Alle damens verzamelen voor deze mannen probleem

06-09-2019 13:50 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen! Ik heb nog nooit eerder de behoefte gehad om een forum te raad te plegen, sterker nog ik ben de geraadpleegde altijd geweest voor advies. Ik kon met mijn vraagstuk/dilemma bij een overheersende mannenforum aankloppen maar ik zou dan waarschijnlijk een stortvloed van typische macho antwoorden krijgen van mannen die geen enkel communicatie skills hebben.
Dus na veel denken heb ik besloten om advies te gaan vragen aan jullie! Want wie anders kan mijn vraagstuk over een vrouw helpen.... dan een menigte vrouwen met toegang tot een keyboard :D

Achtergrond:

Ik ben zelf een man van begin 30 en ik ben momenteel in een relatie van ongeveer 18 maanden met mijn vriendin. We hebben een hobbelige periode achter de rug waar geen einde aan lijkt te komen.
Ik zal de lange details voor nu achterwege laten, ik heb het gevoel dat we in de afgelopen 18 maanden meer drama hebben samen meegemaakt dan menig stellen in een leven hebben meegemaakt, maar het is ook niet iets dat ik hier absoluut over zit op te scheppen...verre van....ze is de 3de meisje waarmee ik een relatie mee heb en bed deel, ik ben nooit vreemdgegaan en ik leef in mijn eigen wereld zowel buiten als wanneer ik thuis ben, een introvert zou je kunnen noemen. Ik hoef niks van bars, uitgaan, feesten en voetbal etc. Mijn avondje zit ik het liefst met haar te chillen of met elkaar praten, en uitgaan zie ik ook met haar als een dinertje of wandelen of samen dingen ondernemen. En wanneer ik met mijn 2 vrienden afspreek is dit altijd gedurende dag in een eettentje samen kletsen of een lunch en dan weer aan de slag en dit gebeurt ongeveer eens per maand of 2 maanden
.
Mijn uitdaging momenteel is dat zij heel erg onzeker is en HSP en verlatingsangst heeft....dit vertaald zich in het volgende situatie en consequenties voor mij.

- Ze wilt niet naar de strand gaan(niet op de strand, maar ik bedoel boulevard bv)
- Ze wilt niet naar zwembad gaan
- Ze wilt niet films samen kijken, of dat ik het kijk (ongeacht welke film)
- Ze wilt niet dat ik bv online cursussen volg waar bv de leraar vrouw is
- Ze wilt niet dat ik tijdschriften lees
- Ze heeft uiterst moeite als ik boeken lees waarin een vrouw voor in komt
- Ze wilt niet samen op bv dansles
- Ik werk zelfstandig in de MKB (marketing) en ze wilt niet dat ik vrouwelijke klanten aanneem
- Ik moest van accountant veranderen omdat ze een vrouw was
- Bioscoop samen gaan zit er niet in
- Op reis gaan, heel veel locaties is afgestreept dus plekken zoals ibiza etc is an no go
- Afspreken met vrienden of familie gaat altijd gepaard met gekwetste gevoelens bij haar dermate dat ik mijn moeder al 6 maanden niet heb gezien, mijn broer en neefjes ook 2 maanden niet.
- Op zakenreis gaan is gewoon een al drama want dan ben 2 weken weg ( dit gebeurt misschien 2x per jaar), en dan bedoel ik echt een zakenreis en niet die “zakenreisjes” sommige van de mannen hebben en dan in thailand eindigen op de massagetafel ;) . Ik heb niks uitgaan, drinken, feesten etc en net zo min heb ik met dat soort zieke praktijken.

Van dit lijst moet je uitmaken dat enige beeld vertoning van een vrouw op mijn netvlies moet geschrapt worden en elke interactie behalve haar wordt geïnterpreteerd als dat ik het ander of andere activiteit boven haar kies... en dus haar als tweede plek weer zet.

Haar uitleg is altijd:
Als ik bewust kies om naar het andere geslacht te kijken in welke vorm dan ook, dan voelt ze zich gekrenkt en gekwetst daarin, of dit nou een film is, een curus is, of bezoek zelfs bij de accountant is of vrouwelijke klanten zijn etc
... ze is HSP, kampt met onzekerheid en verlatingsangst.

Nou heb ik dit bij haar neergelegd, en haar antwoord is: “Ik ben gewoon zo”. Dit is natuurlijk niet een antwoord waarmee ik iets kan, therapie weigert ze en zelfs forum plekken of met andere praten weigert ze... ze zegt... “ik ben gewoon zo” , mensen zullen me niet begrijpen of me overdreven vinden maar ik ben zo...

En dat is ook iets dat ik kan begrijpen en respecteren, alleen ik ben juist niet zo....en ik weet niet zo zeer hoe ik hiermee moet omgaan en of er uberhaupt ermee om te gaan valt.

Ik kan me tot een bepaalde hoogte in haar schoenen plaatsen wat betreft zowel haar HSP als onzekerheden als verlatingsangsten alleen ik vind ook dat dit niet een gezonde manier is voor een langdurige relatie.....maar ook niet gezond voor mijn eigen mentale gesteldheid maar haar kwetsen en pijn doen is ook het laatste wat ik wil.

ik wil graag jullie ongezoute mening en advies hierover. :nerd:
David88 schreef:
09-09-2019 13:58
Oh sorry die van me moeder is niet van omdat ze een vrouw is, dat is een aanname die een andere forumlid had gedaan en ik dacht het was als een grap bedoeld.....dat van me moeder is omdat gewoon me moeder heel shitty met haar omgegaan is en lichtelijk discriminerend trekjes vertoonde. Dus het gebrek van omgang met me moeder komt niet doordat ze een vrouw is.

Nuh.. niet omdat ze vrouw is... maar w.s wel omdat ze gewoon jouw moeder is, ze jou dus goed kent, ze wel eens invloed op jou zou kunnen hebben??
Kijk.. en dat soort prikkels van buitenaf, die zal jou moppie maar wat graag ver buiten de deur houden.. en joh! Het lukt haar nog ook!
Alvast een flinke stap in de goede richting voor haar om jou los te weken van alles en iedereen dat ooit bij jou hoorde.. wat ooit deel van jou was!
Jouw wereld mag immers enkel om haar draaien.
Jij weet heus wel, dat je eerst iemand moet losweken, vervreemden en isoleren om de controle over diegene te kunnen krijgen??
Jouw vriendin is ziek! en jij bent niet enkel haar slachtoffer maar ook haar feeder.
Hou op!
Stop je te gedragen alsof jij nu eenmaal tot deze vrouw veroordeeld bent.. dat ben je niet!!!
Wat wil je nou?!!
Man!! maak wat van je leven!
Ongezouten genoeg??
David88 schreef:
09-09-2019 13:55
Maar met welke doel date je? Heb je een doel? Er is iets wat je mist waardoor je elke keer de app opnieuw zondag avond bv opengooit, of hanteer een regel van geen compromis en date je met die regel in je achterhoofd maar ergens wetend onbewust..je zal altijd wat water bij de wijn moeten doen waardoor je eigenlijk nooit een relatie zou aangaan?
Uiteindelijk wil ik trouwen en een gezin, maar wel met een normale vent
KataTonDemonaEaytoy schreef:
09-09-2019 14:07
Die meisje is een project voor jou, hè? David? Geef maar toe.
Wat voor soort project ? Van "ik ga haar "fixen" project" ?
TO denkt vast dat 'ie hier kan scoren.
Pindakaasjes schreef:
09-09-2019 14:13
Nuh.. niet omdat ze vrouw is... maar w.s wel omdat ze gewoon jouw moeder is, ze jou dus goed kent, ze wel eens invloed op jou zou kunnen hebben??
Kijk.. en dat soort prikkels van buitenaf, die zal jou moppie maar wat graag ver buiten de deur houden.. en joh! Het lukt haar nog ook!
Alvast een flinke stap in de goede richting voor haar om jou los te weken van alles en iedereen dat ooit bij jou hoorde.. wat ooit deel van jou was!
Jouw wereld mag immers enkel om haar draaien.
Jij weet heus wel, dat je eerst iemand moet losweken, vervreemden en isoleren om de controle over diegene te kunnen krijgen??
Jouw vriendin is ziek! en jij bent niet enkel haar slachtoffer maar ook haar feeder.
Hou op!
Stop je te gedragen alsof jij nu eenmaal tot deze vrouw veroordeeld bent.. dat ben je niet!!!
Wat wil je nou?!!
Man!! maak wat van je leven!
Ongezouten genoeg??
Klopt allemaal wat je zegt en ongezouten zoals gevraagd 🤘🤪
DariaMorgendorffer schreef:
09-09-2019 14:47
Uiteindelijk wil ik trouwen en een gezin, maar wel met een normale vent
Definitie van normaal is beetje breed maar doelloos daten kan ook, heb vrienden die dat doen dus die leefstijl heb je ook !
shift.delete schreef:
09-09-2019 15:02
TO denkt vast dat 'ie hier kan scoren.
Van de regen in drup? Laten we dat maar niet doen hé haha 😅😅
David88 schreef:
09-09-2019 15:06
Van de regen in drup? Laten we dat maar niet doen hé haha 😅😅
Ah de vrouwen hier zijn te min? Apart dat je ze dan wel om advies en meningen vraagt. :there:
shift.delete schreef:
09-09-2019 15:15
Ah de vrouwen hier zijn te min? Apart dat je ze dan wel om advies en meningen vraagt. :there:
Is hoe jij het ziet ik zie het eerder van als ik uit zo'n relatie kom ben ik de laatste geschikte persoon die klaar is om een relatie aan te gaan gelijk erna...dus laten we dat maar juist de adviserende damens hier dat niet aandoen haha😅

Ik wilde advies en mening en die heb ik gekregen ...lekker ongezouten ook en ben jullie daarvoor ook dankbaar 🤘...

Ik denk niet in termen van te min of te goed...iedereen in z'n waarde, of je matchd of je matchd niet heel simpel....
David88 schreef:
09-09-2019 15:23
Is hoe jij het ziet ik zie het eerder van als ik uit zo'n relatie kom ben ik de laatste geschikte persoon die klaar is om een relatie aan te gaan gelijk erna...dus laten we dat maar juist de adviserende damens hier dat niet aandoen haha😅
Op die fiets. :thumbsup:
Jij hebt liever zo'n verstikkend relatie dan weer moeten daten om een betere partner te vinden?!
Ben jij zo lelijk en dom of zo? Natuurlijk komt er een dag waar je iemand vindt die jou beter behandelt dan deze cipier.

Is er hier op forum een singel dame die deze gevangen jongen uit deze relatie kan bevrijden?
David88 schreef:
09-09-2019 15:23

Ik denk niet in termen van te min of te goed...iedereen in z'n waarde, of je matchd of je matchd niet heel simpel....
Dat is een mooi begin. Ik kan dit alleen niet helemaal rijmen met je 'lijstje'. Waarmee ik niet wil zeggen dat je geen grenzen hoeft te stellen in wat wel en niet bij je past. En dat geldt dus net zo voor je huidige relatie.
shift.delete schreef:
09-09-2019 15:30
Dat is een mooi begin. Ik kan dit alleen niet helemaal rijmen met je 'lijstje'. Waarmee ik niet wil zeggen dat je geen grenzen hoeft te stellen in wat wel en niet bij je past. En dat geldt dus net zo voor je huidige relatie.
Klopt als een bus, kijk die lijstje van mij is niet gevormd op natte vinger werk of aannames of meegekregen normen en waarden maar is langzaam gevormd door al die gesprekken , zodoende heb ik me eigen nou laten we zeggen "ideaalbeeld" gecreëerd en die zal natuurlijk nooit helemaal uitkomen (net zoals ik vast me keuren heb)maar je mikt er zo dicht mogelijk erop. En ergens hoop je dat je iemand vindt die net goed past in die scheve puzzel als jezelf gezien we allemaal niet perfect zijn....maar ik mag wel een lijstje maken zodat ik ergens een richtlijn heb van wat ik wil en niet wil.......jammer genoeg heb ik ook genoeg damens tijdens de date periode gesproken die nog niet eens wisten wat ze wilden in een partner, leven etc....en dat is iets wat ik wil vermijden...en dat is beetje gelukt...die lijst dan haha....
shift.delete schreef:
09-09-2019 15:30
En dat geldt dus net zo voor je huidige relatie.
100% gelijk
David88 schreef:
09-09-2019 15:58
100% gelijk

Dus ???
David88 schreef:
09-09-2019 15:55
En ergens hoop je dat je iemand vindt die net goed past in die scheve puzzel als jezelf gezien we allemaal niet perfect zijn....maar ik mag wel een lijstje maken zodat ik ergens een richtlijn heb van wat ik wil en niet wil......
Maar anderzijds ga je teveel concessies doen als je eindelijk iemand hebt gevonden die bijna 'voldoet'. Misschien mede omdat het al lastig genoeg blijkt iemand te vinden die goed bij je past. Je vriendin ziet het probleem niet, dus zal er niets veranderen. Natuurlijk is het aan jou of je hiermee doorgaat.

En ja, het kan rot zijn weer zonder partner te zitten. Aan de andere kant, je bent dan van deze ongelukkige relatie af en hebt de tijd je lessen te trekken. Plus, je gunt hiermee jezelf de kans die ene leuke vrouw uiteindelijk wel tegen te komen.
Wat zijn damens?
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Pindakaasjes schreef:
09-09-2019 16:50
Dus ???
Een hond nemen en hem max noemen, camper kopen en de komende 5 jaar van me problemen wegrijden....misschien dreadlocks groeien en op een random ochtend terwijl ik mijn omlet aan het bakken ben in Zuid Frankrijk tot realisatie komen dat ik eroverheen ben en terug naar Nederland moet gaan, een boek schrijven over mijn avonturen en het op bol.com verkopen voor 2.99 en het zelf 10 jaar later op de rommelmarkt tegenkomen ?

Maar zonder geintjes...ik denk beste is open kaart spelen zsm dat dit.....niet lukt en niet te veranderen is en dat we beide onze eigen paden moeten gaan...overigens ik verwacht een stormvloed aan emoties en drama dus rug rechthouden is denk ik de meest uitdagende deel ....want ik zie het al voor me bij het zeggen zal het volgen met huilen, hyperventilatie, flauwvallen noem maar...en we wonen samen...ik wil niet haar kwetsen of letterlijk op straat zetten (ze kan overigens terecht bij haar ouders haar kamer is zoals ze het achterliet ) maar ik wil ook idd niet lopen te kutten langer dan nodig is....

hmm...wat is de beste aanpak hierover want ik heb verschillende manieren meegemaakt en het is nooit goed....mijn beste vriend zette letterlijk de spullen van de ex buiten deur ..hij noemde het als een pleister aftrekken...ik zelf hielp me vorige ex met verhuizen naar een andere plek en toch ging ze naaistreken uithalen.....ben ik daarin te naïef van dat je on good terms uit elkaar kan gaan en moet ik rekening houden dat ze in haar vertrek alles zou verbranden onderweg uit....

moet ik hulp inschakelen bv van de ouders van het het gaat niet....kom haar bijstaan en meehelpen en verhuizen ? (Ze is als de dood als ik haar ouders wil betrekken in bepaalde verschillen uit te praten of als ik zeg ga paar dagen naar je ouders even ruimte van elkaar, want ergens denk ze ...als ze terug gaat naar huis...it won't look good voor haar tegenover de ouders).......zo dat was een major braindump...hopelijk kunnen jullie wat ervan maken haha 😅😅😅

Want kijk uiteindelijk ik haat haar niet, veranderen gaat niet dus uitelkaar is de meest voor de hand liggende...maar ik wil niet haar in een zwart gat gooien...of gewoon stekker uit en spullen bij de ouders...en afronden met een lange brief....zoveel opties en manieren om dit te benaderen ...🥴🥴
anoniem_390292 wijzigde dit bericht op 09-09-2019 20:40
0.35% gewijzigd
*Hestia* schreef:
09-09-2019 17:57
Wat zijn damens?
Niet eens een woord, maar een lichtelijke verkrachting van het woord "dames" , ik dacht al mijn autocorrectie is rood 🙈sorry
shift.delete schreef:
09-09-2019 17:55
Maar anderzijds ga je teveel concessies doen als je eindelijk iemand hebt gevonden die bijna 'voldoet'. Misschien mede omdat het al lastig genoeg blijkt iemand te vinden die goed bij je past. Je vriendin ziet het probleem niet, dus zal er niets veranderen. Natuurlijk is het aan jou of je hiermee doorgaat.
Precies dit, omdat het bijna voldoet aan alles ben ik eerder willig die concessies te doen en heb ik ook gedaan... (Ik geloof trouwens 100% dat zij ook concessies heeft gedaan voor mij wat betreft haar ideaalbeeld dat moet wel, iedereen doet het)

shift.delete schreef:
09-09-2019 17:55
ja, het kan rot zijn weer zonder partner te zitten. Aan de andere kant, je bent dan van deze ongelukkige relatie af en hebt de tijd je lessen te trekken. Plus, je gunt hiermee jezelf de kans die ene leuke vrouw uiteindelijk wel tegen te komen.
Misschien me mantra van maken 😅
Je kan nooit 100% op voorhand weten wat de juiste manier is. Maar als ze hoogstwaarschijnlijk gaat hyperventileren, uitbarsten enz, realiseer dan dat ze daar eigenlijk zelf voor kiest. Want ja, zij wilde niet in therapie gaan. 🙄 Dus vat dat niet persoonlijk op. “Ze is gewoon zo.” 😉 En beter haar een allerlaatste keer zo zien dan een relatie door te zetten waarbij je meerdere malen van die rotmomenten zal meemaken omdat je misschien eens later terugkwam van je werk of zo.

Dat het bij je exen na het uitmaken niet afliep zoals je hoopte, betekent niet per sé dat je aanpak verkeerd was. Bij die ex die je hielp met haar verhuis lag het waarschijnlijk aan haar persoonlijk.
Je kan je toekomstige ex wel vragen of ze graag heeft dat je helpt indien je aanvoelt dat het oké is om te vragen. Trekt ze zich boos terug, dan laat haar met rust.

Verder niet te veel medelijden hebben. Hou in je hoofd dat dat het beste is voor beiden.

En over al het lieve gedrag van haar, dat kan al dan niet bewust ter compensatie van haar bezitterig gedrag zijn, hé. (Het lieve gedrag dat je omschreef kwam zelfs ook bezitterig over.) Anders zou niemand het lang volhouden met al die beperkingen opgelegd te krijgen. Door dat te doen creëerde ze bij jou het idee dat je dat ervoor over moest hebben, want waarom je zou je zó een lieve, zorgzame, intelligente vrouw het dan kwalijk nemen “dat ze gewoon zo is”?
hmm...wat is de beste aanpak hierover want ik heb verschillende manieren meegemaakt en het is nooit goed....mijn beste vriend zette letterlijk de spullen van de ex buiten deur ..hij noemde het als een pleister aftrekken...ik zelf hielp me vorige ex met verhuizen naar een andere plek en toch ging ze naaistreken uithalen.....ben ik daarin te naïef van dat je on good terms uit elkaar kan gaan en moet ik rekening houden dat ze in haar vertrek alles zou verbranden onderweg uit....
Ah, gezonde beslissing! De pleister eraf trekken is idd het slimst.

Hoe? Wees duidelijk, empathisch, maar probeer echt een discussie te vermijden. Ik zou zelf niet gelijk de spullen van je ex ingepakt en wel bij de deur zetten, voordat je dit gesprek hebt gehad. Dat vind ik persoonlijk best wel een onbeschofte en hufterige streek. Zoiets zou ik alleen doen als er echt iets zwaars was gebeurd. Vreemdgaan of huiselijk geweld of dergelijke.

Je zou van tevoren even de punten kunnen opschrijven die je wilt aangeven. of is er iemand met wie je dit gesprek even kunt oefenen?
Persoonlijk zou ik liever het oppeppertje van het plaatselijke voetbalteam naast me op de bank hebben dan dit probleemgeval.
Gewoon even rustig met haar om de tafel gaan zitten en uitleggen dat je niet met haar verder wil. Afhankelijk van de reactie kun je aanbieden haar ouders of een vriendin te bellen of zelf even een nachtje ergens anders gaan slapen en de volgende dag met de praktische dingen te helpen regelen. Het kán natuurlijk ook zo zijn dat ze door jullie gesprek inziet dat ze moet veranderen. Bedenk alvast wat jij daarvan vindt, zou je ermee akkoord gaan dat jullie bij elkaar blijven als ze bv. in therapie gaat? Of als ze serieus ingaat op jóuw voorstelling van een goede relatie? Misschien kun je je een paar scenario's voorstellen hoe het gesprek zal lopen en alvast bedenken wat je bij ieder scenario zou doen/zeggen.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Met alle respect, maar dit is absoluut geen HSP. Hoogsensitieve mensen zijn niet altijd even makkelijk in omgang, maar reflecteren kunnen ze. Dit lijkt eerder op borderline. Mijn advies: wegwezen! En dat zeg ik als man, zonder daarbij 'macho' te willen zijn.
Hakuna matata
Allee ge hebt het of nie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven