Alle damens verzamelen voor deze mannen probleem
vrijdag 6 september 2019 om 13:50
Hallo iedereen! Ik heb nog nooit eerder de behoefte gehad om een forum te raad te plegen, sterker nog ik ben de geraadpleegde altijd geweest voor advies. Ik kon met mijn vraagstuk/dilemma bij een overheersende mannenforum aankloppen maar ik zou dan waarschijnlijk een stortvloed van typische macho antwoorden krijgen van mannen die geen enkel communicatie skills hebben.
Dus na veel denken heb ik besloten om advies te gaan vragen aan jullie! Want wie anders kan mijn vraagstuk over een vrouw helpen.... dan een menigte vrouwen met toegang tot een keyboard
Achtergrond:
Ik ben zelf een man van begin 30 en ik ben momenteel in een relatie van ongeveer 18 maanden met mijn vriendin. We hebben een hobbelige periode achter de rug waar geen einde aan lijkt te komen.
Ik zal de lange details voor nu achterwege laten, ik heb het gevoel dat we in de afgelopen 18 maanden meer drama hebben samen meegemaakt dan menig stellen in een leven hebben meegemaakt, maar het is ook niet iets dat ik hier absoluut over zit op te scheppen...verre van....ze is de 3de meisje waarmee ik een relatie mee heb en bed deel, ik ben nooit vreemdgegaan en ik leef in mijn eigen wereld zowel buiten als wanneer ik thuis ben, een introvert zou je kunnen noemen. Ik hoef niks van bars, uitgaan, feesten en voetbal etc. Mijn avondje zit ik het liefst met haar te chillen of met elkaar praten, en uitgaan zie ik ook met haar als een dinertje of wandelen of samen dingen ondernemen. En wanneer ik met mijn 2 vrienden afspreek is dit altijd gedurende dag in een eettentje samen kletsen of een lunch en dan weer aan de slag en dit gebeurt ongeveer eens per maand of 2 maanden
.
Mijn uitdaging momenteel is dat zij heel erg onzeker is en HSP en verlatingsangst heeft....dit vertaald zich in het volgende situatie en consequenties voor mij.
- Ze wilt niet naar de strand gaan(niet op de strand, maar ik bedoel boulevard bv)
- Ze wilt niet naar zwembad gaan
- Ze wilt niet films samen kijken, of dat ik het kijk (ongeacht welke film)
- Ze wilt niet dat ik bv online cursussen volg waar bv de leraar vrouw is
- Ze wilt niet dat ik tijdschriften lees
- Ze heeft uiterst moeite als ik boeken lees waarin een vrouw voor in komt
- Ze wilt niet samen op bv dansles
- Ik werk zelfstandig in de MKB (marketing) en ze wilt niet dat ik vrouwelijke klanten aanneem
- Ik moest van accountant veranderen omdat ze een vrouw was
- Bioscoop samen gaan zit er niet in
- Op reis gaan, heel veel locaties is afgestreept dus plekken zoals ibiza etc is an no go
- Afspreken met vrienden of familie gaat altijd gepaard met gekwetste gevoelens bij haar dermate dat ik mijn moeder al 6 maanden niet heb gezien, mijn broer en neefjes ook 2 maanden niet.
- Op zakenreis gaan is gewoon een al drama want dan ben 2 weken weg ( dit gebeurt misschien 2x per jaar), en dan bedoel ik echt een zakenreis en niet die “zakenreisjes” sommige van de mannen hebben en dan in thailand eindigen op de massagetafel
. Ik heb niks uitgaan, drinken, feesten etc en net zo min heb ik met dat soort zieke praktijken.
Van dit lijst moet je uitmaken dat enige beeld vertoning van een vrouw op mijn netvlies moet geschrapt worden en elke interactie behalve haar wordt geïnterpreteerd als dat ik het ander of andere activiteit boven haar kies... en dus haar als tweede plek weer zet.
Haar uitleg is altijd:
Nou heb ik dit bij haar neergelegd, en haar antwoord is: “Ik ben gewoon zo”. Dit is natuurlijk niet een antwoord waarmee ik iets kan, therapie weigert ze en zelfs forum plekken of met andere praten weigert ze... ze zegt... “ik ben gewoon zo” , mensen zullen me niet begrijpen of me overdreven vinden maar ik ben zo...
En dat is ook iets dat ik kan begrijpen en respecteren, alleen ik ben juist niet zo....en ik weet niet zo zeer hoe ik hiermee moet omgaan en of er uberhaupt ermee om te gaan valt.
Ik kan me tot een bepaalde hoogte in haar schoenen plaatsen wat betreft zowel haar HSP als onzekerheden als verlatingsangsten alleen ik vind ook dat dit niet een gezonde manier is voor een langdurige relatie.....maar ook niet gezond voor mijn eigen mentale gesteldheid maar haar kwetsen en pijn doen is ook het laatste wat ik wil.
ik wil graag jullie ongezoute mening en advies hierover.
Dus na veel denken heb ik besloten om advies te gaan vragen aan jullie! Want wie anders kan mijn vraagstuk over een vrouw helpen.... dan een menigte vrouwen met toegang tot een keyboard

Achtergrond:
Ik ben zelf een man van begin 30 en ik ben momenteel in een relatie van ongeveer 18 maanden met mijn vriendin. We hebben een hobbelige periode achter de rug waar geen einde aan lijkt te komen.
Ik zal de lange details voor nu achterwege laten, ik heb het gevoel dat we in de afgelopen 18 maanden meer drama hebben samen meegemaakt dan menig stellen in een leven hebben meegemaakt, maar het is ook niet iets dat ik hier absoluut over zit op te scheppen...verre van....ze is de 3de meisje waarmee ik een relatie mee heb en bed deel, ik ben nooit vreemdgegaan en ik leef in mijn eigen wereld zowel buiten als wanneer ik thuis ben, een introvert zou je kunnen noemen. Ik hoef niks van bars, uitgaan, feesten en voetbal etc. Mijn avondje zit ik het liefst met haar te chillen of met elkaar praten, en uitgaan zie ik ook met haar als een dinertje of wandelen of samen dingen ondernemen. En wanneer ik met mijn 2 vrienden afspreek is dit altijd gedurende dag in een eettentje samen kletsen of een lunch en dan weer aan de slag en dit gebeurt ongeveer eens per maand of 2 maanden
.
Mijn uitdaging momenteel is dat zij heel erg onzeker is en HSP en verlatingsangst heeft....dit vertaald zich in het volgende situatie en consequenties voor mij.
- Ze wilt niet naar de strand gaan(niet op de strand, maar ik bedoel boulevard bv)
- Ze wilt niet naar zwembad gaan
- Ze wilt niet films samen kijken, of dat ik het kijk (ongeacht welke film)
- Ze wilt niet dat ik bv online cursussen volg waar bv de leraar vrouw is
- Ze wilt niet dat ik tijdschriften lees
- Ze heeft uiterst moeite als ik boeken lees waarin een vrouw voor in komt
- Ze wilt niet samen op bv dansles
- Ik werk zelfstandig in de MKB (marketing) en ze wilt niet dat ik vrouwelijke klanten aanneem
- Ik moest van accountant veranderen omdat ze een vrouw was
- Bioscoop samen gaan zit er niet in
- Op reis gaan, heel veel locaties is afgestreept dus plekken zoals ibiza etc is an no go
- Afspreken met vrienden of familie gaat altijd gepaard met gekwetste gevoelens bij haar dermate dat ik mijn moeder al 6 maanden niet heb gezien, mijn broer en neefjes ook 2 maanden niet.
- Op zakenreis gaan is gewoon een al drama want dan ben 2 weken weg ( dit gebeurt misschien 2x per jaar), en dan bedoel ik echt een zakenreis en niet die “zakenreisjes” sommige van de mannen hebben en dan in thailand eindigen op de massagetafel

Van dit lijst moet je uitmaken dat enige beeld vertoning van een vrouw op mijn netvlies moet geschrapt worden en elke interactie behalve haar wordt geïnterpreteerd als dat ik het ander of andere activiteit boven haar kies... en dus haar als tweede plek weer zet.
Haar uitleg is altijd:
... ze is HSP, kampt met onzekerheid en verlatingsangst.Als ik bewust kies om naar het andere geslacht te kijken in welke vorm dan ook, dan voelt ze zich gekrenkt en gekwetst daarin, of dit nou een film is, een curus is, of bezoek zelfs bij de accountant is of vrouwelijke klanten zijn etc
Nou heb ik dit bij haar neergelegd, en haar antwoord is: “Ik ben gewoon zo”. Dit is natuurlijk niet een antwoord waarmee ik iets kan, therapie weigert ze en zelfs forum plekken of met andere praten weigert ze... ze zegt... “ik ben gewoon zo” , mensen zullen me niet begrijpen of me overdreven vinden maar ik ben zo...
En dat is ook iets dat ik kan begrijpen en respecteren, alleen ik ben juist niet zo....en ik weet niet zo zeer hoe ik hiermee moet omgaan en of er uberhaupt ermee om te gaan valt.
Ik kan me tot een bepaalde hoogte in haar schoenen plaatsen wat betreft zowel haar HSP als onzekerheden als verlatingsangsten alleen ik vind ook dat dit niet een gezonde manier is voor een langdurige relatie.....maar ook niet gezond voor mijn eigen mentale gesteldheid maar haar kwetsen en pijn doen is ook het laatste wat ik wil.
ik wil graag jullie ongezoute mening en advies hierover.

maandag 9 september 2019 om 10:23
Ja op die manier heb ik het ook gekeken, of beter gezegd....ik bekijk het sinds kort ook vanuit een meer kritische kant, anders was ik niet hier belandDreamer schreef: ↑09-09-2019 10:16Waarvoor staat ze 2 dagen in de keuken, wat voor goodiebag en je tas inpakken, écht? EHBO-kit zelfs. Zit je niet in een hotel ofzo? En kun je dat zelf niet?
Op de één of andere manier vind ik dit eerder bezitterig dan lief klinken, maar dat zal mijn perceptie wel zijn. Dat geloof ik wel.
maandag 9 september 2019 om 10:26
Iedereen heeft over me moeder hier maar om heel eerlijk te zijn die verhoudingen storen mij het minste haha, ik zit meer mee met bv dat ik niet een dagje tikkiebad met.me neefjes kan pakken of bv de strand kan gaan met ze zonder dat er geduw en getrek en drama komt...Broodjekroket2 schreef: ↑09-09-2019 10:20Je leeft een sprookjesleven, als je thuis komt zit je heks op de bank.
Maar ff serieus, dit kan je niet menen! Maak het ajb uit, dit is geen leven. En je moeder niet meer zien? DENK NA !!!! Wat een afschuwelijke vrouw!
maandag 9 september 2019 om 10:39
Ik wist niet dat er een inruilbalie was ?QueenArachnia schreef: ↑09-09-2019 10:23Ik begrijp je prima hoor. Je taalgebruik i.i.g, de rest niet zo erg.![]()
Gun je jezelf geen leukere vriendin?
Maar natuurlijk ik wens een betere omstandigheid en geen beperkingen die zo ver gaan. Kijk voordat ik met haar een relatie ben aangegaan heb ik op verschillende manieren de markt afgespeurd om het grof te verwoorden. En om eerlijk te zijn....ik knap heel snel af bij dom en oppervlakkig en daarmee schrap ik dan heel wat kandidaten, gezien mijn leeftijd is het onvermijdelijk dat wie het ook is meestal met een container aan bagage meebrengt in een of meerdere categoriën.
1. Liegende ex
2. Vreemdgaande ex dus achterdochtig
3. Zelf vreemdgegaan dus nu achterdochtig
4. Kinderen
5. Cultureel
6. Gelovig
7. Gediend als de "oppepper" van de lokale voetbalteam. En iedereen kent haar als "die meisje"
8.Nooit een vriend gehad en bij hallo wilt ze al aan de ouders voorstellen en de broer en nicht en wilt al kindernamen tatoeëren op haar borst
9. Wilt binnen 6 maanden kinderen (serieus heb die eis gehad, weggerend natuurlijk)
10. Daddy issues
11. Family issues
12. Trauma's die meestal na 3 maanden daten langzaam boven water komen tijdens een random middag eten
13. Alcohol, drugs problemen
14. Diepe verschillen die meestal wat langer duurt voordat het boven waterkomt.
Ik ben zelf geen heilige Maria( alhoewel haar zwangerschap is ook heel erg verdacht ) maar het is niet makkelijk de dating landschap, een hond nemen is zo slecht niet denk je opgegeven moment
maandag 9 september 2019 om 11:28
Het was een overdrijving maar ik hanteer daarin ook een eigen persoonlijke spectrum als een meetlat van diens niet alleen zelfwaarde perse maar vooral hoe zij in het leven staan.
Ik ben niet negatief geboren, net als iedereen naakt en jankend waarschijnlijk op zoek naar een speentje. Om een beter beeld te geven...na mijn ex ben ik systematisch gaan opnoemen voor mezelf wat ik wel en niet te comprises te sluiten op bepaalde vlakken (ik had in mijn lijst nooit gerekend op dit natuurlijk van verbod op films bv...haha)
Hierop volgde een zoektocht van 3 jaar, 500+/- gesprekken, 80 dates. Ik zit ook niet te overdrijven met deze aantallen. Ik kan niet zeggen er was wat mis met hun allemaal maar er zaten wel paar aparte figuren ertussen en de meeste was gewoon geen klik , alleen die lijstje wat ik net opnoemde is beetje ontstaan uit die interacties met hun. Op elke potje past wel een deksel dus ik ga dan ervan uit dat ik de rare snuiter hierin ben haha

maandag 9 september 2019 om 11:40
Beste David88, ik krijg de indruk dat jij het eigenlijk allemaal wel leuk vind zo...
Haar angsten, kronkels, obsessies, onzekerheden.. plaatst dat jou op een voetstuk?
Aanbeden worden geeft macht.. is dat wat jij ervaart?
Je komt zeer welbespraakt en zelfbewust op me over. Je analyseert er op los..
De reacties de je al hebt gekregen waren wel te verwachten, toch?
Dus wat wil je nou eigenlijk met je verhalen?
Haar angsten, kronkels, obsessies, onzekerheden.. plaatst dat jou op een voetstuk?
maandag 9 september 2019 om 12:04
Haha ja zeker met al mijn taalfouten, alhoewel wanneer er boeken worden gedrukt zoals "yoga voor ruiters, harmonie en eenheid bereiken met je paard" dan zal mijn boek zo gek niet zijn haha.
Ik heb geen andere account hier...ik heb letterlijk gegoogled vrouwen forum en ik kwam hier terecht ( toevallig een nieuwsartikel ook tegengekomen van de AD day de forum wat login problemen had paar jaar terug haha)
maandag 9 september 2019 om 12:19
De reacties waren ergens te verwachten natuurlijk, je pad kennen en bewandelen zijn 2 verschillende dingen...en ergens denk ik door de vraagstuk neer te leggen bij een onafhankelijk en onpartijdig groep mensen wordt de keuze ook gevoelsmatig makkelijker en kan ik makkelijker misschien me hart snoeren ermee en het stuur weer teruggeven aan mijn verstand.Pindakaasjes schreef: ↑09-09-2019 11:40Beste David88, ik krijg de indruk dat jij het eigenlijk allemaal wel leuk vind zo...
Ik voed niet op die angsten en onzekerheden en ik help het ook niet in de hand. Ik weet dat er mannen zijn die saddistische trekjes hebben en juist bepaalde dingen doen om erop te voeden, bepaalde woordekeuzes en timing alles. Alleen zij hebben de macht en controle over de gemoedstoestand en situatie van hun partner en genieten ze van die machtspositie en idd ook aanbeden worden...in mijn geval...ik word wakker en ik kijk om en ik ga inschatten of het een shit dag wordt omdat ze bv een droom heeft gehad dat ik iets heb geflikt of het wordt een mooie dag en rolt ze knuffelend naar mij toe....
Ik geniet. niet ervan en zij ook niet, zij staat er anders in dan ik en dat is de conclusie....ik moet keuzes maken ..
maandag 9 september 2019 om 12:21
Haha sorry zo ben ik niet, ergens zou wel willen dat ik zo kon zijn, onverschillig en fuck it mentaliteit maar dat heb ik nooit gehadschaapwolf schreef: ↑09-09-2019 11:46Even rust aan je kop. Nou neem het er van en lekker rondneuken daaro gast
Maar wat ik wel ga proberen te doen is rust pakken en hoofd leeg maken
maandag 9 september 2019 om 12:25
P.s misschien beetje offtopic maar ik heb nu al meerdere malen de vraag gekregen of ik niet erop kick....waarop mijn brein dan zegt....meeste mensen analyseren elke vraagstuk met hun eigen invalshoek gebaseerd op hun eigen ervaringen en omgeving.........hebben 'jullie" vaak te maken gehad met narcistische en sadistische mannen/vrouwen ??

maandag 9 september 2019 om 12:25
Jij kunt wel een dagje Tikkiebad met je neefjes of een strand pakken. Er is geen enkele wet die je dat verbiedt.David88 schreef: ↑09-09-2019 10:26Iedereen heeft over me moeder hier maar om heel eerlijk te zijn die verhoudingen storen mij het minste haha, ik zit meer mee met bv dat ik niet een dagje tikkiebad met.me neefjes kan pakken of bv de strand kan gaan met ze zonder dat er geduw en getrek en drama komt...
Jij bepaalt zelf in hoeverre je geduw en getrek en drama toestaat.
Maar blijkbaar is zij de enige vrouw ter wereld?

maandag 9 september 2019 om 13:36
Broodjekroket2 schreef: ↑09-09-2019 10:20Je leeft een sprookjesleven, als je thuis komt zit je heks op de bank.

Ik geloof er nog steeds geen woord van, sorry. Je spreekt jezelf ook tegen. Je zegt dat je wel bij "tante Truus" aan de kassa durft gaan staan maar je eigen moeder mag je niet zien omdat ze een vrouw is.

Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.

maandag 9 september 2019 om 13:48
David88 schreef: ↑09-09-2019 12:25P.s misschien beetje offtopic maar ik heb nu al meerdere malen de vraag gekregen of ik niet erop kick....waarop mijn brein dan zegt....meeste mensen analyseren elke vraagstuk met hun eigen invalshoek gebaseerd op hun eigen ervaringen en omgeving.........hebben 'jullie" vaak te maken gehad met narcistische en sadistische mannen/vrouwen ??
Ik begin te denken dat er vooral iets mis is met jouw eigen invalshoek, ervaringen en omgeving David.
Het lukt me niet om me los te maken van de indruk, dat jij prima weet wat je wil en waar je mee bezig bent..
Ik kan met mijn boerenverstand dit soort verhalen meestal slecht begrijpen. Je kunt iets kapot analyseren, er dagboeken over schrijven of er psychologische casussen over opstellen.. en dan wat??
Wat doet deze vrouw met jou dat jij je als een idioot laat behandelen en jij je tegelijkertijd als een Dokter Bernhard voelt?? Leg je eigen doen en denken eens onder de loep en kom daarmee tot inzichten.
Liefst zonder deze vrouw.. lijkt me voor haar ook beter.
maandag 9 september 2019 om 13:55
Och heden, wat een verhaal
Als kerel kan ik hier alleen maar beamen wat veel dames hebben geadviseerd: RUN FOR THE HILLS!!!
Ik heb vluchtig je overige antwoorden en excuses gelezen waarom je nog bij haar bent. Maar dat snijdt allemaal geen hout.
Als je begin 20 bent en nog niet zoveel ervaring met relaties hebt, dan kan ik nog wel snappen waarom je deze bizarre eisen accepteert.
Maar een volwassen kerel van in de 30? Man, schouders eronder en ga weg.
Hoe lief ze ook is, dit is zo'n ongezonde relatie!
Alleen al uit het feit dat je 6 maanden je moeder niet meer hebt gezien blijkt dat dit absoluut geen volwassen relatie is. Verre van zelfs.
Recht je rug en maak het uit. Je bent haar ook geen lange uitleg verschuldigd, geef gewoon aan dat jullie totaal niet bij elkaar passen. Wat ook het geval is,
En besef ook dat er gillend veel leuke vrouwen op aarde te vinden zijn die zich NIET zo bizar gedragen binnen een relatie.

Als kerel kan ik hier alleen maar beamen wat veel dames hebben geadviseerd: RUN FOR THE HILLS!!!
Ik heb vluchtig je overige antwoorden en excuses gelezen waarom je nog bij haar bent. Maar dat snijdt allemaal geen hout.
Als je begin 20 bent en nog niet zoveel ervaring met relaties hebt, dan kan ik nog wel snappen waarom je deze bizarre eisen accepteert.
Alleen al uit het feit dat je 6 maanden je moeder niet meer hebt gezien blijkt dat dit absoluut geen volwassen relatie is. Verre van zelfs.
Recht je rug en maak het uit. Je bent haar ook geen lange uitleg verschuldigd, geef gewoon aan dat jullie totaal niet bij elkaar passen. Wat ook het geval is,
En besef ook dat er gillend veel leuke vrouwen op aarde te vinden zijn die zich NIET zo bizar gedragen binnen een relatie.
maandag 9 september 2019 om 13:55
Maar met welke doel date je? Heb je een doel? Er is iets wat je mist waardoor je elke keer de app opnieuw zondag avond bv opengooit, of hanteer een regel van geen compromis en date je met die regel in je achterhoofd maar ergens wetend onbewust..je zal altijd wat water bij de wijn moeten doen waardoor je eigenlijk nooit een relatie zou aangaan?DariaMorgendorffer schreef: ↑09-09-2019 13:24Waarom wil je perse een relatie? Ik ben nu ook single en gelukkig. Tuurlijk zit ik op datingapps, maar zodra een man mij iets verbiedt ben ik weg.
maandag 9 september 2019 om 13:58
Oh sorry die van me moeder is niet van omdat ze een vrouw is, dat is een aanname die een andere forumlid had gedaan en ik dacht het was als een grap bedoeld.....dat van me moeder is omdat gewoon me moeder heel shitty met haar omgegaan is en lichtelijk discriminerend trekjes vertoonde. Dus het gebrek van omgang met me moeder komt niet doordat ze een vrouw is.
maandag 9 september 2019 om 14:00
Thanks for the inputWeBey schreef: ↑09-09-2019 13:55Och heden, wat een verhaal![]()
maandag 9 september 2019 om 14:03
Zowiezo! Ik ben niet gekomen om haar zwart te maken en zielige puntjes te scoren en medelijden op te wekken ik weet heel goed dat IK onderdeel ben van het probleem , ik ben de fascilator en laat het toe uiteindelijk en het is niet in 1 dag gebeurd...stukje bij stukje en hoopt ergens dat veranderd tot je hier eindigde als het ware....anyways wat jullie zeggen klopt helemaal...ik hou deze topic ook bij de hand in de komende tijd en zal ik ook erdoorheen lezen wanneer ik een zwak moment ga krijgen zodat ik kan doorzetten. Dank allemaal en daar waar een update is ...zal ik het updatenPindakaasjes schreef: ↑09-09-2019 13:48Ik begin te denken dat er vooral iets mis is met jouw eigen invalshoek, ervaringen en omgeving David.
Het lukt me niet om me los te maken van de indruk, dat jij prima weet wat je wil en waar je mee bezig bent..
Ik kan met mijn boerenverstand dit soort verhalen meestal slecht begrijpen. Je kunt iets kapot analyseren, er dagboeken over schrijven of er psychologische casussen over opstellen.. en dan wat??
Wat doet deze vrouw met jou dat jij je als een idioot laat behandelen en jij je tegelijkertijd als een Dokter Bernhard voelt?? Leg je eigen doen en denken eens onder de loep en kom daarmee tot inzichten.
Liefst zonder deze vrouw.. lijkt me voor haar ook beter.