18 jaar naar de .....

14-04-2009 13:53 2027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft van het weekend beslist dat hij van mij scheiden wil. Na 18 jaar huwelijk en 4 kinderen. Hij heeft hele verhalen over ; het gevoel is weg, zijn nu nog jong (ben 41 hoezo jong) en blah die blah die blah, Maar ben erachter wat de echte reden is hij heeft al een nieuw vriendinnetje klaar leggen.

( heb zijn mail gehackt en vriendinnetje ff duidelijk gemaakt dat hij getrouwd is, wat vriendinnetje dus nog niet wist ) Maar de problemen beginnen natuurlijk nu pas , ten eerste zit ik alleen nog maar te dromen dat ie zegt dat het een vergissing is ( kom op meid dat gaat nooit gebeuren) Ten tweede we hebben geen cent te makken dus meneer blijft voorlopig nog in "ons" huis (moet ik zitten toekijken hoe hij met zijn nieuwe liefje msn't) Ten derde en eigenlijk zou dit ten eerste moeten zijn , de kinderen . Wanneer vertellen we dit? Zit waarschijnlijk nog wel een paar maanden met hem opgescheept. En wat vertellen we? heb de neiging om ze duidelijk de waarheid te vertellen, dat we worden ingeruild voor een nieuwe d..s maar weet dat ik dit tegenover de kinderen niet kan maken.

De pijn die ik nu voel is echt onvoorstelbaar heb een blok beton op mijn borst en voel me lamlendig, kan ook nix doe nix en zit alleen maar te huilen (waar de kids niet bij zijn, dus mama moet heeeeeeel veel plassen)

Zal dit ooit nog beter worden en hoe kan ie zomaar 18 jaar huwelijk weggooien vind dit onbegrijpelijk.

Hehe dit lucht op, dank voor het luisteren (lezen)
quote:Steenbergen schreef op 24 oktober 2009 @ 02:34:

[...]

Nou ja, Hell has no fury like a woman scorned.

Je vergat de zin die daaraan vooraf gaat: Heaven has no rage like love to hatred turned.

Haar man heeft zijn liefde omgezet in hatelijke acties naar Sanne toe, en ze incasseert ze met rechte rug.
Sanne, laat je vooral niet haasten met de papieren. Niet om de boel expres te vertragen, maar het is allemaal nogal wat dat er geregeld moet worden. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je dat voor elkaar krijgt in 90 dagen.

Ik denk dat er ook nog een emotionele kant is aan de papieren geregeld hebben, dat sluit het namelijk echt af. Daar zou je toch goddomme de tijd voor moeten kunnen nemen!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Igoneh schreef op 24 oktober 2009 @ 14:30:

[...]

Weet je sanne, misschien moet je daar maar eens een weekje of wat de tijd voor nemen. Ex wordt toch al overal boos om, dus waarom niet. Kijken of pa wel eens leuk kan zijn met de kinderen tijdens de weekenden als zij weg is.

Nou inderdaad.

Maar ik ben wel een beetje een fury
Ik ben te aardig meiden, als de papieren op tijd terug zijn van de rechtbank zal ik gewoon tekenen. En spijker we zijn natuurlijk al langer met de scheiding bezig maar omdat krummel er bij komt en omdat meneer niet kon wachten met truus hierheen halen voordat de scheiding rond was zit hij nu in de piepzak.

@ new: Ben blij dat ik niet de enige ben die zich naar de nieuwe toe agressief voelt.

meiden
quote:gianna schreef op 20 oktober 2009 @ 23:30:

Quote van mijn ex: "Ik moet nu egoïstisch zijn."Hebben we dezelfde ex????
Net terug van stappen. Voor het eerst van mijn leven ruzie gemaakt in de kroeg: ik was écht pissig! Vriend van een vriend, die 'm al aardig om had (ik drink altijd braaf cola daar...) begon tegen mij te preken dat mijn ex een klootzak was en dat het onverantwoord van mij was om met zo'n man zoveel kinderen op de wereld te zetten bladiebla. En hij ging maar door! Toen ontplofte ik. Ik ben eerst even naar de wc gestampt om daar tot 195 te tellen en vervolgens heb ik hem verteld dat hij mij niet kent, noch ex, noch kinderen, noch situatie gedurende de afgelopen 25 jaar, dus waar hij het recht vandaan denkt te halen dit soort conclusies over mij uit te strooien is mij niet geheel duidelijk. Wel uitgepraat hoor. Ik ga ook niet helemaal met zo iemand analyseren dat mensen dus schijnen te kunnen veranderen na/in 25 jaar enz enz. Want eigenlijk heb ik überhaupt geen zin om veel over ex te praten. Totaal onboeiend en levert niks op.
Nou ja je kan hem met 1 ding gelijk geven, dat ex een klootzak is. Maar verder vind ik het een vreemde vent, wat slaat die een wartaal uit. Anders kan ik het niet zeggen.

Hoop dat het verder wel gezellig was?

Vanavond met de kids naar hole in the wall gekeken en daarna filmpje opgezet. zelf gemaakte chocolade taartjes erbij, spekkies, gewone chocolade en ieder een flesje cola. Ze zijn nog net niet met buikpijn naar bed gegeaan . Was dus heel gezellig en een leuke afsluiting van de herfst vakantie.

meiden
Hier begint de herfstvakantie net (regio zuid). Ook leuk.

Ja, verder was mijn avondje kroeg prima. En als ik die vriend-van-vriend echt niet had gemogen was ik gewoon weggelopen. Maar dat was toch ook niet handig in dit geval.. Wat zou jij geantwoord hebben, Sanne? Alsof je onverantwoord bezig geweest bent in de afgelopen tientallen jaren? En hij ging nog verder: dat de maatschappij hiervan naar de kloten ging, van al die mensen die maar gingen scheiden alsof het niks was en dat al die kinderen op school gingen onderpresteren bladiebla. En dat was dan mijn schuld, want ik wist toch allang hoe ex was als ik 25 jaar met hem samen was geweest. Grrrrom! Onverantwoord ben ik. En dom enzo.
Jou schuld dat hij vreemd gaat, jou schuld dat jij 25 jaar geleden geen glazen bol had en jou schuld dat je SAMEN kinderen neemt (met de intentie die samen groot te brengen, als gezin)? Sorry hoor maar ik heb hier geen woorden voor, wat een flauwe kul, en hoezo presteren de kinderen minder op school ? Die van mij in ieder geval niet. Ik denk dat ik was weggelopen hoor, zoveel onbenul heb ik echt geen zin in en een verspilling van mijn tijd om met zo iemand te gaan praten. Vind het knap dat jij dat wel kon.

meiden
Sanne, ik wil niet vreselijk op de dingen vooruit lopen hoor, maar aangezien je ex soms zo'n hork is... Heb je al bedacht wat er straks met de feestdagen gaat gebeuren? Want dat komt er allemaal weer aan, sinterklaas, kerst, jaarwisseling. Ik weet niet hoe jullie dat vroeger vierden, maar hebben jullie besproken wie wat viert met de kinderen?
Al geregeld spijker, omdat mijn moeder, voor de bom, al een huisje geboekt had voor de kerst, heb ik de eerste week van de kerstvakantie de kinderen, hij dus de tweede week (dat is dus oud en nieuw). En omdat ik ze met de kerst heb viert hij sinterklaas met ze. Volgend jaar word dit hele riedeltje omgedraaid. Maar het is goed dat je het vraagt hoor, zijn echt dingen die goed geregeld moeten worden.

meiden
Gelukkig zijn jullie daar dan gewoon samen uitgekomen Sanne. Fijn dat er ook dingen wel in goed overleg gaan!
Gelukkig wel spijker, al heb ik het wel allemaal vast laten leggen in het convenant. maar over het algemeen zitten we wat deze dingen betreft op 1 lijn.

Verdorie, zit ik met de kids 'so you think' te kijken is het eerste nummer van sinead o'connor, nothing compares to you. Tranen met tuiten, terwijl hij nou niet echt zo geweldig is geweest het laatste half jaar. tssssss vind nu dus mezelf onbegrijpelijk. Nou ja, ga lekker verder kijken.

meiden
Sanne je doet het goed hoor! Echt. En ik weet niet wie Steenbergen is, maar lees je eerst eens in ipv te oordelen zonder dat je het hele verhaal kent (vanaf de eerste posting dus) Blegggg.

Voor Sanne en iedereen die hem nodig heeft
Sannemer,

Heb je nog interesse in het ledikantje en eventueel een commode?

Het ledikantje heb ik inmiddels uit elkaar gehaald en het staat mij nu vreselijk in de weg......
Hoi koekkie, sorry voor de late reactie maar ben ziek geweest. Ja ik heb zeker nog interesse in het ledikantje en de commode. Heel graag zelfs, vraag maar aan de angel voor mijn email adres dan kunnen we wat afspreken. Ga ik ondertussen even opzoek naar een plekje om het op te slaan.

Vakantie heeft me goed gedaan qua rust maar heeft er naar mijn idee ook voor gezorgd dat ik nu helemaal moe en op ben. Heb ook het idee dat toen mijn verkouden, hoofdpijn en algeheel rotgevoel loskwam. Het gaat nu wel weer al ben ik nog niet helemaal fit hoor. Ook het verdriet heeft opeens weer toegeslagen, gelukkig zijn die periodes korter dan in het begin. Kan me er sneller overheen zetten, ik dwing mezelf daar gewoon toe.

Vrijdag weer kijkers, hoop dat het nu eindelijk wat word hoor. Ben het zat.

meiden
Dat je ziek wordt is gezien het seizoen niet gek. Maar vergeet ook niet al die maanden slecht slapen, weinig eten, stress en verdriet. Dat hakt er lichamelijk ook goed in lieve Sanne! Niet gek dus dat je belabberd bent. Ziek het goed uit en zorg gewoon even extra goed voor jezelf.

Spannend dat er vrijdag weer kijkers komen. Ik ga duimen dat je goed nieuws krijgt.
Dushi wat heb je nou toch voor avatar?

Past helemaal niet bij je..... of is het voor halloween of zo?

Sanne, beterschap meid
Ja, is voor de halloween avatar verkiezing NW
Nou, Dushi, ik vind de combinatie met "Dushi' wel wat minder, hoe zal ik het zeggen? Zoet!?
Ach het weerspiegelt ook een niet lieve kant van me Maar het is tijdelijk deze ava dus geen zorgen.
Sannemer,

omdat ik niets meer van je hoorde en t ledikantje ontzettend in de weg stond, is t ledikantje inmiddels door n collega van mij opgehaald... SORRY!

In t kamertje van 3,5x4m stonden nu 2 bedden, n ledikant en commode, dat ik kon mijn kont niet meer keren... Heb regelmatig gekeken of je nog had gereageerd op mijn berichtje...tot gisteren! Nogmaals SORRY!!

De comode heb ik nog wel, mocht je die evengoed nog willen!

Zal de Angels maandagavond vragen of ze mijn emailadres aan jou door willen geven, dan reageer ik daarop zsm. Of je laat op die manier jou emailadres doorgeven naar mij... Eerder dan maandagavond lukt niet ivm kinderfeestje, concert van Spandau Ballet en werk...
Veel plezier bij het concert Koekkie!
@ koekkie: Geen sorry hoor, samenloop van omstandigheden waar we beide niets aan kunnen doen.Het is niet anders, ik hoop dat je collega er erg blij mee is.

Pfffffff, die ex van mij daar begrijp ik nou niets van hoor. Ik heb hier lopen puin ruimen en al een hoop dingen verzamelt die we beide niet meer hebben willen en dus naar het grofvuil kunnen. Is hij gister zo aardig geweest om hier heen te komen. Hij heeft de jongens afgezet voor de voetbal en ipv te gaan kijken is hij twee keer naar het grofvuil gereden. Vond dit helemaal top. Nu heeft ex nu al de kinderen thuisgebraht, ivm dansen van dochter en hij geen zin had om 4x heen en weer te rijden. Hoor ik van de jongens dat ze bij hem thuis moesten zeggen dat papa gewoon bij de voetbal was!!!!!????? Tjonge jonge, woont hij al 2 maanden met de doos samen en hij liegt dus nog steeds. Echt als ik die dingen hoor, denk ik echt bij mezelf 'ben blij dat ik daar niet mee hoef samen te wonen'.

*klein gemeen stemmetje fluisterd nu in mijn oor, 'mail doos om te vertellen hoe gezellig het was gister' * (Ga ik niet doen hoor.)

meiden
Mmm, dat krijgen jullie kinderen dus ook mee, Sanne. Verheffend van ex...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven