Advies gevraagd

26-06-2011 15:01 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 28 juni 2011 @ 00:16:

Johan, die brief kun je schrijven, maar stuur hem alsjeblieft niet op, ze zal zich nog meer gepusht voelen en ik denk echt niet dat ze erop reageert. Je kunt 'm schrijven voor jezelf en over een tijdje herlezen en kijken of je er nog hetzelfde over denkt. Het beste is om haar helemaal met rust te laten nu. Een brief zal het alleen nog erger maken, echt waar. Hoe meer jij om de echte beweegredenen zal vragen (die ze zelf misschien niet eens weet) hoe verder je haar van je wegduwt. Neem zelf wat afstand en laat zien dat je haar wens om haar met rust te laten respecteert. Wie weet komt er later ooit nog een kans om dingen uit te praten, maar nu niet, alles wat je nu doet zal averechts werken. Richt je vooral op je eigen leven, dat is het beste wat je voor jezelf kunt doen nu.

Ik schat eigenlijk in dat hij haar wensen voldoende gerespecteerd heeft, en dat zij alsnog tot de conclusie komt dat ze niet met hem verder wilt. Onder het mom van haar psychische klachten met name.

Dit, samen met de gehele context, wat TO bijv. allemaal heeft gedaan om haar op te vangen, zegt mij 'alarmbel' ....zij heeft gebruik/misbruik gemaakt van zijn goedheid en vertrouwen. Of ze dit bewust heeft gedaan of niet, dat doet er in feite niet veel toe. Het gaat erom wat TO nu heeft aan deze hele situatie. Niets in feite.

Ik ben het wel met Lila eens wat betreft het richten op jezelf. Johan, je hebt je energie nu keihard nodig, om je hier doorheen te kunnen werken. Dat kost veel tijd, verdriet, en alles wat erbij hoort.

De brief kun je schrijven, je kunt hem ook opsturen. Doe wat voor jou goed voelt. Voor de één zal het niet veel goeds brengen, voor de ander (mogelijk dus voor jou) zal het zeker kunnen helpen wat betreft het afsluiten en verwerken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven