Advies gevraagd

24-06-2010 12:39 252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels ben ik in gesprek met een aantal van jullie en haal ik de OP weg i.v.m. details. Topic laat ik wel staan. Denk er wel over om de titel te laten aanpassen.
quote:domnaiefmutsje schreef op 24 juni 2010 @ 17:49:

Op een gegeven moment komt het altijd neer op keuzes die je MOET maken. Voor jezelf, voor je kind.

Als je zelf die keuzes niet maakt, gaat de situatie voor je beslissen. Dat is meestal niet de beste optie voor jouzelf. In dit geval zou het wel eens een slecht scenario kunnen worden, als je dit kunt voorkomen, dan lijkt het me duidelijk waar je voor moet kiezen.
@cateautje

Ik heb niets tegen jou, want idd, ik ken je niet.

Maar ik irriteer me wel enorm aan je posts. Hoevaak lezen we niet dat de hulpverlening ernstig tekort is geschoten omdat ze een situatie niet bedreigend genoeg inschatten? Jouw posts maken duidelijk hoe dat soort dingen kunnen gebeuren.

Bovendien trek je ook nog eens conclusies over de andere mensen die hier meeschrijven en dat siert je niet. Dat mensen een andere mening hebben als jij betekent niet dat ze persoonlijke angsten en frustraties hebben, het betekent hoogstens dat zij de situatie anders inschatten dan jij dat doet. En aangezien TO hier al een tijdje rondloopt en jij hier net komt kijken, zou het maar zo kunnen dat die mensen over meer kennis van deze situatie beschikken dan jij.
Ik lees met stijgende verbazing, ik snap TO wel maar na jaren moet je idd zelf het heft in handen nemen want dit is geen leven voor moeder en kind.

Er wordt gesteld dat hij zo gek is op zijn zoon maar deze stelling kan meteen door de shredder heen. Hij misbruikt zijn zoon.

Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat dit jarenlang ongestraft kan plaatsvinden.

TO sterkte en maak wijze beslissingen. Vaak zijn rigoureuze beslissingen achteraf niet zo gek. Een mens is sterker als hij / zij vaak zelf denkt, deze bullebak heeft dat systematisch bij jou vernietigd gedurende de afgelopen jaren. Sta op en sla terug op welke manier dan ook !
mss mosterd, maar voor de alimentatie zou je het LBIO kunnen inschakelen. Verder heel veel sterkte en kracht toe gewenst!
quote:nummerzoveel schreef op 24 juni 2010 @ 18:11:

@cateautje

Ik heb niets tegen jou, want idd, ik ken je niet.

Maar ik irriteer me wel enorm aan je posts. Hoevaak lezen we niet dat de hulpverlening ernstig tekort is geschoten omdat ze een situatie niet bedreigend genoeg inschatten? Jouw posts maken duidelijk hoe dat soort dingen kunnen gebeuren.

Bovendien trek je ook nog eens conclusies over de andere mensen die hier meeschrijven en dat siert je niet. Dat mensen een andere mening hebben als jij betekent niet dat ze persoonlijke angsten en frustraties hebben, het betekent hoogstens dat zij de situatie anders inschatten dan jij dat doet. En aangezien TO hier al een tijdje rondloopt en jij hier net komt kijken, zou het maar zo kunnen dat die mensen over meer kennis van deze situatie beschikken dan jij.

Uit deze post blijkt geen irritatie, maar innerlijke boosheid.

Typische is, dat nu is gebleken dat ik niet de enige ben die er over denkt zoals ik er over denk, deze reageerders krijgen die kritiek niet over zich heen, sterker, er valt over te praten en er zijn er zelfs die bijdraaien.

Als je werkelijk in de veronderselling bent dat het voeden van alreeds grote angst niets meer is dan het anders inschatten van de situatie, dan is dat jouw goed recht en dat zal dan ook wel, maar daar erger ik me dus aan, want TO heeft kracht nodig en die haal je niet uit paniekverhalen over familiedrama's en waarschuwingen over hoe erg het kan escaleren. Kan je boos worden op mij omdat ik weiger daar in mee te gaan, maar ik breek nog liever mijn vingers dan dat ik TO gek ga zitten maken over wat er allemaal met haar gebeuren kan, van die troep krijgt ze al genoeg van ex.

Dus kortom, respecteer, wat mij betreft, alle spookverhalen en irriteer je aan mijn genuanceerdheid, het zal mijn mening over ex en zijn gekte en TO met haar slechtste raadgever, de angst, niet veranderen, of je probeert kracht te schenken, of je houdt wijselijk je mening voor je.
quote:eleonora schreef op 24 juni 2010 @ 18:04:

[...]

Dat klopt.

Ik snap Isis heel goed, daarom reageer ik ook weer. Angst voor een ander kan mythische vormen aannemen en omdat de ander dat weet, van die angst, kan hij eigenlijk doen wat hij wil. In dit geval doet die ander dat dus ook. En dat al jarenlang.

De tijd dat Isis in gaat zien dat haar ex feitelijk een papieren tijger is, zonder al te veel invloed, komt maar pas als ze weet dat ze niet bang meer hoeft te zijn en daar heeft ze (mijns inziens) hulp bij nodig.

Dat kan ze ook niet alleen.

Ik weet niet of hij ongevaarlijk is. Ik weet alleen dat als je er in mee gaat je het voedt en het alleen maar gevaarlijker maakt. En dan kom je op Igones haar punt, als je geen keuzes maakt kan er voor je besloten worden met alle risico's van dien.

@cateautje, ik ben het wel met je eens. Je verwoord het heel pragmatisch en dat is goed. Het is goed vast te stellen dat een situatie risicovol is, maar in er blijven hangen niet. Handelen is dan de juiste actie. En ik geloof dat jij dat over wil brengen.

Isis, ik hoop echt dat je door pakt meid. Je hoeft je %^&% niet zo te laten behandelen. Het is fijn dat hij gek is op zijn zoon, echter gek zijn op zijn zoon geeft geen vrijbrief om zijn omgeving te bedreigen. Hij heeft ook een keuze om zich te gedragen. Jij hoeft niets in stand te houden.
@ cateautje, de anderen geven zich niet voor een professional uit, dat maakt voor mij het verschil.

En als je mijn posts goed leest, dan zie je ook dat ik schrijf dat ze weerbaarder moet worden en zich niet door angst moet laten regeren. Ik schrijf alleen ook dat dit niet betekent dat ze de dreiging niet serieus moet nemen die hier wel degelijk echt aanwezig is...
quote:nummerzoveel schreef op 24 juni 2010 @ 18:29:

@ cateautje, de anderen geven zich niet voor een professional uit, dat maakt voor mij het verschil.

En als je mijn posts goed leest, dan zie je ook dat ik schrijf dat ze weerbaarder moet worden en zich niet door angst moet laten regeren. Ik schrijf alleen ook dat dit niet betekent dat ze de dreiging niet serieus moet nemen die hier wel degelijk echt aanwezig is...

Wat voor jou het verschil maakt, maakt voor mij geen verschil.

Mijn reactie op angstzaaien, was niet algemeen, maar alsnog, wie de schoen past.............
quote:nummerzoveel schreef op 24 juni 2010 @ 18:29:

Vooralsnog lees ik in dit topic alleen maar heel veel loze dreigementen, hier. Iedereen kan wel zeggen dat ie aan een pistool kan komen. Todat je met dat pistool voor mijn neus staat te zwaaien zal het allemaal wel. Maar goed, ik ben dan ook niet iemand die snel bang is, dat scheelt.

Als ik het goed gelezen heb is de ex van TO vooral iemand met heel veel grote praatjes, maar blijft het bij een beetje laf spullen vernielen, dreigen en voor de deur hangen.

Dáár moet TO dus haar acties op baseren. Niet op allerlei what if scenarios over pistolen en joegoslaven. Tegen de tijd dat Zlatan echt door je straat loopt is het vroeg genoeg om je daar druk om te gaan maken, maar iets zegt me dat als TO de situatie gewoon gaat bekijken voor wat hij ís en daarop haar acties baseert (en dat is bijvoorbeeld: LBIO inschakelen voor de alimentatie, niet op komen dagen voor de bezoekregeling, nou, jammer dan, dan zie je je kind dus niet, vervelend voor de deur hangen, politie bellen, bedreiging- advocaat bellen en een brief eruit laten sturen dat er een verzoek tot omgang onder toezicht gedaan zal worden ivm bedreiging, etcetera) dat Zlatan echt nooit gaat komen, maar dat haar ex gewoon in gaat binden.
Am Yisrael Chai!
@FV

Die acties stel ik ook voor, dus onze visie is niet zo anders.

Het enige verschil is dat ik een mes in de tuin wel degelijk bedreigend en vind. Hetzelfde voor dat pistool, waarvan TO schrijft dat ze zeker weet dat hij hem had (of heeft). Als je dat soort dingen doet dan is wat mij betreft bewezen dat je gestoord bent en daarmee onbetrouwbaar in gedrag en potentieel gevaarlijk.

Maar die Joego's, dat zie ik ook niet zo snel gebeuren.
quote:nummerzoveel schreef op 24 juni 2010 @ 19:08:

@FV

Die acties stel ik ook voor, dus onze visie is niet zo anders.

Het enige verschil is dat ik een mes in de tuin wel degelijk bedreigend en vind. Hetzelfde voor dat pistool, waarvan TO schrijft dat ze zeker weet dat hij hem had (of heeft). Als je dat soort dingen doet dan is wat mij betreft bewezen dat je gestoord bent en daarmee onbetrouwbaar in gedrag en potentieel gevaarlijk.

Maar die Joego's, dat zie ik ook niet zo snel gebeuren.

Dat weet ik, hoor, dat jij dezelfde acties voorstelt. Maar ik reageer vooral omdat ik van mening ben dat TO's angst irrationeel is en ik opmerk dat de meeste reacties die angst lijken te voeden ipv weg te nemen. Met een mes staan te zwaaien is in deze context vooral bedreigend omdat TO hem afschildert als een agressieve psychopaat. Maar als je doorvraagt blijkt er eigenlijk geen enkel concreet geweldsincident te zijn geweest, niet bij haar, niet bij zijn exen. En in die context is zwaaien met een mes ineens lang niet zo bedreigend, eerder sneu en een voorbeeld van nogal dramaqueenerig gedrag.

Dat neemt verder niet weg dat lekgestoken banden heel erg vervelend zijn en dat iemand die met een mes staat te zwaaien inderdaad niet iemand is die je tot je vriendenkring zou moeten rekenen, maar wat ik bedoel te zeggen is: als een van je buren na een burenruzie je banden lek prikt, ben je daarna - als het goed is - ook niet bang dat je hele familie uitgemoord gaat worden. Dan denk je alleen "wat een asociale Tokkies" en doe je aangifte.

Dat zou TO dus bij haar ex ook moeten doen, vind ik. De emotie uit haar perceptie weren, en zich baseren op wat er nu daadwerkelijk gebeurt, niet op wat ze vreest wat er kán gebeuren.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 24 juni 2010 @ 19:16:

[...]

Dat zou TO dus bij haar ex ook moeten doen, vind ik. De emotie uit haar perceptie weren, en zich baseren op wat er nu daadwerkelijk gebeurt, niet op wat ze vreest wat er kán gebeuren.

Dat is dan ook wat ze al jaren aangeraden krijgt.

Jammer genoeg werkt dat voor haar niet. Daarbij vertelt ze niet alles hier en zou het me niks verbazen als ook dit topic gesloten wordt en de nick weer verdwijnt.
Leo, op rare manier blijven mensen vaak in situaties omdat het ook iets oplevert. De onaangename situatie is comfortabeler dan echt realiseren dat je verantwoordelijk bent voor jezelf en je leven.

Dat is iets wat niet bewust gebeurt, maar wel vaak het geval is.

Het is 'comfortabel' dat je niet zelf 'schuldig' bent aan de ellende in je leven. Dat kan alleen als je een situatie in stand houdt.
quote:isis72 schreef op 24 juni 2010 @ 14:53:

Waarom ik niet kan onderduiken? Deels uit praktische overwegingen, deels financieel en ook deels emotioneel.Als jouw ex echt zo is als jij omschrijft, en er niet voor terugdeinst om je iets aan te doen (vermoorden), dan vind ik jouw redenen nogal slap om niet onder te duiken. Vind je praktische en financiele overwegingen echt belangrijker dan je kind straks ouderloos te moeten achterlaten omdat moeder onder de grond ligt, en pa in het gevang zit. Ik klink misschien hard, maar ik vind dat dus echt onbegrijpelijk. Emotionele overwegingen zou ik nog kunnen begrijpen, maar ook daarvoor geldt jouw veiligheid en die van je zoon zijn op dit moment het belangrijkste.
Geloof me, dat wordt al letterlijk jaren tegen Isis gezegd DMN. Dubio had het over 'verslaving aan drama' zelfs.

Het houdt allemaal pas op als je weigert om slachtoffer te zijn en je lot in eigen handen neemt.

Iemand zei ook dat de ex zijn kind dan maar niet ziet. Ik ben het daar, in dit geval, roerend mee eens.

Dan ziet hij zijn zoon, waar hij zogenaamd zo dol op is, maar niet. Moet hij zich maar leren gedragen als een vader in plaats van als stalker en sloper van zijn ex.

In de acht jaar dat ik schrijf met vrouwen die in soortgelijke relaties zitten/zaten is dit wel het ernstigste voorbeeld trouwens. Ik snap best dat mensen vinden dat er gerationaliseerd moet worden maar ik kan ook begrijpen dat Isis de wanhoop nabij is. Iemand als haar ex is zeldzaam (gelukkig) en ik ken de situatie van Isis heel goed.

Juist daarom zal ze zich moeten vervoegen bij instanties die haar verder kunnen helpen, de communicatie met die man alleen via de mail doen en alles bewaren wat ze van hem heeft, om mee te kunnen nemen bij een aangifte etc.

Slaan of ander fysiek geweld is niet altijd het ergste wat een mens kan gebeuren. Het is juist de dreiging en de psychische druk die je sloopt. In het geval van Isis is dit al vele jaren aan de gang en dat maakt haar er niet sterker op.
quote:eleonora schreef op 24 juni 2010 @ 20:21:

Geloof me, dat wordt al letterlijk jaren tegen Isis gezegd DMN. Dubio had het over 'verslaving aan drama' zelfs.

Het houdt allemaal pas op als je weigert om slachtoffer te zijn en je lot in eigen handen neemt.

Dat is een heel goed stukje tekst...

Iemand zei ook dat de ex zijn kind dan maar niet ziet. Ik ben het daar, in dit geval, roerend mee eens.

Dan ziet hij zijn zoon, waar hij zogenaamd zo dol op is, maar niet. Moet hij zich maar leren gedragen als een vader in plaats van als stalker en sloper van zijn ex.

In de acht jaar dat ik schrijf met vrouwen die in soortgelijke relaties zitten/zaten is dit wel het ernstigste voorbeeld trouwens. Ik snap best dat mensen vinden dat er gerationaliseerd moet worden maar ik kan ook begrijpen dat Isis de wanhoop nabij is. Iemand als haar ex is zeldzaam (gelukkig) en ik ken de situatie van Isis heel goed.

Juist daarom zal ze zich moeten vervoegen bij instanties die haar verder kunnen helpen, de communicatie met die man alleen via de mail doen en alles bewaren wat ze van hem heeft, om mee te kunnen nemen bij een aangifte etc.

Slaan of ander fysiek geweld is niet altijd het ergste wat een mens kan gebeuren. Het is juist de dreiging en de psychische druk die je sloopt. In het geval van Isis is dit al vele jaren aan de gang en dat maakt haar er niet sterker op.Mensen houden elkaar in een zeker evenwicht. Pas als je dat onderuit houdt wordt het verbroken. Maar wanneer komt het zo ver? Dat Isis het zelf gaat zien gebeurt pas als ze enigzins van een afstandje kan kijken. Tot die tijd vergt het wel een zeker lef om de stap te nemen. Ik hoop voor haar en haar zoon, dat ze de kracht vindt en de mensen die haar helpen, zeker de eerste periode.
Mijn vraag aan Isis is...

Wat doe jij in deze situatie om je zoon te beschermen?

Wat zou je moeten doen?
waarom grijpt jouw nieuwe partner niet in?
Dat is een hele goede vraag dangeensuus...
TO, ben je er nog?

Kun je wat met de adviezen die zijn gegeven?

Of beter gezegd, ga je wat doen met de adviezen?
Volgens mij zijn we binnen gekomen ( althans ik) op het moment dat TO weer stopt met reageren, en de angels verzoekt het hele zaakje weg te halen.
Ik vond het ook wel een goeie vraag DNM, ik vind het zo'n raar verhaal
quote:dangeensuus schreef op 24 juni 2010 @ 21:21:

Volgens mij zijn we binnen gekomen ( althans ik) op het moment dat TO weer stopt met reageren, en de angels verzoekt het hele zaakje weg te halen.Dat zou ontzettend jammer zijn
Je angst verlamt je.Je hebt hier al eerder gepost en benoemt het probleem heel duidelijk en systematisch.Helaas kun je blijkbbaar niet (meer) de stap tot actie nemen en eerlijk gezegd kan ik me dat ook voorstellen maar:

Maak een plan van actie en nummer 1 op die lijst is:ZOEK HULP

Je hebt steun en veiligheid nodig.

Ik heb geen ervaring met zo een situatie maar een ex collegaatje van mij wel.Zodra ze hulp had gekregen (verhuisd,andere baan,geheim adres/nummer/email) kreeg ze de controle terug.

Allereerst:Camera ophangen in je huis met alarmsysteem,ga naar een spyshop of iets dergelijks en neem ALLES van hem op ( dat us niet rechtmatig maar wel kun je op die manier bij bc. Jeugdzorg en advocaat en hulpverlener duidelijk maken waarom je zo bang bent.Rolluiken!

Ja dat kost geld maar je veiligheid is het allerbelangrijkst!

Je zoon bij je schoonmoeder brengen misschien en daar halen samen met vrienden/hulpverlener/vrienden/vriendinnen als je angst of zwakte toont wordt het vaak alleen maar erger.

Dat hij alles van jou weet te achterhalen vind ik raar.Ben jij wel voorzichtig met gegevens?Koop aparte sim met beltegoed waar contact ivm zoon op is en maak apart hotmail aan.

Lieve schartik heb bij collega gezien hoe het iemand kapot kan maken maar ze is nu 2 jaar verder en heel gelukkig.Dat kan jij over 2 jaar ook zijn

Sorry voor lang antwoord zonder alinea's

Werkt niet zo best op IPhone

Ik heb verder geen ervaring hiermee,heb alleen dingen neergezet die excollega allemaal heeft gedaan.Hoop dat je er iets aan hebt!

Sterkte!!
Ik herkende je ook meteen. IK ken je ook onder een andere naam en je was actief op een ander topic. Daar was het gezellig met je en heb je nooit iets verteld hierover. Totdat we begonnen te msnen. Toen kwam dit verhaal. Ik vond het geen probleem om te luisteren en mee te denken. Het is bij een paar keer gebleven en ik hou het ook daarbij

Als ik lees dat je al jaren in deze situatie zit, word ik pisneidig. Het verbaast mij dat er nog geen melding bij het AMK is gedaan, omdat jouw zoontje er tussen zit. . Dan was de Raad van de Kinderbescherming wel een onderzoek komen doen en was er waarschijnlijk wel een OTS uitgesproken;. Dat is dus allemaal niet gebeurd. Dus ik vraag mij af; als de situatie zo ernstig is, waarom is er dan door omgeving, school, ouders enz geen melding bij AMK gedaan?? Omsdat jouw zoon nog niet geslagen is? Nou verwaarlozing of een kind brengen bij iemand die wapengevaarlijk is, zijn ook al redenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven