alles is mijn schuld...?
woensdag 7 maart 2012 om 06:41
Vorige week heb ik een bericht gepost dat mijn vriend het heeft uitgemaakt omdat hij met zich zelf in de knoop zit en een maand "rust" wou.. weet niet of jullie dat zo kunnen terug lezen?
Het is nu definitief over heeft hij me te laten weten.. Hij heeft het er over niet meer te willen leven, dat hij zelf daar de oorzaak van is.. Maar..... Dat ik die oorzaak ook een deel ben. Wat doe dit pijn!!! Dat het uit is doet al zoveel pijn, dat het mijn schuld is dat hij niet meer wilt leven maakt het nog erger. Ik heb al die tijd altijd geprobeerd hem gelukkig te maken...
Ik weet het niet meer. Heb het gevoel zelf hier aan onder door te gaan..
Het is nu definitief over heeft hij me te laten weten.. Hij heeft het er over niet meer te willen leven, dat hij zelf daar de oorzaak van is.. Maar..... Dat ik die oorzaak ook een deel ben. Wat doe dit pijn!!! Dat het uit is doet al zoveel pijn, dat het mijn schuld is dat hij niet meer wilt leven maakt het nog erger. Ik heb al die tijd altijd geprobeerd hem gelukkig te maken...
Ik weet het niet meer. Heb het gevoel zelf hier aan onder door te gaan..
woensdag 7 maart 2012 om 16:10
quote:vrouwke_theelepel schreef op 07 maart 2012 @ 11:16:
[...]
Inderdaad, of de GGZ.
Ik zou ter plekke de GGZ spoeddienst bellen geloof ik.
: Jullie moeten hier iemand komen halen/ plat spuiten.
Grrr ik kan me hier zo kwaad over maken.
En als ie het wel doet dan blijf jij je hele leven met een schuldgevoel zitten. Schakel zijn ouders in!
GVD wat een manipulator!!
Sterkte kus knuffel x 1000
[...]
Inderdaad, of de GGZ.
Ik zou ter plekke de GGZ spoeddienst bellen geloof ik.
: Jullie moeten hier iemand komen halen/ plat spuiten.
Grrr ik kan me hier zo kwaad over maken.
En als ie het wel doet dan blijf jij je hele leven met een schuldgevoel zitten. Schakel zijn ouders in!
GVD wat een manipulator!!
Sterkte kus knuffel x 1000
donderdag 8 maart 2012 om 10:43
quote:mika77 schreef op 07 maart 2012 @ 10:34:
ohja: als hij met zelfmoord dreigt: verwijs hem door naar een hulpverlener.
Zeg dat je hem daarbij niet kunt en wilt helpen.
He needs help en hij krijg jou zo gek in je kop dat jij dadelijk ook hulp nodig hebt.
LAAT LOS!!
Dit dus.
En hopelijk krijgt ze dan wel die 4000 euro terug die ze hem geleend heeft.En waar ie zo kwaad over werd en dreigde met het uit te maken,als ze begon met vragen over terugbetaling.
ohja: als hij met zelfmoord dreigt: verwijs hem door naar een hulpverlener.
Zeg dat je hem daarbij niet kunt en wilt helpen.
He needs help en hij krijg jou zo gek in je kop dat jij dadelijk ook hulp nodig hebt.
LAAT LOS!!
Dit dus.
En hopelijk krijgt ze dan wel die 4000 euro terug die ze hem geleend heeft.En waar ie zo kwaad over werd en dreigde met het uit te maken,als ze begon met vragen over terugbetaling.
Hey Lord,don't ask me questions
donderdag 8 maart 2012 om 11:43
Ex is een grote manipulator (zie TO's andere topic)..
TO: licht zijn ouders in, laat hun het oplossen. Mocht hij wel serieus plannen hebben (wat ik betwijfel), dan heb jij jouw morele plicht gedaan.
Ik denk dat ex daarvan over de rooie gaat, in de zin dat hij pissig wordt dat zijn ouders op de hoogte zijn van zijn dreigementen omdat hij het helemaal niet van plan is, maar TO puur aan het bespelen is.
Laat hij gelijk zijn ware gezicht zien.
TO: licht zijn ouders in, laat hun het oplossen. Mocht hij wel serieus plannen hebben (wat ik betwijfel), dan heb jij jouw morele plicht gedaan.
Ik denk dat ex daarvan over de rooie gaat, in de zin dat hij pissig wordt dat zijn ouders op de hoogte zijn van zijn dreigementen omdat hij het helemaal niet van plan is, maar TO puur aan het bespelen is.
Laat hij gelijk zijn ware gezicht zien.
donderdag 8 maart 2012 om 11:52
Zo kl*te altijd als een relatie uitgaat en dit gebeurt... Het ergste vind ik nog dat TO zich serieus nog zorgen om hem maakt, zich afvraagt wat ZIJ kan doen om HEM te helpen, terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is!
Ook heel erg gemeen dat hij op zo'n manier nog in jouw leven wil blijven om het zo maar te zeggen, je voelt je al rot genoeg en dan krijg je dit erbij! Ik zou sowieso idd zijn ouders inlichten, en als hij nogmaals contact zoekt zou ik hem zeggen: Je hebt professionele hulp nodig, ik kan en wil je hier niet bij helpen, heb zelf al genoeg aan mijn hoofd!
Hou in je achterhoofd meis: je bent hem niks (meer) verplicht! En al helemaal niet op zo'n manier!
Ook heel erg gemeen dat hij op zo'n manier nog in jouw leven wil blijven om het zo maar te zeggen, je voelt je al rot genoeg en dan krijg je dit erbij! Ik zou sowieso idd zijn ouders inlichten, en als hij nogmaals contact zoekt zou ik hem zeggen: Je hebt professionele hulp nodig, ik kan en wil je hier niet bij helpen, heb zelf al genoeg aan mijn hoofd!
Hou in je achterhoofd meis: je bent hem niks (meer) verplicht! En al helemaal niet op zo'n manier!
donderdag 8 maart 2012 om 13:55
Wat egoïstisch om jou zo mee naar beneden te sleuren.
Natuurlijk is het niet jouw schuld dat hij niet meer wil leven. Ten eerste is zijn levensgeluk niet jouw verantwoordelijkheid, ten tweede heb jij nooit iets gedaan om hem ongelukkig te maken. Hij, daarentegen, probeert dat nu wel bij jou. Op een heel, heel gemene manier.
Natuurlijk is het niet jouw schuld dat hij niet meer wil leven. Ten eerste is zijn levensgeluk niet jouw verantwoordelijkheid, ten tweede heb jij nooit iets gedaan om hem ongelukkig te maken. Hij, daarentegen, probeert dat nu wel bij jou. Op een heel, heel gemene manier.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.