22 Jaar alleen

30-10-2018 14:26 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag allemaal,

Ik heb een vraag/kwestie. Het zit zo ik ben 22 jaar en heb nog nooit een vriendin gehad (ik weet heus wel dat meer mensen dit hebben). Ik stond er altijd in van liefde overkomt je, daar moet je niet naar zoeken. Maar nu ik 22 ben en nog steeds alleen ben moet ik toch maar een beetje gaan zoeken. Ik heb wat datingapps geprobeerd (tinder en een vergelijkbare app) (niet echt mijn ding, maar toch een kans gegeven) en vond dat nogal oppervlakkig en weinig op de inhoud. Je moet dan aan de hand van één of twee foto’s uitmaken of iemand geschikt is. Maar je weet eigenlijk niks van die persoon er staat nagenoeg geen tekst bij. Terwijl je kunt elkaar nog zo’n aantrekkelijk vinden als er geen klik is heeft het ook weinig kans op slagen. Dan word het meer een soort kortstondige affaire terwijl ik meer zoek naar een soort soulmate (het liefst voor het leven maar dat weet je natuurlijk nooit). Ik heb veel gelezen over wat vrouwen zoeken en willen en juist niet zoeken en willen, en dan blijk ik toch veel eigenschappen te hebben die vrouwen toch wel interessant moeten vinden.

Eigenschappen:
Aantrekkelijker dan de gemiddelde man
Geen accent
Geen drugs gebruiker
Geen overmatig alcohol gebruik
Grappig (humor)
Intelligent
Mode bewust
Niet arm (zeer vermogend zelfs)
Niet klein (net iets over de gemiddelde lengte)
Romantisch
Schoon
Slank
Tegenovergestelde van een lompe boer
Trouw
Zelfredzaamheid (koken, wassen en schoonmaken. Hele huishouden eigenlijk)
Zelfverzekerd
Zorgzaam

En nu denken mensen vast ach wat een pedant mannetje (valt heel erg mee in de praktijk). Als je al die eigenschappen over jezelf zegt, maar dat is nou eenmaal de waarheid. Ik loop gewoon de eigenschappen na waar veel vrouwen naar zoeken en analyseer dat dan kritisch op mezelf. Er is geen blauwdruk van de ideale mens en ik claim dat ook niet te zijn. En ik weet ook wel je word niet verliefd op wat eigenschappen die iemand heeft. Liefde is een gevoel bijna iets magisch wat eigenlijk niet in woorden te beschrijven valt. Mijn grootste probleem is dus waar ik nou een leuke vriendin zou tegen moeten komen. Ik heb werkelijk waar geen idee. Ik ben benieuwd of iemand suggesties/ideeën heeft. Of dat misschien ik iets verkeerd doe. Of dat iemand een suggestie heeft hoe en waar ik toch de liefde van mijn leven kan tegenkomen (in ieder geval de kans vergroot daarop). Alvast bedankt!
Maar hoe kan het dan dat als je aantrekkelijk bent, intelligent en vermogend de vrouwen dan niet voor het oprapen liggen?
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik zou afknappen op mannen die zulke lijstjes maken. Je vindt datingapps oppervlakkig maar gooit er vervolgens een extreem oppervlakkig lijstje tegenaan..
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 30-10-2018 14:33
0.65% gewijzigd
In plaats van dat je je richt op wat een vrouw zou zoeken in een man, zou je ook kunnen bedenken wat jij zoekt in een vrouw. Dat komt wat minder behoeftig over. En behoeftig is níet aantrekkelijk.
Waar je een leuke dame tegen zou moeten komen? Op je sportclub, in de kroeg/op een feest, bij je baan.
als Online het niet voor je is:
De kroeg in
En veel met vrienden afspreken
Collega's kan ook
Veel hobby's waar je veel mensen tegenkomt
Wat is er mis met het feit dat er niet gelijk een geschikte dame tussen zit bij een datingsite.
Je kunt toch gewoon wat leuks gaan doen en bij geen klik bedankt voor de gezelligheid. Een affaire is niet verplicht.
Volgens mij zit er tussen 100 mensen maar 1 geschikte dus even volhouden.
Wat zoek je zelf in een vrouw?
Ga leven, je denkt er veel te veel over na. Ga sporten, uit, op vakantie whatever.
Denk niet bij een vrouw direct of zij de vrouw van je leven is, maar ga gewoon blanco een contact aan.
Silencio schreef:
30-10-2018 14:26

Niet klein (net iets over de gemiddelde lengte)
Heb je opgezocht wat de gemiddelde lengte is en die van jou daadwerkelijk opgemeten? Wauw...
Ik mis lief in je rijtje en tsja, dan houdt het op he?

Jongen, ga erop uit, naar de kroeg, naar de sport, naar je werk, naar een concert, etc. Pas dan ontmoet je mensen en door fysiek contact en praatjes merk je vanzelf of er een wederzijdse klik is. Wat moet een vrouw met zo'n achterlijk lijstje.
Zelfverzekerd zou ik van dat lijstje halen, want dan zou je dit wanhopige topic niet hebben geopend.
Op dat lijstje ben ik al afgeknapt. Komt arrogant over. Als dat je insteek is in een (online) gesprek, snap ik wel dat het niet wil lukken.

Daarbij komt ook nog dat je pas 22 jaar bent. Waarom heb je zo'n haast? Geniet een beetje van het leven, ga stappen en wie weet loop je zo de ware tegen het lijf.
vivautrecht85 schreef:
30-10-2018 14:33
Je vindt datingapps oppervlakkig maar gooit er vervolgens een extreem oppervlakkig lijstje tegenaan..
Hoezo "extreem oppervlakkig"? Daar is gedegen onderzoek aan vooraf gegaan hoor, hij heeft immers veel over vrouwen gelezen!
Ik zou alleen 'zeer vermogend' vermelden in je profiel. Dan komen ze vanzelf wel op je af.

Verder zou ik gewoon heel actief zijn op tinder dating sites. Niet te kritisch, en verwachten dat je direct een soulmate vindt. Gewoon eerst een beetje oefenen op iedereen die je redelijk aantrekkelijk vindt en zo zelfvertrouwen op doen.
Ik denk dat TO gewoon zo’n lijstje maakt om te laten zien dat hij gewoon een prima persoon is, voordat mensen gaan vragen of er bijvoorbeeld iets aan hem mankeert ofzo..
Ik ben 22 en ik heb ook nooit echt een serieuze relatie gehad. In het begin vond ik dat soms ook wel jammer, maar wat komt dat komt denk ik maar. Je bent nog jong, en wat mij opvalt is dat veel jongeren tegenwoordig geen relatie willen, dus dat maakt het misschien ook lastiger. Ik ben op best wat dates geweest met jongens die ik via Tinder ontmoet heb, maar er we er geen een waarvan ik dacht; ja, dat is hem.. de kroeg is wel een goede plek, daar heb ik veel leukere jongens ontmoet. Niet opgeven TO, ooit zal je een meisje vinden wat het wachten allemaal waard was
merciix schreef:
30-10-2018 14:53
Ik denk dat TO gewoon zo’n lijstje maakt om te laten zien dat hij gewoon een prima persoon is, voordat mensen gaan vragen of er bijvoorbeeld iets aan hem mankeert ofzo..
Ik ben 22 en ik heb ook nooit echt een serieuze relatie gehad. In het begin vond ik dat soms ook wel jammer, maar wat komt dat komt denk ik maar. Je bent nog jong, en wat mij opvalt is dat veel jongeren tegenwoordig geen relatie willen, dus dat maakt het misschien ook lastiger. Ik ben op best wat dates geweest met jongens die ik via Tinder ontmoet heb, maar er we er geen een waarvan ik dacht; ja, dat is hem.. de kroeg is wel een goede plek, daar heb ik veel leukere jongens ontmoet. Niet opgeven TO, ooit zal je een meisje vinden wat het wachten allemaal waard was
Hoe kun je aan zijn lijstje zien dat hij een goed persoon is? Kun je hieruit opmaken dat hij een oprecht, integer en lief persoon is?
vivautrecht85 schreef:
30-10-2018 14:56
Hoe kun je aan zijn lijstje zien dat hij een goed persoon is? Kun je hieruit opmaken dat hij een oprecht, integer en lief persoon is?
Nee? Maar misschien zijn dat eigenschappen die hij vergeten is? En ‘lief’ is zo niets zeggend, iedereen kan lief zijn.. ik vind het een beetje flauw dat iedereen commentaar heeft op
Zijn eigenschappen
anoniem_378197 wijzigde dit bericht op 30-10-2018 15:01
Reden: Typfout
0.12% gewijzigd
Leuk dat je het lijstje op alfabetische volgorde hebt gezet. :-D
merciix schreef:
30-10-2018 14:59
Nee? Maar misschien zijn dat eigenschappen die hij vergeten is? En ‘lief’ is zo niets zeggend, iedereen kan lief zijn.. ik vind het een beetje flauw dat iedereen commentaar heeft op
Zijn eigenschappen
Ik bedoel niet dat hij die specifieke eigenschappen moet noemen, ik vraag alleen hoe je hier aan kunt zien dat iemand een goed persoon is.
Jeetje joh, ik dacht bij het lezen van de topic titel dat je een 40er of 50er was die al 22 jaar geen relatie had gehad.

Je bent nog heel jong, een echt goede relatie kun je veel eerder eigenlijk niet eens hebben. Ik raad je aan om er niet zo op te focussen, ga gewoon leven en dingen doen die je leuk vindt. Die relatie komt vast wel een keer.
Je lijstje is oppervlakkig. Niets over invoelendheid, niets over je karakter. Oppervlakkig is niet aantrekkelijk. En leidt niet tot een diepgaand gesprek. Overanalyseer je dit alles niet teveel?
Op je 22e een soulmate willen.... joh. Doe ff normaal en ga gewoon je leven eens leiden. Ga uit, neem een borrel of wat en ga gewoon eens voor een avondje leuk.. zoenen, flirten etc En niet meteen op je 'soulmate" concentreren.

Ik snap wel waarom je geen vriendin hebt hoor.
ñuca schreef:
30-10-2018 15:06
Jeetje joh, ik dacht bij het lezen van de topic titel dat je een 40er of 50er was die al 22 jaar geen relatie had gehad.
Dat dacht ik ook. Maar als hij het op deze manier aanpakt dan hoeft hij over een jaar of 20/25 alleen maar de topic titel aan te passen en het woordje "Al" ervoor te zetten. Hoppa, nog steeds actueel.

Jongen, ga lekker op stap, sporten, reizen, studeren. De wereld ligt voor je open, het komt vanzelf op je pad. En geloof me, die "soulmate" die wil je echt niet (al) tegenkomen op je 22e. Er zullen echt meerdere relaties volgen voordat je 'die ene' tegenkomt. Komt allemaal vanzelf goed hoor.
ñuca schreef:
30-10-2018 15:06
Dat dacht ik ook!!
22 jaar is nog piepjong. Ga inderdaad minder in lijstjes denken en ga er op uit. Ga op stap.. of ga reizen (singlereis misschien). Het is echt niet raar dat je op je 22ste nog nooit een relatie hebt gehad.
Geen accent? Dat is onmogelijk.

Op je lijstje staan echt onbelangrijke dingen, maar dat is niet gek als je geen relatie hebt gehad en dus niet weet wat mensen zoeken in een relatie. Je bent pas 22, heb lol en maak je niet zo druk.
je rijtje mist nog; doorzettingsvermogen

en kunnen relativeren is ook handig
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven