al best lang single...

06-02-2012 22:17 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

ik ben al best wel een tijdje single (5,5 jaar). Het lijkt me erg leuk weer een relatie te hebben, want hoewel ik weet dat een relatie niet alles is en ik me zelf ook goed kan vermaken, vond ik het hebben van een relatie toch erg fijn! Ik mis bepaalde dingen echt wel, de intimiteit, de vlinders, en nog veel meer, het maatje...

Mijn vriendenkring bestaat eigenlijk voornamelijk uit andere meiden en die zijn allemaal vrij op zichzelf, we doen dus niet heel veel samen en ik ontmoet via hen helemaal geen nieuwe mensen. Op mijn werk zijn bijna ook alleen maar vrouwen of mannen die veel ouder zijn dan ik (ik ben doordeweeks postbode tijdelijk, totdat mijn andere studie begint volgend jaar).

ik doe verder wel aan sport op een sportschool (fitness), maar het contact is daar helaas erg oppervlakkig.

ik heb weleens gedacht aan internetdaten, maar ik denk niet dat ik dat durf...ik ben toch wel een beetje onzeker over mezelf en ik denk dat al die afwijzingen die je ongetwijfeld zult krijgen me niet echt goed doen.

Herkent iemand dit een beetje? Ik sta wel open voor een nieuwe relatie en zou het ook enorm leuk vinden, maar ik kom weinig mannen tegen en als ik ze tegenkom is het contact oppervlakkig, zoals bij het sporten. Iedereen is daar ook redelijk op zichzelf en ik merk dat mensen daar weinig met elkaar praten of nieuwe contacten of vriendschappen opdoen...ze komen er om te sporten en gaan daarna weer snel naar huis.

Ik hoor altijd maar: het komt wel een keer op je pad...maar ik zie daar nog niet zo snel verandering in komen :( veel mensen uit mijn omgeving hebben wel een relatie (en als het uit is na maximaal 1-2 jaar weer een nieuwe), hoe doen die dat toch zo makkelijk :P

heeft iemand tips? ik vind het vooral moeilijk contact te laten uitgroeien tot 'meer' (vriendschap, relatie)..het blijft vaak oppervlakkig, zo gaan veel mensen bij het fitnessen met elkaar om
Toch internet daten. Op een bepaalde leeftijd heeft bijna iedereen al een relatie en is de kans op een toevallige ontmoeting minimaal. Met internet daten is niets mis.
het lijkt me alleen zelf zo 'eng', ik weet dat je toch wel een aantal keer afgewezen gaat worden en ik ben al wat onzeker...
Zonder risico's te nemen kom je niet verder. Heb ook de nodige afwijzingen moeten incasseren, gewoon doorzetten.
Tja, als je iets als een probleem ervaart kun je twee dingen doen: je blijft het óf als een probleem ervaren óf je doet er iets mee.

Anno 2012 is internetdaten de oplossing voor jouw probleem. Gewoon doen, het levert vast iets op. Sowieso smeuïge verhalen.
Maar is het afwijzen wat je eng vindt? Waarom?
@bijoor: Ik weet trouwens niet waarover je onzeker bent, maar als je onzeker bent over je uiterlijk, plaats dan vooral foto's bij een eventueel dating-profiel. Mannen die je niet aantrekkelijk vinden, zullen dan al niet reageren, en dus minder kans op afwijzingen naderhand. Filter uiteraard wel de foute mannen en wanhopige types er uit, die reacties krijg je altijd ongeacht je foto of profiel.
Ik zou me niet teveel zorgen maken over de afwijzingen, maar het echt als een economische markt bekijken. Er is zoveel aanbod op de sites, dus als hij je afwijst is er niks aan de hand.

Misschien ben je blond. 160 lang en slank en valt hij op donkere, volle, lange vrouwen. Dat kan en heeft niks met jou persoonlijk te maken.
in het echte leven mensen ontmoeten is nog misschien niet zo moeilijk, ik zou cursussen, andere sporten etc kunnen gaan doen, maar ik vind het het allerlastigst oppervlakkig contact tot 'meer' te laten leiden, vriendschappen of een relatie...het blijft vaak bij oppervlakkig contact (bij iedereen trouwens die ik daar ken)

tja het afwijzen, waarom eng? omdat ik al wat onzeker ben en denk dat je voor internetdaten toch vrij veel zelfvertrouwen moet hebben?
Ga nieuwe dingen ondernemen, doe een cursus in iets wat je interesseert, maak een reis en meld je ook aan op die datingsite, je kan altijd nog zien wat je met de reactie doet of wanneer je op iemand wilt reageren. Als je nooit een risico neemt kom je ook geen stap verder. Hij komt echt niet ineens uit je koffiezetapparaat gevlogen...
haha nee klopt, hoewel mijn omgeving het wel zo laat klinken: je moet niet op zoek gaan, dan komt hij vanzelf wel een keer in je leven...
quote:bijoor schreef op 06 februari 2012 @ 22:27:

in het echte leven mensen ontmoeten is nog misschien niet zo moeilijk, ik zou cursussen, andere sporten etc kunnen gaan doen, maar ik vind het het allerlastigst oppervlakkig contact tot 'meer' te laten leiden, vriendschappen of een relatie...het blijft vaak bij oppervlakkig contact (bij iedereen trouwens die ik daar ken)

tja het afwijzen, waarom eng? omdat ik al wat onzeker ben en denk dat je voor internetdaten toch vrij veel zelfvertrouwen moet hebben?Verlatingsangst?
quote:bijoor schreef op 06 februari 2012 @ 22:35:

haha nee klopt, hoewel mijn omgeving het wel zo laat klinken: je moet niet op zoek gaan, dan komt hij vanzelf wel een keer in je leven...

Wat ze bedoelen is dat je op een relaxte manier nieuwe mensen moet leren kennen, en voor een nieuwe relatie open moet staan, zonder "pusherig" te zijn.

Niet dat je echt niet op zoek moet gaan. Dat is onzin.
En als je dat internetdaten nou als een manier ziet om nieuwe mensen te leren kennen, zonder dat je de nadruk legt op de ware vinden.

De eerste paar worden ´ t ´m meestal toch niet. En wie weet ontmoet je een leuke man,waar je op een vriendschappelijke manier leuke dingen mee onderneemt, die mss niet de ware is, maar die bv een leuke broer, neef of vriend heeft.

Succes
Kan je niet een sport gaan doen of een hobby die veel mannen aanspreekt?
Misschien niet relevant: maar hoe oud ben je?
quote:namita schreef op 06 februari 2012 @ 23:09:

En als je dat internetdaten nou als een manier ziet om nieuwe mensen te leren kennen, zonder dat je de nadruk legt op de ware vinden.

De eerste paar worden ´ t ´m meestal toch niet. En wie weet ontmoet je een leuke man,waar je op een vriendschappelijke manier leuke dingen mee onderneemt, die mss niet de ware is, maar die bv een leuke broer, neef of vriend heeft.

Succes

Dit!

Wat maakt het uit als je wel eens afgewezen word?

Je zal zelf ook genoeg mannen afwijzen.

Zie het als een leuk praatje met iemand die je niet kent.

Ik heb er zelf een hoop vrienden aan overgehouden en uiteindelijk ook mijn relatie .
Joh, een afwijzing per internet is niet zoals in het echt hoor!

Je zal er ook een heleboel egostreling van krijgen, door leuke berichtjes van mannen.

Een nieuwe sport gaan doen, waar je hart niet zo erg in ligt, maar alleen om mannen te leren kennen lijkt me wat omslachtig. Wil je nieuwe dingen doen, dan moet je dat doen voor jezelf, niet om een eventuele echtgenoot te scoren.

Ik snap dat het moeilijk is om je kwetsbaar op te stellen, maar diezelfde hobbel zou je ook hebben in de kroeg. En daar zijn per avond veel minder mensen dan er op een datingsite staan.
IK kan je zo goed begrijpen ik heb het destijds ook gehad . Erg lang single en als ik dan al iemand ontmoette was het na een tijdje echt niks meer. Maar toen heb ik mijn stoute schoenen aangedaan. Een paar fotos op internet geplaatst bij een datingsite en hup er kwamen zoveel berichtjes. Dat deed mijn ego echt wel goed. Ik heb toen mijn nu man ontmoet waar ik maar liefst twee kindjes mee heb. Dus ik zeg gewoon je moed bij elkaar verzamelen hoor het zal je er niet slechter op maken!! Succes
bedankt voor jullie reacties, ik ben 25 trouwens en vraag me af of veel mensen van mijn leeftijd al aan internetdating doen, want in mijn omgeving gaan de meesten nog regelmatig uit (en daar 'op zoek' (ik ben zelf niet zo'n uitgaanstype)

leuk om jullie positieve verhalen te lezen, gefeliciteerd met je 2 kinderen miss25
quote:bijoor schreef op 08 februari 2012 @ 16:01:

bedankt voor jullie reacties, ik ben 25 trouwens en vraag me af of veel mensen van mijn leeftijd al aan internetdating doen, want in mijn omgeving gaan de meesten nog regelmatig uit (en daar 'op zoek' (ik ben zelf niet zo'n uitgaanstype)

leuk om jullie positieve verhalen te lezen, gefeliciteerd met je 2 kinderen miss25 Ik ben zelf 28 ik ben 4,5 jaar vrijgezel geweest. Ik begrijp je helemaal, heb vanalles geprobeerd sporten etc. Dat heeft voor mij niet veel geholpen, tenminste niet om echt mensen te ontmoeten (en heb ik het niet over mannen). Ik heb het internetdaten wel geprobeerd, maar na 4 berichten en rare wackos heb ik me bedankt. Het is niet mijn ding. Kreeg heel veel rare berichten en heb het idee dat er veel aparte mensen aan mee doen, bovendien vind ik het spuug-duur. Ieder zijn ding!
Heel herkenbaar,

Zelf kom ik ook wel leuk uitziende meiden tegen bij fitness. Maar op de 1 of andere manier is iedereen met zichzelf bezig. Verder kom ik weinig vrouwen tegen. Ik heb zelfs nog overwogen om op dansles te gaan. Maar dat vind ik helemaal niets aan, dus dan zou ik er maar voor 1 ding heen gaan.

Internetdating is denk ik toch de oplossing voor mij. Tijdens 't uitgaan ben ik meestal druk met andere dingen bezig.
Ik stond ooit ingeschreven op mooie mensen dating site. Ook op relatieplanet, maar daar zitten vaak weirdo's. Misschien een optie?
Op de relatiemarkt worden complete veldslagen geleverd voor jonge vrouwen van 25 - 30 jaar.

Hoe komt het dat er niet om jouw gevochten wordt?
quote:Henkjan41 schreef op 09 februari 2012 @ 22:06:

Op de relatiemarkt worden complete veldslagen geleverd voor jonge vrouwen van 25 - 30 jaar.

Hoe komt het dat er niet om jouw gevochten wordt?Dat schijnt ook te gelden voor mannelijke dertigers die een hun zaakjes voor elkaar hebben + kinderwens. Ik merk er tot nu toe niets van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven