Advies gevraagd

01-11-2010 13:27 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds twee maanden een redelijk intense relatie. Vanaf de tweede week alle dagen samen, veel lol en heel gek met elkaar. Veel samen met elkaars vrienden en familie.

Maar ik zou hier niet iets schrijven als alles leuk was. Afgelopen weekend gebeurde er voor de tweede keer iets wat hij zo wist te draaien dat ik mij helemaal schuldig voelde. Graag hoor ik van jullie wat jullie er van vinden.

1. We zouden zaterdagavond uit gaan, ik had niet zo veel zin maar hij wilde zo graag dat ik mee ging dat ik oppas regelde voor kindlief, hond weg naar vriendin, tas pakken voor het logeren. Onverwachts bezoek de deur uitgewerkt. Wachten tot hij kwam. Hij kwam niet. Een half uur voor de taxi zou gaan gebeld. Hij was in slaap gevallen en zei ja wat nu. Ik zei, we rijden er wel achteraan met de auto. Nee zegt hij, weet je wat ik ga wel alleen. Ik zei. Ja yoh moet je doen, veel plezier dan he.

Hij begreep niet dat ik dat niet leuk vond.

2.

Hij zou mij ophalen van het vliegveld, tien minuten voor ik het vliegtuig instapte belde hij. Ja of ik misschien ook iemand anders kon vragen want hij was wat moe. Ik zeg. Ja hallo, hoe kan ik vanuit hieruit nu nog iemand regelen ik zit twee uur in de lucht kan niet bellen niets en dan moet degene twee uur rijden. Kun je dat niet eerder bedenken.

Hij werd boos dat ik zo reageerde. Hij vond dat hij dat niet verdient had, hij was gewoon eerlijk en hij zou thuis op mij wachten, kon hij dit soort dingen dan niet met mij bespreken. Dan zou hij nooit meer wat bespreken etc.. Ik zei, het is voor mij wel wat lastiger dan voor jou. Dat kon wel zo zijn, maar dan hoefde ik toch niet zo bot te reageren.

Lang verhaal dus in de theorie van 1 van de forumdames. Hoe langer de ..... hoe minder kans de ..... is het antwoord al duidelijk.

Vanmorgen zei hij, dat hij wel van mij verwachtte dat ik wat aan de manier van reageren zou doen, want daar kon hij echt niet tegen en was totaal onnodig. Ik had dat die zaterdag ook al zo gedaan. En twee keer was echt de limiet???

Ben ik nu echt te bot geweest. Ik vind zelf van niet. Wat vinden jullie.
@chocoladereep haha grappig, je hebt vast gelijk.
volledig eens met de dames. 'hij is wat moe'..komop zeg..zak hooi..
Tja, juist als je elkaar nog niet zo lang kent en heel verliefd bent, verwacht je tenminste nog dat iemand een beetje z'n best voor je doet. Dat hij dat in dit stadium van jullie relatie al niet (meer) belangrijk vindt, is toch wel enigszins teleurstellend te noemen. Je kunt natuurlijk ook zeggen dat hij eerlijk is en zijn ware aard al vanaf het begint toont, maar voor mij persoonlijk zou dat eerder een minpunt dan een pluspunt zijn......

Ik vind zijn instelling tegenover jou en jullie relatie nogal egocentrisch en kinderachtig. En inderdaad, als er ook nog een kind in het spel is zou ik zeker mijn criteria wat opschroeven!
Ik zei gisteravond toen hij bloedserieus vertelde dat hij zo teleurgesteld was in mij. Dat het misschien beter was om dan niet samen te zijn.

Toen zei hij; Je moet vechten voor een relatie en niet bij het eerste hobbeltje wegrennen.Overal is wel wat als je het nu al opgeeft dan kun je nooit een relatie met iemand hebben. We hebben het toch goed samen en leuk en zijn zo gek op elkaar. Je kunt het niet maken om dat alles op te geven bij het eerste dingetje.

Ik zei. Dat klopt als we tien jaar samen waren. Maar niet twee maanden. Hij vond als je twee maanden lang alle dagen samen bent dat dat voor langer gold.
Op basis van eigen ervaring met mannen die zo reageren... echt keihard dumpen die gast, wat een hork!
Misschien heb je bot gereageerd, maar goed jij had ook recht van spreken afspraak is afspraak toch. Stel je gaat verder met hem en hij blijft dit doen: belt ie 1 minuut van te voren: ik zou toch hebeenhekelaanvliegendochter ophalen van school/disco? (geen idee hoe oud ze is) maar ik ben in slaap gevallen, kun je wat anders regelen?

Als zijn dutjes belangrijker zijn dan een afspraak met jou...
Hij klinkt nogal egoscentrisch. Hoeft niet presé een slecht mens te zijn (ahum ), of kansloos relatiemateriaal. Maar ik heb het gevoel dat er wel een hoop energie in deze meneer/relatie gaat zitten, en dat die energie vooral bij jou vandaan zal moeten komen. En dan denk ik: als je jouw leven en dat van je kind op de rit hebt en een man een leuke aanvulling moet zijn... Waarom zou je?
maar weet je zeker dat hij je dochter nog niet ontmoet heeft?

Alle dagen samen en vrienden en familie ontmoet maar niet je dochter?
tik bij wikipedia eens narcist in , lijkt er heel veel op , ik herken het omdat ik het zelf ook heb meegemaakt

veel succes!
tjonge jonge.. ik vind inderdaad zijn insteek en kijk op jullie relatie kinderachtig hij is egocentrisch.. hij kan maar moeilijk begrip op brengen voor jou situatie! en inderdaad ga jij verwachten dat hij dan wel zijn best gaat doen voor jou dochtertje? bespaar haar zo'n hufter!

"vechten voor een relatie"moet je zeggen "tja ben eigenlijk wel wat moe dus.."
Wat we niet kunnen veranderen, moeten we verdragen..
Of zeg je dat nu niet omdat je je kop in het zand wil steken? ff de duivel spelen hoor.
quote:chocoladereep schreef op 01 november 2010 @ 13:49:

maar weet je zeker dat hij je dochter nog niet ontmoet heeft?

Alle dagen samen en vrienden en familie ontmoet maar niet je dochter?Mmm, scherp!
@choco Je was me voor..ik wou precies het zelfde schrijven.

Ook ik sluit me aan bij de rest, je hebt niet te bot gereageerd.

Sterker nog, bij mij zou het klaar zijn geweest na het gesprek vanaf het vliegveld!
Nee hij heeft mijn dochter niet ontmoet. Hij heeft een eigen bedrijf bij huis dus overdag de mogelijkheid om langs te komen. In de weekenden ben ik bij hem of hij bij mij en s avonds komt hij langs als mijn dochter slaapt. Ze weet wel van hem maar ze heeft hem niet ontmoet. Ze is wel nieuwsgierig maar instinctief houd ik de boot wat af.

Hij brengt het zo, dat als we 98% van de tijd het zo fijn hebben hoe kan ik het dan laten verknallen door die twee procent.

Ik ben het ook eens met Helenita2, dat er in ieder geval heel veel energie in gestoken gaat worden en dat het vooral van mij komt. Als ik hem dat zeg, dan zegt hij. Ik bel je drie keer per dag (hoeft van mij niet hoor), ik zie je iedere dag doe alle moeite voor je altijd en dan wil jij zeggen dat ik niet genoeg voor je doe. Pfff. Begin echt aan mijzelf te twijfelen.
quote:hellepie schreef op 01 november 2010 @ 13:50:

tik bij wikipedia eens narcist in , lijkt er heel veel op , ik herken het omdat ik het zelf ook heb meegemaakt

veel succes!Ha, daar is de favoriete forumdiagnose weer
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
En wat het ook dubbel maakt. Is dat mijn vrienden en familie allemaal helemaal pro lastige man zijn. Ze vinden hem zo aardig, gezellig en leuk (dat is hij ook echt). Mijn eerdere vriendjes hadden de meeste wel wat op aan te merken.

Al merk ik wel dat ik dit soort dingen eigenlijk niet eens durf te vertellen omdat ik mijzelf zo een sukkel vind.
quote:Hebeenhekelaanvliegeninhuis schreef op 01 november 2010 @ 13:59:

Hij brengt het zo, dat als we 98% van de tijd het zo fijn hebben hoe kan ik het dan laten verknallen door die twee procent.

Jij? Híj verknalt die twee procent.

ik zie je iedere dag doe alle moeite voor je altijd ja, ja....behalve als hij een dutje wil doen dan toch.... en dan wil jij zeggen dat ik niet genoeg voor je doe. Pfff. Begin echt aan mijzelf te twijfelen.
Er was toen iemand met het motto

Ben jij geen prioriteit? wees dan ook geen optie!

Deze is heel sterk en super waar!

En je hebt de juiste keuze gemaakt door de boot af te houden wat betreft dat hij je dochter nog niet ontmoet heeft.

Narcist sluit wel mooi aan met hoe jij hem beschrijft.
Wat we niet kunnen veranderen, moeten we verdragen..
quote:hellepie schreef op 01 november 2010 @ 13:50:

veel succes!Allemachtig zeg...zeker een LOI-tje gedaan??
quote:Hebeenhekelaanvliegeninhuis schreef op 01 november 2010 @ 13:59:

Nee hij heeft mijn dochter niet ontmoet. Hij heeft een eigen bedrijf bij huis dus overdag de mogelijkheid om langs te komen. In de weekenden ben ik bij hem of hij bij mij en s avonds komt hij langs als mijn dochter slaapt. Ze weet wel van hem maar ze heeft hem niet ontmoet. Ze is wel nieuwsgierig maar instinctief houd ik de boot wat af.

Ik ben het ook eens met Helenita2, dat er in ieder geval heel veel energie in gestoken gaat worden en dat het vooral van mij komt. Als ik hem dat zeg, dan zegt hij. Ik bel je drie keer per dag (hoeft van mij niet hoor), ik zie je iedere dag doe alle moeite voor je altijd en dan wil jij zeggen dat ik niet genoeg voor je doe. Pfff. Begin echt aan mijzelf te twijfelen.Twijfel nooit aan jezelf, dat is het begin van complete onderdanigheid en dan krijgt hij straks nog overal gelijk in ook. Niet aan beginnen meis.
quote:Hebeenhekelaanvliegeninhuis schreef op 01 november 2010 @ 14:01:

En wat het ook dubbel maakt. Is dat mijn vrienden en familie allemaal helemaal pro lastige man zijn. Ze vinden hem zo aardig, gezellig en leuk (dat is hij ook echt). Mijn eerdere vriendjes hadden de meeste wel wat op aan te merken.

Al merk ik wel dat ik dit soort dingen eigenlijk niet eens durf te vertellen omdat ik mijzelf zo een sukkel vind.Hij is geen verschrikkelijk monster, hij is alleen niet handig om een relatie mee te hebben.
Tja ik weet niet hoe hoog je nood is maar ik blijf er bij dat iedereen leuk lief en aardig kan doen, dat is niet zo moeilijk.

Het zijn hele andere dingen die iemand tot relatiemateriaal maken..
@Hellepie. Zo snel valt iemand niet in de categorie 'narcist'.

Jij zegt ervaring te hebben met een narcist. Heeft een psychiater die diagnose gesteld?
Iedereen kan lief, leuk en aardig doen ja. Alleen deze man doet zelfs dat al niet. Want het is niet lief, leuk en aardig om iemand meerdere malen te laten barsten als het zo uitkomt.
Ik vind dat trouwens zo irritant:

A doet iets stoms wat B benadeelt. B zegt daar wat van en krijgt vervolgens kritiek van A want A is 'alleen maar eerlijk' en wil wel 'zichzelf kunnen zijn'. Als iets B niet zint en die zegt dat is die toch ook alleen maar eerlijk en zichzelf? Maar nee, dat komt dan even niet uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven