22 Jaar alleen
dinsdag 30 oktober 2018 om 14:26
Goedendag allemaal,
Ik heb een vraag/kwestie. Het zit zo ik ben 22 jaar en heb nog nooit een vriendin gehad (ik weet heus wel dat meer mensen dit hebben). Ik stond er altijd in van liefde overkomt je, daar moet je niet naar zoeken. Maar nu ik 22 ben en nog steeds alleen ben moet ik toch maar een beetje gaan zoeken. Ik heb wat datingapps geprobeerd (tinder en een vergelijkbare app) (niet echt mijn ding, maar toch een kans gegeven) en vond dat nogal oppervlakkig en weinig op de inhoud. Je moet dan aan de hand van één of twee foto’s uitmaken of iemand geschikt is. Maar je weet eigenlijk niks van die persoon er staat nagenoeg geen tekst bij. Terwijl je kunt elkaar nog zo’n aantrekkelijk vinden als er geen klik is heeft het ook weinig kans op slagen. Dan word het meer een soort kortstondige affaire terwijl ik meer zoek naar een soort soulmate (het liefst voor het leven maar dat weet je natuurlijk nooit). Ik heb veel gelezen over wat vrouwen zoeken en willen en juist niet zoeken en willen, en dan blijk ik toch veel eigenschappen te hebben die vrouwen toch wel interessant moeten vinden.
Eigenschappen:
Aantrekkelijker dan de gemiddelde man
Geen accent
Geen drugs gebruiker
Geen overmatig alcohol gebruik
Grappig (humor)
Intelligent
Mode bewust
Niet arm (zeer vermogend zelfs)
Niet klein (net iets over de gemiddelde lengte)
Romantisch
Schoon
Slank
Tegenovergestelde van een lompe boer
Trouw
Zelfredzaamheid (koken, wassen en schoonmaken. Hele huishouden eigenlijk)
Zelfverzekerd
Zorgzaam
En nu denken mensen vast ach wat een pedant mannetje (valt heel erg mee in de praktijk). Als je al die eigenschappen over jezelf zegt, maar dat is nou eenmaal de waarheid. Ik loop gewoon de eigenschappen na waar veel vrouwen naar zoeken en analyseer dat dan kritisch op mezelf. Er is geen blauwdruk van de ideale mens en ik claim dat ook niet te zijn. En ik weet ook wel je word niet verliefd op wat eigenschappen die iemand heeft. Liefde is een gevoel bijna iets magisch wat eigenlijk niet in woorden te beschrijven valt. Mijn grootste probleem is dus waar ik nou een leuke vriendin zou tegen moeten komen. Ik heb werkelijk waar geen idee. Ik ben benieuwd of iemand suggesties/ideeën heeft. Of dat misschien ik iets verkeerd doe. Of dat iemand een suggestie heeft hoe en waar ik toch de liefde van mijn leven kan tegenkomen (in ieder geval de kans vergroot daarop). Alvast bedankt!
Ik heb een vraag/kwestie. Het zit zo ik ben 22 jaar en heb nog nooit een vriendin gehad (ik weet heus wel dat meer mensen dit hebben). Ik stond er altijd in van liefde overkomt je, daar moet je niet naar zoeken. Maar nu ik 22 ben en nog steeds alleen ben moet ik toch maar een beetje gaan zoeken. Ik heb wat datingapps geprobeerd (tinder en een vergelijkbare app) (niet echt mijn ding, maar toch een kans gegeven) en vond dat nogal oppervlakkig en weinig op de inhoud. Je moet dan aan de hand van één of twee foto’s uitmaken of iemand geschikt is. Maar je weet eigenlijk niks van die persoon er staat nagenoeg geen tekst bij. Terwijl je kunt elkaar nog zo’n aantrekkelijk vinden als er geen klik is heeft het ook weinig kans op slagen. Dan word het meer een soort kortstondige affaire terwijl ik meer zoek naar een soort soulmate (het liefst voor het leven maar dat weet je natuurlijk nooit). Ik heb veel gelezen over wat vrouwen zoeken en willen en juist niet zoeken en willen, en dan blijk ik toch veel eigenschappen te hebben die vrouwen toch wel interessant moeten vinden.
Eigenschappen:
Aantrekkelijker dan de gemiddelde man
Geen accent
Geen drugs gebruiker
Geen overmatig alcohol gebruik
Grappig (humor)
Intelligent
Mode bewust
Niet arm (zeer vermogend zelfs)
Niet klein (net iets over de gemiddelde lengte)
Romantisch
Schoon
Slank
Tegenovergestelde van een lompe boer
Trouw
Zelfredzaamheid (koken, wassen en schoonmaken. Hele huishouden eigenlijk)
Zelfverzekerd
Zorgzaam
En nu denken mensen vast ach wat een pedant mannetje (valt heel erg mee in de praktijk). Als je al die eigenschappen over jezelf zegt, maar dat is nou eenmaal de waarheid. Ik loop gewoon de eigenschappen na waar veel vrouwen naar zoeken en analyseer dat dan kritisch op mezelf. Er is geen blauwdruk van de ideale mens en ik claim dat ook niet te zijn. En ik weet ook wel je word niet verliefd op wat eigenschappen die iemand heeft. Liefde is een gevoel bijna iets magisch wat eigenlijk niet in woorden te beschrijven valt. Mijn grootste probleem is dus waar ik nou een leuke vriendin zou tegen moeten komen. Ik heb werkelijk waar geen idee. Ik ben benieuwd of iemand suggesties/ideeën heeft. Of dat misschien ik iets verkeerd doe. Of dat iemand een suggestie heeft hoe en waar ik toch de liefde van mijn leven kan tegenkomen (in ieder geval de kans vergroot daarop). Alvast bedankt!
dinsdag 30 oktober 2018 om 15:58
Bedankt voor de eerste reacties! Ook bedankt voor de kritische reacties daar kan ik ook weer wat van opsteken (feedback is altijd goed!). Ik heb het lijstje meer gemaakt om te analyseren of er iets mis is misschien (zoals merciix ook al ongeveer zei). En voordat er vragen komen als ''ben je heel klein?'' et cetera. Ik zal het lijstje uiteraard niet onder een tinder profiel zetten of gebruiken in een gesprek. Het was puur uit analyse. Ik zie ook een paar keer dat lief en andere eigenschappen gemist worden op het lijstje. In mijn ogen ben ik attent, empathisch en lief. Ik heb niet per definitie iets tegen datingapps maar de matches die ik had vond ik weinig sprankelde berichtjes sturen (of helemaal niet reageren). Maar misschien moet ik het nog een kans geven op jullie advies. En ik ben niet echt het type dat naar een kroeg gaat ik ben meer van een leuk/goed restaurant. Het is meer van dat ik niet weet waar ik een potentiële vriendin zou moeten ontmoeten. De activiteiten die ik onderneem verwacht ik niet iemand tegen te komen. Ik ben benieuwd naar de reacties!
dinsdag 30 oktober 2018 om 19:35
Wat is je grootste passie? Zoek daar eens mensen in op, daarmee vergroot je je kansen. Persoonlijk voorbeeld; ik ben gek op dancemuziek en ontmoet op dancefeestjes regelmatig leuke vrouwen die dezelfde passie als mij delen.Silencio schreef: ↑30-10-2018 14:26Mijn grootste probleem is dus waar ik nou een leuke vriendin zou tegen moeten komen. Ik heb werkelijk waar geen idee. Ik ben benieuwd of iemand suggesties/ideeën heeft. Of dat misschien ik iets verkeerd doe. Of dat iemand een suggestie heeft hoe en waar ik toch de liefde van mijn leven kan tegenkomen (in ieder geval de kans vergroot daarop). Alvast bedankt!
dinsdag 30 oktober 2018 om 23:11
Gewoon daten en ga voor 100x zonder verwachtingen. Best leuk om te doen ook. Ff uit je comfort zone ook. Lijkt me gezond, ook voor het vervolg in je leven (sollicitatie gesprekken etc..).
Misschien omschrijven wat je uniek maakt? Je bent dus normaal in alles. Soms ik het leuk om ergens uniek in te zijn.
Misschien omschrijven wat je uniek maakt? Je bent dus normaal in alles. Soms ik het leuk om ergens uniek in te zijn.
woensdag 31 oktober 2018 om 05:54
woensdag 31 oktober 2018 om 08:49
Silencio schreef: ↑30-10-2018 15:58Bedankt voor de eerste reacties! Ook bedankt voor de kritische reacties daar kan ik ook weer wat van opsteken (feedback is altijd goed!). Ik heb het lijstje meer gemaakt om te analyseren of er iets mis is misschien (zoals merciix ook al ongeveer zei). En voordat er vragen komen als ''ben je heel klein?'' et cetera. Ik zal het lijstje uiteraard niet onder een tinder profiel zetten of gebruiken in een gesprek. Het was puur uit analyse. Ik zie ook een paar keer dat lief en andere eigenschappen gemist worden op het lijstje. In mijn ogen ben ik attent, empathisch en lief. Ik heb niet per definitie iets tegen datingapps maar de matches die ik had vond ik weinig sprankelde berichtjes sturen (of helemaal niet reageren). Maar misschien moet ik het nog een kans geven op jullie advies. En ik ben niet echt het type dat naar een kroeg gaat ik ben meer van een leuk/goed restaurant. Het is meer van dat ik niet weet waar ik een potentiële vriendin zou moeten ontmoeten. De activiteiten die ik onderneem verwacht ik niet iemand tegen te komen. Ik ben benieuwd naar de reacties!
Dit laat al mijn alarmbellen rinkelen. Je zegt zelfverzekerd te zijn, maar deze zin spreekt dat 100% tegen. Waar ben je nog meer niet eerlijk over?
woensdag 31 oktober 2018 om 15:29
Liefde van je leven bestaat niet. Je moet ten eerste het geluk hebben om iemand te vinden die bij je past en diegene moet jou ook willen. En dan moet je jarenlang werken om je relatie goed te houden.
Voor mij een reden om actief zoeken op te geven en te zien wat er op mijn pad komt. Maar ik ben al lang en breed ervaren.
Voor mij een reden om actief zoeken op te geven en te zien wat er op mijn pad komt. Maar ik ben al lang en breed ervaren.
woensdag 31 oktober 2018 om 15:32
woensdag 31 oktober 2018 om 15:44
woensdag 31 oktober 2018 om 15:51
Ga dingen ondernemen die meer bij jouw persoonlijkheid passen. Dan kom je ook vrouwen tegen die dezelfde dingen doen. En van daar uit ontmoet je mensen, spreek je mensen, en wie weet, date je mensen. En dan is er uiteindelijk wel een kans dat daar een relatie uit volgt. Maar verwacht niet dat er een vrouw is die een lijstje naast die van jou houdt en op basis daarvan jou selecteerd. Zo werkt het niet.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
woensdag 31 oktober 2018 om 15:53
Ik ben natuurlijk zo oud dat ik je moeder had kunnen zijn, dus wellicht niet representatief voor de gemiddelde 20 jarige van nu.
Maar ik lees vooral zaken die vrouwen niet zozeer aantrekkelijk vinden, maar meer vanzelfsprekend of noodzakelijk.
Vergelijk: hij is een leuke man, want hij gebruikt geen drugs met: hij is een leuke intelligente man.
Eigenschappen:
Aantrekkelijker dan de gemiddelde man Dat kan jij niet bepalen. Aantrekkelijkheid bestaat bovendien meer dan uiterlijk alleen.
Geen accent is niet heel bijzonder,
Ook niet heel interessant, tenzij je een afschuwelijk accent hebt, en ook dat verschilt. Ik vind een Limburgs accent niet heel sexy, mijn beste vriendin wel
Geen drugs gebruiker eeeh, nee, prima. Overmatig gebruik maakt onaantrekkelijk inderdaad. Het feit dat je niet gebruikt maakt je echter niet ineens aantrekkelijk.
Geen overmatig alcohol gebruik zie boven
Grappig (humor) dat is inderdaad leuk
Intelligent persoonlijk houd ik daar wel van, is inderdaad aantrekkelijk
Mode bewust is meegenomen maar allemaal uiterlijk vertoon
Niet arm (zeer vermogend zelfs) als je een golddigger zoekt is dat handig
Niet klein (net iets over de gemiddelde lengte) who cares?
Romantisch voor sommigen inderdaad aantrekkelijk maar ook dit is uiterlijk vertoon.
Schoon dat mag ik hopen ja. Vies is onaantrekkelijk, schoon is vanzelfsprekend.
Slank
Tegenovergestelde van een lompe boer ook niet aantrekkelijk, lompe boer is vooral onaantrekkelijk
Trouw dat zeggen ze allemaal
Zelfredzaamheid (koken, wassen en schoonmaken. Hele huishouden eigenlijk) als volwassen man mag dat ook wel.
Zelfverzekerd best leuk
Zorgzaam dat is fijn
Op een aantal dingen na lees ik vooral waarom je niet onaantrekkelijk zou zijn. Of je daadwerkelijk aantrekkelijk bent weet ik zo net nog niet. Kan ik ook niet beoordelen.
Maar ik lees vooral zaken die vrouwen niet zozeer aantrekkelijk vinden, maar meer vanzelfsprekend of noodzakelijk.
Vergelijk: hij is een leuke man, want hij gebruikt geen drugs met: hij is een leuke intelligente man.
Eigenschappen:
Aantrekkelijker dan de gemiddelde man Dat kan jij niet bepalen. Aantrekkelijkheid bestaat bovendien meer dan uiterlijk alleen.
Geen accent is niet heel bijzonder,
Ook niet heel interessant, tenzij je een afschuwelijk accent hebt, en ook dat verschilt. Ik vind een Limburgs accent niet heel sexy, mijn beste vriendin wel
Geen drugs gebruiker eeeh, nee, prima. Overmatig gebruik maakt onaantrekkelijk inderdaad. Het feit dat je niet gebruikt maakt je echter niet ineens aantrekkelijk.
Geen overmatig alcohol gebruik zie boven
Grappig (humor) dat is inderdaad leuk
Intelligent persoonlijk houd ik daar wel van, is inderdaad aantrekkelijk
Mode bewust is meegenomen maar allemaal uiterlijk vertoon
Niet arm (zeer vermogend zelfs) als je een golddigger zoekt is dat handig
Niet klein (net iets over de gemiddelde lengte) who cares?
Romantisch voor sommigen inderdaad aantrekkelijk maar ook dit is uiterlijk vertoon.
Schoon dat mag ik hopen ja. Vies is onaantrekkelijk, schoon is vanzelfsprekend.
Slank
Tegenovergestelde van een lompe boer ook niet aantrekkelijk, lompe boer is vooral onaantrekkelijk
Trouw dat zeggen ze allemaal
Zelfredzaamheid (koken, wassen en schoonmaken. Hele huishouden eigenlijk) als volwassen man mag dat ook wel.
Zelfverzekerd best leuk
Zorgzaam dat is fijn
Op een aantal dingen na lees ik vooral waarom je niet onaantrekkelijk zou zijn. Of je daadwerkelijk aantrekkelijk bent weet ik zo net nog niet. Kan ik ook niet beoordelen.
woensdag 31 oktober 2018 om 16:22
Ik vind je rijtje saai. Oh, en oppervlakkig AF.
Ik hou sowieso niet van mensen met rijtjes. Zijn vaak toch bepaalde types met hele rijtjes. Zo heb ik ook vriendinnen die al heel lang vrijgezel zijn, ook met rijtjes. In principe zouden jullie een match kunnen zijn. Alleen zal t vast wel weer mis lopen, op iets uit jullie rijtjes.
Ik hou sowieso niet van mensen met rijtjes. Zijn vaak toch bepaalde types met hele rijtjes. Zo heb ik ook vriendinnen die al heel lang vrijgezel zijn, ook met rijtjes. In principe zouden jullie een match kunnen zijn. Alleen zal t vast wel weer mis lopen, op iets uit jullie rijtjes.
woensdag 31 oktober 2018 om 16:28
Nooit rijtjes opgeven bij datingsites.
Oh, en een heleboel eigenschappen die je noemt zouden gewoongoed moeten zijn en dus ook niet vernoemenswaardig, die hoor je alleen wanneer iemand daar van afwijkt (wanneer iemand iets -normaals- niet is)
Je vermeld alleen die zaken die echt afwijken van de norm. Of zaken die variabelen zijn waar geen norm voor is.
Lengte is zo'n dingetje. Wanneer een vrouw graag op hoge hakken loopt en niet boven haar vriendje wil uitkomen, dan kijkt ze wel naar hoe lang iemand is, want dan weet ze of ze nieuwe schoenen mag gaan kopen voor een date.
Oh, en een heleboel eigenschappen die je noemt zouden gewoongoed moeten zijn en dus ook niet vernoemenswaardig, die hoor je alleen wanneer iemand daar van afwijkt (wanneer iemand iets -normaals- niet is)
Je vermeld alleen die zaken die echt afwijken van de norm. Of zaken die variabelen zijn waar geen norm voor is.
Lengte is zo'n dingetje. Wanneer een vrouw graag op hoge hakken loopt en niet boven haar vriendje wil uitkomen, dan kijkt ze wel naar hoe lang iemand is, want dan weet ze of ze nieuwe schoenen mag gaan kopen voor een date.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
woensdag 31 oktober 2018 om 16:42
[quote=Silencio post_id=29188065 time=1540905997 user_id=378195]
Goedendag allemaal,
Eigenschappen:
Aantrekkelijker dan de gemiddelde man - wat is dat volgens jou? Lijk je op Cillian Murphy?
Geen accent - want buitenlanders zijn onaantrekkelijk?
Geen drugs gebruiker - daar is je eerste pluspunt
Geen overmatig alcohol gebruik - idem
Grappig (humor) - wat vind jij grappig? Men vindt de Llama's grappig, vind het cliché.
Intelligent - hoe bewijs je dat? Heb je een Master? Of roep je dat maar.
Mode bewust - Is dat klakkeloos trends volgen ook als ze je niet staan?
Niet arm (zeer vermogend zelfs)- papa's geld dus.
Niet klein (net iets over de gemiddelde lengte) -ok.
Romantisch - rozenblaadjes op bed?
Schoon- is een minimale eis
Slank - ok.
Tegenovergestelde van een lompe boer - ja vast.
Trouw - Hahahaha
Zelfredzaamheid (koken, wassen en schoonmaken. Hele huishouden eigenlijk) - Welkom in het echte leven.
Zelfverzekerd - Vast.
Zorgzaam- Hoe uit zich dat?
Goedendag allemaal,
Eigenschappen:
Aantrekkelijker dan de gemiddelde man - wat is dat volgens jou? Lijk je op Cillian Murphy?
Geen accent - want buitenlanders zijn onaantrekkelijk?
Geen drugs gebruiker - daar is je eerste pluspunt
Geen overmatig alcohol gebruik - idem
Grappig (humor) - wat vind jij grappig? Men vindt de Llama's grappig, vind het cliché.
Intelligent - hoe bewijs je dat? Heb je een Master? Of roep je dat maar.
Mode bewust - Is dat klakkeloos trends volgen ook als ze je niet staan?
Niet arm (zeer vermogend zelfs)- papa's geld dus.
Niet klein (net iets over de gemiddelde lengte) -ok.
Romantisch - rozenblaadjes op bed?
Schoon- is een minimale eis
Slank - ok.
Tegenovergestelde van een lompe boer - ja vast.
Trouw - Hahahaha
Zelfredzaamheid (koken, wassen en schoonmaken. Hele huishouden eigenlijk) - Welkom in het echte leven.
Zelfverzekerd - Vast.
Zorgzaam- Hoe uit zich dat?
woensdag 31 oktober 2018 om 16:45
Rijtjes zijn onzin inderdaad. Het gaat er om of er een chemie ontstaat of niet. En waar dat door komt is niet in een rijtje vast te leggen.Pastelblauw schreef: ↑31-10-2018 16:22Ik vind je rijtje saai. Oh, en oppervlakkig AF.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
woensdag 31 oktober 2018 om 16:48
Beetje een dikke, grote pik is ook wel een pre. En kunnen dansen. En een goeie muzieksmaak hebben. En een blitse auto en dan zelf de band kunnen vervangen en zo. En geen zeikerige ouders hebben. En leuke vrienden. En leuke hobby’s zodat hij niet non stop op je lip zit.
.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 31 oktober 2018 om 16:48
woensdag 31 oktober 2018 om 17:23
Ambitieus op welk vlak?
Want wil je echt iemand die 60+ uur per week werkt en nooit vrij neemt voor jou omdat die zonodig nog verder wil komen in zijn werk/branche ?
Of is het voldoende om iemand te hebben die bereid is om zo nu en dan iets te ondernemen om datgene dat hem in de weg zit aan te passen?