18 jaar naar de .....

14-04-2009 13:53 2027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft van het weekend beslist dat hij van mij scheiden wil. Na 18 jaar huwelijk en 4 kinderen. Hij heeft hele verhalen over ; het gevoel is weg, zijn nu nog jong (ben 41 hoezo jong) en blah die blah die blah, Maar ben erachter wat de echte reden is hij heeft al een nieuw vriendinnetje klaar leggen.

( heb zijn mail gehackt en vriendinnetje ff duidelijk gemaakt dat hij getrouwd is, wat vriendinnetje dus nog niet wist ) Maar de problemen beginnen natuurlijk nu pas , ten eerste zit ik alleen nog maar te dromen dat ie zegt dat het een vergissing is ( kom op meid dat gaat nooit gebeuren) Ten tweede we hebben geen cent te makken dus meneer blijft voorlopig nog in "ons" huis (moet ik zitten toekijken hoe hij met zijn nieuwe liefje msn't) Ten derde en eigenlijk zou dit ten eerste moeten zijn , de kinderen . Wanneer vertellen we dit? Zit waarschijnlijk nog wel een paar maanden met hem opgescheept. En wat vertellen we? heb de neiging om ze duidelijk de waarheid te vertellen, dat we worden ingeruild voor een nieuwe d..s maar weet dat ik dit tegenover de kinderen niet kan maken.

De pijn die ik nu voel is echt onvoorstelbaar heb een blok beton op mijn borst en voel me lamlendig, kan ook nix doe nix en zit alleen maar te huilen (waar de kids niet bij zijn, dus mama moet heeeeeeel veel plassen)

Zal dit ooit nog beter worden en hoe kan ie zomaar 18 jaar huwelijk weggooien vind dit onbegrijpelijk.

Hehe dit lucht op, dank voor het luisteren (lezen)
Sanne, ik hoop dat je toch nog hebt kunnen slapen.

Ik ben wel heel benieuwd naar Krummel hoor, zou het leuk vinden een foto te zien! spijker.viva@gmail.com
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Sanne, herkenbaar hoor, het kan je zo ineens bij je strot grijpen.

En ik ben blij dat Ronnie vannacht zo snel op jou heeft gereageert. Wat is het vivaforum toch een prachtig medium he....

De spreekwoordelijke 'warme deken'.....

Ik heb krummel al gezien en het is een beauty, zo lief en klein...

Sterkte met alles Sanne.

Liefs NW
Haaa, wauw! Zit te studeren, zie mail binnenkomen, en heb nu de foto's gezien van krummel! Wauw Sanne, WAUW!
Zit hier helemaal te stralen Wat is hij mooooooi he en liefffffffffff Nou ja niet altijd lief hoor, het is een beetje een driftkikker, weet nog niet wat wachten is. Gillen kan hij, IK WIL ETEN EN WIL HET NU !!!!!!! (zo word hij dus wakker, niets lekker even rustig wakker worden, niet lekker even pruttelen in zijn bedje.... lol) Ach laat mij maar even mopperen, kan toch niet zonder hem of de anderen. (is groot zacht watje wat kinderen betreft)

meiden
Niets is zo mooi en groots als de verliefdheid op je eigen baby!!!

Maar dat het niet altijd makkelijk is kunnen wij als moeders allemaal beamen.

Meis ik benijd je niet met een verhuizing voor de deur. Wat heeft een mens toch een hoop troep in huis eigenlijk he.

Ik heb van de week de garage en de schuur opgeruimt en weer 2 grote autoladingen vol troep gedumpt op de stortplaats. Het ruimt heeeeeeeelijk op. Maar mocht ik ook gaan verhuizen dan weet ik dat ik weer heel veel weg moet gooien, toch nog teveel bewaard tegen beter weten in.

Heb je wel alles compleet voor je nieuwe huisje? Misschien handig anders een oproepje te doen voor dingen die je nog nodig hebt. Misschien heeft iemand het toevallig nog op zolder staan. Meestal hoor je achteraf mensen zeggen: goh had het maar gezegd. ik heb dit of dat nog wel in huis.

Nou meis, succes met alles.
Hij is echt geweldig ja! En is dat een van je dochters? Knappe meid om te zien!
Ja dat is 1 van mijn dochters, degene die bij de bevalling was. Enneeee....al mijn kinderen zijn knap

Dank voor het compliment

@noa : Misschien wel een goed idee zo'n oproepje, zal er eens over denken wat ik echt nog nodig heb. En die troep??? Pffff hou op schei uit, veel en veels te veel. Denk wel een keer of 6 naar de grofvuil hoor voor het een beetje is opgeruimd. Waarom wil ik ook altijd alles bewaren??? :-s
Omdat het soms zonde is om weg te gooien, er nog een emotionele waarde aan vast zit en omdat je totaal verlamd bent geweest van wat je allemaal overkomen is het afgelopen jaar??? Zo was het hier wel. De sleur van de relatie vooraf en de doodsteek aan het einde, tja dat hakt er vreselijk hard in.

Maar nu nieuwe ronde, nieuwe kansen toch.

Weg met die oude shit. Het geeft ruimte in je huis en in je hoofd.
Hoe dichterbij de verhuizing komt hoe meer de kinderen beginnen te "zeuren". Nieuwe huis is te klein, de inrichting die ik zou willen is niets, dat ze straks rekening moeten gaan houden met de buren is stom en zo maar verder. Ik begrijp het wel, eigenlijk willen ze helemaal niet dat er ook maar iets veranderd. Maar nu krijg ik het gevoel, door de manier waarop het gezegd word dat het allemaal mijn schuld is. Ik weet dat het zo niet bedoeld word maar zeer doet het.

Ik heb tenslotte geen keus, het huis dat word aangeboden moet je nemen, anders verlies je je urgentie. Het hele afgelopen jaar is toch niets mijn keuze geweest en nog steeds heb ik geen keus. 2 keuzes had ik afgelopen jaar, sex met de ex en het wel of niet houden van de kleine. En dan vind ik nog dat de laatste keuze geen keuze was, 15 weken was gewoon te lang, dat ik erover heb proberen na te denken was meer voor ex dan voor mezelf. Dus daar zit je dan met je goede gedrag, probeer zo verschrikkelijk hard om de kinderen iets van geluk te geven en dan voel ik dit. Ik neem het de kinderen niet kwalijk, ze bedoelen het niet zo maar o,o,o, wat voel ik me k*t. Nou ja......geen keuze en we zullen doorgaan waar we mee bezig zijn en ik hoop dat het dan, na de verhuizing, allemaal wat beter gaat. Dat we dan in wat rustiger vaarwater komen en dat de kinderen er op een of andere manier vrede in kunnen vinden. Als ik heel eerlijk ben weet ik niet of dat gebeurt, ze zullen "gewend" raken aan de situatie maar vrede? Ik weet het niet, de tijd zal het leren.

Zaterdag komt ex even helpen met puinruimen als hij de kinderen komt halen, dan ga ik het er nog wel even met hem over hebben dat hij zich vanaf nu gewoon aan zijn weekenden moet houden tenzij er echt dringende redenen zijn om het te veranderen. De reden van afgelopen weekend is natuurlijk meer dan erg. Truus voor je kinderen zetten.......argh. En mijn zonen maar vragen waarom ze niet bij papa zijn, en wat zeg je dan? De waarheid? Ik kan dat niet, ik ga die kinderen niet nog meer pijn doen. De meiden vragen niets, die weten.

1 klein lichtpuntje, met krummel gaat het goed en hij heeft de laatste 2 nachten door geslapen. Erg lekker.

meiden
Sanne, heb net weer helemaal bij gelezen, twee dagen voor jouw bevalling ben ik zelf ook bevallen van een zoontje, dus heb ook weinig topics gelezen en nu weer tijd om te scrollen door het forum..

Lastig dat het af en toe nog zo heftig is.. en ook naar voor je kinderen.... hopelijk wennen ze snel...... het is gewoon niet anders....

Sterkte met inpakken en verhuizen!
DTEEZ!
Heb met je "aanmoedig" topic meegelezen Hoe is het nu en hoe is hetmet de kleine? Al helemaal gewend?

Het is zeker 'lastig' dat het soms zo heftig is,gelukkig zijn het maar fases. Wij komen er wel hoor, 2 stappen vooruit en 1 stap terug is toch vooruit. Het greep me vanavond alleen even zo aan, denk dat het bij de kinderen ook een groot stuk onzekerheid is, dit huis was ondanks, of misschien wel dankzij, alles hun thuis en nu? Zij weten het ook even niet, en dan ga ik me schuldig voelen en alles op mezelf betrekken. Komt wel weer goed.

meiden
Wat grappig dat je hebt meegelezen met dat aanmoedigingstopic, wat een heerlijk topic was dat toch van al die lieve mensen hier.... zo'n forum is echt hartverwarmend!

Het gaat goed met mij en met de baby...hij slaapt veel en eet veel en huilt heeel weinig! Hij weegt al bijna 6100 gram

Hoe gaat het met jou? Weekend goed doorgekomen??
DTEEZ!
Wouw!!!! 6100 gram, ik vond krummel al zo groot worden. En hij was 2 weken geleden 4570 gram. Ben blij dat alles zo goed gaat.

Hier weer hoop moppers op ex. Hij heeft de kinderen zwaar teleurgesteld (alweer). Hij had een weekend verzet, dochter had hem nog gebeld om te vragen waarom ze niet konden komen, ex had haar verteld dat hij het dat weekend erg druk had en geen tijd voor hun. Afgelopen weekend zijn ze bij hem geweest en toen liep die sukkel leuk te vertellen over zijn weekendje weg met die doos naar volendam. Dansdochter heeft nu gezegd dat als hij nog een keer hun weekend verzet omdat hij liever wat met die doos doet zij niet meer naar haar vader toe wil. Ze vroeg aan mij of ik dat wilde zeggen. Het spijt me heel erg voor haar maar dat moet ze toch zelf doen, heb wel tegen haar gezegd dat ze het met oma kon bespreken en dat die dan misschien haar wel wilde bijstaan. Ik kan me hier niet mee bemoeien vind ik maar oh wat doet het zeer dat hij zo met de kinderen omgaat.

En niet alleen met de kinderen, ook zijn moeder is hij aan het weg jagen, of nou ja hij meer zij. Volgens ex schoonmoeder zegt de doos niet meer dan 5 woorden op een dag tegen haar en zit ze de hele dag achter de comp. Er komt pas leven in als ex thuis komt maar dan gaat ze zitten fluisteren dus ex schoonmoeder voelt zich daar erg ongemakkelijk.

Hoorde ook van de kinderen dat doos zich erg uitslooft zolang ex in de buurt is maar zogauw ex even weg is zij naar de slaapkamer gaat en daar pas weer uitkomt als ex weer terug is. Ook zit ze steeds te fluisteren als de kinderen daar zijn. Ik krijg alle moppers want de kinderen vinden het steeds minder leuk om naar papa te gaan. Zijn moeder heeft al tegen ex gezegd dat hij zijn kinderen kwijt raakt als hij zo doorgaat.

Ik zit me hier gewoon op te vreten, ik vind dat ik me er niet mee mag bemoeien maar doet pijn als ik die verdrietige gezichtjes zie.

Hij zou ook komen helpen met puinruimen, van de afgelopen 3 weekenden is hij alleen afgelopen zaterdag geweest en niet langer dan 2 uurtjes. 1 ritje naar het grofvuil wel geteld. Hij zou deze week nog even bellen over hoe laat hij morgen zou komen, het zal jullie niets verbazen dat ik nog niets van hem gehoord heb.

Verder gaat het hier wel, ben voor nu even klaar met inpakken want mijn dozen zijn op. Krijg zondag weer een nieuwe voorraad aangeleverd. Verder is alles geregeld, voor dit adres alles opgezegd en voor nieuwe adres alles aangevraagd. Valt alleen niet mee hoor dat inpakken met zo'n kleine erbij, hij wil (eist eigenlijk hihi) heel veel aandacht en denk niet dat hij er ook maar even op wil wachten, horen en zien vergaan je dan. Ach, het is een droppie hoor maar hij maakt het niet makkelijker. Andere kinderen helpen wel goed mee, daar ben ik zo blij mee (en ben trots op ze) wat ik ze ook regelmatig vertel. Nog een week dan krijg ik de sleutel, op naar een nieuw hoofdstuk. (zei ze optimistisch) Al is het vorige hoofdstuk voor mij nog lang niet afgesloten.

meiden
Ooooww, wat een zak!

Ex-schoonmoeder heeft gelijk als ze dat zegt, gelukkig is er dan nog eentje die hem daar af en toe op wijst, zijn eigen moeder nog wel, dat zou toch wel een beetje indruk moeten maken.

Echt wat een hansworst zeg, zijn kinderen afzeggen met een rotsmoes en dan vrolijk vertellen dat hij met doos is weggeweest.

Kan me voorstellen dat dat zeer zeer teleurstellend is voor de kinderen.

Goed dat jij je er buiten probeert te houden, hoe moeilijk ook. Hij zal het liefst een ander de schuld geven als de kinderen zelf aangeven dat ze liever helemaal niet meer naar hem toegaan.

Hij verspeelt echt alles! Bah!

Maar de pijn van je kinderen snijdt je door de ziel he...

Succes verder met verhuizen!

Liefs NW
Dankje wel en je hebt helemaal gelijk, kijk jij kan dat veel korter en krachtiger zeggen dan ik. Jammer genoeg is ex-schoonmoeder er binnenkort niet meer om hem daar op te wijzen, ze is als een gek aan het reageren op huisjes omdat ze het bij hun niet meer uithoud. Ik vrees het ergste voor de kinderen als oma daar niet meer is. Ex-schoonmoeder had hem altijd op een voetstuk staan, hij was met ruime voorsprong haar favoriet maar ze zei dat ze tegen hem gezegd had dat hij haar zwaar, zeer zwaar tegenviel. Dat is dezelfde die vorig jaar nog zijn ticket had betaald he, echt hij maakt zoveel kapot. De lul.

En dan komt die zachte, zwakke kant weer bij me boven. Dan wil ik dat zo graag tegen hem zeggen, hem waarschuwen dat het helemaal fout loopt zo, dat hij straks meer kwijt is dan hem lief is. Maar ik doe het niet, ik kijk ernaar en bijt op mijn tanden. Hij zal eerst helemaal de bodem moeten raken voor er bij hem het besef komt dat er iets niet klopt. En die bodem gaat hij raken hoor, is alleen maar een kwestie van tijd. En ik ben heel, heel erg geduldig. En dan? Dan hoop ik dat het voor de kinderen nog niet te laat is.

meiden
Hij zal eerst helemaal de bodem moeten raken voor er bij hem het besef komt dat er iets niet klopt. En die bodem gaat hij raken hoor, is alleen maar een kwestie van tijd.

Precies! Dat roep ik ook al de hele tijd als ik het over mijn ex heb. Als jij het zegt zal het geen effect hebben, dus inderdaad, kaken op elkaar! Dat doe ik ook.

Ik hoop voor jou (en ook voor mij) dat hij ooit tot inzicht zal komen, en kinderen zijn toch vaak wel loyaal naar ouders toe, ook al verdienen ze het eigenlijk niet.

Hoop dat hij op tijd in de gaten krijgt wat hij nu op het spel zet, de relatie met zijn kinderen. Iets belangrijkers is er toch eigenlijk niet, waarom wil dat niet in die botte hersens doordringen....

Maar net als mijn ex heeft de jouwe zich er al tot zijn nek ingedraaid, het enige wat er kan gebeuren is dat hij straks van dat hellende vlak afdondert. En dat moet hij helemaal zelf doen, zijn keuze, zijn bodem, zijn schuld.

Ik zie ineens zo'n rust bij jou, zoveel inzicht. Sanne, je wordt sterker, het spat van het scherm.

Sterkte meissie, ik ga slapen, heb late dienst gehad en morgen om 10 uur komen de kinderen weer thuis en komt ex een bakkie doen.

En daar wordt NewGirl zooo blij van, dan roept ze meteen... oooh wat fijn dat ik papa en mama nu even samen heb!

Zou er ooit een belletje gaan rinkelen bij die sukkel?
Meid, hoe hard het ook overkomt je kinderen moeten zelf onderuit gaan bij je ex,jij kan nog zo je best doen om hun te beschermen, maar dat kan jij niet geloof me ik praat uit ervaring,als jouw ex iets over jou zegt geloven ze het net zo min als jij iets over hem zegt,ze moeten het zelf ervaren..hoe pijnlijk het ook is,ook ik heb geprobeerd mijn kinderen te beschermen echt waar en dat werkt echt niet, inmiddels is mijn jongste al zover dat haar vader de pot op kan en zij niet eens meer behoefte heeft aan contact.
Je kan beter hier je pijn en zorgen om je kinderen uiten ,en hun verder hun gang laten gaan inzake hun vader,probeer het los te laten en het idd aan hun zelf over te laten, ik weet het is moeilijk en dus zeg ik daarom ook uit je gevoel hier dan raak je tenminste een deel er van kwijt
quote:NewWoman schreef op 03 april 2010 @ 01:27:

Hij zal eerst helemaal de bodem moeten raken voor er bij hem het besef komt dat er iets niet klopt. En die bodem gaat hij raken hoor, is alleen maar een kwestie van tijd.

Precies! Dat roep ik ook al de hele tijd als ik het over mijn ex heb. Als jij het zegt zal het geen effect hebben, dus inderdaad, kaken op elkaar! Dat doe ik ook.

Ik hoop voor jou (en ook voor mij) dat hij ooit tot inzicht zal komen, en kinderen zijn toch vaak wel loyaal naar ouders toe, ook al verdienen ze het eigenlijk niet.

Hoop dat hij op tijd in de gaten krijgt wat hij nu op het spel zet, de relatie met zijn kinderen. Iets belangrijkers is er toch eigenlijk niet, waarom wil dat niet in die botte hersens doordringen....

Maar net als mijn ex heeft de jouwe zich er al tot zijn nek ingedraaid, het enige wat er kan gebeuren is dat hij straks van dat hellende vlak afdondert. En dat moet hij helemaal zelf doen, zijn keuze, zijn bodem, zijn schuld.

Ik zie ineens zo'n rust bij jou, zoveel inzicht. Sanne, je wordt sterker, het spat van het scherm.

Sterkte meissie, ik ga slapen, heb late dienst gehad en morgen om 10 uur komen de kinderen weer thuis en komt ex een bakkie doen.

En daar wordt NewGirl zooo blij van, dan roept ze meteen... oooh wat fijn dat ik papa en mama nu even samen heb!

Zou er ooit een belletje gaan rinkelen bij die sukkel?Nee want hij wil het gewoonweg niet erkennen,laat het los New
Lieve Sannemer!!!!

Wat ben jij gegroeit de adgelopen periode!!!!!!!

J e bent een sterk en stoer wijf!!! Heb diep respect voor je!

En wat ex aangaat en hoe hij de dingen verpest...

Idd , tanden opelkaar.

maar owww wat zal het pijn doen als je kinderen weer teleurgesteld zijn in hun vader.

Ik kan me voorstellen dat je het hem wel toe wilt schreeuwen!

sterkte meid

Over een tijdje zit je in je neiuwe huis en komt er nog meer rust!

Je komt er wel!!

Liefs Benmamma
Dank Benmama, kan wel wat veren gebruiken.

Net mijn ex schoonmoeder aan de lijn gehad, ze heeft alweer kans op een huisje en ze gaat dinsdag kijken. Ex heeft haar vanmorgen gezegd dat het "hun" wel tegenviel dat ze het vorige huisje niet had geaccepteerd, vond dat het nu wel eens tijd werd dat ze het huis uit ging. pffffffff zal je maar gezegd worden door je eigen zoon.

Dochters zijn binnenkort jarig en ex-schoonzus had aan oma gevraagd of wij het hier vieren. Oma heeft gezegd dat we het vieren in het nieuwe huis, ex-schoonzus wil graag bij ons komen om het te vieren. Zijn eigen zus heeft hij dus ook al weggejaagd, gaat hard nu. Oma wil ook op visite komen als we verhuisd zijn, ze weet al wanneer, "want", zo zegt ze "dan zijn ze weg en weten ze dus niet dat ik naar jou ben". Ik vind dit zo zielig. Nooit gedacht dat ik dat nog over mijn ex-schoonmoeder zou zeggen, dat ik het zielig voor haar vind.

Morgen krijg ik weer nieuwe dozen, gelukkig maar want over een week krijg ik de sleutel al tenslotte. Heb wel veel en veel te veel troep hoor.

meiden
He Sanne,

tis wat met die mutsen van overzee he. Hoorde vandaag dat die lesbische vrucht van ex iedere dag tot 1 uur in bed ligt en dan de rest van de dag in haar pyama rondloopt om pas als ex thuis komt zich aan te kleden om samen boodschappen te doen.

Haha ik moest moeite doen om mn gezicht in de plooi te houden.

Kat in de zak, heet zoiets toch?

Geen beter vermaak dan leedvermaak!!!
ik wil alleen ff opmerken dat ik to & haar volgelingen enorme drama queens vind. Bah bah, to is nog erger dan lummie.
Pardon? Verklaar je nader, en wie is lummie ??
Gewoon negeren Sanne

Notebook is een of andere verzuurde dame die op meerdere topics meent haar bittere mening te moeten verkondigen.

Geen woorden aan vuil maken dus, niemand die op haar zit te wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven