Ach ja, laten we weer eens vragen 'of dit normaal is'.

30-12-2009 14:14 522 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, na dagen zelf aan het denken geslagen te zijn wil ik ook graag eens de nuchtere kijk van andere mensen op mijn 'soort van probleem'.

Mijn vriend heeft voor mij diverse scharrels en vriendinnen gehad. Met 1 heeft hij nog steeds contact. Ik heb dat altijd normaal gevonden, heb er nooit wat achter gezocht of er een probleem van gemaakt. Ik weet dat een van zijn exen belangrijk voor hem is. Ik vind dat prima, 100% ok. Hij ziet in haar slechts 'een goede vriendin'. Dus laten we haar vanaf nu 'de goede vriendin' noemen. ;)

Natuurlijk vond ik het in de eerste maanden vreemd dat wanneer wij met vakantie waren hij naast kado-tjes voor zijn familie óók kado-tjes voor haar en haar kind (niet van hem) ging kopen. Maar hey, voor een goede vriendin zie ik ook daar uiteindelijk de problemen niet van in.

Inmiddels zijn vriend en ik al ruim 2 jaar bij elkaar en tot op heden heb ik deze goede vriendin nog nooit mogen/kunnen ontmoeten. Ik heb diverse voorstellen gedaan: bij haar thuis, bij ons thuis, avondje gezellig wat drinken etc..etc... maar niets lijkt echt te lukken. Er is altijd wel iets waarom het - door haar - niet kan. Mijn vriend en zij spreken wel af. Niet wekelijks maar regelmatig. Meestal hebben ze daar ook een goede reden voor want ze hebben allebei een beroep waarbij ze veel raakvlakken hebben. Hierdoor organiseren ze weleens een aantal zaken en dan spreken ze af. Ze werken niet bij hetzelfde bedrijf maar bundelen hun intelligentie en doen dan weleens iets freelance samen. Het brainstormen doen ze op zijn werk, bij haar thuis (dan kookt ze gezellig voor hem) etc..etc.. maar nooit bij ons.

Tijdens de kerstdagen had ik een stemmetje in mijn hoofd dat er iets niet klopte en met een schuldgevoel van hier tot Tokyo (en terecht want ik haat dat ik het heb gedaan en veroordeel anderen er ook op) zijn telefoon gechecked. Ik heb niet zijn smsn gelezen alleen maar gekeken door wie hij de laatste tijd gebeld was en wat mij opviel was: Ze bellen heel erg veel! Ze hebben veel contact en áltijd tijdens kantooruren. Nooit daarbuiten. Zij belt hem over van alles (dat zegt mijn vriend tenminste) en niet alleen over zakelijke evenementen.

- Op de vraag of ze veel contact hadden antwoordde hij ontkennend

- Op de vraag waarom een goede vriendin alleen maar tijdens kantooruren belt wist hij geen antwoord

- Op de vraag waarom ik haar na 2 jaar nog steeds niet ken wist hij geen antwoord.

- Op de dag dat een dierbaar iemand van mij op t punt van overlijden stond was hij bij haar en liet mij alleen afscheid van die persoon nemen.

- Wij sturen haar gezamelijk een kerstkaart, hij krijgt er een op zijn naam terug.

- Ik heb eens een kado voor haar (via mijn werk) aan mijn vriend meegegeven. Het ging over de interesse die ze samen delen. Ik heb geen bedankje gekregen.

- Ze bellen nooit in mijn nabijheid.

- Laatst was ik vrij op een doordeweekse dag en mijn vriend ook, toen heeft ze 3x gebeld en hij heeft toen express niet opgenomen (om discussies te vermijden, zegt hij).

Bij deze mijn vraag: wat en dan ook echt wát moet ik hier nu van maken. Is dit iets wat ik dien te begrijpen en wat ik los moet laten? Of heb ik nu toch wel recht op antwoorden? En zo ja, op welke vragen dan eigenlijk? Ik heb er nu, na 2 jaar, gewoon een vreemd gevoel bij gekregen.

Het is een heel verhaal... ik weet het. Ik ben niet jaloers van aard maar ik begin het gevoel te krijgen dat er dingen gebeuren die niet in orde zijn. Misschien wil ik van jullie wel weten of ik spoken zie of dat dit normaal is and to move on

Groetjes,

Kopje thee...
Wow Delphi ;) Tuurlijk is het geen keihard bewijs...maar stel dat wat jij zegt waar is: dan is de relatie in een klap voorbij. Ik kan en ga niet geloven dat dit waar is.. dat zou ik te ziek voor woorden vinden
@ Prinses, ik durf hem dit niet te laten lezen. Ik denk dat hij zich bedrogen zou voelen dat ik dit verhaal op internet zet..
quote:kopjetheemeteenzoetje schreef op 30 december 2009 @ 15:28:

@ Prinses, ik durf hem dit niet te laten lezen. Ik denk dat hij zich bedrogen zou voelen dat ik dit verhaal op internet zet..Bizar eigenlijk he... want in zekere zin voel jij je óók 'bedrogen' toch (en dan niet per se in de zin van 'vreemdgaan')?
Peas on earth!
Dat hij zich bedrogen voelt???

Jij bent wel heeeel integer, dat siert je, maar het is niet te hopen dat dit doorslaat in naïviteit....
Klopt, dat voelt zo..
quote:kopjetheemeteenzoetje schreef op 30 december 2009 @ 15:27:

Wow Delphi ;) Tuurlijk is het geen keihard bewijs...maar stel dat wat jij zegt waar is: dan is de relatie in een klap voorbij. Ik kan en ga niet geloven dat dit waar is.. dat zou ik te ziek voor woorden vinden

Dat zou ook te ziek voor woorden zijn. En ik weet ook helemaal niet of ik gelijk heb, hopelijk niet. Maar als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik er nu echt even klaar mee zijn. En vragen om uitleg.

Is een van jullie beiden binnenkort jarig? Dat hij haar daarvoor uitnodigt, en dat ze dan dus ook gaat komen?
Wat zou er gebeuren als je nu eens heel stellig zou zijn, en zou 'eisen' dat je vriend je de kans geeft om kennis te maken met die vriendin (dit topic biedt daar mijns inziens voldoende argumenten voor)?
Peas on earth!
Nee, naief ben ik niet. Ik geloof alleen niet in de hele complexe conspiracy theories.. dat gaat mijn pet te boven. Maar geloof mij, Kopje Koffie weet dondersgoed dat ik pissed ben en weet ook dat ik niet zal rusten tot er een oplossing komt.
Ik vind het trouwens vooral ook erg raar dat zij hem op die vrije dag drie keer belde en dat hij niet opnam 'om discussies te voorkomen'. Jij hebt hem dus nog nooit meegemaakt in contact met haar? Dus nooit aan de telefoon gehoord? Een mailwisseling gezien (ook al zou het vluchtig zijn) of een sms?
Peas on earth!
Mijn vriend is zeer binnenkort jarig en dan komt ze niet.

Prinses, ik denk dat het redelijk zou zijn om dat te eisen. Zou ik er alleen bij mogen voegen: 'anders ben ik vanaf nu tegen jullie contact'? Want stel dat er weer van alles tussen komt, of ze heeft weer 1001 smoesjes.. dan support ik hun relatie gewoon niet meer.
quote:kopjetheemeteenzoetje schreef op 30 december 2009 @ 15:35:

Mijn vriend is zeer binnenkort jarig en dan komt ze niet.

Prinses, ik denk dat het redelijk zou zijn om dat te eisen. Zou ik er alleen bij mogen voegen: 'anders ben ik vanaf nu tegen jullie contact'? Want stel dat er weer van alles tussen komt, of ze heeft weer 1001 smoesjes.. dan support ik hun relatie gewoon niet meer.

Als je een 'want anders...' wilt benadrukken (dus een consequentie), dat de enige consequentie die je kunt benoemen, een consequentie kan zijn die op jullie relatie betrekking heeft.

Want: wat zou er veranderen als je zou zeggen dat je tegen hun contact bent?
Peas on earth!
Nooit een mailwisseling gelezen, nooit een sms gelezen en ze bellen echt nooit wanneer ik er ben. Altijd en eeuwig tijdens kantooruren... Ik heb 1x (en dat is anderhalf jaar geleden)meegemaakt dat hij haar aan de telefoon had, toen was hij ziek. Ik kon er toen weinig uit opmaken. Maar ja, we kenden elkaar toen ook nog maar net en ik was er toen ook niet mee bezig.
Geen idee of er iets zou veranderen als ik zou zeggen dat ik tegen hun contact ben. Ik denk dat ik Koffie er pijn mee zou doen en hij zou het tot het minimum beperken denk ik...
Ik ben ff boodschappen doen enzo... maar ik check later wel weer hier..

Groetjes KTMEZ
quote:kopjetheemeteenzoetje schreef op 30 december 2009 @ 15:38:

Geen idee of er iets zou veranderen als ik zou zeggen dat ik tegen hun contact ben. Ik denk dat ik Koffie er pijn mee zou doen en hij zou het tot het minimum beperken denk ik...

Je klinkt zo... áárdig... je denkt dat je Koffie er pijn mee zou doen... heeft híj nu ook in de gaten dat hij jou híermee pijn doet?

Vindt hij het eigenlijk normaal, zijn vriendschap met deze vriendin op deze manier?
Peas on earth!
quote:kopjetheemeteenzoetje schreef op 30 december 2009 @ 15:21:

Mijn naam staat op de kaart (al 2 jaar). Dan zal ze toch eens een keer gevraagd moeten hebben 'wie is die thee toch, die ik elk jaar weer terug zie komen?'Maar wordt die kaart ook effectief opgestuurd? Door jou?
Ik wil echt niet aardig zijn hoor, echt niet. Ik ben denk ik ook helemaal niet aardig naar hem. Maar ik weet voor een feit dat ik hem er pijn mee zou doen. Ja, hij doet mij er ook pijn mee..en houdt hoe dan ook vol dat er niets aan de hand is. Dat het platonisch is.

Maar ja, mannen kunnen liegen he... hij zegt het alleen zo recht door zee dat er niets meer is dan dat. En toch knaagt er iets en toch heb ik er een gek gevoel bij.

Ik wil niet aardig zijn.. ik wil alleen niet de oversture, hysterische vriendin zijn. Als ik kalm ben en blijf dan zie ik alles het meest helder.
En dan nu: écht de boodschappen doen...anders komt er weer niets van ;)
quote:mellie001 schreef op 30 december 2009 @ 15:42:

[...]

Maar wordt die kaart ook effectief opgestuurd? Door jou?Is al besproken om 15.26 en 15.27.
Zij doet gewoon net of jij niet bestaat. Het zou mij overigens niet verbazen als kopje koffie inderdaad alleen maar bevriend met haar is, maar als blijkt dat ZIJ geen behoefte heeft aan een kennismaking met JOU.

Kopje Koffie doet dan zoals veel mannen zouden doen in zo'n situatie: problemen vermijden en jullie uit elkaar houden.

Maar vervelend is het wel.
quote:kopjetheemeteenzoetje schreef op 30 december 2009 @ 15:46:

Ik wil niet aardig zijn.. ik wil alleen niet de oversture, hysterische vriendin zijn. Als ik kalm ben en blijf dan zie ik alles het meest helder.

Ik zeg ook niet dat het beter is om overstuur en hysterisch te worden hoor

Het valt me alleen op dat je toch nog veel vanuit zíjn perspectief redeneert, dat het hém verdriet zal doen, terwijl jij hier óók verdriet van hebt. Het maakt in feite daarvoor zelfs niet uit of die relatie nu écht vriendschappelijk is of niet, want het voelt gewoon érg naar om als 'vriendin van Koffie' zó buitengesloten te worden en te merken dat Koffie daarin dus méégaat met die vriendin. (Letwel: natúúrlijk maakt het wel uit of die relatie al dan niet slechts vriendschappelijk is, maar wat ik wil zeggen, is dat het hóe dan ook pijnlijk is).

Boodschapze!
Peas on earth!
quote:mfihlo schreef op 30 december 2009 @ 15:50:

Zij doet gewoon net of jij niet bestaat. Het zou mij overigens niet verbazen als kopje koffie inderdaad alleen maar bevriend met haar is, maar als blijkt dat ZIJ geen behoefte heeft aan een kennismaking met JOU.

Dat vind ik een rare vriendschap. Niet geïnteresseerd zijn iemands levenspartner. Natuurlijk hoeven Koffie en Thee niet alles samen te doen, maar als je goede vrienden bent, ben je toch enorm benieuwd naar iemands grote nieuwe liefde?

Of voel je je door de grote nieuwe liefde bedreigd?
Kopje Thee, even buiten de 'vriendin' om, heeft jouw Kopje Koffie er eigenlijk begrip voor hoe jij erin staat? Vindt hij het zelf niet raar/vervelend dat jij haar nog nooit hebt ontmoet? Dat zij jou negeert (dat van die kerstkaart vind ik ook zo'n stekelig statement) en doet alsof je niet bestaat?

Speelt het voor hem dan niet? Hij zegt dat zij moeite met mensen heeft, maar wat vind hij er van dat jij (zijn partner!) moeite hebt met deze vorm van vriendschap? Snapt hij jou en jouw gevoel?

Voel je je erkend met je probleem door hem of loop je inderdaad het risico een zeikwijf te worden?

Het lijkt dat zijn houding in deze kwestie voor jou ook heel bepalend is voor jullie relatie samen, want ik heb ik het idee dat jij nu ook last hebt zijn onduidelijkheid in loyaliteit. En dat is een soort veenbrand in een relatie, op de lange duur.
Shit shit, ik kan niet weg komen.. Ik lees dan nog snel ff wat en dan denk ik.. dát is het.

Ik denk dat Delphi voor mij ineens de spijker op de kop heeft geslagen waarom het mij zo dwars zit. We hoeven idd niet alles samen te doen, ik wil dat niet eens. Maar idd als iemand beweert goede vrienden te zijn, dan ben je als vriend toch benieuwd naar iemands grote liefde?? Toch? Ik denk dat het de spijker op z'n kop is door te zeggen dat ze zich door mij bedreigt voelt en daarom doet alsof ik niet bestaat. Zo kan ze hem bellen voor allerlei adviesjes omtrent haar prive-leven en lijkt het net alsof ze nog een beetje samen zijn, op afstand..dat wel..

Klinkt mij niet geheel onverklaarbaar in de oren...
Bweuh, wat een vreemde situatie. Geen goede tips, denk dat er al veel mensen slimme dingen gezegd hebben (waaronder kopje thee zelf :-). Sterkte ermee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven