Aangifte doen?
zondag 30 mei 2010 om 01:22
Zojuist heeft mijn exman bij mij een raam ingegooid. We zijn pas gescheiden vanwege zijn drugsproblemen. Nu werd hij vanavond kwaad omdat hij denkt dat ik een andere vriend heb, gevolg is dat ie vannacht kwaad aan de deur stond en op mijn voordeur begon te bonken dat ik open moest doen. Toen ik dat niet deed begon hij harder op mijn voordeur te rammen waardoor er een raam gesneuveld is, ik heb een aantal keer geroepen dat ie weg moest gaan, maar hij weigerde dit, hij zou blijven bonken tot ik open zou doen. Hij was onder invloed van drank, ik weet niet zeker of er ook drugs gebruikt is.
Uiteindelijk politie gebeld, die hebben hem gesproken en laten "beloven" dat ie me met rust zou laten. De vraag was toen of ik aangifte wilde doen, ik heb gezegd dat ik dit niet zal doen omdat hij tegenover de politie (aan de telefoon) rustig overkwam en vertelde dat het raam per ongeluk gesneuveld is en hij de schade zal vergoeden.
Nu vraag ik me af of dit slim van me is. Dit is niet de eerste keer dat ie boos aan mijn deur staat in de nacht, maar wel de eerste keer dat het zover is gekomen. Is het overdreven om aangifte te doen of juist verstandig??
Uiteindelijk politie gebeld, die hebben hem gesproken en laten "beloven" dat ie me met rust zou laten. De vraag was toen of ik aangifte wilde doen, ik heb gezegd dat ik dit niet zal doen omdat hij tegenover de politie (aan de telefoon) rustig overkwam en vertelde dat het raam per ongeluk gesneuveld is en hij de schade zal vergoeden.
Nu vraag ik me af of dit slim van me is. Dit is niet de eerste keer dat ie boos aan mijn deur staat in de nacht, maar wel de eerste keer dat het zover is gekomen. Is het overdreven om aangifte te doen of juist verstandig??
zondag 30 mei 2010 om 01:27
Ik zou aangifte doen. Hij heeft al eerder in de nacht aan je deur gestaan schrijf je, en kennelijk heb je toen niets kunnen doen of zeggen om dat te stoppen. Want hij stond er weer, en weer, en weer. Wat je ook zei of deed.
Nu gaat het van kwaad tot erger: de ruit is gesneuveld. Waarom denk je dat je nu wèl iets kunt doen of zeggen om dat te stoppen? Wat denk je dat je nu anders kunt doen of zeggen zodat de boodschap nu wèl aankomt bij hem?
Aangifte doen, da's de duidelijkste boodschap die je hem kunt geven. Als dit de eerste keer was dat hij agressief was, moet hij nú gestopt worden, voor hij het weer en weer en weer doet.
En als hij al vaker agressief was, zal hij niet stoppen door iets wat jij zegt of doet. Iemand anders zal iets moeten doen om hem te laten stoppen, en dat kan alleen als jij aangifte doet.
Sterkte!
Nu gaat het van kwaad tot erger: de ruit is gesneuveld. Waarom denk je dat je nu wèl iets kunt doen of zeggen om dat te stoppen? Wat denk je dat je nu anders kunt doen of zeggen zodat de boodschap nu wèl aankomt bij hem?
Aangifte doen, da's de duidelijkste boodschap die je hem kunt geven. Als dit de eerste keer was dat hij agressief was, moet hij nú gestopt worden, voor hij het weer en weer en weer doet.
En als hij al vaker agressief was, zal hij niet stoppen door iets wat jij zegt of doet. Iemand anders zal iets moeten doen om hem te laten stoppen, en dat kan alleen als jij aangifte doet.
Sterkte!
Iets anders
zondag 30 mei 2010 om 01:27
zondag 30 mei 2010 om 01:36
Anni, ik heb net een beetje zitten lezen in jouw topic over omgangsrecht. Als dat nog steeds speelt allemaal, dan zou ik zéker aangifte doen. Al is het maar om vast te laten leggen dat dit gebeurd is.
Ik kan me je zorgen om die regeling goed voorstellen, en wat er vannacht gebeurde helpt daar natuurlijk ook niet aan mee. Maar juist daarom denk ik dat aangifte verstandig is om te doen. Het is nou eenmaal gebeurd en het lijkt me goed als de rechter van de omgangsregeling hier ook van op de hoogte gebracht wordt.
Je geeft dan ook aan hoe zwaar jij er aan tilt, hoe ernstig jij het ervaart.
Ik kan me je zorgen om die regeling goed voorstellen, en wat er vannacht gebeurde helpt daar natuurlijk ook niet aan mee. Maar juist daarom denk ik dat aangifte verstandig is om te doen. Het is nou eenmaal gebeurd en het lijkt me goed als de rechter van de omgangsregeling hier ook van op de hoogte gebracht wordt.
Je geeft dan ook aan hoe zwaar jij er aan tilt, hoe ernstig jij het ervaart.
Iets anders
zondag 30 mei 2010 om 02:09
Ja, alsnog aangifte doen en de schade verhalen. Hij heeft hier een grens overschreden. Dit gedrag is onacceptabel. Bovendien heeft hij er niets meer mee te maken of je een andere vriend hebt of niet. Als je dit over je kant laat gaan, is het eind zoek.
Ik zou overigens de eerste keer dat hij bij mij boos voor de deur had gestaan al aangifte hebben gedaan en de tweede keer een straatverbod aangevraagd.
Ik zou overigens de eerste keer dat hij bij mij boos voor de deur had gestaan al aangifte hebben gedaan en de tweede keer een straatverbod aangevraagd.
zondag 30 mei 2010 om 02:20
Ow, ik heb dit ook ooit meegemaakt. Heb hem toen op laten pakken door de politie.
Dat hielp dus wel, daarna had hij door dat 'ex' ook echt 'ex' betekent.
Dit helpt je verder niets maar ik wens je wel heel veel sterkte.
Bij mij was het effect dat ik in ieder geval helemaal klaar met hem was. Dat soort gedrag vernietigde alles wat er ooit was geweest dus hij maakte het mij makkelijk om het allemaal los te laten en geen twijfel meer te hebben of ik hem nog een kans zou geven of niet.
Zorg dat de politie op de hoogte is. Ze kunnen jouw telefoonnummer registreren en zodra jij met dat nummer naar hun belt krijg jij voorrang omdat ze dan weten dat er iets serieus aan de gang is.
Dat hielp dus wel, daarna had hij door dat 'ex' ook echt 'ex' betekent.
Dit helpt je verder niets maar ik wens je wel heel veel sterkte.
Bij mij was het effect dat ik in ieder geval helemaal klaar met hem was. Dat soort gedrag vernietigde alles wat er ooit was geweest dus hij maakte het mij makkelijk om het allemaal los te laten en geen twijfel meer te hebben of ik hem nog een kans zou geven of niet.
Zorg dat de politie op de hoogte is. Ze kunnen jouw telefoonnummer registreren en zodra jij met dat nummer naar hun belt krijg jij voorrang omdat ze dan weten dat er iets serieus aan de gang is.
zondag 30 mei 2010 om 02:24
"Nee meneer de rechter, hoe komt u er bij dat ik voor zoveel problemen zorg. Als dat zo zou zijn dan zouden er toch aangiftes tegen mij zijn? Dat ik haar in een dronken bui met de dood heb bedreigd met een keukenmes is echt een incident."
Als er brand dreigt, moet je niet wachten tot je vlammen ziet.
Als er brand dreigt, moet je niet wachten tot je vlammen ziet.
zondag 30 mei 2010 om 02:26
Zéker aangifte doen. Nu is het een raam, wat straks?
Hij heeft zichzelf kennelijk niet onder controle. Misschien dat hij het de volgende keer wel uit z`n hoofd laat zoiets te doen. Al vraag ik me af, of hij zo toerekeningsvatbaar is onder invloed.
Jeetje, wat moet je jij je onveilig gevoeld hebben vanavond. Dát vind ik heel erg. Was je kindje ook bij jou? Nou lekker is dat.
Hoop dat je raam snel gemaakt wordt, zodat je weer tot rust kan komen.
Sterkte.
Hij heeft zichzelf kennelijk niet onder controle. Misschien dat hij het de volgende keer wel uit z`n hoofd laat zoiets te doen. Al vraag ik me af, of hij zo toerekeningsvatbaar is onder invloed.
Jeetje, wat moet je jij je onveilig gevoeld hebben vanavond. Dát vind ik heel erg. Was je kindje ook bij jou? Nou lekker is dat.
Hoop dat je raam snel gemaakt wordt, zodat je weer tot rust kan komen.
Sterkte.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien....
zondag 30 mei 2010 om 08:21
Natuurlijk moet je aangifte doen. Het feit alleen al dat hij vaker 's nachts aan je deur heeft gestaan is al reden genoeg. Nu is er een ruit gesneuveld, wat denk je dat er een volgende keer gebeurt? Als je dit toe laat, dan gaat het van kwaad tot erger en leven jij en je kinde(eren) straks voortdurend in angst. Als het willekeurig welke andere man was geweest, had je er dan ook over getwijfeld?
Jij doet hem niets aan door aangifte te doen, dat doet hij zichzelf aan. En als hij de waarschuwing begrijpt, dan behoed je hem wellicht zelfs voor ernstigere veroordelingen. Want als jij nu de grens niet aangeeft, dan zal hij hoogstwaarschijnlijk door blijven zoeken totdat hij die grens wel gevonden heeft.
Jij doet hem niets aan door aangifte te doen, dat doet hij zichzelf aan. En als hij de waarschuwing begrijpt, dan behoed je hem wellicht zelfs voor ernstigere veroordelingen. Want als jij nu de grens niet aangeeft, dan zal hij hoogstwaarschijnlijk door blijven zoeken totdat hij die grens wel gevonden heeft.
zondag 30 mei 2010 om 08:32
Je ex staat voor de zoveelste keer aaan je deur te irriteren.
Breekt daarbij zelfs jouw ruit.
Manipuleert de politie dat het op rustige wijze per ongeluk is gegaan en jij blijft hem deze speelruimte geven door geenaangifte te doen.
Voor de verzekering, ook die van de eventuele woningbouwvereniging is het wijzer dit wel te doen, laat staan voor je eigen veiligheid.
Breekt daarbij zelfs jouw ruit.
Manipuleert de politie dat het op rustige wijze per ongeluk is gegaan en jij blijft hem deze speelruimte geven door geenaangifte te doen.
Voor de verzekering, ook die van de eventuele woningbouwvereniging is het wijzer dit wel te doen, laat staan voor je eigen veiligheid.
..popcorn?
zondag 30 mei 2010 om 09:28
zondag 30 mei 2010 om 09:32
Ik zou ook aangifte doen, niet alleen om nu, maar ook om de toekomst. Wat als je wel echt verliefd wordt op een ander? Wil je daar dan maar vanaf zien uit angst dat hij je huis komt verbouwen? Op deze manier blijf je alsnog aan hem vastzitten, niet uit liefde, maar uit angst, dat moet je niet willen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 30 mei 2010 om 09:43
Ik word gewoon heel boos van dit soort berichten, waar vrouwen dit soort onacceptabel
gedrag van hun ex over hun kant laten gaan. Het is een ex, hij heeft geen enkele speciale status meer en net zoals je de politie zou bellen als er een willekeurige junk aan je deur zou bonken en schreeuwen doe je dat ook als het je ex-man is.
gedrag van hun ex over hun kant laten gaan. Het is een ex, hij heeft geen enkele speciale status meer en net zoals je de politie zou bellen als er een willekeurige junk aan je deur zou bonken en schreeuwen doe je dat ook als het je ex-man is.
zondag 30 mei 2010 om 10:06
Mieomij, ik heb dat bericht vannacht hier neergezet nadat het net gebeurt is. Soms heb je gewoon even tijd nodig om eea te laten bezinken voor je een beslissing maakt, ik wel.
Ik ga nu in ieder geval de politie bellen om te overleggen en daarna ernaartoe om waarschijnlijk toch aangifte te doen. Inderdaad om een grens aan te geven en ervoor te zorgen dat hij hopelijk echt stopt.
Kindjes lagen boven te slapen ja, maar zijn gelukkig niet wakker geworden
Ik ga nu in ieder geval de politie bellen om te overleggen en daarna ernaartoe om waarschijnlijk toch aangifte te doen. Inderdaad om een grens aan te geven en ervoor te zorgen dat hij hopelijk echt stopt.
Kindjes lagen boven te slapen ja, maar zijn gelukkig niet wakker geworden
zondag 30 mei 2010 om 10:41
quote:mylenevalerie schreef op 30 mei 2010 @ 07:30:
Als aangifte voor jou een stap te ver is, doe er iig officieel melding van. Dan is het bekend bij de politie als er weer wat is.
Tsja melding maken kan altijd, maar ook al gebeurt het nog een keer, dan kan de politie daar verder helemaal niets mee.
Als jij geen aangfite doet van vernieling van die ruit, dan heeft de politie nu en de volgende keer niets (mits zij het niet zelf ziet gebeuren).
Mijn advies is dus inderdaad: aangifte doen!!!!! Heel vervelend voor je ex, maar dat is dan jammer dan. Blijkbaar vind hij dat het vernielen van jouw ruit zomaar kan, dan moet hij daar ook de gevolgen maar van dragen.
Als aangifte voor jou een stap te ver is, doe er iig officieel melding van. Dan is het bekend bij de politie als er weer wat is.
Tsja melding maken kan altijd, maar ook al gebeurt het nog een keer, dan kan de politie daar verder helemaal niets mee.
Als jij geen aangfite doet van vernieling van die ruit, dan heeft de politie nu en de volgende keer niets (mits zij het niet zelf ziet gebeuren).
Mijn advies is dus inderdaad: aangifte doen!!!!! Heel vervelend voor je ex, maar dat is dan jammer dan. Blijkbaar vind hij dat het vernielen van jouw ruit zomaar kan, dan moet hij daar ook de gevolgen maar van dragen.