Aangebrande schoonzus

08-06-2018 11:34 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het op aangebrand gehouden, boos is ze (nog) niet.

Wij hebben een vakantiehuisje, man en ik. Geen villa met zwembad maar een simpel klein huisje in Frankrijk.

Mijn andere schoonzus is daar laatst geweest, dat had ze gevraagd. Wij waren gewoon thuis aan het werk, dus het was ons prima. Ze heeft voor ons de tuin voorjaar klaar gemaakt en het huisje dito. Huur hebben wij niet gevraagd, vinden we niet nodig en al helemaal niet als iemand zo zijn handen uit de mouwen steekt.

Nu wil mijn andere schoonzus ook, en die is net als wij afhankelijk van de schoolvakantie.
Wij hebben aangegeven zelf te gaan, 5 weken. 1e week thuis en dan tot einde vakantie.

Daar is ze het niet mee eens. Zij heeft net zoveel recht als haar andere zus vindt zij. Wij zijn er zelf mee begonnen. Nouja, niet helemaal want zus 1 heeft ons gevraagd, wij haar niet. Maar wij vonden het wel goed omdat we er toch niet waren.

Schoonzus twee blijft volhouden gelijk behandeld te willen worden en of we onze weken terug kunnen brengen naar 4 en eerder weg kunnen gaan dan kan zij ook 3 weken met haar gezin.

Los dat schuiven geen optie is omdat wij ook een planning hebben en collega's wil ik ook niet korter. Dat huisje is onze vrijheid, wij kunnen gaan wanneer wij willen.

Schoonzus blijft het gesprek aangaan terwijl wij het al vriendelijk afgesloten hadden. Nu heeft ze ook niks geboekt omdat ze verwacht had dat wij wel tot redelijke inkeer zouden komen. Ook haalt ze schoonzus 1 ( haar eigen zus) er bij en heeft ze zich bij meerdere familieleden beklaagd.

Ik ben niet boos, ook geen ruzie type maar voor mij is het wel goed zo. Man en ik gaan er niet meer op in en gaan ook niets toegeven of veranderen.

Zij is wel het escalerende type, heeft al snel met iedereen aan de stok, de buurvrouw, de huisarts. Als het niet in haar straatje is ben je stom. Veelal negatieve en onnodige energie in mijn ogen.

Wat moet ik nu met haar voordat de vlam in de pan slaat door haar?
Ik hoop dat je met je man op 1 lijn blijft. ik denk dat je daar het bangste voor bent of niet? Dat je man straks toegeeft en jij dan met je man onenigheid krijgt.

Natuurlijk heeft ze nergens recht op. En iedereen hier denkt er zo over.

Maar ja als je man toch overstag gaat heeft zij wel wat ze hebben wil
Financeissues schreef:
08-06-2018 13:23
Wij hebben een week eerder vakantie dan zij. Alleen gaan we dan nog niet ivm werk. Dus het 'probleem' zit aan het einde van de vakantie.

In theorie kan ze erin als wij naar huis gaan, dan heeft zij nog een week schoolvakantie. Maar dat is de moeite niet - haar woorden...

Nou dan niet. Dit is wat mogelijk is, graag of niet. En zorg dat je man er ook zo over denkt.
Benbits schreef:
08-06-2018 14:37
Ik hoop dat je met je man op 1 lijn blijft. ik denk dat je daar het bangste voor bent of niet? Dat je man straks toegeeft en jij dan met je man onenigheid krijgt.

Natuurlijk heeft ze nergens recht op. En iedereen hier denkt er zo over.

Maar ja als je man toch overstag gaat heeft zij wel wat ze hebben wil
Dat hoop ik toch niet zeg. Als man overstag gaat, dan mag man het ook weer zelf terug draaien. Of hij moet zo goed hebben kunnen onderhandelen dat schoonzus het hele gezin een leuke reis aanbiedt voor twee weken naar, ik roep maar iets: Miami, Bali.... al incl. natuurlijk! :proud:
Zou er geen woord meer aan vuil maken.
Het is jullie huis en jullie zijn er dan dus kan Zij er niet zijn punt.
Hoe reageren je schoonouders ? Want daar zal ze ook wel geklaagd hebben.

Want als dit bij ons zo zou voorkomen zou mijn vader heel duidelijk zijn hun huis hun regels en afspraken zint het je niet jammer dan verzin je maar iets anders.
Financeissues schreef:
08-06-2018 11:34
Daar is ze het niet mee eens. Zij heeft net zoveel recht als haar andere zus vindt zij. Wij zijn er zelf mee begonnen. Nouja, niet helemaal want zus 1 heeft ons gevraagd, wij haar niet. Maar wij vonden het wel goed omdat we er toch niet waren.

Schoonzus twee blijft volhouden gelijk behandeld te willen worden en of we onze weken terug kunnen brengen naar 4 en eerder weg kunnen gaan dan kan zij ook 3 weken met haar gezin.

Wat moet ik nu met haar voordat de vlam in de pan slaat door haar?
Die is gek. Wat een lef zeg.

Ik denk dat ruzie met zo'n type onvermijdelijk is. Dat ligt dan aan haar houding en niet aan die van jullie.
Er is een duidelijk antwoord gegeven. Daar kan ze het mee doen.
Voor de rest zou ik het laten gaan.
Hoe staat haar partner hier in? Hetzelfde? Of heeft hij /zij geen weet van dit alles en komt er straks achter dat er niks geboekt is voor de zomervakantie?
Xanthan schreef:
08-06-2018 11:40
Oh en je kan haar voorstellen dat als zij gelijk behandeld wil worden zij dan ook met hetzelfde genoegen moet nemen:

1 week in het voorjaar, buiten de schoolvakanties en dan moet ze ook de tuin en het huisje voorjaarsklaar maken. (Als je daar überhaupt nog zin in hebt met haar).

En dan punt erachter. En verder negeren.
Dit!

Maar ik zou er al helemaal klaar mee zijn en haar uberhaupt niet in mijn huis willen.
Pff! Ik heb zo'n ongelooflijke hekel aan dit soort mensen.
Het is jullie vakantiewoning, en daar heeft zij helemaal niets over te zeggen.
Financeissues schreef:
08-06-2018 12:55
Wij mogen idd niet verhuren, er zit geen vergunning op. Huisje kostte daardoor ook geen drol.
Dan mag je ook geen andere mensen er in laten. De Franse overheid heeft er geen boodschap aan of jij wel of geen huur ontvangt van je gasten. Gratis mag ook niet. De enige manier is mede-eigenaren laten registreren. Echt! Goed argument voor schoonzus. 1 mag nog 1 keer, omdat je het al hebt toegezegd, maar regels zijn regels.
Lieve Financeissues,

Ik vind je altijd zo'n leuke en lieve forummer. Lees je postings altijd zo graag. Zullen we vrienden worden? En mag ik dan in je vakantiehuisje? Van 15/7 tot 7/8 want dan hebben we vakantie.

:biggrin:
Hebben jullie dan het enigste vakantiehuisje in heel Frankrijk? :devil:
redbulletje schreef:
08-06-2018 14:58
Dit!

Maar ik zou er al helemaal klaar mee zijn en haar uberhaupt niet in mijn huis willen.
Nou dit idd.
Daar zou ik snel klaar mee zijn, opzouten met dat rare gedrag.
Wat Xanthan schrijft. 1 week buiten schoolvakanties in het voorjaar inclusief tuin en huis voorjaarsklaar maken. Krijgt zij haar gelijke behandeling. Voor de rest staat het haar vrij om ook zelf een huisje te kopen.

Maar ik was hier snel klaar mee (maar goed, bij dit soort types ben ik ook van het 'escalerende' soort). In mijn ervaring geef je dit soort mensen 1 vinger en rukken ze je arm eraf. Dan kun je beter gelijk de figuurlijke middelvinger geven. Even vuurwerk maar dan weten ze waar ze staan en gaan ze een volgende keer met een boog om je heen.
'Zij is wel het escalerende type, heeft al snel met iedereen aan de stok, de buurvrouw, de huisarts. Als het niet in haar straatje is ben je stom. Veelal negatieve en onnodige energie in mijn ogen'

Daar heb ik wel beeld bij ja.

Zij lijkt mij het type waar je een beetje weg bij moet blijven....
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
lemoos2 schreef:
08-06-2018 15:51
Wat Xanthan schrijft. 1 week buiten schoolvakanties in het voorjaar inclusief tuin en huis voorjaarsklaar maken. Krijgt zij haar gelijke behandeling. Voor de rest staat het haar vrij om ook zelf een huisje te kopen.

Maar ik was hier snel klaar mee (maar goed, bij dit soort types ben ik ook van het 'escalerende' soort). In mijn ervaring geef je dit soort mensen 1 vinger en rukken ze je arm eraf. Dan kun je beter gelijk de figuurlijke middelvinger geven. Even vuurwerk maar dan weten ze waar ze staan en gaan ze een volgende keer met een boog om je heen.

Of in het najaar, je hebt tenslotte ook iemand nodig om de boel winterklaar te maken :lightbulb:
Gewoon verder bakken
redbulletje schreef:
08-06-2018 14:58
Dit!

Ik zou jullie huisje aan niemand van de familie meer uithuren. Met dank aan schoonzus 2.
Ik ga nu ook mijn zus weer even bellen. Laatst heeft ze onze andere zus de auto geleend dus nu mag ik die ook lenen. Ze zit wel te zeiken dat ze hem zelf nodig heeft, maar ze schikt maar in want ik heb in afwachting tot ze tot inkeer komt over haar onredelijkheid geen auto gehuurd voor wanneer ik hem nodig heb dus nu is het natuurlijk haar verantwoordelijkheid dat ik straks toch een auto onder mijn krent heb.

Ze zei nog dat ik hem een ander keertje wel mocht lenen, maar dat is de moeite natuurlijk niet. Moet ik mij dan aanpassen aan de planning van mensen met hun eigen spullen!? Dacht het niet. Ik bel mijn ouders nu ook even om haar dat aan het verstand te peuteren, en mijn andere zus (die kreeg de auto wel mee!) en ook ome Joop.

Wat een onrecht...
Helemaal niet aan toegeven. Dan beloon je zeer negatief gedrag. En iets zegt mij dat deze dame, wanneer ze wel in jullie huisje zit ook nog de nodige noten op haar zang heeft.
Andersom schreef:
08-06-2018 15:27
Lieve Financeissues,

Ik vind je altijd zo'n leuke en lieve forummer. Lees je postings altijd zo graag. Zullen we vrienden worden? En mag ik dan in je vakantiehuisje? Van 15/7 tot 7/8 want dan hebben we vakantie.

:biggrin:
:rofl:
elf12 schreef:
08-06-2018 14:54
Hoe staat haar partner hier in? Hetzelfde? Of heeft hij /zij geen weet van dit alles en komt er straks achter dat er niks geboekt is voor de zomervakantie?
Ja en dan ben jij de boeman die hun vakantie verpest.
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
08-06-2018 17:08
Ja en dan ben jij de boeman die hun vakantie verpest.
Beter dat dan dat schoonzus straks TO's huwelijk verpest.

Want dat zij en haar man hierover niet op één lijn zitten...daar krijg ik nou spontaan maagpijn van.
Huts!
zo, die zou van mij a; nooit meer in het huisje gaan want duidelijk geen feeling voor andermans behoefte en b; al helemaal niet voor grenzen

en voortaan met kerst een vakantie-kadobon en bekijk het maar
Lorem Ipsum
lotus77 schreef:
08-06-2018 16:37
Ik ga nu ook mijn zus weer even bellen. Laatst heeft ze onze andere zus de auto geleend dus nu mag ik die ook lenen. Ze zit wel te zeiken dat ze hem zelf nodig heeft, maar ze schikt maar in want ik heb in afwachting tot ze tot inkeer komt over haar onredelijkheid geen auto gehuurd voor wanneer ik hem nodig heb dus nu is het natuurlijk haar verantwoordelijkheid dat ik straks toch een auto onder mijn krent heb.

Ze zei nog dat ik hem een ander keertje wel mocht lenen, maar dat is de moeite natuurlijk niet. Moet ik mij dan aanpassen aan de planning van mensen met hun eigen spullen!? Dacht het niet. Ik bel mijn ouders nu ook even om haar dat aan het verstand te peuteren, en mijn andere zus (die kreeg de auto wel mee!) en ook ome Joop.

Wat een onrecht...

:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven