Abortus of einde relatie.

04-03-2016 14:51 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben moeder van een prachtig meisje van 5 maanden oud. Hele fijne zwangerschap en bevalling gehad. Gezond geboren en doet het zo goed! Vriend en ik waren er bewust voor gegaan en het was al snel gelukt.

Nu ben ik er vorige week achter gekomen dat ik weer zwanger ben, dit keer ongepland. We zijn ons natuurlijk helemaal rot geschrokken. We wilden altijd wel een 2e maar pas als oudste een jaar of 3 was. Vriend was heel duidelijk hij wil een abortus. Ik denk dat dat ook praktisch gezien het beste is, het gaat zo druk worden, ik kan minder werken, en het lijkt me zwaar, een baby en zwanger zijn, het leven gaat veel duurder zijn. Maar toch kan ik het niet zomaar een abortus.

Vriend heeft zoiets van bel even maak een afspraak en het is achter de rug. Ik kan het niet zo bekijken! Het is een leven wat in mijn groeit, vooral nu we ons meisje hebben. Ik weet niet of ik het kan! Heb dat gisteren uitgesproken naar vriend en zijn reactie was duidelijk, als ik geen abortus pleeg dan wil hij niet meer samen zijn. Gaat dan eigen huisje zoeken en ik, dochter en ongeboren kind kunnen het uitzoeken. Hij weet dat dat geen optie is, ik werk te weinig en verdien niet genoeg. Dat zou dan bijstand met 2 kinderen worden tenzij ik meer werk kan vinden. Alleen zijn met 2 kinderen met net iets meer dan een jaar leeftijdsverschil, het lijkt me zo zwaar.

Kortom ik weet het niet meer. Wou het even van me afschrijven en hoop op tips.
Klinkt alsof man een makkelijke escape zoekt om onder alle verantwoordelijkheden uit te komen.
quote:Bibi1973 schreef op 05 maart 2016 @ 12:21:

[...]

Ik denk dat het trauma van 1 ongewenst kind straks nog groter zal zijn. Deze (ex)man zal kind 2 niet ook komen ophalen hoor, hij wil het immers niet. Hoe is dat, om straks je kind te moeten uitleggen waarom hij niet naar zijn vader mag en het andere kind wel?

Ja, daar heb je gelijk in - al zijn het twee onvergelijkbare kutsituaties. Hoe dan ook lijkt het me geen houdbare situatie voor TO om voor haar man een abortus te laten doen en daarna samen verder te gaan. Dan ligt er een tijdbom onder de relatie. Maar ook als ze het houdt is dat het geval, als man het echt meent.

Beter dat TO haar beslissing baseert op wat ze wil als ze alleen komt te staan. Dan is het kiezen uit twee kwaden, beter kiest ze dan vanuit zichzelf - want het lijkt er sowieso niet op dat deze man al te veel verantwoordelijkheid op zich gaat nemen, ook niet voor het al bestaande kind.
pluk de nacht
.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 23-12-2017 22:41
99.87% gewijzigd
quote:diaa schreef op 05 maart 2016 @ 11:07:

[...]

Ow t kan wel. Mijn oma kreeg kinderen in en na de hongerwinter. Toen ze er al 3 had. En geen geld.

Het is gewoon zwaar. Zeker in de baby fase. Ik zou als to zorgvuldig gaan nadenken hoe en wat. De bijstand maar gelijk als je inkomen zien stoort me namelijk stevig. Dat is niet bedoeld om onbedoelde gezinsuitbreiding mee te financieren en zoals hij nu reageert zal alimentatie ook wel vanaf dag 1 gezeik zijn. Wil je een volgend kindje dat (ook) aandoen. Keuze ligt bij TO.Ik heb het over t werk wat je hebt met 2 hele kleine kinderen. Dat is wel te doen in je eentje. ik heb t niet over geld oid.
als je een abortus wil To moet je dat doen maar niet omdat je man dat zegt.

Ik denk dat hij toch wel vertrekt.

Je zegt dat je maar een simpel baantje hebt. Dat kan, daar is niks mis mee.

Iedereen heeft andere capaciteiten, mogelijkheden en omstandigheden. Haal jezelf niet zo naar beneden.

Alleen twee kinderen opvoeden lijkt mij super zwaar maar ik zie het best veel vrouwen doen.

Ik had het met mijn man over dit topic en die dacht meteen dat je man een ander heeft.

En dat hij haar gezegd heeft dat hij nog even blijft vanwege zijn kind maar dat jullie niks meer delen/doen. Dan kan baby twee zijn verhaal behoorlijk onderuit halen.

Ik hoop voor je van niet. Heel veel sterkte.
Het zal vooral de eerste 3 à 4 jaar loeizwaar worden.

Ik zou dus heel erg hard omgeving inschakelen. Ouders, vrienden, eventuele broers en zussen. Denk aan bijvoorbeeld zaken aan opvang voor als jij werkt of als je es een middag je huis op orde wil zetten zonder 2 baby's / peuters aan je been.

Maar als je het écht wil, is het doenbaar.

Je partner klinkt sowieso al niet erg "positief". Ook zonder dat er een tweede kind onderweg zou zijn.

Dus ik stel me de vraag of de kans niet bestaande was dat ie het sowieso ooit opgaf.

En als hij nu al geen pamper vervangt of dergelijke ... hoe gaat hij zulke dingen dan doen bij kind 1 als hij haar alleen heeft?

Of ziet hij het meer als 1 uur langskomen en bij jou op de zetel zitten de eerste 5 jaar?

Ik hoop natuurlijk dat hij nog keert, maar ... ik zou me voorbereiden op dat je alleenstaande moeder wordt zonder dat hij echt veel omkijkt naar de kinderen. Ook de oudste.

Als hij dat nu al aangeeft heb je 7 à 8 maanden om je daarop voor te bereiden.

Succes! Met welke beslissing je ook neemt.
quote:huisvrouw86 schreef op 05 maart 2016 @ 12:27:

[...]

Inderdaad! Voor de een stelt een overtijdsbehandeling misschien niks voor ik zou daar nooit voor kiezen in wat voor situatie dan ook. TO wil het niet het haar aanraden vind ik erg raar.Echt nooit?, ook niet als je verkracht was?
Als puntje bij paaltje komt dan komt hij ze echt wel allebei ophalen. En bovendien willen zijn ouders het tweede kind toch ook leren kennen als dat er eenmaal is.
wat een rot situatie zeg. Veel sterkte!
.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 13-01-2018 11:03
0.00% gewijzigd
Die man is zo veranderlijk als het Nederlandse weer. Nu wil hij zijn kind weer wel zien en straks die andere ook, misschien gaat hij wel niet weg (jammer). Ik zou je beslissing niet baseren op iemand die je elke 48 uur met andere voorwaarden intimideert.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kleuter die kerel van je! En los daarvan, door dit soort types en gedachtes (bijstand als escape voor onvolwassenheid) wordt onze "verzorgingsstaat" uitgehold en onbetaalbaar. Kinderen maken, krijgen en uit elkaar... De gemeenschap financiert het wel. Kan er geen respect voor opbrengen.
wat een k*t situatie.

ik hoop dat je voor een goeie oplossing voor jezelf komt.

ook al haal je je tweede kindje weg, denk dat je het hem nooit zal vergeven

heel veel sterkte
quote:swifty schreef op 05 maart 2016 @ 00:07:

Misschien heel stom om te zeggen, maar vanuit je kind gezien is het wel leuk om een broertje of zusje te hebben denk ik, zeker als je alleenstaande wordt. Ik weet niet hoe jij hier over denkt TO, maar ik zie het wel als iets positief, 2 kindjes ipv 1.

Maar jeetje, wat een rotopmerking van je vriend, ik kan het niet geloven dat hij zo bot is. Je kan zeggen, wow wat snel, maar goed het is niet anders, of liever nu niet wat wil jij, maar om je zo te dwingen

Sterkte!! Blijf goed bij jezelf . Laat je niet dwingen en blijf vooral trouw aan jezelf!!!

Helemaal mee eens.

Ik ben absoluut voor keuze vrijheid en in veel situaties is abortus vaak het beste.

Ik vind het echter heel moeilijk voor te stellen hoe jouw vriend zich hierin opstelt. Nog niet heel lang geleden hebben jullie bewust voor het ouderschap gekozen. Er was/is dus blijkbaar op alle fronten voldoende basis. Dat jullie er van schrikken en er eigenlijk niet op zit te wachten begrijp ik helemaal.

Dat jij niet achter een abortus staat nu je pas moeder bem geworden begrijp ik ook helemaal . Ik denk ook dat je veel spijt kunt krijgen wanneer je in deze situatie voor abortus kiest.

Blijf bij jezelf vrouw! En sterkte!
quote:elle5460 schreef op 04 maart 2016 @ 16:08:

Ieder kind heeft recht op een goed, volwaardig leven, een leven waarin de moeder stabiel is, goed voor haar zelf kan zorgen, je hebt ook al een kindje..

Als jij mij zou kunnen zeggen, dat jij goed voor dit kindje kan zorgen, ook,kwa geld he?..dat ook, en dat je weinig tot geen verdriet zal hebben, van de kapotte relatie,dat jij er alleen voor deze twee kunt zorgen, dan kun je het houden.

Anders denk dan nog eens drie keer na, oke?

Vijf weken is nog niks...maar ik snap heel goed, voor jou wel.

Begrijp mij goed, ik voel werkelijk met je mee, en ook met dat kleine ding in je buik, maar ik denk dat jij veel verdriet gaat krijgen.

En dat vind ik dan weer verdrietig voor deze kindjes.

Ieder mens ervaart in het leven moeilijke periodes waarin je minder stabiel bent. Ook een moeder. Dat maakt je niet gelijk ongeschikt als moeder. Dat zou wat zijn..

To kan hierdoor juist ook sterk worden em trots zijn op haarzelf. Moeilijk wordt het absoluut maar dat maakt het niet onmogelijk en ook geen verkeerde keuze.
Yoma, petje af voor hoe je het doet. Je had ook in bed kunnen gaan liggen met een dekbed over je hoofd, maar je denkt erover na en durft beslissingen te nemen en neemt je verantwoordelijkheid door om extra uren te vragen. Heb je wat steun vanuit je omgeving?

Goed dat je het kindje wilt blijven houden. Hopelijk is het ook een meisje, dan kun je de kleding zo doorschuiven, dat scheelt al weer.

Als je er zo in blijft staan, kom je er wel!
Ik denk niet dat je het je vriend en jezelf ooit zal kunnen vergeven moest je ingaan op zijn wensen.

Het zal even een zware periode worden met 2 kinderen maar je krijgt er zoveel liefde van terug.

Wat voor iemand is hij om u voor die keuze te zetten??

Veel sterkte alvast en ik hoop dat je de juiste keuze maakt!
Hoe is het eigenlijk met je TO?
Ab imo pectore
Ik zou hoe dan de relatie verbreken.een man met zo"n karakter pfff.

je kunt het echt wel alleen!

Hele hordes vrouwen doen het

van deze man moet je ook niks gaan verwachten scheelt je veel teleurstelling.

hoe kun je ook verder als je samen blijft ik zou afgeknapt zijn.
Late reactie maar het waren heftige dagen. We wonen gelukkig in een huurhuis dus ik kan hier blijven, ex gaat weg. Ik ga er alleen voor en ga geen abortus plegen, heb lang nagedacht maar kan het gewoon niet, hoe zwaar het ook gaat worden. Mijn moeder wil na de bevalling hier een tijdje komen logeren en meehelpen. Verder wel steun van vriendinnen en zussen. We gaan het wel redden. Wat ex zijn rol gaat zijn is vaag, de ene keer wil hij opnieuw beginnen met zijn leven en niks met ons te maken hebben, dan wil hij af en toe dochter wel zien. Ik kijk het nog even aan, hij is iig in de war en ik weet bijna zeker dat er een ander is.
Wat een absurde, en onwijs klote situatie TO. Ik bewonder hoe sterk je hierin staat, hoe kalm je lijkt, je bent echt een sterk topwijf
Jeetje Yoma,

Dat is niet niks. Wat ontzettend heftig voor jullie. Maar gelukkig geven kinderen je behalve veel werk en zorgen ook enorm veel liefde en energie :-).

Heel dapper van je! En fijn dat je moeder achter je staat en komt helpen.

Het lijkt me verschrikkelijk dat je ex nu ook zo jullie dochter afwijst. Maar beter dat hij haar nu laat vallen dan als ze ouder is en er meer van meekrijgt. Bah wat een waardeloze vader (en ex-partner) zeg. Hoe is de band met zijn ouders? Willen die de kindjes wel gewoon (blijven) zien?

Heel veel sterkte voor jullie de komende tijd! Ik hoop dat je toch een beetje van je zwangerschap kan genieten de komende tijd.

Ik weet niet hoe je financieel zit maar misschien als je je regio wil delen hebben forummers wellicht tips qua bespaardingen of gratis tweedehands babykleertjes.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
:hug:Inderdaad, fantastisch ben je!
Ik denk dat je een goede keus maakt. Laat gaan,laat gaan die slappe hap. Sterkte de aankomende tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven