22 Jaar alleen
dinsdag 30 oktober 2018 om 14:26
Goedendag allemaal,
Ik heb een vraag/kwestie. Het zit zo ik ben 22 jaar en heb nog nooit een vriendin gehad (ik weet heus wel dat meer mensen dit hebben). Ik stond er altijd in van liefde overkomt je, daar moet je niet naar zoeken. Maar nu ik 22 ben en nog steeds alleen ben moet ik toch maar een beetje gaan zoeken. Ik heb wat datingapps geprobeerd (tinder en een vergelijkbare app) (niet echt mijn ding, maar toch een kans gegeven) en vond dat nogal oppervlakkig en weinig op de inhoud. Je moet dan aan de hand van één of twee foto’s uitmaken of iemand geschikt is. Maar je weet eigenlijk niks van die persoon er staat nagenoeg geen tekst bij. Terwijl je kunt elkaar nog zo’n aantrekkelijk vinden als er geen klik is heeft het ook weinig kans op slagen. Dan word het meer een soort kortstondige affaire terwijl ik meer zoek naar een soort soulmate (het liefst voor het leven maar dat weet je natuurlijk nooit). Ik heb veel gelezen over wat vrouwen zoeken en willen en juist niet zoeken en willen, en dan blijk ik toch veel eigenschappen te hebben die vrouwen toch wel interessant moeten vinden.
Eigenschappen:
Aantrekkelijker dan de gemiddelde man
Geen accent
Geen drugs gebruiker
Geen overmatig alcohol gebruik
Grappig (humor)
Intelligent
Mode bewust
Niet arm (zeer vermogend zelfs)
Niet klein (net iets over de gemiddelde lengte)
Romantisch
Schoon
Slank
Tegenovergestelde van een lompe boer
Trouw
Zelfredzaamheid (koken, wassen en schoonmaken. Hele huishouden eigenlijk)
Zelfverzekerd
Zorgzaam
En nu denken mensen vast ach wat een pedant mannetje (valt heel erg mee in de praktijk). Als je al die eigenschappen over jezelf zegt, maar dat is nou eenmaal de waarheid. Ik loop gewoon de eigenschappen na waar veel vrouwen naar zoeken en analyseer dat dan kritisch op mezelf. Er is geen blauwdruk van de ideale mens en ik claim dat ook niet te zijn. En ik weet ook wel je word niet verliefd op wat eigenschappen die iemand heeft. Liefde is een gevoel bijna iets magisch wat eigenlijk niet in woorden te beschrijven valt. Mijn grootste probleem is dus waar ik nou een leuke vriendin zou tegen moeten komen. Ik heb werkelijk waar geen idee. Ik ben benieuwd of iemand suggesties/ideeën heeft. Of dat misschien ik iets verkeerd doe. Of dat iemand een suggestie heeft hoe en waar ik toch de liefde van mijn leven kan tegenkomen (in ieder geval de kans vergroot daarop). Alvast bedankt!
Ik heb een vraag/kwestie. Het zit zo ik ben 22 jaar en heb nog nooit een vriendin gehad (ik weet heus wel dat meer mensen dit hebben). Ik stond er altijd in van liefde overkomt je, daar moet je niet naar zoeken. Maar nu ik 22 ben en nog steeds alleen ben moet ik toch maar een beetje gaan zoeken. Ik heb wat datingapps geprobeerd (tinder en een vergelijkbare app) (niet echt mijn ding, maar toch een kans gegeven) en vond dat nogal oppervlakkig en weinig op de inhoud. Je moet dan aan de hand van één of twee foto’s uitmaken of iemand geschikt is. Maar je weet eigenlijk niks van die persoon er staat nagenoeg geen tekst bij. Terwijl je kunt elkaar nog zo’n aantrekkelijk vinden als er geen klik is heeft het ook weinig kans op slagen. Dan word het meer een soort kortstondige affaire terwijl ik meer zoek naar een soort soulmate (het liefst voor het leven maar dat weet je natuurlijk nooit). Ik heb veel gelezen over wat vrouwen zoeken en willen en juist niet zoeken en willen, en dan blijk ik toch veel eigenschappen te hebben die vrouwen toch wel interessant moeten vinden.
Eigenschappen:
Aantrekkelijker dan de gemiddelde man
Geen accent
Geen drugs gebruiker
Geen overmatig alcohol gebruik
Grappig (humor)
Intelligent
Mode bewust
Niet arm (zeer vermogend zelfs)
Niet klein (net iets over de gemiddelde lengte)
Romantisch
Schoon
Slank
Tegenovergestelde van een lompe boer
Trouw
Zelfredzaamheid (koken, wassen en schoonmaken. Hele huishouden eigenlijk)
Zelfverzekerd
Zorgzaam
En nu denken mensen vast ach wat een pedant mannetje (valt heel erg mee in de praktijk). Als je al die eigenschappen over jezelf zegt, maar dat is nou eenmaal de waarheid. Ik loop gewoon de eigenschappen na waar veel vrouwen naar zoeken en analyseer dat dan kritisch op mezelf. Er is geen blauwdruk van de ideale mens en ik claim dat ook niet te zijn. En ik weet ook wel je word niet verliefd op wat eigenschappen die iemand heeft. Liefde is een gevoel bijna iets magisch wat eigenlijk niet in woorden te beschrijven valt. Mijn grootste probleem is dus waar ik nou een leuke vriendin zou tegen moeten komen. Ik heb werkelijk waar geen idee. Ik ben benieuwd of iemand suggesties/ideeën heeft. Of dat misschien ik iets verkeerd doe. Of dat iemand een suggestie heeft hoe en waar ik toch de liefde van mijn leven kan tegenkomen (in ieder geval de kans vergroot daarop). Alvast bedankt!
woensdag 31 oktober 2018 om 17:28
Ik wil geen workaholic. Maar iets van zijn leven maken. Een passie hebben. Al werkt hij bij de AH omdat hij daarnaast kunstenaar is.jaw schreef: ↑31-10-2018 17:23Ambitieus op welk vlak?
Want wil je echt iemand die 60+ uur per week werkt en nooit vrij neemt voor jou omdat die zonodig nog verder wil komen in zijn werk/branche ?
Of is het voldoende om iemand te hebben die bereid is om zo nu en dan iets te ondernemen om datgene dat hem in de weg zit aan te passen?
woensdag 31 oktober 2018 om 17:38
Het leven is volkomen zinloos. We zijn slechts vluchtige en toevallige passanten in de evolutie van het leven. Mensen die dat beseffen zijn het meest aangename gezelschap.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
woensdag 31 oktober 2018 om 20:17
Dat is een hele verkeerde instelling- je hoeft op basis van die foto's alleen maar te beslissen of die persoon je leuk genoeg lijkt voor een chat. Niets meer en niets minder. Als je in een kroeg een leuk meisje ziet, weet je toch ook niks van haar? (Bij Tinder weet je al meer, namelijk haar naamSilencio schreef: ↑30-10-2018 14:26Ik heb wat datingapps geprobeerd (tinder en een vergelijkbare app) (niet echt mijn ding, maar toch een kans gegeven) en vond dat nogal oppervlakkig en weinig op de inhoud. Je moet dan aan de hand van één of twee foto’s uitmaken of iemand geschikt is. Maar je weet eigenlijk niks van die persoon er staat nagenoeggeen tekst bij.
donderdag 1 november 2018 om 11:56
Op zich is chatten met iemand via een datingsite (of app) geen slecht idee - je merkt vanzelf wel wanneer iemand je type lijkt (al wilt natuurlijk niet iedereen daar iemand om iets mee op te bouwen). Zo heb ik mijn partner gevonden en een bevriend koppel heeft elkaar op dezelfde manier leren kennen. Het kan dus best. Verwacht er niet te veel van, praat met mensen en dan zie je wel of je er leuke gesprekken mee hebt of niet.
Hoe meer mensen je doorgaans tegenkomt, hoe groter de kans is dat er iemand bij zit met wie het echt goed klikt. Niet wanhopig op zoek gaan, maar gewoon je kennissenkring uitbreiden. Ik denk aan dating (dat was voor mij wel handig omdat ik niet erg vlot was of vaak wegging), hobby's, sporten, evenementen, werk, gemeenschappelijke vriend(inn)en, reizen en ga zo maar door. Voel je niet incompleet zonder relatie - leef gewoon je leven, verzorg jezelf en sta open voor nieuwe mensen.
Je moet niet denken dat je 'laat' bent, relaties zijn geen statussymbool. Ik ken een aantal mensen die ook nog nooit een serieuze relatie hebben gehad. Er is niet per se iets mis met hen, ze zijn gewoon nog niemand tegengekomen met wie het meer werd - dat is moeilijk te analyseren. Ikzelf was 25 toen ik mijn huidige partner leerde kennen, daarvoor had ik ook nog niemand met wie het serieus was. Je bent 22, dat is echt niet oud. Je hebt nog veel tijd.
Hoe meer mensen je doorgaans tegenkomt, hoe groter de kans is dat er iemand bij zit met wie het echt goed klikt. Niet wanhopig op zoek gaan, maar gewoon je kennissenkring uitbreiden. Ik denk aan dating (dat was voor mij wel handig omdat ik niet erg vlot was of vaak wegging), hobby's, sporten, evenementen, werk, gemeenschappelijke vriend(inn)en, reizen en ga zo maar door. Voel je niet incompleet zonder relatie - leef gewoon je leven, verzorg jezelf en sta open voor nieuwe mensen.
Je moet niet denken dat je 'laat' bent, relaties zijn geen statussymbool. Ik ken een aantal mensen die ook nog nooit een serieuze relatie hebben gehad. Er is niet per se iets mis met hen, ze zijn gewoon nog niemand tegengekomen met wie het meer werd - dat is moeilijk te analyseren. Ikzelf was 25 toen ik mijn huidige partner leerde kennen, daarvoor had ik ook nog niemand met wie het serieus was. Je bent 22, dat is echt niet oud. Je hebt nog veel tijd.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
donderdag 1 november 2018 om 12:58
donderdag 1 november 2018 om 13:50
Een datingsite/app kan ook tot langere relaties leiden. Ik ken meerdere mensen, incl. mezelf, die wel een langere relatie hadden en elkaar via een datingapp kennen. Het is inderdaad zo dat je iemand in eerste instantie op uiterlijk beoordeeld, maar dat is in een kroeg toch niet anders? Daar ga je ook eerst op uiterlijk af en daarna leer je iemand kennen. Soms duurt het even voordat je iemand vindt online, dus je moet er wel geduld voor hebben.
donderdag 1 november 2018 om 17:37
Welke activiteiten zijn dat dan? Waarom zou je daar niemand tegen kunnen komen?
vrijdag 2 november 2018 om 10:09
Ook leuk om te horen dat van jou blijkbaar alleen maar de "knappe don-juan" types mogen latin/stijl dansen. Arme mannen zijn dat, die paar die er daar van bestaan hebben het maar druk dan, elke dag meerdere vrouwen afwerken die allemaal moeten denken dat zij die ene speciale zijn, simpelweg omdat andere mannen niet mogen dansen van jou.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
vrijdag 2 november 2018 om 16:21
Hahaha. Het is wat.jaw schreef: ↑02-11-2018 10:09Ook leuk om te horen dat van jou blijkbaar alleen maar de "knappe don-juan" types mogen latin/stijl dansen. Arme mannen zijn dat, die paar die er daar van bestaan hebben het maar druk dan, elke dag meerdere vrouwen afwerken die allemaal moeten denken dat zij die ene speciale zijn, simpelweg omdat andere mannen niet mogen dansen van jou.
vrijdag 2 november 2018 om 16:26
Dan ga ik naar niet stijldansen. Want ik val niet op zulke mannenjaw schreef: ↑02-11-2018 10:09Ook leuk om te horen dat van jou blijkbaar alleen maar de "knappe don-juan" types mogen latin/stijl dansen. Arme mannen zijn dat, die paar die er daar van bestaan hebben het maar druk dan, elke dag meerdere vrouwen afwerken die allemaal moeten denken dat zij die ene speciale zijn, simpelweg omdat andere mannen niet mogen dansen van jou.