37jarige man, advies gevraagd

08-10-2011 22:25 3087 berichten
Ik ben een 44 jarige man en maagd op alle gebieden. Nooit gezoend, nooit gedate en nooit seks gehad.

Huidige status 2018 in 7 jaar tijd sinds het begin van dit topic:

Geen veranderingen.
anoniem_132785 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 23:42
7.30% gewijzigd
Ja precies, ik oefen regelmatig expres op plaatsen waar de lat heel hoog ligt, daar leer ik ontzettend veel van.
@SF: En moest hij toen met alle vrouwen die 'ja' hadden gezegd op date?
Irritant steeds dat dubbele, moet dan steeds in de wijziging nog iets zinnigs bedenken om te zeggen.
Het leren dat een ongeïnteresseerde vrouw in essentie niet iets vreselijks ergs is, kan zeker helpen.
Als je zeker weet dat je succes gaat hebben, dan is het oefenen niet nodig.

Ik begrijp sowieso het kiezen van de omgevingen niet. De buren, de winkel, je werk? Dat zijn toch allemaal omgevingen die je niet hoeft te kiezen maar waar je gewoon al mensen tegenkomt?
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
13-05-2017 15:04
@Jonas: Je hebt helemaal gelijk dat je voor het oefenen het beste een situatie kan kiezen met een zo groot mogelijke kans op succes. Alleen heb ik bij jou het idee dat je dat teveel aan het analyseren bent en bijna wiskundig aan het uitrekenen bent waar die plaats dan is, kansberekening.
En ik ben bang dat je daarin blijft hangen, dat je over een maand nog bezig bent met die 'berekening' en dan nog niets geoefend hebt, snap je?
Daar heb je een punt...
Bummer...

Nu verschijnt er even een 'HELP' boodschap.
Ik zou echt graag willen dat het echt uitgeschakeld kon worden. Dat lukt niet maar hoe kan ik er dan voor zorgen dat het effect van dat denken of wat het ook mag wezen min of meer geneutraliseerd wordt?
SF_ schreef:
13-05-2017 15:11
Je kunt ook oefenen juist waar de kans op afwijzing het grootst is, zodat je jezelf kunt leren dat die afwijzing je helemaal niets meer doet.
Ik las dat in een van mijn zelfhulpboeken over angststoornissen. Een man was heel bang voor afwijzingen en de psych zei hem toen dat hij een middag in een winkelcentrum 50 afwijzingen van vrouwen moest verzamelen. De eerste paar afwijzingen voor een date met hem, deden hem veel, maar bij de 20e kon het hem al minder schelen, en na de 40 werd het best moeilijk, juist omdat het hem zo weinig meer deed en hij dus zelfverzekerder en minder needy overkwam. :P
Bedankt voor de inbreng van dat standpunt!

Vermits ik steeds uit zou gaan van een zo hoog mogelijke succesrating verlies ik de kans op niet-successen volledig uit het oog.
En vermits ik dan ook niet 'gewend' ben aan afwijzing is de klap des te heviger.
Om een correcte balans te vinden is het inderdaad heel interessant om het ook op die manier te proberen...
Het neutraliseren van de negativiteit en het opwaarderen van het positieve.
@Jonas, ik heb je trouwens een pb gestuurd.
SF_ schreef:
13-05-2017 14:33
@Jonas. In een gesprek veel tijd nodig om te verwerken, zeg je ergens. Is dat omdat je het per se goed wil doen? Er valt niet zoveel fout te doen aan een gesprekje over het weer of over de bus die later is dan zou moeten. Bijvoorbeeld. Oefen met zulke dingen. Het hoeft niet perfect.
Soms heb ik van dat soort gesprekken.

Vorige week had ik twee weken meivakantie. Mijn collega's ook. Sommigen van hen (maar ikzelf ook) gingen op vakantie. Dan is er heel veel gespreksstof. Dat gaat dan zo:
A: Ben jij nog weggeweest?
B: Ja, ik ben naar Duitsland geweest. Naar München.
A: Hoe was het daar?
En dan kun je best een interessant gesprek hebben. Later vraagt B aan A, waar die is geweest:
A: Ik ben naar Parijs geweest.
Etc.
Je hoeft niet te praten over tieten, bier en voetbal, maar als je toch sociaal wilt oefenen, zou je dat over dat voetbal kunnen doen, toch? Als je alleen deelneemt aan gesprekken die je eigen interesses raken, zul je maar weinig te kletsen hebben. Dat heb ik ook trouwens (daarom ga ik ook naar bijeenkomsten waar ik mensen ontmoet die wél dezelfde interesses hebben, hoe eng dat ook is). Maar soms heeft een ander best een leuk verhaal over iets wat me niet direct interesseert, en ben ik dan toch blij dat we zo een band kunnen opbouwen.
Ik ben daar trouwens een paar jaar mee aan het oefenen. Met praten over interesses van anderen. Mijn karakter is dusdanig dat ik veel van iets wil weten, ook sta ik open voor nieuwe interesses. Een interesse die er in het begin niet was, kan later tijdens of na het gesprek, alsnog ontstaan.
Daarnaast eerst het met veel mensen wel zo dat je via oppervlakkig geleuter naar wat specifiekere onderwerpen komt. Je kunt niet zomaar iemand vragen of hij of zij de nieuwe plaat van een of andere obscure band heeft gehoord, maar je kunt prima een gesprek beginnen met vragen naar de muzieksmaak van een ander.

Een klik is voor mij dat je elkaar accepteert en het fijn vindt in elkaars gezelschap te verkeren. En of je dan samen gaat sporten, hobbyen, of wat dan ook, dat maakt daarbij niet uit.
Dit is bij mij ontstaan bij het laatste reisgezelschap. Op een gegeven moment waren er mensen die aan mij vroegen of ik met hen meewilde naar een bezienswaardigheid. Een tempel of naar een wijk. Het leidt niet direct tot een relatie, maar in een reisgezelschap ben ik daar niet echt op zoek. Maar je hebt wel leuke contacten. Na de reis, wanneer iedereen weer naar huis gaat, kun je een aantal contacten hebben. Zo zijn er twee personen die ik als Facebookvriend heb toegevoegd. Soms zitten daar ook reisleiders bij. Sommige vinden het enigszins vreemd dat ik soms ook vraag, of ik met een klein groepje mee mag. Aan de ene kant wil ik mij niet opdringen; aan de andere kant is wil ik de zekerheid dat ze mij accepteren. Dat is soms een issue, maar in zo'n groep ben ik daar niet expliciet over. Ik ben in mijn gedrag nu eenmaal soms anders, en dat zal waarschijnlijk nog lang meespelen.

Ik ben het er volstrekt mee eens, dat dat een begin is.
World of Warcraft: Legion
JonasV91 schreef:
13-05-2017 15:18
Nu verschijnt er even een 'HELP' boodschap.
Ik zou echt graag willen dat het echt uitgeschakeld kon worden. Dat lukt niet maar hoe kan ik er dan voor zorgen dat het effect van dat denken of wat het ook mag wezen min of meer geneutraliseerd wordt?
Het wordt nu een beetje veel van hetzelfde, maar ook hier is het antwoord weer: Oefenen.
Dat denken herken ik maar al te goed, maar het enige dat daartegen werkt is: Het gewoon doen. Zonder mits, maren, en wat als... En inderdaad, dat je een omgeving zorgvuldig uitkiest snap ik, maar ga dat niet tot in detail overdenken, want wat de anderen ook al zeggen: Een 'gewone' omgeving zoals de buren of de supermarkt, voldoet prima en juist een omgeving waar de laat hoog ligt kan juist ideaal zijn om te oefenen omdat je daarin ontzettend veel kan leren. Als je de makkelijkste situatie kiest, valt er ook minder te oefenen... Al snap ik ook goed een 'makkelijke' omgeving voor jou al moeilijk is!
SF_ schreef:
13-05-2017 15:27
@Jonas, ik heb je trouwens een pb gestuurd.
Het lijkt erop dat het hier spookt...

Ik heb al even een (1) in m'n statusbalk staan maar ik kan niet terugvinden dat er iemand mij gequote heeft. Ik keek er dus niet meer naar maar nu jij zegt dat je een pb gestuurd heb kan het zijn dat die wel meetelt in de getallen in de statusbalk.

Er is alleen geen pb te vinden in m'n inbox... :bonk:

Van zodra ik zicht heb op die pb zal ik je asap antwoorden maar helaas zit dat er momenteel niet in :facepalm:
2koffie schreef:
13-05-2017 14:30
Maar je kijkt [bij vrouwen] wel in de goede leeftijd? Ik bedoel, 40-60 jaar en niet 20-25?
De groep 40-60 heeft nauwelijks interesse in mij. Misschien iets jonger. Sowieso geen groep 20-25. Ik val niet op jongvolwassen vrouwen (18-25). Ik kon zowat hun vader zijn. Ze hebben een andere levensfase. Ik denk door mijn karakter en uiterlijk aan wat jongere vrouwen, ik denk 30-45. Ik val ook weer niet op elke vrouw.

De laatste jaren word ik zelf zelden verliefd. Ik zie dan een bloedmooie vrouw, zeer knap dus, maar zelden is er contact. Als zij uit mijn zicht is ben ik haar al weer vergeten. Zij zal mij ook vergeten zijn, of - waarschijnlijker - niet eens opgemerkt hebben.
Ik ken niemand van 30 die interesse heeft in een man van 50, sorry. Ik denk dat je dan toch bij de vrouwen van 50 moet zijn.
Dina80 schreef:
13-05-2017 15:14
Irritant steeds dat dubbele, moet dan steeds in de wijziging nog iets zinnigs bedenken om te zeggen.
Doe je dat echt? Dat is best wel lief maar gaat wel erg ver! En zo laat een fout in de forumsoftware je persoonlijkheid zien, of zoiets.
SF_ schreef:
13-05-2017 15:11
Je kunt ook oefenen juist waar de kans op afwijzing het grootst is, zodat je jezelf kunt leren dat die afwijzing je helemaal niets meer doet.
Ik las dat in een van mijn zelfhulpboeken over angststoornissen. Een man was heel bang voor afwijzingen en de psych zei hem toen dat hij een middag in een winkelcentrum 50 afwijzingen van vrouwen moest verzamelen. De eerste paar afwijzingen voor een date met hem, deden hem veel, maar bij de 20e kon het hem al minder schelen, en na de 40 werd het best moeilijk, juist omdat het hem zo weinig meer deed en hij dus zelfverzekerder en minder needy overkwam. :P
In principe geloof ik wel in een confrontatietherapie. Je stelt jezelf bloot aan datgene waarvoor je een angst of fobie hebt. Je komt tot de conclusie dat het angstvoorwerp feitelijk helemaal niet eng is. Zo leerde ik als kind af, bang te zijn voor een hond.

Ik denk dat het verzamelen van 50 afwijzingen van vrouwen geen goed idee is. Of je kiest een flink aantal winkelcentra uit, waarbij je per winkelcentrum slechts een paar vrouwen aanspreekt. De nadelen die ik zie zijn roddelen door die vrouwen en bij een onbekende vrouw weet je niet met wie je te maken hebt, als ze ja zegt.
2koffie schreef:
13-05-2017 15:38
Ik ken niemand van 30 die interesse heeft in een man van 50, sorry. Ik denk dat je dan toch bij de vrouwen van 50 moet zijn.
Geen flauw idee. Oprechte interesse zie ik zelden of nooit. Niet bij 30-jarigen, niet bij 50-jarigen. Ik loop ook niet gauw warm voor een vrouw, hoe oud ze ook is. Als ze uit het zicht is, ben ik haar al heel kort daarna, vergeten.

Het punt is, dat ik niet het uiterlijk heb, en mij ook niet gedraag als een 50-jarige.
ooitverlegen schreef:
13-05-2017 15:41
Doe je dat echt? Dat is best wel lief maar gaat wel erg ver! En zo laat een fout in de forumsoftware je persoonlijkheid zien, of zoiets.
Ja, dat doe ik echt. Ik vind dat dubbele zo stom staan, dan lijkt het net doordrammen.
En dan wijzig ik het liever in iets zinnigs, als me dat lukt.
Wel mooi zoals jij erover doordenkt, dan een softwarefout in het forum iemand persoonlijkheid kan laten zien.
hans66 schreef:
13-05-2017 15:36
Ik denk door mijn karakter en uiterlijk aan wat jongere vrouwen, ik denk 30-45. Ik val ook weer niet op elke vrouw.

Bij wat jonger denk ik in jouw geval aan een jaar of 45. 30 is heel erg veel jonger.
Je bent zelf 50 toch?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
JonasV91 schreef:
Het lijkt erop dat het hier spookt...

Ik heb al even een (1) in m'n statusbalk staan maar ik kan niet terugvinden dat er iemand mij gequote heeft. Ik keek er dus niet meer naar maar nu jij zegt dat je een pb gestuurd heb kan het zijn dat die wel meetelt in de getallen in de statusbalk.

Er is alleen geen pb te vinden in m'n inbox... :bonk:

Van zodra ik zicht heb op die pb zal ik je asap antwoorden maar helaas zit dat er momenteel niet in :facepalm:
Dat heb ik dus ook de hele tijd met mijn inbox.
Bij deze: Mocht iemand uit dit topic mij een PB gestuurd hebben, ik heb van niemand van jullie iets ontvangen.
hans66 schreef:
13-05-2017 15:46
In principe geloof ik wel in een confrontatietherapie. Je stelt jezelf bloot aan datgene waarvoor je een angst of fobie hebt. Je komt tot de conclusie dat het angstvoorwerp feitelijk helemaal niet eng is. Zo leerde ik als kind af, bang te zijn voor een hond.

Ik denk dat het verzamelen van 50 afwijzingen van vrouwen geen goed idee is. Of je kiest een flink aantal winkelcentra uit, waarbij je per winkelcentrum slechts een paar vrouwen aanspreekt. De nadelen die ik zie zijn roddelen door die vrouwen en bij een onbekende vrouw weet je niet met wie je te maken hebt, als ze ja zegt.
Zoiets zou je sowieso met een psych moeten bespreken en niet op eigen houtje gaan doen. Ik noemde het hier eigenlijk alleen omdat het ineens bij me opkwam. Toen ik het las en zelf nog met veel angst zat, vond ik het nogal grappig om te lezen. En ook ongelooflijk, wie doet dat nou? Bij exposuretherapie heb ik overigens wel een aantal oefeningen gedaan die ook tot doel hadden mij te leren dat ik er niet dood aan zou gaan als waar ik bang voor was gebeurde. Maar ja, wel met professionele begeleiding dus.
hans66 schreef:
De laatste jaren word ik zelf zelden verliefd. Ik zie dan een bloedmooie vrouw, zeer knap dus, maar zelden is er contact. Als zij uit mijn zicht is ben ik haar al weer vergeten. Zij zal mij ook vergeten zijn, of - waarschijnlijker - niet eens opgemerkt hebben.
Dus je word alleen op bloedmooie vrouwen verliefd?
Dina80 schreef:
13-05-2017 15:51
Ja, dat doe ik echt. Ik vind dat dubbele zo stom staan, dan lijkt het net doordrammen.
En dan wijzig ik het liever in iets zinnigs, als me dat lukt.
Wel mooi zoals jij erover doordenkt, dan een softwarefout in het forum iemand persoonlijkheid kan laten zien.
Je bent wel een beetje te lief en probeert andermans fout te herstellen. Maar je hebt wel het beste voor met het forum! Ik had een dubbele post gewijzigd in forum bug, sorry denk ik.
Dina80 schreef:
13-05-2017 15:55
Dus je word alleen op bloedmooie vrouwen verliefd?
Op hen word ik ook niet echt verliefd. Ik kijk steeds schichtig naar haar. Maar het is niet zo dat ik haar niet zou kunnen loslaten, als ze uit mijn zicht is. Want op dat moment ben ik haar vergeten. Als ik echt verliefd zou zijn, zou ik constant aan haar moeten denken. Dat is al ettelijke jaren niet meer zo.
De meisjes van 30 die ik en (en was) denken tot maximaal 40, eigenlijk 35. Die willen geen 55-jarige vader van een kleuter over 5 jaar.

want over 20 jaar ben je wel gewoon 70....
hans66 schreef:
13-05-2017 16:01
Op hen word ik ook niet echt verliefd. Ik kijk steeds schichtig naar haar. Maar het is niet zo dat ik haar niet zou kunnen loslaten, als ze uit mijn zicht is. Want op dat moment ben ik haar vergeten. Als ik echt verliefd zou zijn, zou ik constant aan haar moeten denken. Dat is al ettelijke jaren niet meer zo.
Dat is een ontwijkend antwoord maar het staat er nu wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven