alles is mijn schuld...?
woensdag 7 maart 2012 om 06:41
Vorige week heb ik een bericht gepost dat mijn vriend het heeft uitgemaakt omdat hij met zich zelf in de knoop zit en een maand "rust" wou.. weet niet of jullie dat zo kunnen terug lezen?
Het is nu definitief over heeft hij me te laten weten.. Hij heeft het er over niet meer te willen leven, dat hij zelf daar de oorzaak van is.. Maar..... Dat ik die oorzaak ook een deel ben. Wat doe dit pijn!!! Dat het uit is doet al zoveel pijn, dat het mijn schuld is dat hij niet meer wilt leven maakt het nog erger. Ik heb al die tijd altijd geprobeerd hem gelukkig te maken...
Ik weet het niet meer. Heb het gevoel zelf hier aan onder door te gaan..
Het is nu definitief over heeft hij me te laten weten.. Hij heeft het er over niet meer te willen leven, dat hij zelf daar de oorzaak van is.. Maar..... Dat ik die oorzaak ook een deel ben. Wat doe dit pijn!!! Dat het uit is doet al zoveel pijn, dat het mijn schuld is dat hij niet meer wilt leven maakt het nog erger. Ik heb al die tijd altijd geprobeerd hem gelukkig te maken...
woensdag 7 maart 2012 om 06:50
Eens met blijfgewoondametje. Het is niet jouw schuld. Jouw ex zit blijkbaar zo met zichzelf in de knoop dat hij het allemaal niet meer ziet en om zic heen gaat slaan. Heb je contact met zijn ouders of andere familieleden? Neem contact met hen op en leg uit hoe slecht het gaat en neem daarna afstand, jij kunt hier niks aan doen.
Heel veel sterkte want dat dit een klap in je gezicht is snap ik.
Heel veel sterkte want dat dit een klap in je gezicht is snap ik.
woensdag 7 maart 2012 om 06:55
Wat rot voor je.. Dit is niet jouw schuld! Als mensen het uitmaken worden er wel vaker harde dingen gezegd die ze niet menen maar dit moet je echt echt echt niet geloven. Het zit in hemzelf.. Wat al wordt gezegd, het enige dat je kunt doen is zijn familie inlichten over zijn suïcidale gedachten. Want dat zijn het. En die hebben niet met jou te maken. Heel veel sterkte, ook met de breuk.
woensdag 7 maart 2012 om 07:21
Bedankt voor jullie snelle reactie.. Ik zeg ook tegen me zelf je kan hier niks aan doen, maar toch lig ik er de hele nacht wakker van.. Te denken heeft hij toch geen gelijk? Waarom zou hij dit vinden? Want als ik dat vraag is het gewoon..
Zit er ook aan te denken om zijn ouders in te lichten. Heb "foto's" gemaakt van de gesprekken, hoe kinderachtig misschien ook.. Maar wel met het idee als ik zijn ouders wil inlichten.. Toen hij zei dat hij zelfmoord wou zei ik dan moet je nu gelijk hulp zoeken! Nee dat moest niet ik was de enige die hem kon helpen want ik zorgde voor dat gevoel, ik zou hem zoooo kut laten voelen... Zit er aan te denken om nog eens keer aan hem te vragen om re vragen wat hij allemaal zei nog steeds meent, denk dat er dan maar 1 optie op zit.. Afstand nemen en zijn ouders inlichten, zoals jullie zeiden...
Zit er ook aan te denken om zijn ouders in te lichten. Heb "foto's" gemaakt van de gesprekken, hoe kinderachtig misschien ook.. Maar wel met het idee als ik zijn ouders wil inlichten.. Toen hij zei dat hij zelfmoord wou zei ik dan moet je nu gelijk hulp zoeken! Nee dat moest niet ik was de enige die hem kon helpen want ik zorgde voor dat gevoel, ik zou hem zoooo kut laten voelen... Zit er aan te denken om nog eens keer aan hem te vragen om re vragen wat hij allemaal zei nog steeds meent, denk dat er dan maar 1 optie op zit.. Afstand nemen en zijn ouders inlichten, zoals jullie zeiden...
woensdag 7 maart 2012 om 07:42
Hij moet zeker hulp zoeken. Maar je mag hem ook best vertellen dat jij niet op aarde gezet bent om hem gelukkig te maken, en dat jouw wereld dus niet om hém draait. Als hij zelfmoord wil plegen, dan is dat zijn, en alléén ZIJN verantwoordelijkheid. Schuld afschuiven is wel heel makkelijk. Als hij zichzelf niet gelukkig kan maken moet hij daar niet jou de schuld van geven.
woensdag 7 maart 2012 om 09:06
Hij probeert in te spelen op jouw schuldgevoel, terwijl hijzelf degene is geweest die het uitgemaakt heeft! Ik zou sowieso zijn ouders inlichten, wat ze ermee doen is aan hun maar jij kunt hem niet meer helpen... Ik snap dat je je toch af gaat vragen of hij geen gelijk heeft maar geloof mij: mensen die met zelfmoord dreigen hebben hulp nodig en zien/voelen de dingen niet meer zoals ze werkelijk zijn. Hou je daaraan vast... Sterkte!
woensdag 7 maart 2012 om 09:27
bah wat een naar mannetje om jou de schuld te geven.
het is niet jouw schuld hij is zelf verantwoordelijk voor zijn dingen.
probeer hem niet te helpen zo houdt hij je in z,n macht.
doet me denken aan n vroeger vriendje toen ik 16 was.we hadden verkering en ik maakte het op n gegeven moment uit.
dreigt hij dus met zelfmoord want bla bla hij kon niet zonder mij(16 jaar!) toen heb ik m gezegd om t maar te doen en ben weggelopen.
keihard van mij maar ik was ook nog maar n puber.
hij leeft trouwens nog
het is niet jouw schuld hij is zelf verantwoordelijk voor zijn dingen.
probeer hem niet te helpen zo houdt hij je in z,n macht.
doet me denken aan n vroeger vriendje toen ik 16 was.we hadden verkering en ik maakte het op n gegeven moment uit.
dreigt hij dus met zelfmoord want bla bla hij kon niet zonder mij(16 jaar!) toen heb ik m gezegd om t maar te doen en ben weggelopen.
keihard van mij maar ik was ook nog maar n puber.
hij leeft trouwens nog
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
woensdag 7 maart 2012 om 10:02
Wat een gel*l.
Jij zat toch ook in die relatie.
Maakt hij jou zo gelukkig ofzo?
Volgens mij dreig jij ook niet om van een flat af te springen.
Wat een manipulator zeg.
Laat hem als hij zielig wil doen lekker een ander lastig vallen.
Jij bent niet zijn hele leven. Als hij er geen zin meer in heeft ligt dat niet aan jou.
Volgens mij probeert hij je zo'n schuldgevoel aan te praten omdat hij denkt dat je hem dan wel weer terugneemt wanneer hij daar zin in heeft.
Meis je moet toch echt wat sterker in je schoenen gaan staan.
Geen gesprekjes meer, geen aai over z'n bolletje.
Dit mannetje speelt hele vieze spelletjes met jou.
Je hebt wel wat beters te doen zeg.
Vertel het idd zijn omgeving, dan kan hij iig niet tegen iedereen een ander verhaal ophangen.
Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn gevoelsleven.
Als hij hulp wil gaat hij maar naar familie of blt hij de crisisdienst.
Jij zat toch ook in die relatie.
Maakt hij jou zo gelukkig ofzo?
Volgens mij dreig jij ook niet om van een flat af te springen.
Wat een manipulator zeg.
Laat hem als hij zielig wil doen lekker een ander lastig vallen.
Jij bent niet zijn hele leven. Als hij er geen zin meer in heeft ligt dat niet aan jou.
Volgens mij probeert hij je zo'n schuldgevoel aan te praten omdat hij denkt dat je hem dan wel weer terugneemt wanneer hij daar zin in heeft.
Meis je moet toch echt wat sterker in je schoenen gaan staan.
Geen gesprekjes meer, geen aai over z'n bolletje.
Dit mannetje speelt hele vieze spelletjes met jou.
Je hebt wel wat beters te doen zeg.
Vertel het idd zijn omgeving, dan kan hij iig niet tegen iedereen een ander verhaal ophangen.
Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn gevoelsleven.
Als hij hulp wil gaat hij maar naar familie of blt hij de crisisdienst.
woensdag 7 maart 2012 om 10:17
woensdag 7 maart 2012 om 10:28
quote:julius schreef op 07 maart 2012 @ 10:17:
Als hij echt zelfmoord wilde plegen had hij dat niet aangekondigd. Dit is aandachttrekkerij op een hele zieke manier.
Ik zou niemand inlichten en zijn nummer uit je telefoon wissen nadat je nog 1 berichtje hebt gestuurd; dat ie lekker dood kan vallen als ie dat zo graag wil.Dat is echt onzin. Heel veel zelfmoorden en pogingen worden wel degelijk aangekondigd.
Als hij echt zelfmoord wilde plegen had hij dat niet aangekondigd. Dit is aandachttrekkerij op een hele zieke manier.
Ik zou niemand inlichten en zijn nummer uit je telefoon wissen nadat je nog 1 berichtje hebt gestuurd; dat ie lekker dood kan vallen als ie dat zo graag wil.Dat is echt onzin. Heel veel zelfmoorden en pogingen worden wel degelijk aangekondigd.
woensdag 7 maart 2012 om 10:33
quote:agnie schreef op 07 maart 2012 @ 06:41:
Vorige week heb ik een bericht gepost dat mijn vriend het heeft uitgemaakt omdat hij met zich zelf in de knoop zit en een maand "rust" wou.. weet niet of jullie dat zo kunnen terug lezen?
1 onderdeel van depressie is dat je de fout óf bij jezelf zoekt óf lekker bij een ander neer legt. De laatste groep komt zelden makkelijk uit een depressie.
Wat hij misschien bedoelde (maar zo krijgt hij het niet in zijn hoofd en al helemaal niet geformuleerd) is dat de relatie met jou hem depressiever maakte. Dat ligt dus aan de relatie en de inhoud die hij daar aan gaf.
Ik vind het een rotstreek dat hij jou achteraf nog even een trap na geeft. Ongepast. Dat is stampen op je hart en daar schijt aan hebben. Wellicht wil hij op deze manier nog meer afstand creeëren: maar dat is niet belangrijk.
Lieverd, je bent beter af zonder, hoe pijnlijk dat ook is.
Sterkte!
1 onderdeel van depressie is dat je de fout óf bij jezelf zoekt óf lekker bij een ander neer legt. De laatste groep komt zelden makkelijk uit een depressie.
Wat hij misschien bedoelde (maar zo krijgt hij het niet in zijn hoofd en al helemaal niet geformuleerd) is dat de relatie met jou hem depressiever maakte. Dat ligt dus aan de relatie en de inhoud die hij daar aan gaf.
Ik vind het een rotstreek dat hij jou achteraf nog even een trap na geeft. Ongepast. Dat is stampen op je hart en daar schijt aan hebben. Wellicht wil hij op deze manier nog meer afstand creeëren: maar dat is niet belangrijk.
Lieverd, je bent beter af zonder, hoe pijnlijk dat ook is.
Sterkte!
woensdag 7 maart 2012 om 11:08
quote:vrouwke_theelepel schreef op 07 maart 2012 @ 10:28:
[...]
Dat is echt onzin. Heel veel zelfmoorden en pogingen worden wel degelijk aangekondigd.
Een zelfmoordpoging is sowieso aandachtstrekkerij, want wat voor een loser moet je zijn om zelfs dàt niet te kunnen.
Geslaagde zelfmoorden worden zelden aangekondigd. Waarom zou je anderen de kans willen geven jouw te stoppen, als je echt dood wilt?
[...]
Dat is echt onzin. Heel veel zelfmoorden en pogingen worden wel degelijk aangekondigd.
Een zelfmoordpoging is sowieso aandachtstrekkerij, want wat voor een loser moet je zijn om zelfs dàt niet te kunnen.
Geslaagde zelfmoorden worden zelden aangekondigd. Waarom zou je anderen de kans willen geven jouw te stoppen, als je echt dood wilt?
woensdag 7 maart 2012 om 11:14
quote:julius schreef op 07 maart 2012 @ 11:08:
[...]
Waar haal jij jouw "wijsheid" vandaan?
In de meeste gevallen praten mensen erover en/of geven signalen af dat ze van plan zijn zelfmoord te plegen. Bovendien volgt 80% van de gelukte zelfmoorden op een eerder mislukte poging.
[...]
Waar haal jij jouw "wijsheid" vandaan?
In de meeste gevallen praten mensen erover en/of geven signalen af dat ze van plan zijn zelfmoord te plegen. Bovendien volgt 80% van de gelukte zelfmoorden op een eerder mislukte poging.