Advies gevraagd

01-11-2010 13:27 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds twee maanden een redelijk intense relatie. Vanaf de tweede week alle dagen samen, veel lol en heel gek met elkaar. Veel samen met elkaars vrienden en familie.

Maar ik zou hier niet iets schrijven als alles leuk was. Afgelopen weekend gebeurde er voor de tweede keer iets wat hij zo wist te draaien dat ik mij helemaal schuldig voelde. Graag hoor ik van jullie wat jullie er van vinden.

1. We zouden zaterdagavond uit gaan, ik had niet zo veel zin maar hij wilde zo graag dat ik mee ging dat ik oppas regelde voor kindlief, hond weg naar vriendin, tas pakken voor het logeren. Onverwachts bezoek de deur uitgewerkt. Wachten tot hij kwam. Hij kwam niet. Een half uur voor de taxi zou gaan gebeld. Hij was in slaap gevallen en zei ja wat nu. Ik zei, we rijden er wel achteraan met de auto. Nee zegt hij, weet je wat ik ga wel alleen. Ik zei. Ja yoh moet je doen, veel plezier dan he.

Hij begreep niet dat ik dat niet leuk vond.

2.

Hij zou mij ophalen van het vliegveld, tien minuten voor ik het vliegtuig instapte belde hij. Ja of ik misschien ook iemand anders kon vragen want hij was wat moe. Ik zeg. Ja hallo, hoe kan ik vanuit hieruit nu nog iemand regelen ik zit twee uur in de lucht kan niet bellen niets en dan moet degene twee uur rijden. Kun je dat niet eerder bedenken.

Hij werd boos dat ik zo reageerde. Hij vond dat hij dat niet verdient had, hij was gewoon eerlijk en hij zou thuis op mij wachten, kon hij dit soort dingen dan niet met mij bespreken. Dan zou hij nooit meer wat bespreken etc.. Ik zei, het is voor mij wel wat lastiger dan voor jou. Dat kon wel zo zijn, maar dan hoefde ik toch niet zo bot te reageren.

Lang verhaal dus in de theorie van 1 van de forumdames. Hoe langer de ..... hoe minder kans de ..... is het antwoord al duidelijk.

Vanmorgen zei hij, dat hij wel van mij verwachtte dat ik wat aan de manier van reageren zou doen, want daar kon hij echt niet tegen en was totaal onnodig. Ik had dat die zaterdag ook al zo gedaan. En twee keer was echt de limiet???

Ben ik nu echt te bot geweest. Ik vind zelf van niet. Wat vinden jullie.
.
redrain wijzigde dit bericht op 02-11-2010 12:56
Reden: dubbel
% gewijzigd
quote:VivaFleur schreef op 02 november 2010 @ 09:34:

Blijf bij jezelf. In het begin van een relatie wordt vaak de basis gelegd van het vertrouwen, de manier van communiceren, de rolverdeling etc. Blijf bij je standpunt en laat de relatie afhangen van hoe hij met jou standpunten/wensen/gevoelens omgaat.Wat heb je dit mooi opgeschreven en oh wat is het waar!
Blijf bij jezelf. In het begin van een relatie wordt vaak de basis gelegd van het vertrouwen, de manier van communiceren, de rolverdeling etc. Blijf bij je standpunt en laat de relatie afhangen van hoe hij met jou standpunten/wensen/gevoelens omgaat.[/quote]

Dat is inderdaad heel mooi gezegd. Gisteravond kwam hij zelf met het verhaal dat het misschien wel goed was dat hij nu een relatie had met iemand die zei waar het op stond omdat hij anders zo over mij heen zou lopen. Ik heb gezegd dat het inzicht mooi was maar ik geen relatie wil waarbij ik continu mijn eigen grenzen moet gaan bewaken en ook nog op een manier die heel veel energie kost.

Ook heb ik gezegd dat er meer speelt dan dat. Grenzen bewaken is 1 ding maar de hele situatie omdraaien naar mij toe is een ander ding. Ik heb wel aangegeven dat mijn manier van reageren misschien wat bot is. Maar dat je oogst wat je zaait. Hij gaf wel aan dat hij er niet graag over zijn 'gevoelens' sprak. Heb ook gezegd dat, het dan erg lastig gaat worden omdat wanneer je zulke acties uithaalt je toch echt ook de verantwoording moet nemen.

Hij is nu op de hoogte van het feit dat ik niet meer zomaar door ga met deze relatie al begrijpt hij nog niet helemaal hoe dat zit omdat we het toch zo leuk hebben. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat die twee dingen los staat van elkaar. Ik zei; Stel we hebben het echt helemaal geweldig, maar 1 keer in de twee maanden scheld ik jou in bijzijn van jouw vrienden helemaal tot op het bot uit. Mag ik dan tegen je zeggen. Niet zeuren, we hebben het toch goed?

Nee dat leek hem niet reeel.

We zullen zien hoe lang het duurt tot de volgende stunt zich aan gaat dienen.

Tot nog toe bedankt voor jullie inzichten. Het had niet veel gescheeld of ik had me gevoegd naar zijn manier van communiceren en zijn kijk op de werkelijkheid.
quote:Hebeenhekelaanvliegeninhuis schreef :

k ben er wel achter dat ik als hiermee door ga ik een heel zwaar leven krijg op relatiegebied (of misschien is een eenzaam leven beter).

Mij trof deze zin. Als je de relatie met deze man beëindigt, betekent dat niet dat je een eenzaam leven krijgt. Misschien kom je binnenkort wel een veel leukere man tegen?! Of je leidt gewoon een leuk leven met vrienden, familie, sociale activiteiten etc.

Ook binnen een relatie kun je trouwens erg eenzaam zijn. Jouw vriend wil nu al inperken dat jij met andere mensen praat over jullie problemen. Hij wordt boos als je iemand anders belt om je op te halen. Voor je het weet bepaalt hij met wie jij wel of niet omgaat en wat je wel of niet mag bespreken. Daar kun je ontzettend eenzaam van worden!

Ben je onbewust bang om alleen achter te blijven en pik je daarom veel te veel van deze man?

Binnen twee maanden al zulke grote problemen vind ik een slecht teken voor de toekomst.
quote:marielouise88 schreef op 01 november 2010 @ 15:11:

Als je geen prioriteit bent, blij dan ook geen optie!Amen to that...
quote:wanda_p schreef op 03 november 2010 @ 11:16:Het is waar wat je zegt, en volgens mij bedoelt TO ook dat ze eenzaam zal worden binnen deze relatie.
quote:Frankie33 schreef op 03 november 2010 @ 13:18:

[...]

Het is waar wat je zegt, en volgens mij bedoelt TO ook dat ze eenzaam zal worden binnen deze relatie.Dat is ook wat ik bedoelde, binnen de relatie. Ik ben niet bang om alleen te zijn. Ik zie alleen zijn ook niet als ultiem doel hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven