Afstandelijk/rot gevoel

21-09-2021 19:42 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, sinds twee jaar heb ik een vriend. Tussen ons gaat het over het algemeen heel goed, veel lol met elkaar denken over veel dingen hetzelfde. Aan van het weekend heb ik echter een vervelen gevoel overgehouden. Vorige week zijn we een week op vakantie geweest, tot en met donderdag. Ik vond dat hij tijdens deze vakantie, naast dat het vaak erg leuk was, ook best kattig op mij kon reageren over simpele dingen en afstandelijker voornamelijk op het eind dus weinig knuffelen bijv.. Toen we terug kwamen in Nederland ben ik de volgende ochtend naar huis gereden, we wonen niet samen. Dat weekend zouden we in principe niet afspreken, hij vond dit niet nodig. Zondag voelde ik mij hier wat onzeker over, we waren beide thuis aan het niksen.. samen bankhangen is dan toch veel leuker. Heb dit aangegeven waarop hij zei dat ik nog wel langs mocht komen. Toen ik er was had ik niet het idee dat ik heel welkom was, normaal is hij veel enthousiaster om mij te zien. Dit voedde mij onzekerheid, ik weet iedereen heeft soms behoefte aan tijd voor zich zelf.. achteraf had ik nooit moeten gaan.

Ik begon zondag over samenwonen, iets wat ik graag op termijn wil (1 a 2 jaar) en hij nog niet ( ik 24, hij 26). We wonen nog beide bij onze ouders en qua financiën zouden we het al wel kunnen betalen, ondanks de moeilijke huizenmarkt natuurlijk. Echter wil hij liever doorsparen voor een groter huis, terwijl ik liever in een kleiner huis woon maar wel vaker bij hem kan zijn en een toekomst op te bouwen. We wonen namelijk niet bij elkaar om de hoek waardoor we elkaar vaak maar één keer per week zien.

Binnenkort gaan zijn opa en oma verhuizen. Ze willen graag het huis in de familie houden, wij zouden het huis voor een mooie prijs mogen overkopen. Maar hij wil dit niet.

Toen ik begon over dit onderwerp, waarbij ik ook aangaf dat we hier een compromis moeten maken en dat eigenlijk wel met 2 jaar wil samenwonen of gaan kijken, werd hij vrij geïrriteerd. Hij vroeg of ik anders bij hem weg zou gaan, mijn reactie was 'denk ik niet'.. Viel verkeerd, begrijp ik ook goed was natuurlijk niet dat ik dan echt bij hem weg ga.. maar meer frustratie.  Ik kan hem niet dwingen, maar ik baal er gewoon van.

De sfeer was na dit gesprek minder. Hij wou er liever ook niet te lang over praten. Kreeg het gevoel dat ik niet mijn gevoelens bij hem kwijt kon. Dat is nog vervelender dan het feit dat we ergens niet over op één lijn zitten... ik denk altijd als je er op z'n minst maar over kan praten.

S avonds was ik moe, hebben we nog een woordenwisseling gehad over dat hij dit weekend eigenlijk niet wilde afspreken,  niet slim maar het explodeerde een beetje. Ik weet dat dit iets was wat meer bij mij ligt. Echter wilde hij weer niet praten en had het alleen maar over dat hij wilde slapen want morgen weer vroeg naar het werk. Hierdoor voelde ik me totaal onbegrepen.

Maandag ochtend na het werk gereden en vandaag en gister wel wat contact gehad via WhatsApp. Echter doet hij hier ook afstandelijker. Niet veel vragen stellen, geen welterusten berichtje etc.( normaal altijd wel).

Vraag mij nu gewoon af of ik zo iets ergs heb gedaan? Wat vinden jullie dat ik moet doen? Als we samen zijn nogmaals bespreken of?
Geef hem wat meer rust. En je zult toch moeten accepteren dat hij (nog) niet wil samenwonen. Je kunt hem hierin niet pushen/dwingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je vanuit onzekerheid teveel aan hem bent gaan trekken. Als je al voelt dat hij niet enorm op je zit te wachten zondag, is het natuurlijk niet handig om het gesprek dan op samenwonen te brengen, zeker niet als dat al een heet hangijzer is. Beter was je zondag sws even niet naar hem toegegaan, hij had ws na een week samen even wat tijd voor zichzelf nodig. Wanneer je onzeker wordt, ga je kennelijk wat claimerig doen en dat doet de zaak geen goed. Dat is hoe ik ernaar kijk.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem heeeeeel even ademen TO. Ik krijg het er zelfs benauwd van….
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reactie! Denk dat jullie daar echt wel gelijk in hebben, ik moet hem wellicht de komende tijd wat meer met rust laten. Initiatief tot afspreken van zijn kant laten komen, af en toe een appje hoe zijn dag was maar voor de rest ook niet de hele tijd. Wellicht dat hij dan vanzelf weer bijdraaid.
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
21-09-2021 19:49
Ik denk dat je vanuit onzekerheid teveel aan hem bent gaan trekken. Als je al voelt dat hij niet enorm op je zit te wachten zondag, is het natuurlijk niet handig om het gesprek dan op samenwonen te brengen, zeker niet als dat al een heet hangijzer is. Beter was je zondag sws even niet naar hem toegegaan, hij had ws na een week samen even wat tijd voor zichzelf nodig. Wanneer je onzeker wordt, ga je kennelijk wat claimerig doen en dat doet de zaak geen goed. Dat is hoe ik ernaar kijk.
Ik ook!

Je wil nu heel graag bevestiging dat het goed zit tussen jullie maar dat is voor hem benauwend op deze manier. Laat het even rusten hoe lastig ook. Stort je even op een vriendin of familie.
Alle reacties Link kopieren
Je kan er hooguit nog een appje sturen….. sorry dat ik zo zat door te drammen het weekend. Of zoiets ;-)
Ik denk dat je geen huis met hem moet kopen.

Ik denk dat t binnenkort uit is.

Dit gedrag komt me bekend voor.

Houd de eer aan jezelf en stop met pushen.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft meer ruimte voor zichzelf nodig en laat dat merken en dat respecteer je niet. Hij wil nog niet samenwonen en dat respecteer je niet.

Sterker nog, er komt in zijn familie een huis vrij en dan bepaal jij dat er een compromis MOET komen....hij moet niets, wanneer hij daar niet aan toe is.

Je dramt je zin door.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Manonxz schreef:
21-09-2021 19:53
Bedankt voor jullie reactie! Denk dat jullie daar echt wel gelijk in hebben, ik moet hem wellicht de komende tijd wat meer met rust laten. Initiatief tot afspreken van zijn kant laten komen, af en toe een appje hoe zijn dag was maar voor de rest ook niet de hele tijd. Wellicht dat hij dan vanzelf weer bijdraaid.
Je bedoelt dat je nog steeds hoopt dat hij precies gaat doen wat jij wil?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zijn jullie eerder langere tijd samen geweest of was deze vakantie de eerste keer? Misschien viel het hem tegen om 24/7 samen te zijn
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
21-09-2021 20:14
Ik denk dat je geen huis met hem moet kopen.

Ik denk dat t binnenkort uit is.

Dit gedrag komt me bekend voor.

Houd de eer aan jezelf en stop met pushen.
Bijzondere reactie
Alle reacties Link kopieren
Wel zo waar als een koe.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
21-09-2021 20:17
Hij heeft meer ruimte voor zichzelf nodig en laat dat merken en dat respecteer je niet. Hij wil nog niet samenwonen en dat respecteer je niet.

Sterker nog, er komt in zijn familie een huis vrij en dan bepaal jij dat er een compromis MOET komen....hij moet niets, wanneer hij daar niet aan toe is.

Je dramt je zin door.
Eens..... Hij is nog maar 26. Jij nog maar 24. Jullie zijn nog maar 2 jaar samen. Dit zegt niet altijd iets, maar soms ook weer wel. Hij is er niet aan toe, punt. Klaar.
Alle reacties Link kopieren
Amily schreef:
21-09-2021 20:22
Bijzondere reactie
Vind ik niet.
Ik vind het wel heel bijzonder dat iemand het al zo benauwd krijgt van een weekje samen op vakantie. Zeker als je elkaar normaal al zo weinig ziet. Dan vind ik het echt raar dat je daarna zo moet bijkomen.
Volgens mij voorspeld dat weinig goeds.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent wat enthousiaster dan hij maar ik vind al dat gedoe van je mag niet pushen ect ook overdreven. Als hij dat vervelend vind moet hij t zeggen kun je daarover praten. 26 is oud en wijs genoeg.

Je legt wel heel veel bij jezelf neer. Jij doet t niet goed maar hij gedraagt zich ook niet echt lief hoor. Beiden volwassen en een relatie waarin je gek met elkaar bent kun je alles bespreken. Dit is moeilijk gedoe. Denk niet dat hij echt samen verder wil
where ever you go, go with your heart
Ik denk dat hij er erg aan moet wennen om weinig ruimte voor zichzelf te hebben. Dat hoeft niets te maken te hebben met hoeveel hij om je geeft, maar het kan ook zo zijn dat jullie in zijn ogen toch niet heel goed matchen.
Probeer daar achter te komen.

Misschien is hij iemand die zich regelmatig terug moet trekken om zichzelf te resetten als het ware. Wanneer dat niet kan, zoals tijdens een vakantie, kan dat stres opleveren bij hem. Dat kan de reden zijn waarom hij in het weekend beter alleen had kunnen zijn.

Ik denk dat samenwonen met hem in dit stadium nog geen succes zal zijn. Hij heeft duidelijk tijd en ruimte voor zichzelf nodig, en misschien blijft dat wel zo. Je zou dan, mochten jullie toch willen gaan samenwonen, aan ruimtes kunnen denken waarin hij zich altijd terug kan trekken wanneer hij daar behoefte aan heeft.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
21-09-2021 20:28
Vind ik niet.
Ik vind het wel heel bijzonder dat iemand het al zo benauwd krijgt van een weekje samen op vakantie. Zeker als je elkaar normaal al zo weinig ziet. Dan vind ik het echt raar dat je daarna zo moet bijkomen.
Volgens mij voorspeld dat weinig goeds.
Je weet niet waar hij zich benauwd van voelt. Ik heb wel zo een idee, veel knuffel, veel appen, veel zeuren over de toekomst.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hij minder gek op je dan eerst.
Ik herken het van mezelf, ik kan iemand ook echt zat raken na een tijd en dan wil ik ook meer op mezelf zijn.
Als de ander dan gaat "zeuren", wordt het alleen maar erger.
Overigens ligt dit dan echt aan mij en niet aan de ander.

Probeer minder afhankelijk van hem te zijn. Laat hem niet jou onzeker en gek maken. Neem het hef in eigen handen.
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
21-09-2021 19:49
Ik denk dat je vanuit onzekerheid teveel aan hem bent gaan trekken. Als je al voelt dat hij niet enorm op je zit te wachten zondag, is het natuurlijk niet handig om het gesprek dan op samenwonen te brengen, zeker niet als dat al een heet hangijzer is. Beter was je zondag sws even niet naar hem toegegaan, hij had ws na een week samen even wat tijd voor zichzelf nodig. Wanneer je onzeker wordt, ga je kennelijk wat claimerig doen en dat doet de zaak geen goed. Dat is hoe ik ernaar kijk.
Dit! Waarom ga je er op zondag heen, terwijl hij eigenlijk liever alleen wilde zijn, en dan nog een heikel punt aansnijden ook? Waarvan je weet dat jullie het op diverse punten niet eens zijn! Prijs, plek, termijn, om maar wat te noemen. Dat vind ik ook op zijn minst onhandig van jouw kant.
Alle reacties Link kopieren
26 en na 2 jaar verkering niet willen praten om over 2 jaar samen te wonen..en afstandelijk doen na een vakantie. Ik zie het ook somber in.
Hij geeft je een onzeker gevoel en wil niet met je over de toekomst praten. Ga uit van wat jij nodig hebt en kijk of deze relatie je dat kan geven ipv alleen met zijn gevoel bezig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Plentyplenty schreef:
21-09-2021 21:30
26 en na 2 jaar verkering niet willen praten om over 2 jaar samen te wonen..en afstandelijk doen na een vakantie. Ik zie het ook somber in.
Hij geeft je een onzeker gevoel en wil niet met je over de toekomst praten. Ga uit van wat jij nodig hebt en kijk of deze relatie je dat kan geven ipv alleen met zijn gevoel bezig te zijn.
Grappig, ik vind juist dat to vooral met haar eigen gevoel bezig is.
Ze wil over één of twee jaar samenwonen. Hij nog niet.
Ze wil een klein, goedkoop huis. Hij wil liever doorsparen voor iets grotere.
Ze wil het huis van haar oma. Hij niet.
Hij wil even bijkomen van de vakantie en even tijd voor zichzelf. Zij niet, en ze komt toch, voelt zich niet echt welkom en snijdt toch al deze gevoelige punten aan.
Hoe had ze dan gedacht dat het zou lopen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou ze zich klein moeten houden of aan moeten passen aan hem? Dan passen ze gewoon niet bij elkaar. Ze wil graag samenwonen na 4 jaar een relatie op haar 28e. En ze wil graag met hem praten en bij hem zijn als ze zich onzeker voelt. Waarom bepaalt hij dat daar niet over gepraat mag worden en Waarom stelt hij haar niet gerust als ze onzeker is? Ik lees niet dat dit elke maand het geval is.
Alle reacties Link kopieren
Plentyplenty schreef:
21-09-2021 21:40
Waarom zou ze zich klein moeten houden of aan moeten passen aan hem? Dan passen ze gewoon niet bij elkaar. Ze wil graag samenwonen na 4 jaar een relatie op haar 28e. En ze wil graag met hem praten en bij hem zijn als ze zich onzeker voelt. Waarom bepaalt hij dat daar niet over gepraat mag worden en Waarom stelt hij haar niet gerust als ze onzeker is? Ik lees niet dat dit elke maand het geval is.
Dat ben ik op zich met je eens. Ik denk ook zeker niet dat het onredelijk is wat To wil. Maar het is wel een onhandig gekozen moment om het hier over te hebben. En ik weet ook niet of het zinvol is om iemand die niet wil samenwonen voor te stellen om het huis van je oma samen te kopen.
Maar ik denk dat per saldo hun wensen gewoon te ver uiteen liggen.
Alle reacties Link kopieren
Wat er verder ook is, ga sowieso eerst proefsamenwonen.
Ga niet pas samenwonen in een koophuis wat op jullie beide namen staat en je geen van beide alleen kan bekostigen.
Als je al wil kopen, koop op 1 loon.
Beter idee: ga eerst in een huurhuis samenwonen.

En ja ik weet dat geen van beide makkelijk is momenteel.

En vakanties zijn vaak wel ijkmomenten waarin je op elkaar aangewezen bent en waarin de knelpunten van een relatie bovenkomen.
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven