Advies gevraagd

19-11-2009 10:44 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als hij heel beschaafd is en laat alle deuren open staan maar neemt verder geen initiatieven, wat moet je doen?

er zijn 3 opties:

1- Je kunt op hem wachten, maar dat kan heel lang duren en het kan dat 't ook vergeten wordt. Het kan dat je daardoor ook ongeinteresserd overkomt.

2- Je kunt leuke dingen bedenken om steeds de contact in stand te houden, maar dat is weer niet leuk want je weet niet hoe hij over jou denkt.

3- Het uitmaken tussen jullie, maar zo heb je hem voor altijd verloren.

Wat moet ik?
Poesjes eerdere topic over als buitenlandse moeten trouwen vanuit geloof (en object d'amour die er meer NL'se geloofsovertuigingen op na houdt) was voor mij zeer verhelderend.

Dit gaat niet werken zo Poes, niet in onze algemene cultuur en overtuigingen.

Zelfs de gelovigen die ik ken, wonen weliswaar niet samen nu en gaan op korte termijn trouwen, maar zijn in het echte leven verliefd op elkaar geworden, een relatie gestart (inclusief veel praten en zoenen) en hebben niet eerst bedacht dat ze gingen trouwen om dan eens te kijken of er uberhaupt liefde in zat.

Misschien moet je toch eens kijken of je, als je in dit land met zijn vrijere cultuur (ook voor gelovigen) een man wilt tegenkomen, je eigen normen en waarden moet aanpassen hierop. Anders ga je je doel niet halen ben ik bang.

(en ik moest ook lachen om die arts, sorry. Als je al wilt generaliseren op beroep, vind ik dat veel artsen een stuk empathie ontberen voor hun patiënten ten gunste van het technisch benaderen van een medisch probleem... En gruwelijk meer verdienen dan een ander doen ze ook al niet persé hoor)
quote:Wiebenik81 schreef op 19 november 2009 @ 11:18:

[...]

Dus je bent gelovig maar twijfelt aan god? Als je niet aan hem zou twijfelen zou je er vertrouwen in hebben dat het goed komt en dat hij iets moois op je pad brengt.Wie zegt dat ik van God niks hoef te ondernemen? Moet ik, omdat ik gelovig ben, niet werken (b.v.) omdat ik vertrouwen heb dat God het geld regelt?
Gut, is de kerstvakantie nu al begonnen? Time flies!
O jee, het mag zelfs alléén een arts zijn! Tsja.....

http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=ziekenhuizen

Poesje, jij bent niet echt he?

Toch?
Eens met Tia Dalma..

Wat ik verder erg vreemd aan je verhaal vind Poesje, is dat je jezelf als streng gelovig voordoet, maar ondertussen niet op God's wil vertrouwt. Ik ken zeer gelovige mensen en die geloven dusdanig in God dat ze vertrouwen op hem. Jij vertrouwt duidelijk niet op hem, want je gaat je eigen liefdesleven dwangmatig uitstippelen, in plaats van dat je dat aan hem overlaat.

Dus mijn conclusie is dan, als je toch al niet op jouw God vertrouwt, kun je net zo goed eerst een man goed leren kennen voordat je er het huwelijksbootje mee in stapt.
quote:Tia Dalma schreef op 19 november 2009 @ 11:21:

Poesjes eerdere topic over als buitenlandse moeten trouwen vanuit geloof (en object d'amour die er meer NL'se geloofsovertuigingen op na houdt) was voor mij zeer verhelderend.

Dit gaat niet werken zo Poes, niet in onze algemene cultuur en overtuigingen.

Zelfs de gelovigen die ik ken, wonen weliswaar niet samen nu en gaan op korte termijn trouwen, maar zijn in het echte leven verliefd op elkaar geworden, een relatie gestart (inclusief veel praten en zoenen) en hebben niet eerst bedacht dat ze gingen trouwen om dan eens te kijken of er uberhaupt liefde in zat.

Misschien moet je toch eens kijken of je, als je in dit land met zijn vrijere cultuur (ook voor gelovigen) een man wilt tegenkomen, je eigen normen en waarden moet aanpassen hierop. Anders ga je je doel niet halen ben ik bang.

(en ik moest ook lachen om die arts, sorry. Als je al wilt generaliseren op beroep, vind ik dat veel artsen een stuk empathie ontberen voor hun patiënten ten gunste van het technisch benaderen van een medisch probleem... En gruwelijk meer verdienen dan een ander doen ze ook al niet persé hoor)

Ik wil ook verliefd zijn en dat er van mij gehouden wordt anders ga ik ook niet trouwen, natuurlijk. Maar dat komt later nadat je tenminste 1 afspraak hept gepland met die man!

Ik zie de artsen als helden. Dat wil niet zeggen dat alle artsen 'h goed doen, maar wel de meesten.
quote:Poesje1972 schreef op 19 november 2009 @ 11:22:

[...]

Wie zegt dat ik van God niks hoef te ondernemen? Moet ik, omdat ik gelovig ben, niet werken (b.v.) omdat ik vertrouwen heb dat God het geld regelt?Nee hoor dat zeg ik niet. Ik geef alleen aan dat als je zuiver in God zou geloven, je de rust zou hebben dat het goed komt. En deze heb je duidelijk niet. Maar goed, over artsen gesproken, ik ga straks mijn ehbo koffertje pakken en doktertje spelen hier thuis... :-)
quote:Poesje1972 schreef op 19 november 2009 @ 11:28:

[...]

Ik wil ook verliefd zijn en dat er van mij gehouden wordt anders ga ik ook niet trouwen, natuurlijk. Maar dat komt later nadat je tenminste 1 afspraak hept gepland met die man!

Ik zie de artsen als helden. Dat wil niet zeggen dat alle artsen 'h goed doen, maar wel de meesten.Klopt, na één afspraak hou je van elkaar, sorry dat was ik even vergeten.
quote:Wiebenik81 schreef op 19 november 2009 @ 11:26:

Eens met Tia Dalma..

Wat ik verder erg vreemd aan je verhaal vind Poesje, is dat je jezelf als streng gelovig voordoet, maar ondertussen niet op God's wil vertrouwt. Ik ken zeer gelovige mensen en die geloven dusdanig in God dat ze vertrouwen op hem. Jij vertrouwt duidelijk niet op hem, want je gaat je eigen liefdesleven dwangmatig uitstippelen, in plaats van dat je dat aan hem overlaat.

Dus mijn conclusie is dan, als je toch al niet op jouw God vertrouwt, kun je net zo goed eerst een man goed leren kennen voordat je er het huwelijksbootje mee in stapt.Dat heeft niks te maken met het vertrouwen op God. Heb ik net uitgelgd.
quote:wuiles schreef op 19 november 2009 @ 11:22:

Gut, is de kerstvakantie nu al begonnen? Time flies!Ze hebben tegenwoordig ook een hoop tussenuren....
quote:Poesje1972 schreef op 19 november 2009 @ 11:28:

[...]

Ik zie de artsen als helden. Dat wil niet zeggen dat alle artsen 'h goed doen, maar wel de meesten.

Nou, plannen maar dan he!

En gelukkig voor ons zijn er nog veel meer helden te vinden buiten het ziekenhuis of de medische posten... *gaat op handen zitten*
quote:Wiebenik81 schreef op 19 november 2009 @ 11:29:

[...]

Klopt, na één afspraak hou je van elkaar, sorry dat was ik even vergeten.Dat zeg ik niet. Ik bedoel, hier wordt over de verdere stappen gediscussieerd, terwijl de eerste stap is niet genomen.
.
En leraren die hun leerlingen de wereld leren kennen zijn geen helden? Vuilnismannen die zorgen dat wij in een nette stad wonen zijn geen helden? Schilders die je huis zo prachtig maken dat het echt een thuis wordt, zijn geen helden?

Moet ik nog doorgaan?

Ik denk niet dat je op deze manier hier een man gaat vinden Poesje, misschien kun je via internet groepen vinden die dezelfde tradities als jij aanhangen, en zit daar iemand voor je bij. Wellicht geen arts, maar het is het een of het ander he.
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
quote:Poesje1972 schreef op 19 november 2009 @ 10:51:

ha ha ha ok.

Het berteft een rustige man die heel af en toe iets van zich laat horen. Toch vind ik hem heel leuk en hij is precies wat ik zoek. Maar zoals het nu gaat, denk ik niet dat het wat wordt.

Hij heeft alleen een fototje van mij gezien. Ik zou heel graag de kans willen krijgen om mij, als persoon, te laten zien. En dat kans krijg ik niet als ik op hem blijf wachten.De volgende keer misschien een videootje sturen? Zo'n röntgenfoto zegt tenslotte ook een arts niet alles.
quote:Poesje1972 schreef op 19 november 2009 @ 11:29:

[...]

Dat heeft niks te maken met het vertrouwen op God. Heb ik net uitgelgd.Jawel, jouw leven ligt toch in God's handen? Jij gelooft toch in hem? Volgens mij is het in het geloof niet acceptabel als je twijfelt aan Hem. En dat is wat jij doet, want je wilt krampachtig snel een relatie en trouwen, omdat je er niet op vertrouwt dat God iets moois/anders voor jou in het geschied heeft. (goh, je zou bijna denken dat ik zelf gelovig ben) En wie aan God twijfelt, moet God vrezen..
quote:Tia Dalma schreef op 19 november 2009 @ 11:31:

[...]

Nou, plannen maar dan he!

En gelukkig voor ons zijn er nog veel meer helden te vinden buiten het ziekenhuis of de medische posten... *gaat op handen zitten*Ik ben ook een held hoor, want ik ben hulpverlener! Maar ja, ik verdien niet zoveel eurootjes.. :-)
quote:wuiles schreef op 19 november 2009 @ 11:32:

[...]

De volgende keer misschien een videootje sturen? Zo'n röntgenfoto zegt tenslotte ook een arts niet alles.Whahahahahahahhahah!!!!
quote:Poesje1972 schreef op 19 november 2009 @ 11:31:

[...]

Dat zeg ik niet. Ik bedoel, hier wordt over de verdere stappen gediscussieerd, terwijl de eerste stap is niet genomen.Volgens mij begon jij over trouwen en kinderen hoor..
quote:mamalief schreef op 19 november 2009 @ 11:23:

Poesje, jij bent niet echt he?

Toch?Ik hoop van niet. Damn.
quote:Wakker schreef op 19 november 2009 @ 11:02:

Als je in het stadium "heb alleen een foto gezien en we hebben sporadisch mailcontact" (ofzo) zit, dan begrijp ik eigenlijk niet precies wat je vraag is.

Wil je meer? Stap er op af zou ik zeggen. Plan een date. Nee heb je, ja kun je krijgen.hoe?
quote:Poesje1972 schreef op 19 november 2009 @ 11:37:

[...]

hoe?Hoe je een afspraak met hem maakt? Via de assistente natuurlijk.

[...]

hoe?

"Hoi, zin om een keertje mee te gaan naar de bioscoop/het theater/het museum/het strand/de stad* ?"

* doorhalen wat niet van toepassing is.

[...]

hoe?Mail een datum, tijd en plaats en trek een leuk jurkje aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven