Als je als vrouw niet zo mooi bent
maandag 28 mei 2018 om 22:07
Het begon al in mijn puberteit. Ik werd niet ten dans gevraagd, er waren geen jongens verliefd op mij, ik stond niet stiekem te zoenen ergens.
Ontmoedigd was ik daardoor niet echt. Ik was er niet zo mee bezig, dacht dat mijn tijd nog wel zou komen.
Ik vertrok naar Amsterdam om te studeren, ging uit, met vriendinnen en soms ook wel alleen. Ik begreep nooit wat er leuk was aan uitgaan omdat ik de hele avond alleen stond. Er is mij ook nog nooit een drankje aangeboden, er werden geen gesprekjes aangeknoopt met mij. Ik zocht soms zelf wel contact, meestal kreeg ik dan een verontwaardigde blik terug, of de mannen bleven om zich heen kijken. Soms kwam er wel eens iemand op me af, die zodra hij dichterbij kwam, dan weer weg liep. Ik stond er niet zo bij stil, en dacht dat dit normaal was, dat dit uitgaan was.
Op mijn 23e heb ik voor het eerst gezoend, en met deze man trouwde ik. Ik ben 20 jaar met hem samen geweest. Toen toonde een, hele mooie vrouw, die zelf net verlaten was door haar man, interesse in hem. Binnen een week was hij weg en bestond ik eigenlijk niet meer. En dat was het dan. Ik ben 44 jaar en dit is alle ervaring die ik heb met mannen. Ik ben sociaal, openminded, ben leuk in het contact, heb een normaal zelfvertrouwen, hou van sex, goed lichaam, goed opgeleid, leuke baan. Maar uiteindelijk geeft dat kennelijk toch niet de doorslag.
Ik heb er nooit aan gedacht, er niet eens bij stil gestaan, maar als ik kijk naar mijn leven en het bijna totale gebrek aan mannelijke aandacht...
Een poos geleden was ik ergens op een congres, samen met een mannelijke kennis. We wilden allebei koffie halen en liepen naar de koffiebar waar een hele mooie vrouw stond. Vanaf dat moment was ik volledig onzichtbaar. Ik heb ook geen koffie meer gekregen. Eigenlijk viel toen het muntje. Het was al die tijd gewoon mijn uiterlijk. Het gebrek aan aandacht van mannen, nooit mee uitgevraagd zijn, nooit een drankje aangeboden krijgen, nooit een man die op je af komt, een expartner die het wel makkelijk vond om met mij getrouwd te zijn, maar toen zich wat mooiers aandiende zo weg was. Ik ben gewoon niet mooi genoeg, en die realisatie vind ik heel erg. Door mijn uiterlijk heb ik zoveel ervaringen gemist die normaal zijn. Ik wil ook graag geliefd zijn, zou willen daten, versierd worden, sex hebben, zeker nu ik weer alleen ben. Maar omdat ik niet mooi ben, heb ik niet zoveel te kiezen en misschien wel helemaal niets te kiezen, en dat doet pijn.
Sorry voor het lange verhaal, het helpt om van me af te schrijven. Misschien zijn er mensen die dit herkennen?
Ontmoedigd was ik daardoor niet echt. Ik was er niet zo mee bezig, dacht dat mijn tijd nog wel zou komen.
Ik vertrok naar Amsterdam om te studeren, ging uit, met vriendinnen en soms ook wel alleen. Ik begreep nooit wat er leuk was aan uitgaan omdat ik de hele avond alleen stond. Er is mij ook nog nooit een drankje aangeboden, er werden geen gesprekjes aangeknoopt met mij. Ik zocht soms zelf wel contact, meestal kreeg ik dan een verontwaardigde blik terug, of de mannen bleven om zich heen kijken. Soms kwam er wel eens iemand op me af, die zodra hij dichterbij kwam, dan weer weg liep. Ik stond er niet zo bij stil, en dacht dat dit normaal was, dat dit uitgaan was.
Op mijn 23e heb ik voor het eerst gezoend, en met deze man trouwde ik. Ik ben 20 jaar met hem samen geweest. Toen toonde een, hele mooie vrouw, die zelf net verlaten was door haar man, interesse in hem. Binnen een week was hij weg en bestond ik eigenlijk niet meer. En dat was het dan. Ik ben 44 jaar en dit is alle ervaring die ik heb met mannen. Ik ben sociaal, openminded, ben leuk in het contact, heb een normaal zelfvertrouwen, hou van sex, goed lichaam, goed opgeleid, leuke baan. Maar uiteindelijk geeft dat kennelijk toch niet de doorslag.
Ik heb er nooit aan gedacht, er niet eens bij stil gestaan, maar als ik kijk naar mijn leven en het bijna totale gebrek aan mannelijke aandacht...
Een poos geleden was ik ergens op een congres, samen met een mannelijke kennis. We wilden allebei koffie halen en liepen naar de koffiebar waar een hele mooie vrouw stond. Vanaf dat moment was ik volledig onzichtbaar. Ik heb ook geen koffie meer gekregen. Eigenlijk viel toen het muntje. Het was al die tijd gewoon mijn uiterlijk. Het gebrek aan aandacht van mannen, nooit mee uitgevraagd zijn, nooit een drankje aangeboden krijgen, nooit een man die op je af komt, een expartner die het wel makkelijk vond om met mij getrouwd te zijn, maar toen zich wat mooiers aandiende zo weg was. Ik ben gewoon niet mooi genoeg, en die realisatie vind ik heel erg. Door mijn uiterlijk heb ik zoveel ervaringen gemist die normaal zijn. Ik wil ook graag geliefd zijn, zou willen daten, versierd worden, sex hebben, zeker nu ik weer alleen ben. Maar omdat ik niet mooi ben, heb ik niet zoveel te kiezen en misschien wel helemaal niets te kiezen, en dat doet pijn.
Sorry voor het lange verhaal, het helpt om van me af te schrijven. Misschien zijn er mensen die dit herkennen?
maandag 28 mei 2018 om 22:28
Wat erg voor je, wat bezielt die mensen!Arcticfox1 schreef: ↑28-05-2018 22:25Ik heb een medische aandoening waardoor een deel van mijn gezicht er heel anders uitziet dan bij normale mensen.
Natuurlijk word ik daardoor wel eens onzeker, raar aankeken of aangesproken. Sommige mensen zijn zelfs ronduit asociaal of gemeen
Hoer is ook niet zo aardig.Arcticfox1 schreef: ↑28-05-2018 22:27Ik vind het heel rot voor jou dat je jezelf lelijkerd hebt genoemd hoer op viva
He gets, een lieve reactie en dan hoer.Arcticfox1 schreef: ↑28-05-2018 22:27Ik vind het heel rot voor jou dat je jezelf lelijkerd hebt genoemd hoer op viva
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 28 mei 2018 om 22:29
Nou nou meteen schelden...Arcticfox1 schreef: ↑28-05-2018 22:27Ik vind het heel rot voor jou dat je jezelf lelijkerd hebt genoemd hoer op viva
maandag 28 mei 2018 om 22:30
maandag 28 mei 2018 om 22:31
Maar eens met anderen hier, doe wat met jezelf. En leer relativeren, kijk hier anders eens naar:
https://m.youtube.com/watch?v=XpaOjMXyJGk
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 28 mei 2018 om 22:34
Oké.. als je verder niets meer kan doen, zou je dan zo ver willen gaan als bijvoorbeeld littekenbehandelingen/huidtherapeut (kan je vergoed krijgen door je verzekering)? Of zelfs cosmetische behandelingen? En eventueel kijken hoe je voller haar krijgt (speciale shampoo/extensions of iets dergelijks)?
Als dat hetgeen is waar het volgens jou aan ligt, dan zou je kunnen kijken of je dat kan verhelpen. Ik ben niet per se voor cosmetische behandelingen maar als je je er beter door gaat voelen, je vindt het geen probleem en je kan het je veroorloven; lekker doen!
Ik hoop in ieder geval dat je iets vindt waardoor je je aantrekkelijker voelt. Vaak zit daar toch wel een groot deel van het probleem, als ik het zo mag noemen.
Als dat hetgeen is waar het volgens jou aan ligt, dan zou je kunnen kijken of je dat kan verhelpen. Ik ben niet per se voor cosmetische behandelingen maar als je je er beter door gaat voelen, je vindt het geen probleem en je kan het je veroorloven; lekker doen!
Ik hoop in ieder geval dat je iets vindt waardoor je je aantrekkelijker voelt. Vaak zit daar toch wel een groot deel van het probleem, als ik het zo mag noemen.
maandag 28 mei 2018 om 22:36
Dat klinkt dan wel weer geruststellendOwlette schreef: ↑28-05-2018 22:22Ik ken meerdere vrouwen die ik echt wel heel lelijk vind, die geen gebrek aan aandacht hebben gehad in hun leven.
Dus ik geloof echt niet dat jouw uiterlijk het probleem is. Ook zijn er genoeg mannen die werkelijk met alles naar bed gaan, dus ik zou eerder denken dat je er niet geïnteresseerd of beschikbaar uit ziet. Maar ik kan mij voorstellen dat je onzeker word als je op zo’n rot manier verlaten word.
maandag 28 mei 2018 om 22:38
Dat is echt niet opeens verdwenen hoor, dat zit namelijk gewoon in je. Het staat nu alleen op standby omdat je niet lekker in je vel zit en tijd nodig hebt om weer op te krabbelen. Wees niet zo streng voor jezelf.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
maandag 28 mei 2018 om 22:39
Yup.Pigwidgeon_ schreef: ↑28-05-2018 22:38Dat is echt niet opeens verdwenen hoor, dat zit namelijk gewoon in je. Het staat nu alleen op standby omdat je niet lekker in je vel zit en tijd nodig hebt om weer op te krabbelen. Wees niet zo streng voor jezelf.![]()
In zo'n zelfmedelijde bui dat je jezelf zo'n afschuwelijke nickname hebt aangepraatlelijkerd schreef: ↑28-05-2018 22:19Ik ben vandaag wel in een zelfmedelijdende bui ja. Mijn vrienden zien mij als sprankelend en grappig, ik besteed veel aandacht aan mijn kleding, make-up en haar, maar heb ook een slechte huid, dun haar, heb niet z'on mooi gezicht. Ik kan sprankelen wat ik wil, en heb daardoor ook meer dan genoeg vrienden, maar mannelijke aandacht, nee dus.
Op ieder potje past een dekseltje.....je bent nog gewoon niet de juiste tegengekomen.....ik ben ook niet "knap" (integendeel) maar ben verliefd geweest (en vice versa, mooie en minder mooie vrouwen, maar daar gaat het echt niet om) Beauty is in the eye of the beholder......ik wens je veel succes....
Ik ben van het principe wat je niet hebt moet je kopen, dus ga eens naar de Douglas en doe zo’n make up workshop, ga naar de kapper voor advies voor een kapsel dat bij je gezicht past, kietel jezelf door een mooie nieuwe outfit aan te schaffen, laat je verwennen door een manicure te nemen, koop een paar killer heals, wat ik eigenlijk wil zeggen wees gewoon heel lief voor jezelf want waarom zou je dat niet zijn toch?
maandag 28 mei 2018 om 22:40
dank je voor het filmpje. Wat kunnen vrouwen toch kritisch op zichzelf zijn eigenlijk...Enn schreef: ↑28-05-2018 22:31geweldige typefout.
Maar eens met anderen hier, doe wat met jezelf. En leer relativeren, kijk hier anders eens naar:
https://m.youtube.com/watch?v=XpaOjMXyJGk
maandag 28 mei 2018 om 22:41
Ik zat dit weekend op een terras en heb heel veel mensen langs zien komen. Mooi/lelijk/dik/dun/klein/groot. Allereerst is alles in the eye of the beholder. Wat ik prachtig vind kan voor een ander helemaal niks zijn.
Een vriendin van mij raakt helemaal in katzwijm van waylon. Ik krijg er de rillingen van. Dus tja wat is mooi?
Zelfverzekerd zijn zonder arrogant te zijn is wat iemand een soort van elan mee geeft. So What als je er niet uit ziet als doutzen kroes. 99% van de mensen ziet er niet zo uit. Toch is het overgrote deel van die mensen aantrekkelijk voor een ander overgroot deel van de mensen.
Je zelf naar beneden halen is niet aantrekkelijk. Kweek wat zelfvertrouwen. Leer houden van je minderen punten, accentueer je goeie punten en sta positief in t leven! Wedden dat je een leuke vent tegen komt?
Een vriendin van mij raakt helemaal in katzwijm van waylon. Ik krijg er de rillingen van. Dus tja wat is mooi?
Zelfverzekerd zijn zonder arrogant te zijn is wat iemand een soort van elan mee geeft. So What als je er niet uit ziet als doutzen kroes. 99% van de mensen ziet er niet zo uit. Toch is het overgrote deel van die mensen aantrekkelijk voor een ander overgroot deel van de mensen.
Je zelf naar beneden halen is niet aantrekkelijk. Kweek wat zelfvertrouwen. Leer houden van je minderen punten, accentueer je goeie punten en sta positief in t leven! Wedden dat je een leuke vent tegen komt?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 28 mei 2018 om 22:41
Há! Kwartje is gevallen
maandag 28 mei 2018 om 22:42
Waar haal je dit vandaan???Marte007 schreef: ↑28-05-2018 22:34Oké.. als je verder niets meer kan doen, zou je dan zo ver willen gaan als bijvoorbeeld littekenbehandelingen/huidtherapeut (kan je vergoed krijgen door je verzekering)? Of zelfs cosmetische behandelingen? En eventueel kijken hoe je voller haar krijgt (speciale shampoo/extensions of iets dergelijks)?