1e date en hij wil weinig moeite doen?
zondag 9 juni 2019 om 14:03
Hoi ,
Ik heb een aantal dagen geleden een man via tinder leren kennen, ziet er leuk uit en komt leuk en oprecht over. Hij vroeg mijn nummer en nu appen we...
Na een aantal dagen geappt, stelde hij voor of ik af wilde spreken, nou dat leek me leuk. Vandaag kwam hij er nog even op terug en vroeg wanneer ik tijd had.
Hij woont in Rotterdam, ik in Amsterdam dus ik vroeg waar hij af wilde spreken. Toen gaf hij aan in het midden en dus den haag ?
Den haag is niet in het midden maar 15 min vanaf Rotterdam. Ik had het attent en galant gevonden als iemand mij uitnodigd dat de persoon dan naar mijn stad komt. Daarbuiten is den haag niet eens in het midden.
Vinden jullie dat ik onderdreven reageer? En wat vinden jullie hier van? Ik vind het nogal een afknapper
Ik heb een aantal dagen geleden een man via tinder leren kennen, ziet er leuk uit en komt leuk en oprecht over. Hij vroeg mijn nummer en nu appen we...
Na een aantal dagen geappt, stelde hij voor of ik af wilde spreken, nou dat leek me leuk. Vandaag kwam hij er nog even op terug en vroeg wanneer ik tijd had.
Hij woont in Rotterdam, ik in Amsterdam dus ik vroeg waar hij af wilde spreken. Toen gaf hij aan in het midden en dus den haag ?
Den haag is niet in het midden maar 15 min vanaf Rotterdam. Ik had het attent en galant gevonden als iemand mij uitnodigd dat de persoon dan naar mijn stad komt. Daarbuiten is den haag niet eens in het midden.
Vinden jullie dat ik onderdreven reageer? En wat vinden jullie hier van? Ik vind het nogal een afknapper
zondag 9 juni 2019 om 15:17
Als jij een vriendin voor een glas wijn bij jou thuis uitnodigt, ga je dan ook naar haar huis?
I told you walking was idiotic.

zondag 9 juni 2019 om 15:18
Ik eis niets, geef gewoon mijn wensen en voorkeuren aan.
Ben een bepaalde dynamiek gewend tussen man en vrouw waar ik mij het meest tot aangetrokken voel.
Een man kan nog altijd zelf kiezen of hij daar ook iets voor voelt ja of nee.
Anderzijds heeft die vent misschien graag een vrouwtje de verzorgende rol op zich neemt en thuis blijft om voor de kinderen te zorgen.
Daar vind ik ook niets mis mee als een vrouw daarvoor kiest.
Het ligt er maar net aan hoe content je zelf bent met de rol die je vervult, of iets ongelijkwaardig is of niet.

zondag 9 juni 2019 om 15:18
MinkeDeWit schreef: ↑09-06-2019 15:13Gewoonte, ik vind het galant, en er zijn gelukkig veel mannen (de meerderheid?) die daar net zo over denken. En die willen ons echt niet direct achter het aanrecht hebben, of op een andere manier overheersen. Sommige mannen trekken dat ver door, die willen zelfs betalen als ze met een ‘gewone’ vriendin afspreken. Dan zorg ik wel dat het over en weer gaat.
Galant zit 'm in heel wat meer dan een portomonnee trekken.
zondag 9 juni 2019 om 15:21
Klopt niks van. En daarbuiten nogmaals; de enige reden dat hij in den Haag af wil spreken is omdat hij er die dagen al moet zijn voor werk. En dus kost het hem 0,0 moeite.
zondag 9 juni 2019 om 15:24
Een vriendin is een ander verhaal dan een eerste date. Mijn vriendin kan ik vertrouwen en ik weet wat haar intenties zijn. Een eerste date die ik nog nooit ontmoet heb spreekt misschien wel dagelijks af met vrouwen, en wil daardoor zo min mogelijk moeite doen en geld uitgeven en daar pas ik voor.ReginaMills schreef: ↑09-06-2019 15:17Als jij een vriendin voor een glas wijn bij jou thuis uitnodigt, ga je dan ook naar haar huis?
Als een man iets in je ziet dan investeert hij wel wat tijd en geld aan je.

zondag 9 juni 2019 om 15:24
Jawel hoor; vraag dan ook niet waar hij wil afspreken als je eis is dat hij naar Amsterdam komt.
Maar fijn voor die man dat het einde verhaal is. Dan kan hij zich op leukere dates richten.
zondag 9 juni 2019 om 15:25
En je had liever gehad dat het JOU 0,0 moeite kostte? Kan. En wat maakt jou ZO speciaal dat je dat voorrecht zou hebben? Die man heeft nu waarschijnlijk een heel gezellige date met een andere vrouw, lekker op een terrasje in Den Haag. En gelijk heeft hij.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 9 juni 2019 om 15:26
Hij kent je niet eens, dus hoezo moet hij investeren? En wat investeer jij zelf precies?roos2019 schreef: ↑09-06-2019 15:24Een vriendin is een ander verhaal dan een eerste date. Mijn vriendin kan ik vertrouwen en ik weet wat haar intenties zijn. Een eerste date die ik nog nooit ontmoet heb spreekt misschien wel dagelijks af met vrouwen, en wil daardoor zo min mogelijk moeite doen en geld uitgeven en daar pas ik voor.
zondag 9 juni 2019 om 15:26
Deurmatten die op de stoep staan voor zijn werk zodat hij geen moeite hoeft te doen? Ja heel fijn voor hem inderdaadTijdschriftenverslindster schreef: ↑09-06-2019 15:24Jawel hoor; vraag dan ook niet waar hij wil afspreken als je eis is dat hij naar Amsterdam komt.
Maar fijn voor die man dat het einde verhaal is. Dan kan hij zich op leukere dates richten.

zondag 9 juni 2019 om 15:27
Dit.
De man moet jou heeeeel speciaal vinden en gelijk op zijn knietjes omdat hij met jou mag daten.
zondag 9 juni 2019 om 15:29
Ik heb behoorlijk boter op mijn hoofd, want heb heel laat mijn rijbewijs gehaald maar sindsdien vraag ik me af hoe ik er jaren vanuit heb kunnen gaan dat andere mensen het wel voor me op zouden lossen als ik ergens heen wilde.

zondag 9 juni 2019 om 15:31
Waarom wil je zelf geen moeite doen voor een ander? En dan niet weer komen met dat mannen meer moeite moeten doen voor vrouwen blablabla. Anno 2019 zijn we gelijk. Is hij echt niet leuk genoeg om moeite voor hem te doen?
Voor onze eerste date ben ik naar mijn man toe gegaan. Was slechts 20 min met de trein. En hij was het zo meer dan waard. Als ik hem had gevraagd om naar mij toe te komen die eerste keer dan had hij dat gedaan, in a heartbeat.
zondag 9 juni 2019 om 15:33
roos2019 schreef: ↑09-06-2019 15:24Een vriendin is een ander verhaal dan een eerste date. Mijn vriendin kan ik vertrouwen en ik weet wat haar intenties zijn. Een eerste date die ik nog nooit ontmoet heb spreekt misschien wel dagelijks af met vrouwen, en wil daardoor zo min mogelijk moeite doen en geld uitgeven en daar pas ik voor.
Andersom net zo hè? Jij hebt vast zo veel dates met verschillende mannen dat je geen geld en energie meer hebt om een stukje te reizen.

Prinsesjes die eigenlijk totaal geen fatsoen hebben, zullen zeggen dat een ander een deurmat is. En niet doorhebben dat ze er totaal geen probleem mee hebben dat ze de betreffende man net zo goed tot deurmat maken om hun verwende en veeleisende gedrag in stand te houden (om in jouw termen te blijven).
Ik zie het gelukkig meer als emancipatie, zelfstandigheid en niet verafgood willen worden.
Ik reis altijd wel in groepen. Ik mis een rijbewijs niet echt in mijn leven. Alles is te halen op de fiets en dingen die niet haalbaar zijn met de fiets zijn altijd momenten waarbij ik met vriend/familie weg ga. Misschien ga ik hem ooit halen, maar een auto is voor mij financieel toch niet haalbaar. Mijn vriend gaf wel aan er 1 voor mij te willen kopen. Is dat iets wat niet zou mogen in deze tijd? Fout? Oprechte vraag.

zondag 9 juni 2019 om 15:35
Ik vind dat er niks mis mee is om elkaar een beetje tegemoet te komen (dus in t midden af te spreken) als je allebei in een andere plaats woont en elkaar überhaupt nog nooit in t echt hebt gezien! Voor t zelfde geld is er totaal geen klik en ben je na 1 drankje weer weg.
Wat er na de eerste (geslaagde) date gebeurt, dát is wat telt.
TO, jammer dat je hier zo moeilijk over doet. Wie weet is dit wel een superleuke man voor je en verpest je t nu al voor jezelf door zo te doen.
Wat er na de eerste (geslaagde) date gebeurt, dát is wat telt.
TO, jammer dat je hier zo moeilijk over doet. Wie weet is dit wel een superleuke man voor je en verpest je t nu al voor jezelf door zo te doen.

zondag 9 juni 2019 om 15:35
Heb medelijden met de kerel die jou gaat daten...
“Nee betaal jee de rekening niet?!!!! Dan is het over tussen ons!!!”
“Nee jij moet mij eerst plezieren want anders doe jij geen moeite voor mij!!!”
Godsimikkie, mijn piemel krimpt nog verder dan dat ik hem in een glas met ijswater doe...

zondag 9 juni 2019 om 15:37
Ach ja, wellicht mis jij nu een hartstikke leuke man die inmiddels wordt binnen gehaald door een andere vrouw. Terwijl jij hier over 5 jaar klaagt dat er op internet geen serieuze man te vinden is, en hij dan inmiddels 3 jaar getrouwd is met iemand die minder prinses op de erwt is, maar wel als dusdanig behandelt. Jouw keuze.

zondag 9 juni 2019 om 15:37
Sjulia schreef: ↑09-06-2019 15:33Ik reis altijd wel in groepen. Ik mis een rijbewijs niet echt in mijn leven. Alles is te halen op de fiets en dingen die niet haalbaar zijn met de fiets zijn altijd momenten waarbij ik met vriend/familie weg ga. Misschien ga ik hem ooit halen, maar een auto is voor mij financieel toch niet haalbaar. Mijn vriend gaf wel aan er 1 voor mij te willen kopen. Is dat iets wat niet zou mogen in deze tijd? Fout? Oprechte vraag.
Ik vind dat niet fout. Ik ga er dan wel vanuit dat jij dat andersom ook zou doen voor jouw vriend, als de situatie dus omgekeerd was. Je hebt in een relatie een bepaalde wisselwerking waarin je dingen voor elkaar gewoon doet, gewoon omdat je van elkaar houdt.

zondag 9 juni 2019 om 15:39
Is daten niet gigantisch vermoeiend vanuit zo’n instelling?roos2019 schreef: ↑09-06-2019 15:24Een vriendin is een ander verhaal dan een eerste date. Mijn vriendin kan ik vertrouwen en ik weet wat haar intenties zijn. Een eerste date die ik nog nooit ontmoet heb spreekt misschien wel dagelijks af met vrouwen, en wil daardoor zo min mogelijk moeite doen en geld uitgeven en daar pas ik voor.
Ik heb hele leuke dingen gedaan op een eerste date, waar ik met plezier aan terug denk omdat het gewoon aardige gasten waren. Ik werd er alleen niet smoorverliefd op. Ik zag het dus ook niet als tijdsverspilling. En heb nu een hele leuke vriend. Misschien een idee voor jou?

zondag 9 juni 2019 om 15:42
Het klinkt niet zo goed...roos2019 schreef: ↑09-06-2019 14:08Hoezo prinsesje? Hij nodigt mij toch uit ?
Ik vind het veelzeggend over hoe zijn persoonlijkheid is. Hij vroeg ook gelijk of ik een rijbewijs heb, nou ik ben niet van plan elke keer die richting op te gaan mocht het klikken. Ik val op een man die zich als een gentleman gedraagt
Misschien ben ik wat ouderwets dan: ik vind het fijn als een man mijn kant op komt als hij mij op date vraagt.
Toen ik nog single was en op date werd gevraagd, kwamen de mannen ook altijd mijn kant op.
Eerlijk gezegd ging ik ook niet, als ze dat niet aanboden

Maar misschien ben ik dan altijd wel verwend geweest

In essentie: als het voor jou niet goed voelt, dan niet doen.