Abortus of einde relatie.

04-03-2016 14:51 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben moeder van een prachtig meisje van 5 maanden oud. Hele fijne zwangerschap en bevalling gehad. Gezond geboren en doet het zo goed! Vriend en ik waren er bewust voor gegaan en het was al snel gelukt.

Nu ben ik er vorige week achter gekomen dat ik weer zwanger ben, dit keer ongepland. We zijn ons natuurlijk helemaal rot geschrokken. We wilden altijd wel een 2e maar pas als oudste een jaar of 3 was. Vriend was heel duidelijk hij wil een abortus. Ik denk dat dat ook praktisch gezien het beste is, het gaat zo druk worden, ik kan minder werken, en het lijkt me zwaar, een baby en zwanger zijn, het leven gaat veel duurder zijn. Maar toch kan ik het niet zomaar een abortus.

Vriend heeft zoiets van bel even maak een afspraak en het is achter de rug. Ik kan het niet zo bekijken! Het is een leven wat in mijn groeit, vooral nu we ons meisje hebben. Ik weet niet of ik het kan! Heb dat gisteren uitgesproken naar vriend en zijn reactie was duidelijk, als ik geen abortus pleeg dan wil hij niet meer samen zijn. Gaat dan eigen huisje zoeken en ik, dochter en ongeboren kind kunnen het uitzoeken. Hij weet dat dat geen optie is, ik werk te weinig en verdien niet genoeg. Dat zou dan bijstand met 2 kinderen worden tenzij ik meer werk kan vinden. Alleen zijn met 2 kinderen met net iets meer dan een jaar leeftijdsverschil, het lijkt me zo zwaar.

Kortom ik weet het niet meer. Wou het even van me afschrijven en hoop op tips.
quote:strikjemetstippels schreef op 04 maart 2016 @ 15:33:

[...]

En uiteraard is het baas in eigen buik, gelukkig wel zeg. Maar een man heeft dan ook de keuze om weg te gaan, en die keuze kun je hem ook niet ontnemen. En als hij vervolgens helemaal geen contact meer wil als ze de zwangerschap door zet, is dat wellicht maar het beste ook, dat hij weg gaat dan.

Met macht komt verantwoordelijkheid. Een vrouw kan ook tegen de wil van de man in kwestie in een abortus laten plegen. Hij heeft er niets over te zeggen, net zoals zij niets te zeggen heeft over wat hij met haar beslissing doet.

Ik snap trouwens de opstelling van je vriend niet, TO. Ik begrijp werkelijk niet waarom de timing zo belangrijk is; nu of over twee jaar. Het ontgaat me volkomen.
Mijn zoontjes schelen 14 1/2 maand. Op het begin is het echt zoeken naar een nieuw balans. En is het pittig. Maar eerlijk hier bijna alleen maar voordelen.

- kinderen groeien samen op

- vaak dezelfde interesses

- je hoeft nog niet van hot naar her te rijden ze hebben dezelfde opvang

- sneller in hetzelfde ritme en ook samen de dutjes

- kinderen weten niet beter als dat ze altijd samen zijn geweest minder jaloers.

- als ze allebei lopen is de moeilijkste periode voorbij.

- mijn zoontjes zijn echte maatjes.

Jij bent baas over je eigen buik. En inderdaad als je al een 2de wilde wat maakt dat jaar uit. Hoezo moet je minder gaan werken?

Tja als je sex hebt kan dit gebeuren.
quote:Amand schreef op 04 maart 2016 @ 23:31:

[...]

Met macht komt verantwoordelijkheid. Een vrouw kan ook tegen de wil van de man in kwestie in een abortus laten plegen. Hij heeft er niets over te zeggen, net zoals zij niets te zeggen heeft over wat hij met haar beslissing doet.

Ik snap trouwens de opstelling van je vriend niet, TO. Ik begrijp werkelijk niet waarom de timing zo belangrijk is; nu of over twee jaar. Het ontgaat me volkomen.Even voor onszelf sprekend. Wij wilden altijd een heel erg groot gezin. Tot we 1 kind hadden. Werkelijk een helse bevalling gehad wat zeer traumatisch voor ons allemaal was. We waten het er volkomen over eens dat dit eens maar nooit meer was. Tot ik weer zwanger raakte. Wat uiteindelijk de doorslag heeft gegeven om het toch te houden weet ik niet eens meer maar die eerste maanden waren we er beide zwaar op tegen. Nu komt hij er toch echt aan en zijn we er blij mee maar hierna worden wel definitieve maatregelen genomen.
.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 23-12-2017 22:41
99.64% gewijzigd
Eens met Swifty.

En ook ik begrijp werkelijk niet wat het probleem is tussen 1,5 jaar leeftijdsverschil, of 3,5 jaar.

Een kinderwens is een kinderwens en het leven laat zich nu eenmaal niet zo goed plannen. Dat blijkt maar weer.
quote:Oph schreef op 04 maart 2016 @ 22:15:

Wil het kind niet? Dan legt hij er een knoopje in. Of was hij er niet bij toen to zwanger werd?

Is hij in zijn slaap verkracht of heeft to stiekem een condoom lekgeprikt? Dan vind ik het inderdaad niet netjes om te dwingen tot vaderschap.

Dit.

Wat een ongelofelijke lul.
quote:Dubbs schreef op 05 maart 2016 @ 00:17:

Eens met Swifty.

En ook ik begrijp werkelijk niet wat het probleem is tussen 1,5 jaar leeftijdsverschil, of 3,5 jaar.

Een kinderwens is een kinderwens en het leven laat zich nu eenmaal niet zo goed plannen. Dat blijkt maar weer.

Ik begrijp dat verschil wel.

En dit kind is toch ongepland? Die man is zich dood geschrokken. Net 5 maanden een baby. Ik zou ook in paniek raken.

Zijn aanpak is heel lomp. Maar ik ga er toch echt vanuit dat hij iets van krediet heeft.

Er zal gepraat moeten gaan worden. Ongeacht de uitkomst eerst maar rustig worden en aan tafel gaan zitten.
quote:elle5460 schreef op 04 maart 2016 @ 16:03:

[...]

Het is heel zwaar met twee kleine kindjes, en dan de bijstand in te moeten..en dan praat ik nog niet eens over het verdriet en het gemis van hem, het gemis van jou kleintje naar haar papa toe.

Je kunt het nu juist, nog heel goed laten weg halen, juist nu.

Maar die keuze moet jij maken.

Dat kan niemand voor jou doen.

.

Mocht je het weg laten halen, doe het dan zo snel mogelijk, en kijk nooit meer achterom.

Nogmaals ik heb even geen mening, maar dat het zwaar voor je gaat worden, dat verzeker ik je wel.Mee eens. 2 kleine kinderen in je up zou ik niet luchtig over doen. Dat is loeizwaar.
Nou 14 maanden verschil...vriendin van me heeft t and i envy her not.

Bewerkelijk, twee kinderkamers, duowagen, veel concurrentie onderling, geen tijd om te genieten van 1 (als de ander psz of school is) bij elkaar in de klas kunnen komen etc etc

Bij haar was t om vruchtbaarheids redenen (of t gebrek er aan) maar zij had liever wat meer tijd ertussen gehad.

Is de reactie van de vriend van TO erg manipulatief. En vals.
Het is superkort op elkaar maar des te eerder ben je uit de luiers. Neemt niet weg dat jullie voorzorgsmaatregelen hadden kunnen nemen. Mensen denken soms dat het geven van bv anti conceptie is maar dat is niet waar.
verba volant, scripta manent.
.
98.66% gewijzigd
Vriend kan natuurlijk niet gedwongen worden om vader te worden. Er was hier pas een ander topic van een 21-jarige jongen die zijn vriendin per ongeluk zwanger had gemaakt. Hij wilde het houden, zij niet. Iedereen hier vond dat haar goed recht. Dan staat de vriend hier toch ook in zijn recht om geen vader te willen worden?
.
99.67% gewijzigd
Hij kan kiezen om niks met het kind te maken te hebben. Dat hij nu bij to en zijn dochter weg wilt is pure manipulatie. Als hij dit echt zou menen dan zou hij ook weg willen als to niet zwanger zou zijn. Prima hoor maar ik vind wel dat hij dan eerlijk moet blijven.
quote:tvandattum schreef op 05 maart 2016 @ 00:23:

Ik begrijp dat verschil wel.

En dit kind is toch ongepland? Die man is zich dood geschrokken. Net 5 maanden een baby. Ik zou ook in paniek raken.

Zijn aanpak is heel lomp. Maar ik ga er toch echt vanuit dat hij iets van krediet heeft.

Er zal gepraat moeten gaan worden. Ongeacht de uitkomst eerst maar rustig worden en aan tafel gaan zitten.Inderdaad en geeft hem eens ongelijk dat hij zich wild schrikt. Voor zover hij wist werden er maatregelen getroffen om zwangerschap op dit moment te voorkomen en tadaaaa!
Het ergste zou ik zijn reaktie naar zijn 5 maanden jonge dochtertje vinden. Jeetje zeg. Sterkte TO
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
quote:swifty schreef op 05 maart 2016 @ 01:00:

[...]

Vriend kan kiezen het kind niet te erkennen als dat is wat je bedoeld. Maar je kan een zwangere vrouw niet dwingen tot abortus alleen omdat de man het nu niet meer zit zitten (na vrijwillige onbeschermde seks). Of is dat niet wat je bedoelt?Nee, dat kan zeker niet, dat bepaalt de vrouw. Ik bedoel dat vriend in zijn recht staat om te vertrekken als hij dit wil. Per slot van rekening dringt TO hem een kind op dat hij niet wil, hoe verdrietig dat ook is. En dat is niet echt heel vreemd of lomp oid, aangezien een ongewenst kind opgedrongen krijgen niet niks is. Hoe pijnlijk het ook is dat hij dit zo doet, echt raar is het niet.
quote:Erizon schreef op 05 maart 2016 @ 01:07:

[...]

Voor zover hij wist werden er maatregelen getroffen om zwangerschap op dit moment te voorkomen en tadaaaa!Ik heb niets over anticonceptie gelezen - en dus ook niet of haar vriend hiervan wist of aan bijdroeg.
quote:Lovely1987 schreef op 04 maart 2016 @ 22:11:

Een echte vent neemt z'n verantwoordelijkheid ja maar hij wilt dit kind niet. Moet het dan Perse door zijn strot gedouwd worden? Dat vind ik ook heel erg oneerlijk net zoals ik het oneerlijk vind dat hij to tot een abortus probeert te dwingen.

Door zijn strot gedouwd worden??

Dan had hij niet moeten neuken. Simpel.

Als je neukt kan je kinderen krijgen, daar is neuken namelijk voor bedoelt. Dat geldt niet alleen voor mensen maar voor dieren sinds ver voor dat er zelfs dinosaurussen waren. Dus kom niet aan met door zijn strot douwen, want hij weet net als elk mens wat de consequenties daarvan kunnen zijn. Als hij niet de kans wilde lopen om de vrouw zwanger te maken, had hij geen seks moeten hebben.
Als je samen neukt dan neem je samen risico.

Dan moet je ook niet janken om de consequenties. En dan kies je niet voor de baby maar laat je je bestaande kind ook in de steek?
Ik vind het bizar hoe makkelijk 'uit elkaar gaan' als serieuze optie naar boven komt.

Jullie hebben een pasgeboren baby, zijn samen in volle overtuiging een gezin gestart met de intentie om dat gezin nog verder uit te breiden en voor altijd bij elkaar te zijn.

Uit elkaar gaan en je pasgeboren kind meteen al een gebroken gezin aandoen is geen optie.

En als mijn man zoiets in paniek zou suggereren zou ik ook precies dat zeggen: doe even normaal, natuurlijk gaan we niet uit elkaar.

Jullie moeten nu allebei kalmeren, accepteren dat je samen een probleem hebt en in gezamenlijkheid gaan bedenken of je samen dit kindje houdt of samen deze zwangerschap nu afbreekt.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
To, hoe is het nu?

Hebben jullie inmiddels gepraat?
Sorry voor de late reactie was een heftige dag gisteren. Ruzie gekregen en vriend heeft niet thuis geslapen. Ik vermoed zelfs dat er een ander is maar dat is een ander topic. Vriend was sinds de geboorte van ons meisje al niet heel enthousiast, vind het allemaal erg zwaar en doet ook weinig. De nachten zijn voor mij en na zijn werk speelt hij wel even met haar maar zodra ze huilt, of een luier moet dan geeft hij haar aan mij. Onze relatie is sinds de bevalling ook niet meer wat het geweest is. Ik denk dat hij het meent dat hij de relatie zal verbreken, hij was er ook gisteren weer erg duidelijk over toen ik vertelde geen abortus te doen. Hij zei dat hij dan zo snel mogelijk weg zal gaan. Wil dochter wel blijven zien dus daar is hij gelukkig op terug gekomen. Dat deed mij het meeste pijn. Ik voel me zo intens verdrietig, daarnaast misselijk en moe en de zorg voor mijn meisje. Soms denk ik een abortus zou wel makkelijk zijn maar diep in mijn hart wil ik dat niet en hou ik nu al van dit kindje. Ik denk dat ik me maar moet gaan voorbereiden op alleenstaande moeder zijn. Heb gelukkig wel fijne mensen om me heen die me kunnen helpen. Zal maandag al kijken of er meer uren mogelijk zijn op mijn werk. Ik heb een simpel baantje zal maar niet zeggen wat het is, maar ben zo bang voor de bijstand.
Jammer dat TO niet reageert.
Bang zijn voor bijstand hoeft niet, het is geen vetpot, maar met alle toeslagen kun je er echt wel van leven.

Wat een hond van een vent zeg, ongelooflijk....

Veel sterkte
Ab imo pectore

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven