou vol, regel wat er geregeld moet worden, je moet nu echt even in de benen blijven meid!

Sterkte hoor, denk aan je!

Knuffel van mij!
beste Sanne pas aub goed op!

als HET 1maal in de USA zit blijf jij achter met alle shit.

en dan draai jij overal voor op.

probeer eerst de scheiding aub rond te hebben voor HET het land uit gaat.

een goede vriendin van mij heeft zo iets gelijks meegemaakt en ze is nu nog puin aan het ruimen na 4jaar !!! veel sterkte meisss.
@ new : Ik snap de verschrikkelijke haast ook niet hoor, hij zegt dat hij aan zijn toekomst moet denken, ik heb gezegd dat als het echt wat is tussen doos en hem dat dat ook over twee maanden zo is. Ik vind het ook laag en heel gemeen, dat hij het niet kan opbrengen om te wachten tot de scheiding rond is vind in ongelofelijk. Ook omdat de mediator al gezegd heeft dat de scheiding half augustus rond is. Bedoel maar is dat nu zo moeilijk?? Maar ben zeker boos, en dat gaat mij woensdag waarschijnlijk wel helpen.

@ desteny: Het is niet de bedoeling dat hij daar blijft, hij wil daar 2 weken heen, soort vakantie, om te kijken of het in real life ook wel klikt. Vraag me wel af dat als het niet klikt hij dan van plan is, vind het allemaal maar een rare beredenering. Maar dat zal wel weer aan mij liggen.

Heel slecht geslapen vannacht, het lijkt wel of hij elke keer weer iets zoekt om nog even na te trappen. Net even bij de dokter geweest, die vind dat ik al goed me best doe en zegt dat ik met mijn slaap probleem maar even naar de drogist moet, om nu meteen met zware slaap tabletten te beginnen is ook zo wat. Ben ik helemaal met haar eens, wil ook niet aan de slaap tabletten maar wil wel weer eens gewoon een nachtje slapen.

meiden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven