Alleenstaande moeder

29-10-2009 20:32 28 berichten
...
Alle reacties Link kopieren
Tja, wat moet de mens die graag eens wil uitgaan terwijl haar vrienden niet willen/kunnen oppassen... Ingewikkeld probleem zeg.
Nou, het gaat dus vooral om de periode daarna. Ze kan natuurlijk wel een oppas vinden voor een avond, maar niet voor meerdere weken/maanden achter elkaar.
Zoek een oppas? Ik ben ook een alleenstaande moeder en dochter heeft geen vader waar ze heen kan. Een meisje hier uit de buurt past op (die ik gewoon betaal) daarnaast heb ik nog ouders, ex-schoonouders, vriendinnen, en dochter vriendinnetjes waar ze wel eens slaapt.
quote:sheherazade schreef op 29 oktober 2009 @ 20:41:

Nou, het gaat dus vooral om de periode daarna. Ze kan natuurlijk wel een oppas vinden voor een avond, maar niet voor vier weken achter elkaar.Waarom zou zij voor vier weken achter elkaar een oppas nodig hebben? Ze wil gaan daten, niet gaan emigreren toch? En bovendien, als zij een oppas zoekt dan hoeft zij zich niet te beperken tot haar vriendenkring lijkt me. Waar is de vader van het kind trouwens?
Nou, als het wat wordt met de date wil ze hem vaker gaan zien... omdat ze hem dus niet meteen over de vloer wil laten komen.

Vader is enigszins uit zicht.
Maar je kan toch een paar keer een betaalde oppas vragen? En neem aan dat die vriendin na een aantal keren wel kan inschatten of ze die man bij haar thuis kan laten komen. Dat kan dan toch als kind op bed ligt en man kan gewoon 's avonds weer naar huis hoor. Hoeft niet gelijk te blijven slapen.

Zo ongeveer doe ik het ;)
LEVE DE OPPAS !!!

En natuurlijk gaan stappen in de 'papa'-weekenden.

Ik ken ook vriendinnen die heel goede ervaringen hebben met RP: dan kun je alvast het kaf van het koren scheiden: offie ook geinteresseerd is in kids bijvoorbeeld. Maar er zijn ook minder goede ervaringen heb ik gehoord.

Ik moet ook zeggen dat ik zelf niet zo van het 'vooropgezet' daten ben. Ik ging gewoon op stap in mijn vrije weekenden met vriendinnen en toen kwam ik hem zomaar tegen. Van het een kwam het ander, etc. etc.. Dus eigenlijk gewoon zoals het ook voor de kids ging.
Only dead fish go with the flow
Oh ja, en dan nog iets: ik wachtte wel met voorstellen een half jaar ofzo... Maar jouw vriendin kan natuurlijk ook gewoon gezellige dingen doen met haar nieuwe vriendje EN de kids. Alleen dan gaat hij gewoon mee als 'goede vriend' van mama in het begin. En knuffelen doe je dan maar als de kids naar bed zijn.
quote:Silvy schreef op 29 oktober 2009 @ 20:54:

En neem aan dat die vriendin na een aantal keren wel kan inschatten of ze die man bij haar thuis kan laten komen. Dat kan dan toch als kind op bed ligt en man kan gewoon 's avonds weer naar huis hoor. Hoeft niet gelijk te blijven slapen.Ik heb het idee dat ze met name juist dit erg lastig vind. Als de kinderen wakker worden zien ze natuurlijk toch die man. En ik vind het heel lastig om haar hierin te adviseren. Omdat ik zelf - denk ik - daarin wat makkelijker zou zijn. Maar ja, ik heb geen kinderen
quote:Dreamglasses schreef op 29 oktober 2009 @ 21:00:

LEVE DE OPPAS !!!

En natuurlijk gaan stappen in de 'papa'-weekenden.

Worden de kinderen blij van elke week een oppas?

En niet iedereen heeft "papaweekenden".....

Ik snap het probleem wel, heb er een tijd terug ook een topic over geopend maar kwamen niet veel bruikbare tips op.

*leest dus even mee*
En gewoon thuis afspreken als de kinderen slapen??

Is dat nou heel raar, gewoon filmpje kijken en lekker zoenen op de bank, meer niet doen natuurlijk, daar moet dan maar mee wachten tot je een oppas hebt of de kinderen uit logeren zijn.
quote:sheherazade schreef op 29 oktober 2009 @ 21:02:

[...]

Ik heb het idee dat ze met name juist dit erg lastig vind. Als de kinderen wakker worden zien ze natuurlijk toch die man. En ik vind het heel lastig om haar hierin te adviseren. Omdat ik zelf - denk ik - daarin wat makkelijker zou zijn. Maar ja, ik heb geen kinderen

Mss moet ze zelf even meedoen aan deze topic. Kunnen de dames haar hier wel even bijpraten over hoe het nu werkt.

Ik denk dat je vriendin wel een beetje makkelijker mag worden hierover. je hoeft niet gelijk klef te doen met een nieuwe leuke man, waar de kinderen bij zijn. Je leert vanzelf om het een beetje 'op te houden'. En dat maakt het juist ook best spannend!
De kinderen van mijn vriend hebben in de week dat ze bij hem zijn twee avonden in de week een oppas, omdat hij dan sport. De kinderen slapen dan. Ik zie niet in wat er mis is met regelmatig een oppas, zeker niet als je de kinderen wel zelf naar bed brengt.

Voor een langere avond zou je oppas kunnen vragen waar de kinderen ook iets aan hebben, grootouders bijvoorbeeld. Of naar een vriendje toe.

Als ik haar was zou ik me er niet te druk over maken nog. Eerst maar eens een geschikte kerel vinden. En als hij echt geschikt is, begrijpt hij het probleem en is ook hij wat flexibeler. Gaat hij moeilijk doen dan is het sowieso al een verloren zaak.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Dreamglasses, praat mij maar ff bij dan hoe het nu werkt...

Ik ben vrij makkelijk, uitstapjes en gewoon over de vloer komen is geen probleem maar je wilt wel es wat meer he?

(En dan niet over drie weken als je oppas hebt maar gewoon spontaan...)
quote:mamalief schreef op 29 oktober 2009 @ 21:05:

[...]

Worden de kinderen blij van elke week een oppas?

En niet iedereen heeft "papaweekenden".....

Ik snap het probleem wel, heb er een tijd terug ook een topic over geopend maar kwamen niet veel bruikbare tips op.

*leest dus even mee*

Mss niet op de zaken vooruit lopen, mamalief!

Eerst wel die man scoren natuurlijk!! Ja, hoor! De kids worden best blij van de oppas! Want dan mogen ze lekker lang opblijven en lekkere dingen snoepen. En jij bent de volgende dag gewoon in je iegen bed als de kids je komen wakker maken. Als je het moeilijk vind, kun je ook zelf de kids naar bed brengen en dan op stap gaan. Maar ik vind het allemaal een beetje benauwd gedoe hoor. Kinderen zijn heel flexibel als je zelf ook relaxed bent. ECHT! Gewoon doen!!
quote:Poezewoes schreef op 29 oktober 2009 @ 21:11:

Ik zie niet in wat er mis is met regelmatig een oppas, zeker niet als je de kinderen wel zelf naar bed brengt.

Dat kan als ze nog klein zijn ja, met oudere kinderen wordt het dan knap laat dat je weg kan.

(Maar zoals een vriendin laatst tegen me zei: "Misschien wil je het wel niet graag genoeg als je dit als "smoes" gebruikt om niet te kunnen daten...")
Precies de reden waarom ik dus niet date. Ik zit thuis met kind, heb geen energie om te daten ook maar als ik al date heb ik gewoonweg geen zin om mijn kind iedere week naar de oppas te brengen, omdat mama uit moet. Daar komt bij dat ik natuurlijk ook niemand tegen kom doordat ik nooit uit ga en ik moet zeggen voor nu bevalt me dat prima en tegen de tijd dat ik wil dat er verandering in komt, dan bedenk ik wel een oplossing. Zonder "pappa-weekenden" denk ik dat daten wel een stuk ingewikkelder is in ieder geval
Dit onderwerp interesseert me wel, omdat ik er zelf ook mee te maken heb de laatste tijd.

Ben nu twee keer op een date geweest (wat verder op niets is uit gelopen, maar dat terzijde) en ik merk ook dat ik het lastig plannen vind allemaal. Ook al heb ik wel genoeg oppas mogelijkheden. Daarnaast is mijn dochter al op die leeftijd dat ze min of meer weet wat ik ga doen en dat vind ze niks.

Ze vind het ook niet leuk als ik weg ga.

Dat doe ik uiteraard wel af en toe (1x in de twee maanden ongeveer), want ik heb het nodig om af en toe uit te gaan met mijn vriendinnen en vrienden. Los van het daten.

Maar goed. Een vreemde man in mijn huis trekt me momenteel nog niet. Ik heb er wel aan gedacht natuurlijk, en zou dat dan absoluut zo plannen als de kids slapen, maar toch. Stel dat ze wakker worden en naar beneden komen en mij daar met hem zien. Ook al doe ik niets dan kletsen op de bank. Ik moet er nog aan wennen, vind het zelf ook wat raar. Kan me voorstellen dat mijn kinderen (vooral mijn dochter dan) dat ook zo vinden.

Dus tja, best lastig. Ik zie het allemaal nog wel. Eerst maar eens een echt geschikte vent vinden, wat Poez zegt dus.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:Dreamglasses schreef op 29 oktober 2009 @ 21:13:

[...]

Mss niet op de zaken vooruit lopen, mamalief!

Eerst wel die man scoren natuurlijk!!

Heb al een hoor!

(Die langskomt als de kinderen op bed liggen.... .....Maar daten was het onderwerp geloof ik....)
Ik heb het ook zo gedaan, de eerste paar dates met een oppas (als de kinderen al op bed lagen) en daarna afspreken bij mij thuis terwijl de kinderen sliepen. Ik heb houten vloeren dus als er ééntje wakker is dan hoor ik dat gelijk en kan ik 'm halverwege de trap opvangen. Wel jammer voor zoenpartijen waarin je niet gestoord wil worden, maar ach.

Toen de nieuwe vriend pril in mijn leven was is hij ook wel eens blijven slapen zonder dat hij mijn kinderen ontmoet had. Dan wachtte hij in de slaapkamer terwijl ik de oudste hielp met een bad nemen, en dan sneakte hij het huis uit. Niet echt stijlvol, maar het liep nou eenmaal even zo.

Na een paar maandjes heb ik hem voorgesteld aan de kinderen. Ik kon ook niet verder wat uitbouwen met hem zonder dat ik zeker wist dat de kinderen en hij ook klikten. Anders is het jammer maar helaas, hoe leuk hij ook is. Gelukkig klikte het supergoed met de kids en nu zijn ze allemaal gek op elkaar (en allemaal gek op mij!).
Ik heb "vriendjes' wel regelmatig over de vloer gehad terwijl kinderen ook thuis waren. dan kwam hij gewoon na 8 uur en ik schopte hem het huis weer uit om 6 uur smorgens werkt ook prima..... Maar ik heb nog erg jonge kinderen.

Verder daten: oppas regelen, en het blijft toch enorm plannen. Ik heb ook vaak periodes dat ik helemaal geen zin heb ik al dat gedoe, en dan maar alleen.
Mijn oppas is in de vorm van familie, aangezien er geen papa meer is. En altijd met logeren. Ik ben voor mijn werk soms veel later thuis dan gepland of moet heel vroeg weg. En soms belt hij zelf op om te vragen of hij mag komen logeren en dat kan dan ook. Wat dat betreft een luxe positie.

Qua date(s); zelfs na een paar erg leuke dates is thuiskomen bij mij er niet snel bij. En al zeker niet als zoonlief thuis is (dat is mijn ‘issue’ overigens ). Op de een of andere manier ‘ruiken’ ze dat er ‘iets’ is en zul je zien dat ze geheid wakker worden. Afgezien daarvan vind ik dat ook veel te snel. Dan kan iemand nog zo hard roepen, dat heeft de man maar te accepteren….je voelt je er zelf toch ongemakkelijk bij. Zoonlief mag van mij trouwens ook niet zomaar ineens beneden staan. Roepen ja, zijn bed uitkomen nee.

Hoe oud zijn de kinderen van je vriendin? Is laten logeren een optie? Ik denk, dat wanneer zij aangeeft open te staan voor daten en daar eerlijk over is, er vast wel een familielid of vriendin is die dan wil oppassen. Nu heb ik 1 kind en dan is logeren ook wel iets makkelijker dan 2 of meer.

Stel dat het gaat uitgroeien tot meer en er is/komt dan sprake van, om de (misschien wederzijdse) kinderen te ontmoeten, doe dat dan bijv. in een speeltuin, (overdekt, gezien het winterseizoen) ga naar het bos of strand. Zo kunnen de kids letterlijk spelenderwijs met elkaar omgaan en voelt jouw vriendin wellicht minder de druk van thuis.
Fijn om jullie reacties te lezen. Logeren is natuurlijk wel een slimme oplossing als zij bij de date een nachtje door wilt brengen, als het huis van de oppas tenminste geschikt is voor kleine kinderen... Ik vind het vooral fijn te lezen hoe jullie het oplossen als de man een avondje bij je thuis is, of wanneer je de kinderen aan hem voorstelt. Ik heb nu het gevoel dat ik haar wat meer ideeën kan aandragen.
quote:sheherazade schreef op 29 oktober 2009 @ 22:35:

Fijn om jullie reacties te lezen. Logeren is natuurlijk wel een slimme oplossing als zij bij de date een nachtje door wilt brengen, als het huis van de oppas tenminste geschikt is voor kleine kinderen... Misschien vindt de oppas het geen punt om een nachtje bij jouw vriendin thuis te logeren? Kinderen in eigen huis met vertrouwde oppas, ook in de ochtend? Als haar kinderen helemaal aan haar gewend zijn is dat wellicht ook een idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven