Alle damens verzamelen voor deze mannen probleem

06-09-2019 13:50 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen! Ik heb nog nooit eerder de behoefte gehad om een forum te raad te plegen, sterker nog ik ben de geraadpleegde altijd geweest voor advies. Ik kon met mijn vraagstuk/dilemma bij een overheersende mannenforum aankloppen maar ik zou dan waarschijnlijk een stortvloed van typische macho antwoorden krijgen van mannen die geen enkel communicatie skills hebben.
Dus na veel denken heb ik besloten om advies te gaan vragen aan jullie! Want wie anders kan mijn vraagstuk over een vrouw helpen.... dan een menigte vrouwen met toegang tot een keyboard :D

Achtergrond:

Ik ben zelf een man van begin 30 en ik ben momenteel in een relatie van ongeveer 18 maanden met mijn vriendin. We hebben een hobbelige periode achter de rug waar geen einde aan lijkt te komen.
Ik zal de lange details voor nu achterwege laten, ik heb het gevoel dat we in de afgelopen 18 maanden meer drama hebben samen meegemaakt dan menig stellen in een leven hebben meegemaakt, maar het is ook niet iets dat ik hier absoluut over zit op te scheppen...verre van....ze is de 3de meisje waarmee ik een relatie mee heb en bed deel, ik ben nooit vreemdgegaan en ik leef in mijn eigen wereld zowel buiten als wanneer ik thuis ben, een introvert zou je kunnen noemen. Ik hoef niks van bars, uitgaan, feesten en voetbal etc. Mijn avondje zit ik het liefst met haar te chillen of met elkaar praten, en uitgaan zie ik ook met haar als een dinertje of wandelen of samen dingen ondernemen. En wanneer ik met mijn 2 vrienden afspreek is dit altijd gedurende dag in een eettentje samen kletsen of een lunch en dan weer aan de slag en dit gebeurt ongeveer eens per maand of 2 maanden
.
Mijn uitdaging momenteel is dat zij heel erg onzeker is en HSP en verlatingsangst heeft....dit vertaald zich in het volgende situatie en consequenties voor mij.

- Ze wilt niet naar de strand gaan(niet op de strand, maar ik bedoel boulevard bv)
- Ze wilt niet naar zwembad gaan
- Ze wilt niet films samen kijken, of dat ik het kijk (ongeacht welke film)
- Ze wilt niet dat ik bv online cursussen volg waar bv de leraar vrouw is
- Ze wilt niet dat ik tijdschriften lees
- Ze heeft uiterst moeite als ik boeken lees waarin een vrouw voor in komt
- Ze wilt niet samen op bv dansles
- Ik werk zelfstandig in de MKB (marketing) en ze wilt niet dat ik vrouwelijke klanten aanneem
- Ik moest van accountant veranderen omdat ze een vrouw was
- Bioscoop samen gaan zit er niet in
- Op reis gaan, heel veel locaties is afgestreept dus plekken zoals ibiza etc is an no go
- Afspreken met vrienden of familie gaat altijd gepaard met gekwetste gevoelens bij haar dermate dat ik mijn moeder al 6 maanden niet heb gezien, mijn broer en neefjes ook 2 maanden niet.
- Op zakenreis gaan is gewoon een al drama want dan ben 2 weken weg ( dit gebeurt misschien 2x per jaar), en dan bedoel ik echt een zakenreis en niet die “zakenreisjes” sommige van de mannen hebben en dan in thailand eindigen op de massagetafel ;) . Ik heb niks uitgaan, drinken, feesten etc en net zo min heb ik met dat soort zieke praktijken.

Van dit lijst moet je uitmaken dat enige beeld vertoning van een vrouw op mijn netvlies moet geschrapt worden en elke interactie behalve haar wordt geïnterpreteerd als dat ik het ander of andere activiteit boven haar kies... en dus haar als tweede plek weer zet.

Haar uitleg is altijd:
Als ik bewust kies om naar het andere geslacht te kijken in welke vorm dan ook, dan voelt ze zich gekrenkt en gekwetst daarin, of dit nou een film is, een curus is, of bezoek zelfs bij de accountant is of vrouwelijke klanten zijn etc
... ze is HSP, kampt met onzekerheid en verlatingsangst.

Nou heb ik dit bij haar neergelegd, en haar antwoord is: “Ik ben gewoon zo”. Dit is natuurlijk niet een antwoord waarmee ik iets kan, therapie weigert ze en zelfs forum plekken of met andere praten weigert ze... ze zegt... “ik ben gewoon zo” , mensen zullen me niet begrijpen of me overdreven vinden maar ik ben zo...

En dat is ook iets dat ik kan begrijpen en respecteren, alleen ik ben juist niet zo....en ik weet niet zo zeer hoe ik hiermee moet omgaan en of er uberhaupt ermee om te gaan valt.

Ik kan me tot een bepaalde hoogte in haar schoenen plaatsen wat betreft zowel haar HSP als onzekerheden als verlatingsangsten alleen ik vind ook dat dit niet een gezonde manier is voor een langdurige relatie.....maar ook niet gezond voor mijn eigen mentale gesteldheid maar haar kwetsen en pijn doen is ook het laatste wat ik wil.

ik wil graag jullie ongezoute mening en advies hierover. :nerd:
oudebaas schreef:
08-09-2019 12:29
Waarschijnlijk mag hij alleen naar musea met abstracte kunst en boodschappen alleen afrekenen bij de zelfscankassa.

De kassa niet maar ik vermijd onbewust in een fractie van een seconde wel in mijn hoofd rijen waar voornamelijk vrouwen bv staat of laatste persoon een vrouw is of ik denk de kassière vormt geen "bedreiging" als het ware...denk maar aan tante Truus in haar 50.. dan zit ik veilig...tenzij ze "ongepast" gekleed is dan ontwijk ik het ook bewust.
Rookgordijn1 schreef:
08-09-2019 12:01
Is dit echt?
En als je niet mag kijken naar andere vrouwen, waarom mag je dan geen boeken lezen? Staan toch geen foto's in?
Hoe denkt ze over tekeningen en schilderijen van vrouwen, mag je daar ook niet naar kijken?
En als je bij de kassa staat, probeer je dan ook te vermijden om de caissière aan te kijken?

Bij boeken is het niet gezegd je mag niet maar zoals vele dingen dmv passief agressieve bewoordingen kies ik om weg van te blijven. De argumentatie hiervan is, laten we zeggen ik lees ik zeg maar wat... 50shades....hierbij komt natuurlijk de nodige visualisatie bij kijken, dan zal ik in mijn hoofd het scene creëren zoals het vermeldt staat in die boek...

B.v.
"Hij bekeek haar lustig hoe haar rokje strak om haar billen de accenten van haar strakke lichaam benadrukte. Ze keek om en even leek het dat de wind meehielp om haar haren golvend mee te bewegen"

Dat is iets visuele waar als je erover heen leest je een duidelijke beeld creëert in je geest...nou zit ik niet te wachten op goedkope romans maar het ontneemt wel het hele plezier in boeken lezen, vooral als ik van de non-fictie ben 🤷‍♂️

Tekeningen en schilderijen zolang het ook levensecht is valt het onder dezelfde taboe categorie, ik dropte als suggestie museums te gaan ivm creatief te ontwikkelen en kleine galleries te bezoeken e.d. ivm met werk, dat was ook zoits ..ehm wat soort museums? Want je hebt ook waar ze onder moderne kunst iemand naakt fotograferen die ondergedompeld is in blauw verf en is het als "kunst" ingelijst.

De specifieke vragen snap ik van iedereen en geloof me ik heb de meeste vragen gesteld om te kijken in hoeverre dit gaat ...en het is heel zwart wit....er is geen nuance of grijze gebied, geen "is normaal toch" gebied.

Het is erop of eronder 100% dedication die ook met 100% dedication wordt terugbetaald alleen...en dat maakt het soms lastig want op die vlak kan ze apart overkomen maar op letterlijk alle andere vlakken steekt ze al haar tijd en energie in de relatie(mij). Terwijl ik ook vind...pak een hobby erbij...spreek keertje met die vriendin af.....weekendje met je zus wat doen...ontwikkel zowel samen als onafhankelijk anders eindigen we in 1 piepkleine bubbel dat bestaat van naar werk gaan, naar huis, naar boodschappen, paar vaste plekken gaan en dan weer terug....

Brengt me terug op waarom het zo lang heeft kunnen duren....puur omdat we op al de andere vlakken matchen en het leuk hebben....

P.s. de safe zone is cartoons/tekenfilms/anime terwijl ik dank denk...menig mannen kicken ook op anime , dus dan is het ook niet erop of eronder....het is volgens hoe zij het veilig vindt voor haar en haar triggers....en die verschuiven lichterlijk richting meer de extreme wanneer de vriendelijke maandelijkse bezoeker ook weer langs komt 😅
:applause:

Waar kan ik me abonneren?
Jeetje David88, dit is toch geen leven?? o_o
Ik kan best jaloers zijn soms, maar dit is gewoon ziekelijk. Ik trek het slecht als ern man te knuffelig met een andere vrouw is, maar niet mogen kijken naar een vrouw op tv is gestoord.
Jezus wat een mens... Verlies je zelf niet hoor pff en ga als een wiederweer weer eens naar je moeder, ik ben allergisch voor dit soort types..
Misschien is je kleding ook wel door vrouwen in elkaar gezet.

En je boodschappen door meisjes in de schappen van de supermarkt geplaatst. De juffrouw achter de kassa rekent met je af.

Oei, de automobilist naast je in de file is ook een vrouw!

En naar Jinek mag je ook al niet meer kijken...

Zet de radio uit, ik hoor een zangeres!

Ow shit, we hebben een koningin... Het land uit!
Ik krijg de indruk dat jij geniet van de gedachte dat je vriendin zoveel van jou houdt zo erg dat zij de enige vrouw in jou hele leven wil zijn.
brunette84 wijzigde dit bericht op 09-09-2019 09:17
2.08% gewijzigd
Als jouw beste vriend met dit verhaal bij jou zou komen voor advies. Wat zou je dan zeggen? Stel dat dit advies zou zijn: kappen met de relatie.

Waarom ben jij dan niet de beste vriend van jezelf? Ik zeg het niet snel van iemand alleen echt, deze dame is verdwaald in haar bovenkamer. Zelfs de NS spoort nog beter. Daar moet je rap afstand van nemen. Zij heeft professionele hulp nodig, die jij niet kunt bieden. Jij ook, dat jij denkt dat zulk soort gedrag normaal is in een relatie. Wat is dat voor iets raars, dat jij je eigen bedrijf niet verder kan ontwikkelen omdat je misschien wel eens met een vrouw te maken kan krijgen. Bereken je je vriendin dan de gemiste omzet door? En je moeder door deze 'vriendin' een half jaar niet zien/spreken? Echt? Dat laat je je gebeuren?

Idioterie zeg.
wij slapen nooit.
Je bent wel heel erg grappig met je verhaal! :hihi:
Weggejorist.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik vind het niet meer geloofwaardig!
Brunette84 schreef:
08-09-2019 18:43
Ik krijg de indruk dat jij geniet van de gedachte dat je vriendin zoveel van jou houdt zo erg dat zij de enige vrouw in jou hele leven mag zijn.
Nou.. om eerlijk te zijn ging dit ook al door mijn hoofd.
Zoiets is toch onmogelijk vol te houden?... behalve als je er eigenlijk wel van geniet?
Soort van machtspositie?
Buitenkantlinks schreef:
06-09-2019 15:21
Indd, met gierende banden......

Of amnesty bellen, #freeDavid
:HA:

#freeDavid
Brunette84 schreef:
08-09-2019 18:43
Ik krijg de indruk dat jij geniet van de gedachte dat je vriendin zoveel van jou houdt zo erg dat zij de enige vrouw in jou hele leven mag zijn.
Hm nee dat is verre van....dat zou dan richting sadisme neigen, ik geniet heel erg van een gezonde dosis vrijheid, voordat ik haar leerde kennen was ik meer of op reis of onderweg, of familie of vrienden.
Soofkookstoof schreef:
08-09-2019 20:41
Ik vind het niet meer geloofwaardig!
Ik wou dat ik het zat te verzinnen maar de reactie hierop geeft ook aan hoe ver het gegaan is dat het ongeloofwaardig overkomt
Vandaag ga ik paar weken op zakenreis met wat mogelijke uitloop, ze is verassend steunend geweest wat anders is dan de andere keren...lopen uitsloven 2 dagen in de keuken en goodiebag gemaakt, mijn koffer ingepakt, EHBO kit, brieven schrijven met tips zoals voldoende slapen, dutten tussendoor,eten en een lieve brief geschreven om een hart onder de riem te steken wanneer we elkaar missen.

Dus dan komt er deze kanten van haar ook mee waar ik voor smelt en niet zozeer om de daad zelf maar de gedachte erachter en de process ervan.....ze is lief op heel veel andere vlakken maar jammer genoeg mijn onderbuik gevoel en de reacties hier sturen mij toch een hele andere richting op van dit is niet houdbaar en als het niet houdbaar is ..heeft het zin?...en daar waar de antwoord voor me neus ligt, is de knoop doorhakken toch verdomd moeilijk....komende weken zal de afstand mij goed doen maar tegelijkertijd zal ik weer spoedig achterkomen of mijn verblijf in buitenland zuur wordt gemaakt.

To be continued....🤷‍♂️
Jullie zijn allebei niet lekker in je bovenkamer, echt waar niet. Je schrijft ergens dat ze 'onvoorwaardelijke liefde' naar je heeft, maar ik zie helemaal niks onvoorwaardelijks hoor. Ze houdt van je, mits je niet naar andere vrouwen kijkt. En dat vult ze zo rigide en ongezond in, dat je geen normaal leven kunt leiden.

En 'normaal' is inderdaad subjectief, zoals je ook zelf ergens aangeeft, maar laten we het 'maatschappelijk geaccepteerd' noemen of 'gezond functioneren', dat zijn op zich vrij brede bandbreedtes waar je een hoop afwijking van een gemiddelde kunt hebben, en daar valt jullie beider gedrag ver buiten.

Wordt wakker, pak je leven terug.
David88 schreef:
09-09-2019 09:09
Vandaag ga ik paar weken op zakenreis met wat mogelijke uitloop, ze is verassend steunend geweest wat anders is dan de andere keren...lopen uitsloven 2 dagen in de keuken en goodiebag gemaakt, mijn koffer ingepakt, EHBO kit, brieven schrijven met tips zoals voldoende slapen, dutten tussendoor,eten en een lieve brief geschreven om een hart onder de riem te steken wanneer we elkaar missen.

Dus dan komt er deze kanten van haar ook mee waar ik voor smelt en niet zozeer om de daad zelf maar de gedachte erachter en de process ervan.....ze is lief op heel veel andere vlakken maar jammer genoeg mijn onderbuik gevoel en de reacties hier sturen mij toch een hele andere richting op van dit is niet houdbaar en als het niet houdbaar is ..heeft het zin?...en daar waar de antwoord voor me neus ligt, is de knoop doorhakken toch verdomd moeilijk....komende weken zal de afstand mij goed doen maar tegelijkertijd zal ik weer spoedig achterkomen of mijn verblijf in buitenland zuur wordt gemaakt.

To be continued....🤷‍♂️
Wacht maar tot je weer thuis bent. Of zelfs al wanneer je daar bent.
Dat je geen andere vrouwen mag zien, zelfs je familie niet, gaat echt te ver. Dat ze 'gewoon zo is' slaat helemaal nergens op. Als ze daadwerkelijk niet wil veranderen zou ik weggaan.
David88 schreef:
09-09-2019 09:09

Dus dan komt er deze kanten van haar ook mee waar ik voor smelt en niet zozeer om de daad zelf maar de gedachte erachter en de process ervan....
Een brief met tips? :facepalm:

Leuk als je zorgt voor elkaar maar zij drijft het wel erg ver door.
Waarvoor staat ze 2 dagen in de keuken, wat voor goodiebag en je tas inpakken, écht? EHBO-kit zelfs. Zit je niet in een hotel ofzo? En kun je dat zelf niet?

Op de één of andere manier vind ik dit eerder bezitterig dan lief klinken, maar dat zal mijn perceptie wel zijn. Dat geloof ik wel.
Later is nu
Je leeft een sprookjesleven, als je thuis komt zit je heks op de bank.

Maar ff serieus, dit kan je niet menen! Maak het ajb uit, dit is geen leven. En je moeder niet meer zien? DENK NA !!!! Wat een afschuwelijke vrouw!
QueenArachnia schreef:
09-09-2019 09:50
Wacht maar tot je weer thuis bent. Of zelfs al wanneer je daar bent.
Mijn theorie afgaan van het verleden...

Dag 1 tot 3: ik mis je en hoop je snel te zien
Dag 5 tot 7 :waarschijnlijk de eerste seintjes gedropt krijgen van je bent te lang weg, waarom moet je zo vaak op zakenreis.
Dag 7: ik reageer niet snel genoeg en bel niet vaak
Dag 10: breakdown

Maar ik hoop het van niet want dat zal gevoelens van mijn kant alleen maar versterken om sneller het af te sluiten hoe graag ik het ook wil dat het lukt...(afschuwelijke NL zin maar ik ben allang die station gepasseerd van ABN typen haha)
David88 schreef:
09-09-2019 10:21
Mijn theorie afgaan van het verleden...

Dag 1 tot 3: ik mis je en hoop je snel te zien
Dag 5 tot 7 :waarschijnlijk de eerste seintjes gedropt krijgen van je bent te lang weg, waarom moet je zo vaak op zakenreis.
Dag 7: ik reageer niet snel genoeg en bel niet vaak
Dag 10: breakdown

Maar ik hoop het van niet want dat zal gevoelens van mijn kant alleen maar versterken om sneller het af te sluiten hoe graag ik het ook wil dat het lukt...(afschuwelijke NL zin maar ik ben allang die station gepasseerd van ABN typen haha)
Ik begrijp je prima hoor. Je taalgebruik i.i.g, de rest niet zo erg. :P
Gun je jezelf geen leukere vriendin?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven