aan de samenwonende koppels!

29-02-2012 10:44 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af hoevaak jullie in een week in de avond ook echt samen zijn? Dus samen eten, tv kijken, drankje doen? Dus geen sport of met andere te hebben afgesproken?

Ik woon sinds kort samen, erg leuk, maar mn vriend is best veel de deur uit. 1x per week sporten, en ongeveer 2/3 iets met vrienden afspreken per week. Ook wel tot laat dan, komt rond twaalven thuis.

Hoe zit dit bij andere stelletjes?
ik woon nu bijna 4 jaar samen (waaronder een half jaar getrouwd) en wij eten eigenlijk elke dag wel samen. Af en toe heeft mijn man ouderavonden (hij is meester) en dan eet hij op school.

Verder zwemmen we 1x per week samen en op de avond dat hij naar cursus gaat ga ik altijd sporten. Dus eigenlijk zijn wij best veel samen thuis en als hij dan eens weggaat, vind ik het heerlijk om alleen op de bank series te kijken.
Hm, nou wij zijn bijna iedere avond samen. We vinden (bijna) dezelfde dingen/programma's leuk, sporten samen, gaan samen naar familie/vrienden e.d. En al naar gelang gaat de één wat doen zonder de ander, ik ga bijvoorbeeld dit weekend uit eten met een vriend. Klinkt erg klef, maar we zijn er beiden gelukkig mee. Ik zou geen relatie willen waarbij we elkaar maar één keer in de week ergens in huis treffen.

Maar het is voor iedereen anders en je moet alleen hetgeen doen waar beiden zich gelukkig bij voelen.
*dubbel*
Verschilt elke week, omdat hij onregelmatig werkt. Ik kan hem zo de hele week alleen in bed tegenkomen en toevallig is hij deze week zo rond 2100 thuis elke avond. Maar dan kunnen we ook afspraken hebben met vrienden/familie. Geen week is hetzelfde en we hebben beide veel tijd voor onszelf thuis, heerlijk vinden we dat!
Als alles hier in normale doen zou zijn, zouden we elkaar meer niet zien dan wel. Maar ik zit inmiddels al geruime tijd ziek thuis, waardoor het mij nu opvalt hoe vaak mijn man er niet is. Normaal was ik er zelf net zo vaak niet, haha.

We sporten allebei 1 a 2 keer per week, op andere momenten dan de ander. Daarnaast hebben we nog ons sociale leven, veelal apart van de ander. En naat mijn werk overdag, studeerde 's avonds, terwijl hij onregelmatig werkt.

Soms moesten we dus echt bewust met elkaar afspreken om elkaar echt even 1 op 1 te zien en spreken in een week. Voor sommige mensen is dit helemaal niets, voor ons werkte het prima. Nu ik zoveel thuis ben is er meer wrevel dan eerst... :s
7 avonden per week. Hij komt alleen 2 avonden per week om 8 uur thuis door werk en ik ga wel eens zwemmen, maar dat is ook maar een uurtje.

Een enkele keer gaat hij of ik op stap.
quote:carolineetje schreef op 29 februari 2012 @ 11:16:

Maar spreekt mijn vriend abnormaal veel af met anderen?

Twee tot drie keer per week afspreken met vrienden vind ik niet vaak. Maar als je hem graag vaker ziet; heb je dit al met hem besproken?

Mijn man is vaak weg, maar wel in overleg met mij.
Naja het lullige is dat sporten moet gewoon kunnen. En voor zijn werk heeft hij heel vaak borrels. Als je dan ook nog 1/2 keer met vrienden afspreekt ben je redelijk vaak de deur uit...
Mijn man sport twee keer in de week, ik een keer in de week, en ik heb meer behoefte dan Roosman om uit eten te gaan met een vriendin. Dus we zijn gemiddeld zo'n vier avonden per week samen thuis.

Toen we beiden een onregelmatige baan hadden, zagen we elkaar veel minder of te laat in de avond.
Ik denk dat wij toch nog wel gemiddeld 4 dagen/avonden per week samen zijn. Op de andere avonden werk ik of spreken we afzonderlijk af met vrienden.

Net als fozziebear zit ik nu ziek thuis, dus andere situatie. Ik merk dat ik daardoor het ook vervelender vind als vriendlief na werk nog iets anders buiten de deur gaat doen, want ik zit al de meeste dagen alleen. Maar goed, dit is een tijdelijke situatie en ik gun mijn vriend zijn eigen tijd.
quote:carolineetje schreef op 29 februari 2012 @ 11:16:

Maar spreekt mijn vriend abnormaal veel af met anderen?

Ik vind van niet, jij denkt er duidelijk anders over.

Ik vind het wel gezond om regelmatig dingen zonder partner te ondernemen.
Ik ben ook gewoon nogal onzeker denk ik...we wonen net samen en voor mijn gevoel spreekt hij veel meer buiten de deur af. Volgens hem is dat toeval omdat door de verhuizing hij weinig tijd had om af te spreken...

En het klinkt stom, maar als hij dadelijk 2 wkn weg is wil ik hem graag daarna een weekje voor mezelf hebben...ook zit ik me nu druk te maken dat hij mss met andere weekendjes weg aan het plannen is...heel raar, maar ik pieker me suf ineens...
quote:carolineetje schreef op 29 februari 2012 @ 11:05:

Nou kijk, deze week is hij bv di, wo, do weg. Vrijdagaaf zijn we wel samen en zaterdag overdag ook. Zaterdagaaf gaan we apart met vrienden de hort op. Zondag weer samen. Maandag/di/wo/do niet samen. Vanaf vrijdag tm dinsdagaaf wel samen. En daarna gaat hij 2 weken op reis...vandaar dat ik nu graag meer samen was gewst, maar dat vind hij een rare gedachte. En als we samen zijn doet hij ook veel voor zichzelf, bv de krant lezen!

Mag hij de krant niet lezen dan???

Moet ie dan echt constant aandacht aan jou geven als jullie samen zijn?

En als we samen zijn doet hij ook veel voor zichzelf, bv de krant lezen!

?? En dat kan niet ofzo?? Moet hij elke minuut aan je lippen hangen, je handje vasthouden??

Ik zit zo vaak iets anders te doen dan mijn vriend, maargoed, wij vinden het ook gewoon lekker om ons eigen ding te doen ookal zitten we bij elkaar op de bank....hij speelt met de Ipad, ik ben aan het haken. Hij kijkt TV, ik lees een boek. Zoiets.
Je woont ook nog maar net samen. Probeer hem nu niet ineens onder druk te zetten om veel meer samen thuis te zitten, want dan is het leuke er wel af.

Het evolueert ook wel wat, wij zijn doorheen de jaren meer en meer samen gaan doen. Nu doen we denk ik een tweetal avondjes per week iets apart.
Wij proberen elke dag minstens samen te eten (lunch en/of avondeten). 's Avonds zijn we bijna nooit thuis. Hij is aan het werk of wat leuks aan het doen met vrienden, ik ben meestal op stal bij de paarden (ik moet wel 's avonds gaan, omdat ik overdag gewoon werk). Donderdagavond is de enige doordeweekse avond dat ik meestal thuis ben. Hoewel ik dan soms ook wel eens met een vriendin af spreek. Heerlijk toch, die drukke levens! Er komt een kleintje aan, dus we genieten er nog maar even van zolang het kan...:)
Het gaat er niet om wat anderen doen, het gaat erom wat jij wilt, wat je vriend wil en hoe jullie dat samen goed kunnen combineren.
In het weekend zijn we vaak samen, hoewel het ook kan verschillen als de ene ergens naar toe wil en de andere thuis blijft. 's Avonds zijn we wel samen, het minste wat we doen is samen eten. Daarna hangt het er weer vanaf waar we zin in hebben :P.

Heb je zelf geen hobbies / vrienden buiten de deur carolineetje? Ik heb de indruk dat jij je voornamelijk verveelt en van hem verwacht dat hij je vermaakt
Wij zijn samen en getrouwd.

Vrij-avond hebben we een tv-avond.

Sporten en fora doen we apart.

In de weekenden hebben we familie/verjaardagen/jubilea/muziek/etentjes/vriendinnen.

Romantisch samenzijn doen we op een avond doordeweeks.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Als we samen thuis zijn praten we wat, we lezen een boek of de krant. Soms wordt er nog gewerkt of doen we een leuk spel samen, maar we houden niet de hele avond elkaars handje vast.

Ook mijn vriend reist voor zijn werk.

Wat wil jij graag TO, hoe zie jij de avondjes samen voor je?
Wij eten iedere dag samen met onze kinderen. Als de kinderen in bed liggen gaan we soms samen en soms apart van elkaar weg naar vrienden of die komen bij ons. En we sporten vaak samen (3/4 keer per week) maar doen dat thuis in onze eigen fitnessruimte omdat dat veel praktischer is dan buiten de deur sporten, hebben we een oppas nodig. We doen ook samen wat huishoudelijke dingen 's avonds, als dat nodig is. En verder zijn we op hier en daar een gesprek na toch wel met ons eigen ding bezig.

En als we samen zijn doet hij ook veel voor zichzelf, bv de krant lezen!

Oeps heb je al relatie therapie overwogen?

Dus ipv met jou hand in hand GTST te kijken leest hij de krant

Pffffffffff typisch man he, leeft helemaal in zijn eigen wereld.

De krant lezen............... Ik moet dit even verwerken ben off-line.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
4 a 5 dagen samen, de overige dagen bij vrienden (en op de dagen dat we samen zijn komen ook wel eens vrienden hier langs, dus dat reken ik ook als 'samen'). Heerrrrrlijk. Ik ben klef, en proud of it! (maar niet claimerig hoor )
Carolineetje, waarschijnlijk is het een beetje wennen hoe jullie de tijd indelen nu jullie samenwonen. Dat gold iig voor mij, want eerst,toen mijn vriend en ik nog niet samenwoonden, en we afspraken, dan deden we echt iets "samen". maar als je samenwoont, dan ga je ook dingen voor jezelf doen (zoals krantlezen).

Hoevaak zagen jullie elkaar voordat jullie samen gingen wonen?

Heb je het gevoel dat je hem nu eigenlijk 'minder' ziet dan eerst?
Ik schrik nogal van dat stukje over de krant lezen. Als je samenwoont moet je toch gewoon lekker je eigen dingen kunnen doen.

Vriend en ik hebben af en toe een echt samen-film-kijk avondje, maar het gebeurt, van de 3 of 4 avonden dat we allebei thuis zijn, net zo vaak dat hij lekker in bad gaat terwijl ik een serie kijk, of dat we een filmpje op hebben staan dat ik iets minder leuk vind waardoor ik lekker mijn boek er bij pakken, of mijn ds, of een puzzelboekje. Kortom, samen thuis zijn kan net zo goed betekenen dat we allebei onze eigen dingen doen en elkaar alleen af en toe even een aai of een kus geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven