agressie maar wat is mijn aandeel?

16-04-2008 22:37 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

sinds 3/4 jaar heb ik een vriend. Onze relatie is nooit makkelijk geweest door de vele problemen die hij heeft. Moeilijke jeugd, schulden, drugs en drankverleden en foute vrienden. Met de laatste 2 dingen is hij met succes op eigen houtje sinds een half jaar gestopt, waar ik veel bewondering voor heb. Hij wil echt een andere richting op met zijn leven. Hij is verder ook heel lief voor me, is oprecht geinteresseerd in me. Hij maakt vaak duidelijk dat hij een toekomst met mij wil opbouwen en richt zijn hele leven nu in op mij. Ik vind dat aan de ene kant fijn maar het benauwt mij ook. Ik heb het gevoel dat ik me altijd moet verantwoorden als ik met mijn vriendinnen afspreek.

Hij vind het erg moeilijk om mij te vertrouwen omdat hij weinig vertrouwen in mensen heeft. Ook is hij vroeger zelf vaak vreemdgegaan. Ik begin het echter zat te worden dat ik nooit eens zonder dat er issues onstaan eens kan afspreken met andere mensen. Ik heb soms ook het gevoel dat ik op mijn tenen mote lopen. afgelopen week hadden we ruzie om dat ik vrijdag uitga met mijn vriendinnen.( dat doe ik zo eens in de 2 maanden) ik trok het niet en wilde weglopen. ( ik vind het moeilijk om met confilcten om te gaan) daar werd hij zo boos om dat hij me in eerste intstantie niet doorliet. Toen ben ik keihard gaan schreeuwen. hierop liet hij me wel gaan maar gooide wel een schoen naar me toen en schold me uit. Ik weet gewoon niet meer wat ik hiermee moet of deze relatie zinvol is. ik besef dat ik ook een aandeel heb, niet goed met conflicten om kan gaan..

Hij heeft echter ook laten zien dat hij kan veranderen en gaat volgende week ook in therapie.

Wat is jullie mening hierover?
Dumpen.
Ik zeg het maar weer eens...

Run Forest, run!!!
Mijn mening ? Dat wanneer een beginnende realtie meer minder leuke kanten heeft dan leuke , dat wanneer je jezelf ongelukkiger gaat voelen dan toen je single was , dat wanneer je op je tenen moet / gaat lopen , dat wanneer je niet jezelf kunt zijn ..... dat het dan een slechte relatie is en je moet maken dat je wegkomt .

Laat die jongen lekker in therapie gaan en nog maar eens bellen als hij een paar van die issues heeft opgelost .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Eens met BGB

Laat hem eerst maar eens aan zichzelf werken.

Dit is voor beiden geen gezonde relatie.

Zal van kwaad tot erger worden.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mijn mening is dat jullie niet het beste in elkaar naar boven zullen halen. Eerder het tegenovergestelde. Het lijkt mij dan ook slimmer om er mee te stoppen voor het erger wordt.
In agressie kan het slachtoffer nooit een aandeel hebben, een ieder hoort zich te kunnen beheersen.

Jij haalt niet het slechtste in hem naar boven, dat slechtste zit al in hem... Dat jij niet met conflicten om kan gaan is geen excuus voor zijn gedrag, alsjeblieft zeg!

Ik vraag me dat trouwens af of jij niet met conflicten om kan gaan....ik vind dat je er prima mee omgaat want bij zulke types heeft het ook geen zin om er tegen in te gaan...

Advies: verlaat met stille trom! het is geen leven om alsmaar op je tenen te lopen...dodelijk vermoeiend en je raakt je eigen leven kwijt, geloof me maar!
jouw aandeel?

Dat je je laat misbruiken als afreageeronderwerp

stoppen ermee zou ik zeggen (maar ja wie ben ik)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:toffeetje schreef op 16 april 2008 @ 22:37:

hallo!

sinds 3/4 jaar heb ik een vriend. Onze relatie is nooit makkelijk geweest door de vele problemen die hij heeft. Moeilijke jeugd, schulden, drugs en drankverleden en foute vrienden. Met de laatste 2 dingen is hij met succes op eigen houtje sinds een half jaar gestopt, waar ik veel bewondering voor heb. Hij wil echt een andere richting op met zijn leven. Hij is verder ook heel lief voor me, is oprecht geinteresseerd in me. Hij maakt vaak duidelijk dat hij een toekomst met mij wil opbouwen en richt zijn hele leven nu in op mij. Ik vind dat aan de ene kant fijn maar het benauwt mij ook. Ik heb het gevoel dat ik me altijd moet verantwoorden als ik met mijn vriendinnen afspreek.

Hij vind het erg moeilijk om mij te vertrouwen omdat hij weinig vertrouwen in mensen heeft. Ook is hij vroeger zelf vaak vreemdgegaan. Ik begin het echter zat te worden dat ik nooit eens zonder dat er issues onstaan eens kan afspreken met andere mensen. Ik heb soms ook het gevoel dat ik op mijn tenen mote lopen. afgelopen week hadden we ruzie om dat ik vrijdag uitga met mijn vriendinnen.( dat doe ik zo eens in de 2 maanden) ik trok het niet en wilde weglopen. ( ik vind het moeilijk om met confilcten om te gaan) daar werd hij zo boos om dat hij me in eerste intstantie niet doorliet. Toen ben ik keihard gaan schreeuwen. hierop liet hij me wel gaan maar gooide wel een schoen naar me toen en schold me uit. Ik weet gewoon niet meer wat ik hiermee moet of deze relatie zinvol is. ik besef dat ik ook een aandeel heb, niet goed met conflicten om kan gaan..

Hij heeft echter ook laten zien dat hij kan veranderen en gaat volgende week ook in therapie.

Wat is jullie mening hierover?Mijn mening is dat deze man een probleem heeft met agressiebeheersing, verslavingsgedrag en met het hebben van een respectvolle, liefdevolle relatie. Hij projecteert zijn eigen foute gedrag nu op jou. Hij heeft weinig vertrouwen in mensen, en dus ook jou, omdat hij niet te vertrouwen is/was. Dus vertrouwt hij jou niet en probeert hij jou te beknotten in je vrijheid.

Je kunt je afvragen of hij door therapie zal veranderen. Je kan je ook afvragen of jij dit wilt afwachten en of jij zijn co-therapeut wilt zijn.

Geef je echt zoveel om deze man dat je niet zonder hem kunt?

Heeft hij niet te veel kapot gemaakt?

Kun je met hem gelukkig worden?

Kun je zonder hem, niet gelukkig worden?

Ik gok op 2 x ja en 2 x nee, in die volgorde, op deze vragen.

De Vivatest zegt dan, dat deze man eerst zelf zijn issues op moet lossen voor hij een relatie aan gaat.

En dat jij daar niet op moet gaan zitten wachten.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alvast heel erg bedankt voor de reacties!!

Ik denk dat het inderdaad beter is om het uit te maken. Dit vind ik best moeilijk, heb het gevoel hem in de steek te laten. Ik ben ook bang dat hij weer in zijn eerdere slechte gewoontes terug valt, ook al is dit geheel zijn eigen verantwoordelijkheid. Hij heeft verder ook niemand, een zus en een broer maar die trekken zich ook weinig van hem aan (misschien wel terecht) De vrienden die hij had daar heeft hij mee gebroken omdat dat alleemaal van die zuiplappen en drugsverslaafden zijn.
Helemaal eens met de andere dames hier; wegwezen uit die destructieve relatie. Gelukkig zie je dat zelf ook in.

Tuurlijk is het zielig voor hem. Je zou hem na het verbreken van jullie relatie nog kunnen helpen als vriendin. Maar we weten allemaal dat dat meestal niet zoveel kans van slagen heeft...

Sterkte ermee!
Jij kan hem niet helpen met zijn problemen, je kan hem hooguit steunen. Ik weet uit ervaring dat iemand met een verslaving en de bijbehorende problemen geen leuke partner is, al kan hij af en toe nog zo lief zijn. Ik denk dat je beter af bent zonder hem. Zelf heb ik twee jaar geprobeerd om iemand te "helpen" voordat ik uiteindelijk voor mijzelf koos. Ik voelde mij hier erg schuldig over toendertijd en had ook medelijden met hem maar nu vind ik het de beste beslissing ooit. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn leven.
Dit klinkt niet goed. Zijn agressie is nooit jouw schuld.

Ik vind dat je vriend iets onmogelijks verlangt als hij zegt dat jij niet uit mag gaan met je vriendinnen. Het klinkt ook ongezond dat hij zijn hele leven nu afstemt op jou. Voor hem is dat ook een manier om jou te claimen. Jij moet nu 'wisselgeld' betalen en mag niet met je vriendinnen uit. Als jij toch doet wat jij wil wordt hij agressief. Dat zal in de toekomst alleen maar erger worden.

In een goede relatie staat respect voor elkaar voor op. Ik vind het ontzettend respectloos dat hij jou geen eigen leven gunt (je bent een individu, geen aanhangsel van je vriend) en zelfs lichamelijk agressief wordt als je je eigen leven wilt leiden.

Je hebt nog maar driekwart jaar een relatie en nu al enorme problemen. Ik wil niet negatief overkomen maar ik vrees dat de problemen die je nu hebt niet zullen verdwijnen en ik ben ook bang dat de oude problemen (vreemd gaan, verslaving en foute vrienden) weer terug zullen komen.

Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn problemen. Natuurlijk is het erg als hij terug valt als jij het uit wilt maken, maar ik denk dat hij sowieso wel terug zou vallen. Hij is een volwassen man die zijn eigen problemen moet oplossen.
Deze man lijkt op mijn ex, en geloof me dat is niet goed afgelopen...Beter stoppen voordat er ook nog kinderen in het spel zijn, ik kan nu nog zijn schulden afbetalen...en kamp nog steeds met burnouteffecten omdat ik me jaren zo leeg heb laten zuigen door hem.
Het begint met het gooien van een schoen en verbaal geweld en de volgende keer slaat hij je en word het van kwaad tot erger. Stop met deze relatie.
Met mijn vriend heb ik ook een moeilijke relatie.. Ik heb mijn familie laten vallen omdat ze hem niet wilde accepteren... En zo ook mn vriendinnen omdat ze vonden dat ik teveel was veranderd..

Wij hebben ook knallende ruzies tot blauwe plekken en bloedneuzen toe.. maar om te zeggen dat ik een slachtoffer ben?? NEE sorry..

Ruzie hoort erbij en soms is de 1 er beter in dan de ander..Ik hou van mijn vriend en ook met die ruzies weet ik dat hij ondanks alles van me houd en ik ook van hem..

Ik weet wat hij heeft meegemaakt en het is voor hem ook niet makkelijk om zich niet goed genoeg te voelen door de familie van je vriendin..

Hij is supergoed voor mij en mn zoontje alleen zo af en toe hebben we gewoon een goeie ruzie..

Het hoort erbij denk ik maar.. Maar dat ben ik..
quote:Daantje84 schreef op 17 april 2008 @ 12:09:

Met mijn vriend heb ik ook een moeilijke relatie..

Wij hebben ook knallende ruzies tot blauwe plekken en bloedneuzen toe..

Ruzie hoort erbij en soms is de 1 er beter in dan de ander.Zeg je nu dat jouw vriend je tot bloedens toe geslagen heeft en dat jij vindt dat dat bij een "normale ruzie" hoort?
Het is geen normale ruzie maar het is ook niet zo dat hij uit de lucht besluit me een klap te geven..

Ik ben ook geen engeltje.. Elke keer dat hij probeert weg te lopen hou ik hem tegen en elke keer als hij me rustig probeert te krijgen dan vlieg ik hem nog harder aan..

Dan loopt het zo nu en dan weleens uit de hand..

Maar het veranderd niks aan zijn gevoel naar mij toe of mijn gevoel naar hem toe..
Jouw aandeel is de ruimte die jij hem geeft.

Die ruimte is nu "Als je me vernedert, kleineert en je dreigend opstelt ben je nog steeds goed genoeg om de meest belangrijke persoon in mijn leven te zijn. Dus voel je vrij om al die middelen in te zetten als je het even niet krijgt zoals je het hebben wilt."
Hij zal inderdaad 1 van de belangerijkste personen in mijn leven blijven.. Ik heb hem niet nodig.. Heb mn eigen baan, mn zoontje en een eigen huis.. maar ik kies er wel voor om hem in mn leven te houden.. Omdat ik weet wie hij echt is.. zelfs met die ruzies.. En hij is niet de enige in deze relatie die zich zo gedraagd... Soms moet je wel naar jezelf kijken om te erachter te komen waarom je relatie zo loopt..
quote:Daantje84 schreef op 17 april 2008 @ 12:09:

Met mijn vriend heb ik ook een moeilijke relatie.. Ik heb mijn familie laten vallen omdat ze hem niet wilde accepteren... En zo ook mn vriendinnen omdat ze vonden dat ik teveel was veranderd..

Wij hebben ook knallende ruzies tot blauwe plekken en bloedneuzen toe.. maar om te zeggen dat ik een slachtoffer ben?? NEE sorry..

Ruzie hoort erbij en soms is de 1 er beter in dan de ander..Ik hou van mijn vriend en ook met die ruzies weet ik dat hij ondanks alles van me houd en ik ook van hem..

Ik weet wat hij heeft meegemaakt en het is voor hem ook niet makkelijk om zich niet goed genoeg te voelen door de familie van je vriendin..

Hij is supergoed voor mij en mn zoontje alleen zo af en toe hebben we gewoon een goeie ruzie..

Het hoort erbij denk ik maar.. Maar dat ben ik..Lijkt mij ook een erg goed voorbeeld voor je zoontje, twee volwassenen die elkaar de tent uit vechten.
mijn zoontje ligt al op bed als we onze ruzies hebben of hij is bij zn vader... die krijgt er dus niet echt iets van mee ofzo..
quote:Daantje84 schreef op 17 april 2008 @ 12:18:

Het is geen normale ruzie maar het is ook niet zo dat hij uit de lucht besluit me een klap te geven..

Ik ben ook geen engeltje.. Elke keer dat hij probeert weg te lopen hou ik hem tegen en elke keer als hij me rustig probeert te krijgen dan vlieg ik hem nog harder aan..

Dan loopt het zo nu en dan weleens uit de hand..

Lekker voorbeeld geven jullie aan je kind!
quote:Daantje84 schreef op 17 april 2008 @ 12:28:

hij is niet de enige in deze relatie die zich zo gedraagd... Soms moet je wel naar jezelf kijken om te erachter te komen waarom je relatie zo loopt..En jullie voelen geen enkele behoefte om jullie agressieproblemen op te lossen?
Ik denk dat het vanzelf wel los loopt.. We vliegen elkaar niet elke dag naar elkaars strot... We zitten gewoon in een moeilijke tijd... Ik ruzie met mijn familie om hem hij ruzie met zijn moeder om mij... En soms wordt de stress dan teveel...

En we begrijpen het gewoon.. we zijn heus geen loslopende tijdbommen ofzo.. Ieder uit zich op een andere manier..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven