aan de samenwonende koppels!

29-02-2012 10:44 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af hoevaak jullie in een week in de avond ook echt samen zijn? Dus samen eten, tv kijken, drankje doen? Dus geen sport of met andere te hebben afgesproken?

Ik woon sinds kort samen, erg leuk, maar mn vriend is best veel de deur uit. 1x per week sporten, en ongeveer 2/3 iets met vrienden afspreken per week. Ook wel tot laat dan, komt rond twaalven thuis.

Hoe zit dit bij andere stelletjes?
Ik woon niet samen, maar gok zomaar dat dat bij elk stelletje verschilt!
Wij zijn best veel samen. Sporten doen wij namelijk samen zo'n 2x per week en het is maar 2 avonden in de week dat we niet samen zijn. Ik geef dan bijles en vriend spreekt dan af met een vriend om te gaan sporten.
Wij zijn alleen zondagavond samen, alle andere avonden heeft een van de twee vaste afspraken (sport, studie, etc). Die zondag is dan dus ook nog eens afhankelijk van "losse" afspraken met vrienden oid.

Heerlijk! :-D
Ik sport 2 keer in de week en dat zijn eigenlijk de enige twee vaste avonden dat we niet samen zijn.
Wij zijn gemiddeld 3 avonden in de week samen. Op de andere avonden werkt hij meestal en soms doet hij iets met vrienden.
Wij zijn in de winter zo ongeveer elke avond thuis.

Sporten doen we niet aan en na het werk zijn we te moe (of lui:) om nog de deur uit te gaan. Wel komen er geregeld mensen langs.

In de zomer gaan we vaker de deur uit.
Mijn vriend is doordeweeks meestal 2 a 3 avondjes weg,(klussen bij vrienden ofzo) maar maakt het dan niet laat, een uur of 10 uiterlijk.

Ik vind dat wel fijn, even lekker een avondje voor mezelf, op de bank tv kijken. Kleine meid ligt dan al op bed.

Dat tv kijken haalt met hem meestal niets uit, slaapt na 5 minuten al en snurkt! Grr.. dat is vreselijk irritant als je iets zit te volgen.. haha!

Maar de vrijdagavond en de weekenden zijn van ons samen! Daar komt niemand aan!
Door de week? Bijna niet.. Ik sport 2x per week en vriend ook, en dat op verschillende dagen. Vriend heeft ook nog een avond school. Af en toe hebben we de vrijdag avond samen. Verder alleen het weekend!
Verder hebben we trouwens wel heel erg vaak vrienden over de vloer, maar dan zijn we ook "samen".
Wij zijn door de week nooit samen thuis. Sport, studie, vrijwilligerswerk.
Mijn vriend en ik zijn niet heel veel samen. Hij is sowieso 1 dag aan het oefenen met zijn band. Ik werk ook regelmatig in de avond ( werk in de zorg). En ik vind het ook erg fijn als ik thuis ben mijn series te kijken. Hij vindt dat echt geen leuke series, dus hij gaat zijn ding doen op de pc. Ik vind het ideaal zo, ik moet er niet aan denken om de hele tijd naast hem te moeten zitten. Wij zitten ongeveer twee avonden naast elkaar op de bank.
Ik heb vaak twee avonden werkverplichtingen (of uitjes / etentjes of hotelovernachtingen om wwv beetje te beperken) en de overige avonden ben ik meestal thuis.

Wij spreken ma t/m do af zonder overleg met de ander, maar ik vind het wel prettig om vooraf te weten of martini-mate bijv za-avond al plannen heeft ipv daar achter te komen om 16u zaterdagmiddag.

Dit werkt voor ons het beste.,.en dan zijn er ook weleens avonden bij dat we wel samen thuis zijn maar lekker ons eigen ding doen.
Als we niet werken dan zijn we meestal samen thuis. Hoogstens 1x per week apart vrienden/familiebezoek. Wij doen dus heel veel samen.
Officieel woon ik nog niet samen maar dat zal op korte termijn wel veranderen. Wij zijn eigenlijk elke avond bij elkaar maar we kunnen ook gewoon dingen apart van elkaar doen. Als ik bijvoorbeeld 3 avonden in de week ga sporten is dat prima. Of als een van ons iets met vrienden gaat doen. Het maakt allemaal niet uit. We zijn graag samen maar niet vergroeid aan de heup ofzo.
Je wilt dus dat je vriend meer thuis blijft?
Erg verschillend, geen week is hetzelfde:

Vorige week:

Maandagavond: samen

Dinsdagavond: samen eten allebei de deur uit

Woensdagavond: beiden thuis

Donderdagavond: koopavond buiten de stad met een vriendin, vriend had vrienden op bezoek

Vrijdagavond: beiden borrelen, niet samen

Zaterdagochtend en middag: beiden de deur uit en s'avonds samen uit eten

Zondag: beiden de deur uit, s' avonds allebei weer thuis

Uiteindelijk zijn we dus vier avonden samen thuis geweest en soms is dit veel meer een andere keer veel minder.
Wij zien elkaar zo'n beetje iedere avond.

Maar we hebben dan ook een kleintje, ik denk dat dat scheelt.

Af en toe is een van ons een avond weg (meestal ben ik dat).

Vriend is overdag weer vaak weg.
't gaat er denk ik niet om hoe vaak wij samen thuis zijn met onze vriend, maar hoe vaak jij graag thuis zou willen zijn met de jouwe.
Nou kijk, deze week is hij bv di, wo, do weg. Vrijdagaaf zijn we wel samen en zaterdag overdag ook. Zaterdagaaf gaan we apart met vrienden de hort op. Zondag weer samen. Maandag/di/wo/do niet samen. Vanaf vrijdag tm dinsdagaaf wel samen. En daarna gaat hij 2 weken op reis...vandaar dat ik nu graag meer samen was gewst, maar dat vind hij een rare gedachte. En als we samen zijn doet hij ook veel voor zichzelf, bv de krant lezen!
Toen wij nog geen kinderen hadden en ieder een druk bestaan, spraken we af dat we op één bepaalde dag door de week samen thuis zouden zijn. We zijn ook bewust ieder op de zelfde dag gaan sporten, ieder ons eigen ding maar daarna samen nog een uurtje thuis.

Toen de kinderen kwamen kregen we een soort 'weerhuisjes' relatie. Mannetje binnen, vrouwtje buiten en anders om.

Nu de kinderen wel even alleen kunnen zijn gaan we soms weer tegelijk sporten en zijn we samen thuis.

Als het één je niet bevalt, probeer dan afspaken te maken over hoe het anders kan. Je zult dat alleen wel allebei moeten willen, anders werkt het niet.
Ik heb dan wel geen relatie maar ik denk dat het bij ieder stel anders is.

Het ene stel zal meer samen zijn dan het andere stel maar als beiden er tevreden mee zijn dan is er niets aan de hand lijkt me.

Als 1 van de twee niet meer tevreden is dan wordt het de hoogste tijd voor een goed gesprek.
Maar spreekt mijn vriend abnormaal veel af met anderen?
quote:carolineetje schreef op 29 februari 2012 @ 11:16:

Maar spreekt mijn vriend abnormaal veel af met anderen?Volgens mij niet maar zo te horen vind jij van wel?
We eten vaak (zeg 5 van de 7 dagen) samen met de kinderen.

1 dag ben ik er sowieso nooit, 1 dag hij niet.

Na het eten zitten we, denk, 3 dagen per week met elkaar op de bank, of hij of ik ben weg. (meestal hij)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven