1e date en hij wil weinig moeite doen?

09-06-2019 14:03 496 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ,

Ik heb een aantal dagen geleden een man via tinder leren kennen, ziet er leuk uit en komt leuk en oprecht over. Hij vroeg mijn nummer en nu appen we...

Na een aantal dagen geappt, stelde hij voor of ik af wilde spreken, nou dat leek me leuk. Vandaag kwam hij er nog even op terug en vroeg wanneer ik tijd had.

Hij woont in Rotterdam, ik in Amsterdam dus ik vroeg waar hij af wilde spreken. Toen gaf hij aan in het midden en dus den haag ?

Den haag is niet in het midden maar 15 min vanaf Rotterdam. Ik had het attent en galant gevonden als iemand mij uitnodigd dat de persoon dan naar mijn stad komt. Daarbuiten is den haag niet eens in het midden.

Vinden jullie dat ik onderdreven reageer? En wat vinden jullie hier van? Ik vind het nogal een afknapper
pamelacourson schreef:
11-06-2019 10:11
Maar waarom dan? We willen toch allemaal dat mannen en vrouwen gelijk zijn? Waarom zou de man dan voor de vrouw moeten betalen? Tegenwoordig verdient als het goed is iedereen zijn eigen geld.
Inderdaad...
Wel geëmancipeerd en zelfstandig willen zijn, maar de man moet op alle fronten nog wel net zo hoffelijk doen als
2 eeuwen terug.. :wtf:
Dat lijkt wel een beetje met twee maten meten i.m.o.
Ik vind het leuk als een man de rekening betaalt. Maar ik vind het geen regel ofzo.
Coconuts12 schreef:
11-06-2019 10:26
Ik vind het leuk als een man de rekening betaalt. Maar ik vind het geen regel ofzo.
Ik ook, maar ik heb er ook geen moeite mee om zelf te betalen,
en als de man altijd betaalt (Ik heb een Arabische vriend, in die cultuur is het echt normaal dat zij betalen.
Daar hadden we gister nog discussie over, alleen dan andersom, ik smeekte bijna of ik ook wat mocht betalen.
Zonder resultaat overigens) neig ik me daar enigsinds ongemakkelijk bij te gaan voelen want ik wil iemand niet het idee geven
dat ik wil profiteren.
Maar goed, dat ben ik...
pamelacourson schreef:
Maar waarom dan? We willen toch allemaal dat mannen en vrouwen gelijk zijn? Waarom zou de man dan voor de vrouw moeten betalen? Tegenwoordig verdient als het goed is iedereen zijn eigen geld.
Waarom zou je niet gelijk zijn aan een man, alleen omdat hij betaald op de eerste dates?
Nu weet ik wat mannen bedoelen als ze zeggen dat vrouwen door zijn geslagen in hun overdreven feministische gebakkelei.

Vermoeiend hoor.
daddy_gijs schreef:
11-06-2019 01:20
Sh*t, net die popcorn en wijn gemist.... o_o
Maar ik leer hier toch weer een hoop....
1) Je moet als man kennelijk aanvoelen dat, als je een dame uitnodigt, je feitelijk naar haar toe moet gaan.... Ik nodig mij voortaan bij jou uit... is dat okey? Vast niet. Damn.
2) Delen van de rekening. Je moet kennelijk als man ook haarfijn aanvoelen of de dame in kwestie nu juist alleen voorstelt om te splitsen (maar daarna juist verwacht dat je zegt: "nee, hoor, ik betaal het wel") of juist dat het een belediging is als je als man alles wilt betalen (zeg, wat denkt die man nou, dat ik als vrouw het niet kan bekostigen... emancipatie enzo? Wat een afknapper) of juist dat je wel MOET splitsen, want als je dat niet doet is het een indicatie dat er een vervolg komt... Bij splitsen wordt er zowieso de eerste 5 dates niet geneukt, heb ik ooit geleerd. Erm erm laat maar... ik ben de weg nu al kwijt.
3) Je moet, als man, een leuke verrassend cafeetje weten bij HAAR in de buurt. Kijk, bij mij in de buurt weet ik er genoeg en weet ik waar de lekkerste appeltaart te koop is, en waar niet. Maar bij haar in de buurt...?
4) Zei ik appeltaart? Sorry, is natuurlijk oubollig en onmiddelijk een afknapper.
5) Haar cadeau's geven is haar omkopen. Ze is toch niet te koop? Geen cadeau's geven en je bent een krent cq je maakt haar zo niet het hof.... er zijn nu eenmaal verborgen regels om een gentlemen te zijn.... ;-)
6) Als je op je profiel vertelt dat je een zoon hebt, krijg je het verwijt dat je je kinderen buiten het daten moet houden. Het gaat om jou; hou de kinderen er buiten svp. Als je het op de eerste date zegt, is het te laat. Kan iemand mij het exacte tijdstip geven waarop je zoiets naar voren brengt? Graag als T0 + xx dagen. En dan ook T0 even definieren.... Moet je het zelf spontaan melden, of pas als ze het gevraagd heeft? Of pas nadat zij gezegd heeft of ze kinderen heeft?

Laat eigenlijk maar. Alles voorbij de Ketelbrug is kennelijk toch te ver weg (vanaf mij gezien dan....) Niet voor mij hoor, ik rijd gemakkelijk een rondje IJsselmeer extra.
Ik zie hier zelfs dat Groningen-Limburg wel echt een date in het midden moet worden.... o_o Laat ik nu regelmatig zo'n afstand op een doordeweekse dag afleggen voor een meeting. Maar ja, je mag ook niet afspreken in de plaats waar je af en toe werkt..... *zucht* er valt een hoop af.
Aanvulling: bij haar afspreken kan niet, want dan betreed je haar territorium en ben je enkel uit op snelle sex. :-)
Ttroeteltje schreef:
11-06-2019 12:10
Aanvulling: bij haar afspreken kan niet, want dan betreed je haar territorium en ben je enkel uit op snelle sex. :-)
:HA:
Belg007 schreef:
11-06-2019 04:10
Daddy, je bent punt 7 nog vergeten.
7) Kiep in 's hemelsnaam op de eerste date niet gelijk 3 wijntjes en een paar bier achterover. Dat staat stom en zegt gelijk iets over je standaard drink-gedrag. Volg de dame qua drankjes / drankhoeveelheid.
Maar wat nu als de dame in kwestie 3 wijntjes en een paar bier achterover slaat.... ik ga dat niet bijhouden, hoor. Regels, regels....
Over wijn gesproken: waar blijft nu die wijn en popcorn?!!!
Ttroeteltje schreef:
11-06-2019 12:10
Ja, is genoteerd: WEL bij haar in de buurt, maar niet TE DICHT in haar buurt.... :-D
daddy_gijs schreef:
11-06-2019 23:33
Maar wat nu als de dame in kwestie 3 wijntjes en een paar bier achterover slaat.... ik ga dat niet bijhouden, hoor. Regels, regels....
Over wijn gesproken: waar blijft nu die wijn en popcorn?!!!
Dan vertel je haar dat je nog moet rijden en het dus kalmer aan doet :-).
Wat dus niet automatisch wil zeggen dat ze wel meerijdt / erop rekent dat je haar wel thuis brengt.

(En ik ken weinig vrouwen die op een eerste date van een paar uur effe de bar leegzuipen :-D.)

En die wijn ... die zal je bij opstartster in Amsterdam moeten halen.
Mijn fles is intussen leeg :twisted:.
Belg007 schreef:
12-06-2019 00:22
En die wijn ... die zal je bij opstartster in Amsterdam moeten halen.
Dat denk ik niet. Die verwacht waarschijnlijk dat ik de wijn meeneem.
"Straks denkt hij nog dat 'ie altijd van mij een fles wijn aangeboden krijgt..."
Trouwens, ik voel geen behoefte om met de opstartster af te spreken. In het midden zou dan de MarkerWadden worden... ook niet handig ;-)
Tintelfris schreef:
11-06-2019 11:53
Waarom zou je niet gelijk zijn aan een man, alleen omdat hij betaald op de eerste dates?
Nu weet ik wat mannen bedoelen als ze zeggen dat vrouwen door zijn geslagen in hun overdreven feministische gebakkelei.

Vermoeiend hoor.
Ik zeg als vrouw ook dat vrouwen zijn doorgeslagen in hun feministische gebakkelei, vooral in Nederland :)
Belg007 schreef:
11-06-2019 04:10

Pas na een aantal dates laat ik me trakteren.
Met het bijhorend idee "we gaan niet moeilijk doen als die man dat persé wil, volgende keer trakteer ik wel weer".

Zeker op de eerste dates geen zin in gedoe, mannen die dingen verwachten in ruil voor 2 wijntjes, ... en mijn eergevoel.

Ik ben verkocht aan mijn man intussen :-).
Maar kinderen had ik daarbij toch ook liefst vantevoren geweten.

Ergens tussen de eerste Tinder-klik en de eerste effectieve afspraak.
(Hou er daarbij rekening mee dat het kan zijn dat mensen erop afhaken en die eerste afspraak niet doorgaat.)

Hou je kinderen in 's hemelsnaam van je profiel af, maar verzwijg ze ook niet tot date 3. De enige geldige reden daarvoor is dat ze volwassen zijn en hun eigen leven hebben. En dan nog ...
Maar als een man nu graag wil betalen zonder dat er iets tegenover staat? Mijn vriend heeft het in 1,5 jaar tijd misschien 2x op vakantie toegestaan dat ik de drankjes op het terras betaalde. Soms maakt hij er wel eens een geintje over maar als ik dan wil betalen is dat bepaald niet de bedoeling.

Ik heb wel een kind en heb dat de dag voor onze date toch maar door het gesprek gefietst. Want vond het echt niet kunnen om af te spreken als dat voor hem een big deal was.
Dit was het eigenlijk wel want hij is heel bewust nooit aan kinderen begonnen.
Dus had hij het op mijn profiel gezien dan had hij me nooit geliked.
Toch zijn we inmiddels al bijna 2 jaar gelukkig samen :)

Het blijft altijd lastig in wat je wel en niet deelt. En op welke manier.

Gek genoeg had ik bij al mn dates iets aan te merken maar met vriend klikte het gewoon. Denk dat onze normen en waarden redelijk op een lijn zitten. En we begrijpen elkaar... dat is heel verfrissend.
Sooofff schreef:
12-06-2019 14:22
Ik zeg als vrouw ook dat vrouwen zijn doorgeslagen in hun feministische gebakkelei, vooral in Nederland :)
Ik zei dat laatst ook nog tegen een vrouwelijke collega. Zij werkt 28 uur per week, haar man 40+ uur per week. Ze hebben geen kinderen, maar wel een leuk huis. Dat schoongehouden moet worden, uiteraard. En toen begon zij te klagen dat haar man "minder" deed in het huishouden dan zij. Want dat moest "eerlijk(er)" verdeeld worden. En toen antwoordde ik haar dat ze 12 uur per week had om het hele huis te schrobben en te boenen alvorens ze aan hetzelfde aantal gewerkte uren als haar man kwam. Maar tja... dat was niet de bedoeling, want HIJ moest vooral ook een keer de badkamer poetsen. Tja...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
12-06-2019 19:15
Ik zei dat laatst ook nog tegen een vrouwelijke collega. Zij werkt 28 uur per week, haar man 40+ uur per week. Ze hebben geen kinderen, maar wel een leuk huis. Dat schoongehouden moet worden, uiteraard. En toen begon zij te klagen dat haar man "minder" deed in het huishouden dan zij. Want dat moest "eerlijk(er)" verdeeld worden. En toen antwoordde ik haar dat ze 12 uur per week had om het hele huis te schrobben en te boenen alvorens ze aan hetzelfde aantal gewerkte uren als haar man kwam. Maar tja... dat was niet de bedoeling, want HIJ moest vooral ook een keer de badkamer poetsen. Tja...
Het zit je goed dwars hè, ik heb je al vaker zien schrijven over de part-time werkende vrouwelijke collega die ging tennissen of koffiedrinken met vriendinnen terwijl haar man ECHT keihard werkt.
Leg haar uit dat ze gewoon een hulp in moet huren voor die badkamer. Kan ze lekker in een schone badkamer douchen als ze thuiskomt van tennissen.

Alleen snap ik niet zo goed wat een reeds lang gehuwde vrouw die minder uren werkt dan haar man in een topic over 1e dates doet; het mens is al getrouwd... :lol:
pejeka schreef:
12-06-2019 19:15
Oh dat heb ik zelf niet. Ik werk 32, man 40 en hij verdient sowieso meer. Ik ben altijd vrij op vrijdag. Dan vind ik het normaal dat ik het huishouden doe.
minnimouse schreef:
12-06-2019 20:00
Oh dat heb ik zelf niet. Ik werk 32, man 40 en hij verdient sowieso meer. Ik ben altijd vrij op vrijdag. Dan vind ik het normaal dat ik het huishouden doe.
Oh grappig, dat heb ik dus helemaal niet. Ik werk 32 uur per week, maar heb dat niet gekozen zodat ik op vrijdag eens even lekker het huis kan schoonmaken. Nee, ik wilde een extra dag vrij, niet een extra dag huisklussen. En dat vriend er voor kiest 40 uur te werken i.p.v. minder, betekent niet dat ik mijn zelfgekozen vrije dag dan aan het huishouden ga opofferen. Dat vinden we allebei een K-klus dus doen we of allebei, of allebei niet. Wij kozen middels een schoonmaakster voor dat laatste.
Evenaar schreef:
12-06-2019 20:12
Oh grappig, dat heb ik dus helemaal niet. Ik werk 32 uur per week, maar heb dat niet gekozen zodat ik op vrijdag eens even lekker het huis kan schoonmaken. Nee, ik wilde een extra dag vrij, niet een extra dag huisklussen. En dat vriend er voor kiest 40 uur te werken i.p.v. minder, betekent niet dat ik mijn zelfgekozen vrije dag dan aan het huishouden ga opofferen. Dat vinden we allebei een K-klus dus doen we of allebei, of allebei niet. Wij kozen middels een schoonmaakster voor dat laatste.
Ik vind het huishouden geen kutklus. En de functie die ik heb was maar 32 uur, dus het is geen keuze, al bevalt het me wel goed. Hiervoor altijd 40 uur gewerkt en dan moet je dat soort klussen nog in het weekend doen. Ik vind het fijn voor ons beiden als we dat nu niet meer in het weekend hoeven doen. En ik ben sowieso niet de hele dag met het huishouden bezig.
daddy_gijs schreef:
11-06-2019 01:20
Sh*t, net die popcorn en wijn gemist.... o_o
Maar ik leer hier toch weer een hoop....
1) Je moet als man kennelijk aanvoelen dat, als je een dame uitnodigt, je feitelijk naar haar toe moet gaan.... Ik nodig mij voortaan bij jou uit... is dat okey? Vast niet. Damn.
2) Delen van de rekening. Je moet kennelijk als man ook haarfijn aanvoelen of de dame in kwestie nu juist alleen voorstelt om te splitsen (maar daarna juist verwacht dat je zegt: "nee, hoor, ik betaal het wel") of juist dat het een belediging is als je als man alles wilt betalen (zeg, wat denkt die man nou, dat ik als vrouw het niet kan bekostigen... emancipatie enzo? Wat een afknapper) of juist dat je wel MOET splitsen, want als je dat niet doet is het een indicatie dat er een vervolg komt... Bij splitsen wordt er zowieso de eerste 5 dates niet geneukt, heb ik ooit geleerd. Erm erm laat maar... ik ben de weg nu al kwijt.
3) Je moet, als man, een leuke verrassend cafeetje weten bij HAAR in de buurt. Kijk, bij mij in de buurt weet ik er genoeg en weet ik waar de lekkerste appeltaart te koop is, en waar niet. Maar bij haar in de buurt...?
4) Zei ik appeltaart? Sorry, is natuurlijk oubollig en onmiddelijk een afknapper.
5) Haar cadeau's geven is haar omkopen. Ze is toch niet te koop? Geen cadeau's geven en je bent een krent cq je maakt haar zo niet het hof.... er zijn nu eenmaal verborgen regels om een gentlemen te zijn.... ;-)
6) Als je op je profiel vertelt dat je een zoon hebt, krijg je het verwijt dat je je kinderen buiten het daten moet houden. Het gaat om jou; hou de kinderen er buiten svp. Als je het op de eerste date zegt, is het te laat. Kan iemand mij het exacte tijdstip geven waarop je zoiets naar voren brengt? Graag als T0 + xx dagen. En dan ook T0 even definieren.... Moet je het zelf spontaan melden, of pas als ze het gevraagd heeft? Of pas nadat zij gezegd heeft of ze kinderen heeft?

Laat eigenlijk maar. Alles voorbij de Ketelbrug is kennelijk toch te ver weg (vanaf mij gezien dan....) Niet voor mij hoor, ik rijd gemakkelijk een rondje IJsselmeer extra.
Ik zie hier zelfs dat Groningen-Limburg wel echt een date in het midden moet worden.... o_o Laat ik nu regelmatig zo'n afstand op een doordeweekse dag afleggen voor een meeting. Maar ja, je mag ook niet afspreken in de plaats waar je af en toe werkt..... *zucht* er valt een hoop af.
Spot on :kneel:
Ik deed t vroeger zo dat als je echt leuk was betaalde ik

Vond ik t maar zozo dan stelde ik voor te splitten:-)
pamelacourson schreef:
Van mij hoeven mannen en vrouwen niet gelijk te zijn.
Ik vind het juist galant als een man aanbied te betalen.
Ik zou dan bij een vervolg de drankjes of bios betalen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Tintelfris schreef:
11-06-2019 11:53

Vermoeiend hoor.
Zo mee eens
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven