Advies gevraagd

01-11-2010 13:27 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds twee maanden een redelijk intense relatie. Vanaf de tweede week alle dagen samen, veel lol en heel gek met elkaar. Veel samen met elkaars vrienden en familie.

Maar ik zou hier niet iets schrijven als alles leuk was. Afgelopen weekend gebeurde er voor de tweede keer iets wat hij zo wist te draaien dat ik mij helemaal schuldig voelde. Graag hoor ik van jullie wat jullie er van vinden.

1. We zouden zaterdagavond uit gaan, ik had niet zo veel zin maar hij wilde zo graag dat ik mee ging dat ik oppas regelde voor kindlief, hond weg naar vriendin, tas pakken voor het logeren. Onverwachts bezoek de deur uitgewerkt. Wachten tot hij kwam. Hij kwam niet. Een half uur voor de taxi zou gaan gebeld. Hij was in slaap gevallen en zei ja wat nu. Ik zei, we rijden er wel achteraan met de auto. Nee zegt hij, weet je wat ik ga wel alleen. Ik zei. Ja yoh moet je doen, veel plezier dan he.

Hij begreep niet dat ik dat niet leuk vond.

2.

Hij zou mij ophalen van het vliegveld, tien minuten voor ik het vliegtuig instapte belde hij. Ja of ik misschien ook iemand anders kon vragen want hij was wat moe. Ik zeg. Ja hallo, hoe kan ik vanuit hieruit nu nog iemand regelen ik zit twee uur in de lucht kan niet bellen niets en dan moet degene twee uur rijden. Kun je dat niet eerder bedenken.

Hij werd boos dat ik zo reageerde. Hij vond dat hij dat niet verdient had, hij was gewoon eerlijk en hij zou thuis op mij wachten, kon hij dit soort dingen dan niet met mij bespreken. Dan zou hij nooit meer wat bespreken etc.. Ik zei, het is voor mij wel wat lastiger dan voor jou. Dat kon wel zo zijn, maar dan hoefde ik toch niet zo bot te reageren.

Lang verhaal dus in de theorie van 1 van de forumdames. Hoe langer de ..... hoe minder kans de ..... is het antwoord al duidelijk.

Vanmorgen zei hij, dat hij wel van mij verwachtte dat ik wat aan de manier van reageren zou doen, want daar kon hij echt niet tegen en was totaal onnodig. Ik had dat die zaterdag ook al zo gedaan. En twee keer was echt de limiet???

Ben ik nu echt te bot geweest. Ik vind zelf van niet. Wat vinden jullie.
Ik vind hem vooral heel gemakzuchtig klinken. En ik ben bekend met een gemakzuchtig iemand, nee geen narcist, ha ha. Zou eieren voor mijn geld kiezen.
quote:AtobeKeigo schreef op 01 november 2010 @ 14:28:

Ik vind dat trouwens zo irritant:

A doet iets stoms wat B benadeelt. B zegt daar wat van en krijgt vervolgens kritiek van A want A is 'alleen maar eerlijk' en wil wel 'zichzelf kunnen zijn'. Als iets B niet zint en die zegt dat is die toch ook alleen maar eerlijk en zichzelf? Maar nee, dat komt dan even niet uit.Jammer dan dat A de enige is die dan zichzelf kan zijn en zijn egocentrisme verward voor eerlijkheid. Daar valt geen eer aan te behalen.
quote:Hebeenhekelaanvliegeninhuis schreef op 01 november 2010 @ 13:59:

Ik bel je drie keer per dag (hoeft van mij niet hoor), ik zie je iedere dag doe alle moeite voor je altijd en dan wil jij zeggen dat ik niet genoeg voor je doe. Pfff. Begin echt aan mijzelf te twijfelen.

Nee, dat doet hij niet. Hij doet alleen de dingen die HIJ belangrijk vindt. Wat jij belangrijk vindt, is niet belangrijk want kan makkelijk afgezegd worden....

Ik zou niet een toekomst willen opbouwen met iemand die niet luistert naar wat voor mij belangrijk is en dat net zo belangrijk vindt en daar dus moeite voor zou willen doen.
quote:Cateautje schreef op 01 november 2010 @ 14:33:

[...]

Jammer dan dat A de enige is die dan zichzelf kan zijn en zijn egocentrisme verward voor eerlijkheid. Daar valt geen eer aan te behalen.

Inderdaad.

Het afspraken niet nakomen is trouwens niet leuk, maar ik zou zelf meer last hebben van het feit dat als hij iets vervelends doet ik niet mag zeggen dat ik dat niet leuk vind. Als de relatie serieuzer wordt, wordt dat alleen maar een groter probleem.

Dat gekoppeld aan dat hij zegt dat ze moet vechten en niet moet opgeven. Wat, vechten om zijn vervelende gedrag te slikken zonder er iets over te zeggen en vooral glimlachend veel van hem houden?
Jij hebt een relatie met hem, je familie en vrienden niet. Dus als hetr voor jou niet goed voelt, kappen ermee. Het gaat op zijn manier en nu moet je jouw manier van reageren ook al aanpassen omdat hij die hem niet bevalt? Ik vind het erg om hem draaien.

Het klinkt alsof je er met hem wel over gepraat hebt, maar hij goed kan praten en je om weet te praten. Mijn advies zou zijn om dus even afstand te nemen en bij jezelf na te gaan wat jij wilt en voelt en waar jij behoefte aan hebt, zonder dit met hem te bespreken. Dan sta je sterker in je eigen besluiten.
quote:AtobeKeigo schreef op 01 november 2010 @ 14:35:

[...]

Inderdaad.

Het afspraken niet nakomen is trouwens niet leuk, maar ik zou zelf meer last hebben van het feit dat als hij iets vervelends doet ik niet mag zeggen dat ik dat niet leuk vind. Als de relatie serieuzer wordt, wordt dat alleen maar een groter probleem.

Dat gekoppeld aan dat hij zegt dat ze moet vechten en niet moet opgeven. Wat, vechten om zijn vervelende gedrag te slikken zonder er iets over te zeggen en vooral glimlachend veel van hem houden?

Ja, daar komt het ,ondanks alles(zijn hele gedrag), op neer.

Opzouten met zo'n figuur. Geen hand vol,maar een land vol.
Er zijn al veel reacties gegeven, maar toch nog de mijne:

Wat het eerste punt betreft: weet hij wel dat je speciaal een oppas hebt geregeld voor kind en hond, je je hebt voorbereid en dat je je bezoek de deur uit hebt gewerkt?

Anders dacht ie misschien van: ze heeft toch geen zin, laat ik maar alleen gaan (als het verhaal van in slaap geen smoesje is he; dat kun je zelf beter inschatten).

Wat het tweede betreft: wat een eikel zeg. Echt belachelijk. En dan ook niet eens kunnen indenken dat je niet meer iemand anders kan regelen. En dan ook nog om de een of andere gare reden.
Als je geen prioriteit bent, blij dan ook geen optie!
@primabella. Dat eerste stukje is ook wat hij zei. Tja je zei de hele dag dat je geen zin had en ik was vergeten hoeveel je moest regelen. Het ging hem alleen niet daarom maar hij vond het verschrikkelijk dat ik zo bot reageerde op iets dat hij gewoon vergeten was.

Het tweede is echt bizar ja. Hij zei zelfs nog toen ik zei, bekijk het maar ik zoek wel iemand anders. Nee nu kom ik je halen en als je iemand anders vraagt dan doe ik nooit meer wat voor je. Had ik het weer gedaan. Pff en nogmaals verder is het echt een schatje.

Maar wat anderen ook al zeiden, vooral op zijn eigen manier.
Klinkt als iemand waar je niet op kan bouwen. Lijkt me niet al niet prettig voor jouzelf, laat staan voor je kind. Begrijp ook niet dat iemand zo makkelijk afzegt, zo kort voor de afspraak.
En deze man is leuk omdat?

Bega niet de fout dat je hem gaat committeren in al zijn rare beredeneringen, want sooner or later kom je er achter dat die argumenten uiteindelijk altijd precies passen in het plaatje zoals hem dat uitkomt. En hebben niets te maken met jou en met 'samen'.

Lief, leuk en schattig zijn is, zoals al gezegd geen indicatie voor geschikt relatiemateriaal.

Er komt wel iets meer kijken bij comittment, namelijk het sluiten van compromissen, het inleven in elkaars behoeften en samenwerking aan een gedegen basis.

Die kwaliteiten ontdek je vaak pas als je iemand leert kennen, en gaan helaas niet zomaar schuil onder de warme deken van passie en romantiek..

Zeker als je ook de verantwoordelijkheid hebt over een kind zou ik wat meer tijd uit trekken voor het leren kennen van een partner voordat je hem de toegang tot de titel 'partner' verschaft.

Zegmaar been there, done that...

Passie kan zo mooi zijn, het sprookje zo intens, maar net zo goed een luchtbel blijken te zijn die gebaseerd is op het moment tot aan 'en ze leefden nog lang en gelukkig'. Het leven begint daarna pas, en in een relatie zul je een team moeten kunnen vormen.

Ik wens je veel succes, en hoop dat je keuzes maakt op basis van wat je diep van binnen weet ipv je hang naar romantiek en passie...

Liefs,

Noah
@Noah, dank voor je reactie.

Hij geeft aan dat hij best mijn argumenten begrijpt maar dat hij vooral schrikt van de botte manier waarop ik hem dat duidelijk maak. Dat hij dus wel open staat om het anders te doen, maar dat ik niet zo kort door de bocht moet reageren als hij een keer een foutje maakt.

Hoe het is met jou afgelopen? Hoe lang heeft het geduurd voordat je doorhad dat passie niet genoeg was.
Hij komt op mij niet over alsof het hem om jouw botte reactie gaat.

Ik krijg eerder het idee dat hij hiermee schermt om jou te misleiden. Maar dat is mijn bescheiden mening hoor...en dat maak ik op uit jouw verhaal zonder de beste man te kennen.

En dat hij hiermee schermt wil ook zeggen dat hij je wil behouden, hoewel, onder zijn voorwaarden..Think about it..

Hoe het met mij afliep?

Het was eigenlijk de optelsom van teveel inleveren in orde van de relatie zonder dat het enig effect had. Dat deed mij langzaam beseffen dat ik werkte aan een neverending story.

Ik begon de logica te zien van eerst een gedegen basis waarop romantiek natuurlijk kan zegevieren.

Vaak zie je het andersom: de romantiek bepaald de mate van waarde van de relatie, en de realiteit van hoe er werkelijk wordt samengewerkt wordt daaronder weggeschoven.

Zoiets is een proces, en ernaar leven kost eerst het opgeven van het kinderlijke sprookje.

Het gaat eigenlijk gelijk op met het op waarde schatten van je eigenheid en het vergroten van zelfvertrouwen.

Neem eens wat ruimte voor jezelf in om je eigen waarden en normen op een rijtje te zetten voordat je je gaat voegen naar die van een ander.

Als de basis goed is, is er nog vollop romantiek over die wel gebaseerd is op de realiteit En dan wel een waaraan beide partner iets hebben.
Om kort te gaan: probeer niet in andermans plaatje te passen, maar kies voor iemand die samen met jou een plaatje wil creëren.

:-)
To, ik heb alleen je OP gelezen, de rest wil ik niet eens lezen omdat mijn haren overeind gaan staan van dit soort mannen. Mijn ex was ook zo en draaide heel bewonderingswaardig, altijd de schuld naar mij...

Ik typ maar niet verder, want ik kan echt kwaad worden op dit soort manipulatieve mannen..BAH!
En dan kunnen ze 'voor de rest heel lief zijn', maar dat wint het voor mij in de toekomst nooit meer van het door jou beschreven gedrag. (sorry, kon het niet laten er dit nog achteraan te plakken)
Ben jij geen prioriteit? wees dan ook geen optie!

Sluit ik me helemaal bij aan...!!
Nou jaaah!

Jou manier van reageren is niet goed?? Je hebt alle recht zo te reageren! Wat een mafketel joh, hij beloofd dingen die hij niet nakomt en jij moet dat maar pikken? Nee dus.

Je hebt super goed geageerd en dat moet je ook zeker zo blijven doen, kom op zeg straks denkt ie dat ie alles kan maken.

Dus you go girl! Laat hem eem poepie ruiken, laat niet over je heen lopen!
@Noah, dankjewel voor je verhaal. Mooi geschreven trouwens al is het eigenlijk een heel triest verloop.

Ik ben echt een beetje in de war. Ik wist wel dat het niet helemaal normaal was anders had ik het hier niet gepost maar nu moet ik van 'we hebben het heerlijk en blijven nog heel lang genieten' naar 'deze man, is geen relatiemateriaal en ik kan beter stoppen' .

Ik heb wel begrepen dat dit echt niet gaat veranderen. Maar ik durf het ook nog niet zo te zeggen dat het voorbij is. Ik ben bang dat ik er niet klaar voor ben en mij dan laat overhalen. Ik wil wel vanaf vandaag wat afstand nemen. Niet meer iedere dag. Eens kijken of het mij dan lukt om het complete plaatje te zien.

In ieder geval totnogtoe allemaal heel erg bedankt voor het advies.

Ik ben er wel achter dat ik als hiermee door ga ik een heel zwaar leven krijg op relatiegebied (of misschien is een eenzaam leven beter). En zeker wat de meeste van jullie aanhalen. Ik ben niet alleen ik heb een dochter. Die mag niet de dupe worden, nooit.
quote:Hebeenhekelaanvliegeninhuis schreef op 01 november 2010 @ 19:43:

Die mag niet de dupe worden, nooit.Inderdaad, maar leuk voor jou is het natuurlijk niet als je dacht dat hij je 'prins op het witte paard' was, dus daar mag je best even verdrietig of teleurgesteld in zijn hoor!
Goed dat je probeert om het wat realistischer te bekijken.

In een relatie zou je blind op elkaar moeten kunnen vertrouwen en op elkaar kunnen bouwen. Twee maanden is daar nu nog te kort voor. Dat is de periode om het op te bouwen maar dan moeten beiden daar wel hun best voor doen.

Oh en de redenen die hij noemt om te laten blijken dat hij vanalles voor je over heeft zijn in mijn ogen allemaal egoistisch. Hij zoekt contact wanneer híj wil.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Moet je kijken wat er na twee maanden al duidelijk wordt en wat je nu ziet bij hem zit structureel in zijn karakter. Hij is zo, eigenlijk geeft hij nooit toe dat hij de fout in is gegaan. Weet het altijd zo te draaien dat jij met een schuldgevoel blijft zitten. En jij zult op je tenen gaan lopen in de hoop dat er niets fout gaat. Als je iets wilt zeggen, zul je steeds opnieuw goed na gaan denken over hoe je het gaat zeggen en dat er zeker niets verkeerd kan vallen. Zolang je meegaat in dit drama, gaat het goed. Jij kropt alles op. Hij blijft zichzelf presenteren als de toffe gozer en jij weet dat niemand hem ziet zoals jij. Jij hebt met hem een relatie en jij ziet deze kant van hem.

En ja, na twee maanden blijven er gelukkig (of juist niet) nog leuke dingen te ontdekken aan hem. Tegelijkertijd begint hij in deze korte tijd al duidelijk te maken waar jij staat en dat is op de plaats waar hij jou wil hebben. Hij neemt je ook al niet serieus als jij praat over stoppen met de relatie, nee, hij komt met argumenten waar je niet omheen kunt, hij heeft gelijk. Geen moment denkt hij aan jouw gevoel, zijn gevoel telt. En zijn gevoel bestaat uit argumenten. Want in zijn plaats zou je eerder verwachten dat iemand nadenkt, tot de conclusie komt dat hij hier de fout in is gegaan en zegt bij je te willen blijven omdat ie van je houdt of verliefd op je is.

Je komt niet over als een naief iemand en ik geloof dat je zelf weet wat je moet doen. Iedere dag dat je het uitstelt, maak je het alleen maar moeilijker voor jezelf.

Ik vind het ook wel een beetje eng!
Gisteravond de eerste stap gezet om afstand te nemen. Hij kwam binnen met een bos bloemen (zul je altijd zien) en een heel lief kaartje eraan. Heb hem bedankt en gezegd dat ik het over het incident op het vliegveld wilde hebben. Hij zei eerst dat alles daarover gezegd was. Ik zei dat ik vond dat ik het recht had om ook mijn mening te geven. Dat mocht (:-)). Om een lang verhaal kort te maken. We kregen woorden. Hij was vooral bezig met het feit dat ik ondanks dat hij een bloemetje mee gebracht had, zo moeilijk deed. Ik heb alles gezegd wat mij dwars zat. Hij heeft het aangehoord en wat terug gezegd. We zijn er natuurlijk niet uitgekomen. Ik heb gezegd dat het voor mij nu voelt als een keerpunt en ik moet nadenken over welke kant ik op wil.

De komende dagen zal ik proberen afstand te nemen.

Ik heb hem ook nog gezegd dat degene met wie ik over het vliegveld gehad had, als mening hadden dat afspraak afspraak was. Dat was het eerste moment dat hij echt boos werd, en dan niet dat de meningen zo waren maar dat ik er met anderen over gehad had. (maar goed dat hij niet weet dat ik het notabene op een forum geplaatst heb :-)).

Ik voel me wel een beetje rot, maar merk dat ik er wel achtersta om langzaamaan afstand te gaan nemen.

Het blijft lastig.
Hij gebruikt wel vreemde argumenten hoor.

Je mag niet moeilijk doen omdat hij een bloemetje meeneemt.

Je mag het niet met anderen hebben over de dingen waarmee je zit.

Ik persoonlijk heb er trouwens een hekel aan als mensen zeggen dat alles al gezegd is terwijl jij nog met een vervelend gevoel zit. Hij mag best zijn verantwoordelijkheid nemen in het veroorzaken van dat gevoel.

Blijf bij jezelf. In het begin van een relatie wordt vaak de basis gelegd van het vertrouwen, de manier van communiceren, de rolverdeling etc. Blijf bij je standpunt en laat de relatie afhangen van hoe hij met jou standpunten/wensen/gevoelens omgaat.
Doubt kills more dreams than failure ever will
quote:VivaFleur schreef op 02 november 2010 @ 09:34:

Hij gebruikt wel vreemde argumenten hoor. .

Als ik een beetje mijn best doe kan ik me wel in hem verplaatsen, maar dan moet ik terug gaan naar mijn pubertijd.

M.a.w. hij komt erg onvolwassen over en daar zul je -denk ik- tegenaan blijven lopen.

Of hij moet ineens erg aan zichzelf gaan werken en groeien, maar op dit moment zijn er weinig tekenen die daar hoop op geven.

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven