40 minuten per dag ruzie over het huishouden
donderdag 7 januari 2010 om 10:03
Veertig minuten per dag ruzie over huishouden
AMSTERDAM - Een gemiddeld samenwonend stel ruziet veertig minuten per dag over zaken als de afwas, het laten rondslingeren van kleren en de stand van de wc-bril.
Werkbesparende producten als een afwasmachine, droger en wasmachine verhinderen niet dat er per jaar 135 ruzies zijn over het huishouden. Britse onderzoekers ondervroegen duizend stellen over de kwestie. Dertien procent van de ondervraagden maken tenminste eens per dag ruzie over het huishouden.
Top 10 irritaties
Kleren die in het huis rondslingeren (35%)
Het uitstellen van klusjes (28%)
De was (24%)
Kapotte zaken niet repareren (17%)
De vuilnis niet buiten zetten (17%)
Het bed niet fatsoeneren (12%)
Wc-bril niet omlaag doen (10%)
Het niet opbiechten van gemaakte schade (9%)
De vaat niet leegruimen (9%)
De opmerking 'doe het lekker zelf' (6%)
Het werk wordt vaak als excuus gebruikt, in 29% van de gevallen. Zo'n 24% zegt geen tijd te hebben vanwege de kinderen. Zelfs de huisdieren worden ingezet (11%) als excuus.
Het onderzoek is uitgevoerd namens een verzekeringsbedrijf. "Het gaat natuurlijk niet om heel nijpende zaken maar toch kan het zelfs in de meest stabiele relaties voor ruzie zorgen", aldus Mike Pickard in de Daily Mail.
Aldus de Telegraaf
Als ik dagelijks (of zelfs wekelijks) ruzie zou maken over het huishouden dan was ik weg.
We maken al amper ruzie en al helemaal niet over de afwas of het toilet.
Hoe zit dat bij jullie?
AMSTERDAM - Een gemiddeld samenwonend stel ruziet veertig minuten per dag over zaken als de afwas, het laten rondslingeren van kleren en de stand van de wc-bril.
Werkbesparende producten als een afwasmachine, droger en wasmachine verhinderen niet dat er per jaar 135 ruzies zijn over het huishouden. Britse onderzoekers ondervroegen duizend stellen over de kwestie. Dertien procent van de ondervraagden maken tenminste eens per dag ruzie over het huishouden.
Top 10 irritaties
Kleren die in het huis rondslingeren (35%)
Het uitstellen van klusjes (28%)
De was (24%)
Kapotte zaken niet repareren (17%)
De vuilnis niet buiten zetten (17%)
Het bed niet fatsoeneren (12%)
Wc-bril niet omlaag doen (10%)
Het niet opbiechten van gemaakte schade (9%)
De vaat niet leegruimen (9%)
De opmerking 'doe het lekker zelf' (6%)
Het werk wordt vaak als excuus gebruikt, in 29% van de gevallen. Zo'n 24% zegt geen tijd te hebben vanwege de kinderen. Zelfs de huisdieren worden ingezet (11%) als excuus.
Het onderzoek is uitgevoerd namens een verzekeringsbedrijf. "Het gaat natuurlijk niet om heel nijpende zaken maar toch kan het zelfs in de meest stabiele relaties voor ruzie zorgen", aldus Mike Pickard in de Daily Mail.
Aldus de Telegraaf
Als ik dagelijks (of zelfs wekelijks) ruzie zou maken over het huishouden dan was ik weg.
We maken al amper ruzie en al helemaal niet over de afwas of het toilet.
Hoe zit dat bij jullie?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
donderdag 7 januari 2010 om 21:59
quote:Marriss schreef op 07 januari 2010 @ 11:43:
Mijn man heeft van zijn moeder geleerd dat ie moet zitten te plassen. En dat doet ie nu, dertig jaar later, nog steeds braaf
Hulde aan mn schoonmoeder!Het is dat Capiman geen broers heeft, anders zouden we dezelfde schoonmoeder kunnen hebben. Lekker hoor, geen ondergespetterd toilet!
Mijn man heeft van zijn moeder geleerd dat ie moet zitten te plassen. En dat doet ie nu, dertig jaar later, nog steeds braaf