Aanzoek?

07-07-2008 22:29 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal,

ik ben van plan om dit jaar mijn vriend ten huwelijk te vragen. Ik ben benieuwd naar jullie aanzoeken? Hoe vroeg je vriend/man/verloofde het? Of heb jij hem gevraagd?

Was het onverwacht? Was het lief, fijn, mooi of juist niet?

Ik ben heeeeel benieuwd,

jufenmama
Ik was zwanger en we wilden eea regelen omdat we ook gingen samenwonen en een huis kopen.

Ik heb hem een Word document gestuurd per e-mail met volgende inhoud:

Je hebt de volgende opties:

1 Samenlevingscontract, erkennen, rechtszaak om ouderlijk gezag, 2 testamenten (eurootje of 800)

2. Geregistreerd partnerschap, erkennen

3. Trouwen op gratis ochtend

Zeg het maar.

Hij zei: laten we gaan trouwen en ik zei: ok en heb een datum geprikt.

En nee, ik ben niet rozemanties aangelegd
Mijn man is ook helemaal niet romantisch aangelegd.

We zaten, na een jaar verkering, in de auto en toen zei hij ineens: "Zullen we een zaal bespreken?" Dat was het aanzoek!! Hahahaha.

We waren toen 23 (ik) en 26 jaar.
Ik heb de vriend van mijn nicht ooit eens (eind november) gesuggereerd dat hij mijn nicht wel met een lang sinterklaasgedicht ten huwelijk kon vragen, met dan als cadeautje een doosje met een o-ring of zo'n kauwgumballenautomatenring als voorlopig symbool.

Ik heb een vriendin die al een aantal jaar een vriend had. Die vriend had ooit iets gezegd van "na vijf jaar mag je pas ten huwelijk vragen, da's traditie" (of iets dergelijks). Anyways, toen had hij de vraag daarmee nog 3 jaar voor zich uitgeschoven, maar zij was het niet vergeten (en zorgde ervoor dat niemand dat vergat ;o) In het jaar dat het ervan moest komen, had zij op haar verjaardag het idee dat het die dag gebeuren zou. Dus zij wordt verwachtingsvol wakker... en.... niets. Ja, ontbijt op bed, cadeautje, maar geen aanzoek. Nou ja, dan misschien later. En zo ging het de hele dag door. Zij dacht steeds "nu komt het" en dan kwam er niets. Niet na het werk, niet bij het romantische diner en bij de lange avondwandeling ook niets. Dus toen ze stonden te tandenpoetsen had ze er genoeg van. Ze draait zich om en zegt "Peter, moet je me niets vragen?" en hij antwoordt "Ja, maar ik ben zo zenuwachtig...." *LOL*

Mijn ouders zijn het ook niet eens of er nou een huwelijksaanzoek is geweest. Mijn vader beweert van wel, maar mijn moeder zegt dan "Ja zeg, je vroeg 'wil je mijn meisje zijn'. Hoe moet ik nou weten dat dat een aanzoek is!"
Ik wil al heel lang héél graag trouwen (vriend en ik zijn 9 jaar samen). Vriend zie altijd dat hij nooit zou trouwen, ziet er de meerwaarde niet van.

Nu hebben we een deal gesloten : ik val eerst zo'n 25kg af (die moeten er echt af, ik wil het ook echt heel graag eraf, maar de motivatie is soms een beetje zoek) en dan gaan we trouwen!

Ik vond het een goede deal, maar een vriendin van me werd kwaad. "Wil hij enkel met je trouwen als je slanker bent, wat een eikel".

Heb haar dus maar eventjes uitgelegd dat ze het verkeerd begrepen had.

Vriend doet dit voor mij, als motivatie. Het trouwen doet hij echt enkel en alleen maar omdat ik dat zo graag wil.
wacht maar MamaVince, als jullie er een mooi feest van maken met vrienden en familie, echt intiem en gezellig met julie dierbaren om je heen, dan zal hij echt blij zijn dat hij het heeft gedaan en niet alleen voor jou. Succes met afvallen!
quote:Carlice schreef op 08 juli 2008 @ 15:05:

wacht maar MamaVince, als jullie er een mooi feest van maken met vrienden en familie, echt intiem en gezellig met julie dierbaren om je heen, dan zal hij echt blij zijn dat hij het heeft gedaan en niet alleen voor jou. Succes met afvallen!

Ja, dat denk ik ook wel. Hij moet gewoon nog even aan het idee wennen. Dat is altijd zo bij vriend. Over het krijgen van kinderen heeft hij ook eerst maanden over lopen nadenken. En ondertussen kan hij niet meer zonder Zoon en wil hij liever vandaag dan morgen een 2e kindje

Komt wel goed denk ik dan.
Wat een hoop reacties!

De tussenneusenlippendoor-zullenwetrouwen, vind ik ook wel wat hebben;) Het gaat allemaal om jullie liefde voor elkaar toch (en het is soms wel handig).

Bij de hunebedden vond ik erg lief, en met de gitaar je lievelingslied zingen ook!

Ik denk nog even verder ;)

We gaan samenwonen en ik wil wel iets regelen en zat te denken aan een geregistreerd partnerschap. Maar ik hoor dat sommige van jullie ipv dat zijn getrouwd.

Tja je kunt het zo duur maken als je zelf wil natuurlijk.
quote:MamaVince schreef op 08 juli 2008 @ 14:44:

Ik wil al heel lang héél graag trouwen (vriend en ik zijn 9 jaar samen). Vriend zie altijd dat hij nooit zou trouwen, ziet er de meerwaarde niet van.

Nu hebben we een deal gesloten : ik val eerst zo'n 25kg af (die moeten er echt af, ik wil het ook echt heel graag eraf, maar de motivatie is soms een beetje zoek) en dan gaan we trouwen!

Ik vond het een goede deal, maar een vriendin van me werd kwaad. "Wil hij enkel met je trouwen als je slanker bent, wat een eikel".

Heb haar dus maar eventjes uitgelegd dat ze het verkeerd begrepen had.

Vriend doet dit voor mij, als motivatie. Het trouwen doet hij echt enkel en alleen maar omdat ik dat zo graag wil.Ik vind het juist een goede beslissing van je. Je wilt het beiden en zo heb je een stok achter de deur! Wat zul je stralen op je trouwdag!
quote:Beukenootje schreef op 08 juli 2008 @ 09:32:

Mijn man is ook helemaal niet romantisch aangelegd.

We zaten, na een jaar verkering, in de auto en toen zei hij ineens: "Zullen we een zaal bespreken?" Dat was het aanzoek!! Hahahaha.

We waren toen 23 (ik) en 26 jaar.Ach... haha
Ik (ik ben een vrouw, dat hoort erbij..) heb weleens zitten vissen over hoe hij over trouwen denkt. Hij is best wel romantisch, ik juist niet zo. Maar ook al vind ik dat trouwen weinig toevoegt, want het is maar een papiertje, zou ik toch graag een keer willen trouwen in mijn leven. Maar vriend zei altijd voor mij hoeft het niet. Maar pasgeleden veranderde dat opeens in ja misschien wel ooit. Dus ik lees hier gewoon mee en ga zitten zwijmelen bij jullie verhalen. En stiekem vraag ik me af hoe het bij ons zou gaan; een heus aanzoek of gewoon een mededeling, vraag?

Gisteren nog even zitten vissen (kan het niet laten he); ik zei dat ik niet pas op mijn 40e wilde trouwen, ivm mijn nu nog jeugdige look. Dat het leuker oogt op de foto's nu ik nog jong oog (ben 33). En natuurlijk kreeg ik niet het antwoord wat ik wilde horen..:)
Beukenootje, ik zou hem dan lekker pesten, net doen alsof je niet begreep wat hij bedoelde, haha. Heel onschuldig, schat waar heb je het over?
Ik heb mijn man heel a-romantisch gevraagd toen we allebei aangeschoten in bed lagen tijdens onze vakantie in Turkije.

Ik had een beetje last van heimwee, kroop in zijn armen en vroeg of hij met me wilde trouwen. Hij was eerst een beetje verbaasd, maar zei wel ja. 9 maanden later zijn we getrouwd.
Ik zit te denken; zou het ooit voorkomen dat de ander nee zegt na een aanzoek? Dat is mijn grootste angst.
Rainz, zo zou het bij ons ook gaan, zie het al helemaal voor me. Maar ja, als je dan zo aangeschoten bent, kun je het dan wel serieus nemen? Daar zou ik dan bang voor zijn.
Nee als antwoord ja... dat kan natuurlijk.

Qua aanzoek denk ik nu meer in de richting van gewoon de vraag en iets romantisch, niet zoetsappig of te te...

maarja hahaha
Poe. Ik hoor de meest vreselijke verhalen over dit

onderwerp!

Vorige week een collega aangehoord die zijn vriendin geheel onverwachts had 'ontvoerd' (haar moeder haar tas laten pakken) en een weekend in een huisje van landal gepland had, waar hij -verrassing, verrassing- vantevoren het hele bed met -jawel, jawel- rozeblaadjes had bestrooid.

En zij maar niet snappen wat er aan de hand was en hij maar de hele weg geheimzinnig lachend en 's avonds na de cordonbleu had hij ook nog eens de ring in haar servet verstopt!

- angel hier wil ik graag een brakende smiley maar ik weet niet hoe het moet -

Jongejongejonge wat een gemaakte mickeymouseromantiek. Het ziet er net uit als bij Robert ten brink en is ook nog betaalbaar. Wat wil de moderne vrouw nog meer zou je zeggen.

En de volgende dag zeker samen in het golfslagbad.

Dan trouw je toch zeker liever niet!
Ik zeg; ga lekker iets eten, gewoon ergens waar je het liefste zit, niet ineens heel erg raar en duur gaan eten. Maak er een super avond van en vraag het daarna gewoon. Kom op zeg, het is zeker een bijzondere vraag, maar het blijft gewoon een vraag, en die moet je dus gewoon stellen. Lijkt mij an sich al romantisch genoeg.

Geen rare hints met een bruidje op het dessert of verstopte ringen en zingende obers en dat soort onzin. Gewoon vragen en -indien "ja" - er een superavond van maken met zijn tweeen.

Wel zou ik aanraden een avond te kiezen waarna je allebei kunt uitslapen.
quote:satire schreef op 08 juli 2008 @ 08:52:

Goedemorgen!

Mijn vriend heeft mij ten huwelijk gevraagd. We waren aan het wandelen langs een meer, hij sloeg zijn armen om mij heen en vroeg of ik mevrouw Zijnachternaam wilde worden. Simpel, maar schattig!

Over een kwartier gaan we naar het stadhuis om onze huwelijksdatum vast te leggen (voorjaar 2009). Ik houd trouwens mijn eigen achternaam ....Hahaha!!!! Fantastisch dat je je eigen achternaam houdt!
quote:Costello schreef op 09 juli 2008 @ 11:35:

Poe. Ik hoor de meest vreselijke verhalen over dit

onderwerp!

Vorige week een collega aangehoord die zijn vriendin geheel onverwachts had 'ontvoerd' (haar moeder haar tas laten pakken) en een weekend in een huisje van landal gepland had, waar hij -verrassing, verrassing- vantevoren het hele bed met -jawel, jawel- rozeblaadjes had bestrooid.

En zij maar niet snappen wat er aan de hand was en hij maar de hele weg geheimzinnig lachend en 's avonds na de cordonbleu had hij ook nog eens de ring in haar servet verstopt!

- angel hier wil ik graag een brakende smiley maar ik weet niet hoe het moet -

Jongejongejonge wat een gemaakte mickeymouseromantiek. Het ziet er net uit als bij Robert ten brink en is ook nog betaalbaar. Wat wil de moderne vrouw nog meer zou je zeggen.

En de volgende dag zeker samen in het golfslagbad.

Dan trouw je toch zeker liever niet!

Ben het zóó met je eens.

Ik ben hier allemaal veel te nuchter voor.

Wij gaan ook trouwen waarschijnlijk zo goedkoop mogelijk op een doordeweekse ochtend

Ik wil het puur omdat we in oktober ons kind verwachten en ik alles goed(koop) geregeld wil hebben.

Daarnaast houden wij er niet van om een hele dag in de belangstelling te staan en een feest te 'moeten' geven voor familieleden die we normaal ook nooit zien.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Costello schreef op 09 juli 2008 @ 11:41:

Ik zeg; ga lekker iets eten, gewoon ergens waar je het liefste zit, niet ineens heel erg raar en duur gaan eten. Maak er een super avond van en vraag het daarna gewoon. Kom op zeg, het is zeker een bijzondere vraag, maar het blijft gewoon een vraag, en die moet je dus gewoon stellen. Lijkt mij an sich al romantisch genoeg.

Geen rare hints met een bruidje op het dessert of verstopte ringen en zingende obers en dat soort onzin. Gewoon vragen en -indien "ja" - er een superavond van maken met zijn tweeen.

Wel zou ik aanraden een avond te kiezen waarna je allebei kunt uitslapen.Mijn idee!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wij hadden al geregistreerd partnerschap en ik was zwanger van mijn tweede, onze eerste. Mijn man wilde een website voor ukkie bouwen met als naam 'famonzeachternaam' en ik grapte dat ik er dan zeker niet bij mocht horen. Ik stond onderwijl bij de spiegel in de gang mijn wenkbrauwen bij te werken en voilà: daar ging hij op zijn knietjes met de vraag of ik met hem wilde trouwen!

Eeen paar maandjes later zijn we (man, zoon en ik met mijn dikke buik) op de gratis dinsdagmiddag bij de ambtenaar geweest om het partnerschap om te laten zetten in een huwelijk. De zaterdag daarna hebben we een borrel gegeven bij ons thuis. Knus, klein, gezellig en voor ons perfect dus!
Hoi,

Het verhaal van Costello vind ik inderdaad wat TE!

En als ik allemaal lees wat sommige mensen aan hun bruiloft uitgeven, dan denk ik bleh! Waarom zo veel geld. Ik begrijp wel als mensen het geld kunnen missen, ze een droombruiloft kunnen veroorloven.. Maar ik vind het eigenlijk te te te veel! Ik heb bedragen gezien van duizenden euros, niet normaal!

Ik zou er voor kiezen om met een beperkt gezelschap naar het stadhuis of andere locatie te gaan en dan later die dag een borrel ofzo met meer mensen. Wel daarna op vakantie, maar gewoon met mijn zoon erbij hoor!

Wat vinden jullie?
quote:Julus schreef op 09 juli 2008 @ 10:06:

Beukenootje, ik zou hem dan lekker pesten, net doen alsof je niet begreep wat hij bedoelde, haha. Heel onschuldig, schat waar heb je het over?Ik ben net zo romantisch als mijn toemalige aanstaande, ik zei: "O, dat is best....". We zijn inmiddels ruim 11 jaar getrouwd, dus de mate van romantiek rondom het aanzoek zegt niets over het in stand blijven van de relatie ( dat vraag ik me stiekem af van al die huilende stellen bij de Honeymoonquiz en Loverletters op TV, hoeveel zouden er nog bij elkaar zijn?)
quote:Beukenootje schreef op 09 juli 2008 @ 13:39:

[...]

Ik ben net zo romantisch als mijn toemalige aanstaande, ik zei: "O, dat is best....". We zijn inmiddels ruim 11 jaar getrouwd, dus de mate van romantiek rondom het aanzoek zegt niets over het in stand blijven van de relatie ( dat vraag ik me stiekem af van al die huilende stellen bij de Honeymoonquiz en Loverletters op TV, hoeveel zouden er nog bij elkaar zijn?)Ja dat vraag ik mij ook altijd af.
Ik heb wel eens een superleuk aanzoek gezien (Tenminste IK vond hem erg leuk).

Ben nogal een festivalganger en vorig jaar stonden ik en mn vrienden VIP op een festival. Ineens vloog er een vliegtuig over met de tekst 'huppeldepup wil je met mij trouwen afz. huppeldepup'. Zij waren daar met een grote groep vrienden en wat hebben ze daarna gefeest met zn allen!
Perfectionisme is niet perfect...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven