Als je als vrouw niet zo mooi bent
maandag 28 mei 2018 om 22:07
Het begon al in mijn puberteit. Ik werd niet ten dans gevraagd, er waren geen jongens verliefd op mij, ik stond niet stiekem te zoenen ergens.
Ontmoedigd was ik daardoor niet echt. Ik was er niet zo mee bezig, dacht dat mijn tijd nog wel zou komen.
Ik vertrok naar Amsterdam om te studeren, ging uit, met vriendinnen en soms ook wel alleen. Ik begreep nooit wat er leuk was aan uitgaan omdat ik de hele avond alleen stond. Er is mij ook nog nooit een drankje aangeboden, er werden geen gesprekjes aangeknoopt met mij. Ik zocht soms zelf wel contact, meestal kreeg ik dan een verontwaardigde blik terug, of de mannen bleven om zich heen kijken. Soms kwam er wel eens iemand op me af, die zodra hij dichterbij kwam, dan weer weg liep. Ik stond er niet zo bij stil, en dacht dat dit normaal was, dat dit uitgaan was.
Op mijn 23e heb ik voor het eerst gezoend, en met deze man trouwde ik. Ik ben 20 jaar met hem samen geweest. Toen toonde een, hele mooie vrouw, die zelf net verlaten was door haar man, interesse in hem. Binnen een week was hij weg en bestond ik eigenlijk niet meer. En dat was het dan. Ik ben 44 jaar en dit is alle ervaring die ik heb met mannen. Ik ben sociaal, openminded, ben leuk in het contact, heb een normaal zelfvertrouwen, hou van sex, goed lichaam, goed opgeleid, leuke baan. Maar uiteindelijk geeft dat kennelijk toch niet de doorslag.
Ik heb er nooit aan gedacht, er niet eens bij stil gestaan, maar als ik kijk naar mijn leven en het bijna totale gebrek aan mannelijke aandacht...
Een poos geleden was ik ergens op een congres, samen met een mannelijke kennis. We wilden allebei koffie halen en liepen naar de koffiebar waar een hele mooie vrouw stond. Vanaf dat moment was ik volledig onzichtbaar. Ik heb ook geen koffie meer gekregen. Eigenlijk viel toen het muntje. Het was al die tijd gewoon mijn uiterlijk. Het gebrek aan aandacht van mannen, nooit mee uitgevraagd zijn, nooit een drankje aangeboden krijgen, nooit een man die op je af komt, een expartner die het wel makkelijk vond om met mij getrouwd te zijn, maar toen zich wat mooiers aandiende zo weg was. Ik ben gewoon niet mooi genoeg, en die realisatie vind ik heel erg. Door mijn uiterlijk heb ik zoveel ervaringen gemist die normaal zijn. Ik wil ook graag geliefd zijn, zou willen daten, versierd worden, sex hebben, zeker nu ik weer alleen ben. Maar omdat ik niet mooi ben, heb ik niet zoveel te kiezen en misschien wel helemaal niets te kiezen, en dat doet pijn.
Sorry voor het lange verhaal, het helpt om van me af te schrijven. Misschien zijn er mensen die dit herkennen?
Ontmoedigd was ik daardoor niet echt. Ik was er niet zo mee bezig, dacht dat mijn tijd nog wel zou komen.
Ik vertrok naar Amsterdam om te studeren, ging uit, met vriendinnen en soms ook wel alleen. Ik begreep nooit wat er leuk was aan uitgaan omdat ik de hele avond alleen stond. Er is mij ook nog nooit een drankje aangeboden, er werden geen gesprekjes aangeknoopt met mij. Ik zocht soms zelf wel contact, meestal kreeg ik dan een verontwaardigde blik terug, of de mannen bleven om zich heen kijken. Soms kwam er wel eens iemand op me af, die zodra hij dichterbij kwam, dan weer weg liep. Ik stond er niet zo bij stil, en dacht dat dit normaal was, dat dit uitgaan was.
Op mijn 23e heb ik voor het eerst gezoend, en met deze man trouwde ik. Ik ben 20 jaar met hem samen geweest. Toen toonde een, hele mooie vrouw, die zelf net verlaten was door haar man, interesse in hem. Binnen een week was hij weg en bestond ik eigenlijk niet meer. En dat was het dan. Ik ben 44 jaar en dit is alle ervaring die ik heb met mannen. Ik ben sociaal, openminded, ben leuk in het contact, heb een normaal zelfvertrouwen, hou van sex, goed lichaam, goed opgeleid, leuke baan. Maar uiteindelijk geeft dat kennelijk toch niet de doorslag.
Ik heb er nooit aan gedacht, er niet eens bij stil gestaan, maar als ik kijk naar mijn leven en het bijna totale gebrek aan mannelijke aandacht...
Een poos geleden was ik ergens op een congres, samen met een mannelijke kennis. We wilden allebei koffie halen en liepen naar de koffiebar waar een hele mooie vrouw stond. Vanaf dat moment was ik volledig onzichtbaar. Ik heb ook geen koffie meer gekregen. Eigenlijk viel toen het muntje. Het was al die tijd gewoon mijn uiterlijk. Het gebrek aan aandacht van mannen, nooit mee uitgevraagd zijn, nooit een drankje aangeboden krijgen, nooit een man die op je af komt, een expartner die het wel makkelijk vond om met mij getrouwd te zijn, maar toen zich wat mooiers aandiende zo weg was. Ik ben gewoon niet mooi genoeg, en die realisatie vind ik heel erg. Door mijn uiterlijk heb ik zoveel ervaringen gemist die normaal zijn. Ik wil ook graag geliefd zijn, zou willen daten, versierd worden, sex hebben, zeker nu ik weer alleen ben. Maar omdat ik niet mooi ben, heb ik niet zoveel te kiezen en misschien wel helemaal niets te kiezen, en dat doet pijn.
Sorry voor het lange verhaal, het helpt om van me af te schrijven. Misschien zijn er mensen die dit herkennen?
maandag 28 mei 2018 om 22:44
Ja, ik wil wel sparen voor een laserbehandeling. Het lastige is dat ik met 44 jaar nog steeds met een hoofd vol rode pukkels rondloop. Ik eet supergezond, voor mijn huid doet het weinig, het voordeel is wel dat ik heel fit en slank ben. Ik moet ook Iets vinden waardoor ik me aantrekkelijk voel, maar mèn, ik vind dt nog best lastig met een gezicht vol onstekingen en littekens.Marte007 schreef: ↑28-05-2018 22:34Oké.. als je verder niets meer kan doen, zou je dan zo ver willen gaan als bijvoorbeeld littekenbehandelingen/huidtherapeut (kan je vergoed krijgen door je verzekering)? Of zelfs cosmetische behandelingen? En eventueel kijken hoe je voller haar krijgt (speciale shampoo/extensions of iets dergelijks)?
Als dat hetgeen is waar het volgens jou aan ligt, dan zou je kunnen kijken of je dat kan verhelpen. Ik ben niet per se voor cosmetische behandelingen maar als je je er beter door gaat voelen, je vindt het geen probleem en je kan het je veroorloven; lekker doen!
Ik hoop in ieder geval dat je iets vindt waardoor je je aantrekkelijker voelt. Vaak zit daar toch wel een groot deel van het probleem, als ik het zo mag noemen.
maandag 28 mei 2018 om 22:45
Ja en daar ben jij er één van. Zonde toch enzoals Gaterkeeper zegt waarom niet bij mensen met expertise vragen wat jou goed staat qua kapsel, kleding en make-up? Niet perse voor anderen maar juist voor jezelf? Soms is het nodig zeker als je besluit om jezelf een lelijkerd te noemen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 28 mei 2018 om 22:46
Wat goed van je. Dat zal niet altijd even makkelijk geweest zijnArcticfox1 schreef: ↑28-05-2018 22:35Ik heb een fijne omgeving, dikke huid gekweekt en proberen me te te bedenken dat mensen doe zo zijn, dat ik daar niks mee te maken wil hebben.
En soms ben ik even heel verdrietig
maandag 28 mei 2018 om 22:47
Heb je weleens Huidtherapie overwogen? Valt ook onder de zorgverzekering.lelijkerd schreef: ↑28-05-2018 22:44Ja, ik wil wel sparen voor een laserbehandeling. Het lastige is dat ik met 44 jaar nog steeds met een hoofd vol rode pukkels rondloop. Ik eet supergezond, voor mijn huid doet het weinig, het voordeel is wel dat ik heel fit en slank ben. Ik moet ook Iets vinden waardoor ik me aantrekkelijk voel, maar mèn, ik vind dt nog best lastig met een gezicht vol onstekingen en littekens.
maandag 28 mei 2018 om 22:47
Er zaten zaterdag trouwens twee bloedmooie meiden naast me op het terras. Ze vonden zichzelf ook heel mooi want maakte met regelmaat opmerkingen als: ja pietje deed een poging bij me, nou denk je dat? Ik kan echt wel een mooiere man krijgen. Ik ben gemaakt voor een man met geld ofzo. Tja.. dan kan je nog zo mooi zijn. Die arrogantie is een mega afknapper en volgens mij zijn die vrouwen juist lang alleen omdat ze zo’n attitude hebben. Ze zijn leuk voor een avondje lol maar niet als trouwmateriaal
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 28 mei 2018 om 22:55
Tjoh, jij klinkt lekker.....Meesterkees schreef: ↑28-05-2018 22:43Je eigen ruiten ingooien is nog nooit zo makkelijk geweest. Wat heb jij weinig eigenwaarde. Uiterlijk is een kwestie van smaak. Doe ff normaal ofzo.
maandag 28 mei 2018 om 22:56
Jij lacht graag of niet? Het was overigens niet grappig bedoeld maar ik ben altijd blij als iemand lol heeft. Geniet ervan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 28 mei 2018 om 22:57
Snap ik!lelijkerd schreef: ↑28-05-2018 22:44Ja, ik wil wel sparen voor een laserbehandeling. Het lastige is dat ik met 44 jaar nog steeds met een hoofd vol rode pukkels rondloop. Ik eet supergezond, voor mijn huid doet het weinig, het voordeel is wel dat ik heel fit en slank ben. Ik moet ook Iets vinden waardoor ik me aantrekkelijk voel, maar mèn, ik vind dt nog best lastig met een gezicht vol onstekingen en littekens.
Maar nu is er toch weinig aan te doen vanwege de zomer. Maar dan kun je nog even sparen en dan in het najaar kun je daarmee beginnen. Verzekeringen vergoeden dit gedeeltelijk of helemaal, afhankelijk van je verzekering/behandeling. Eventueel een hormoonkuur of antibiotica bij de huisarts maar dan kan je in overleg met de huidtherapeut doen. Als je huid dan rustiger is, kan je behandeling starten.
Realiseer je wel, dat je zoals je zelf zegt ook wel wat te doen hebt met jezelf en hoe je in het leven staat momenteel. Maar je komt erg nuchter en realistisch over dus ik denk dat dat mettertijd wel goed komt!!
maandag 28 mei 2018 om 22:58
Nou, ik denk van alles maar hoe zal ik het eens opschrijven.
Allereerst ben ik vroeger eens helemaal verliefd geworden op een jongen die eigenlijk best lelijk was, maar als hij ergens binnen kwam, dan wás hij er, want hij had heel veel charisma. Wat maakt je verliefd op iemand.. het kan een oogopslag zijn, een manier van bewegen met de handen, maar het is wel altijd zo dat diegene staat voor wie hij of zij is.
Zelf was ik voorheen best mensenschuw, en nu ik daar overheen gegroeid ben merk ik dat mensen reageren op hoe je overkomt, en niet op hoe je eruit ziet. Als je laat merken dat je toegankelijk bent voor mensen is er veel sneller contact dan wanneer je niet lekker op je gemak zit onder de mensen.
Over het uiterlijke stuk, je zegt dat je haar goed zit. Dan vraag ik me af of je kapper het daarmee eens is. Ik heb vroeger jaren tevreden rondgelopen met mezelf met hetzelfde kapsel, wat later al helemaal uit de tijd bleek.. Laat je je hier over adviseren door een kapper? En heb je leuke kleding aan, die past bij je lichaam?
Kaart je het wel eens aan met vriendinnen? Hoe zien die jou, wat vinden zij? Want wij kunnen wel van alles roepen maar we weten niet hoe jij er uit ziet en wat je uitstraling is dus dat blijft wel moeilijk.
Allereerst ben ik vroeger eens helemaal verliefd geworden op een jongen die eigenlijk best lelijk was, maar als hij ergens binnen kwam, dan wás hij er, want hij had heel veel charisma. Wat maakt je verliefd op iemand.. het kan een oogopslag zijn, een manier van bewegen met de handen, maar het is wel altijd zo dat diegene staat voor wie hij of zij is.
Zelf was ik voorheen best mensenschuw, en nu ik daar overheen gegroeid ben merk ik dat mensen reageren op hoe je overkomt, en niet op hoe je eruit ziet. Als je laat merken dat je toegankelijk bent voor mensen is er veel sneller contact dan wanneer je niet lekker op je gemak zit onder de mensen.
Over het uiterlijke stuk, je zegt dat je haar goed zit. Dan vraag ik me af of je kapper het daarmee eens is. Ik heb vroeger jaren tevreden rondgelopen met mezelf met hetzelfde kapsel, wat later al helemaal uit de tijd bleek.. Laat je je hier over adviseren door een kapper? En heb je leuke kleding aan, die past bij je lichaam?
Kaart je het wel eens aan met vriendinnen? Hoe zien die jou, wat vinden zij? Want wij kunnen wel van alles roepen maar we weten niet hoe jij er uit ziet en wat je uitstraling is dus dat blijft wel moeilijk.
maandag 28 mei 2018 om 22:59
In mijn hersenen heb ik informatie en kennis opgeslagen. Wat ik daarvan nodig heb of kan gebruiken dat zet ik om in woorden en spreek deze uit of typ deze via een toetsenbord op een scherm. Dat stuur ik dan het wereld wijde web op/de wereld in. Tja..
maandag 28 mei 2018 om 23:01
Meesterkees schreef: ↑28-05-2018 22:43Je eigen ruiten ingooien is nog nooit zo makkelijk geweest. Wat heb jij weinig eigenwaarde. Uiterlijk is een kwestie van smaak. Doe ff normaal ofzo.
Dit.
Ik ken heel veel mensen die ik niet mooi vind, maar die toch een relatie hebben.
Een relatie gaat om meer dan een mooi uiterlijk.
Er is aantrekkingkracht voor nodig, zeker, maar het gaat niet alleen om een mooi uiterlijjk.
maandag 28 mei 2018 om 23:03
Arcticfox1 schreef: ↑28-05-2018 22:27Ik vind het heel rot voor jou dat je jezelf lelijkerd hebt genoemd hier op viva
Ik ook.
Wat de één mooi vindt, vindt de ander minder mooi en andersom.
maandag 28 mei 2018 om 23:05
Een mooi uiterlijk maakt anders een hoop goed voor mensen die daar waarde aan hechten...biol schreef: ↑28-05-2018 22:47Er zaten zaterdag trouwens twee bloedmooie meiden naast me op het terras. Ze vonden zichzelf ook heel mooi want maakte met regelmaat opmerkingen als: ja pietje deed een poging bij me, nou denk je dat? Ik kan echt wel een mooiere man krijgen. Ik ben gemaakt voor een man met geld ofzo. Tja.. dan kan je nog zo mooi zijn. Die arrogantie is een mega afknapper en volgens mij zijn die vrouwen juist lang alleen omdat ze zo’n attitude hebben. Ze zijn leuk voor een avondje lol maar niet als trouwmateriaal
maandag 28 mei 2018 om 23:10
In die twintig jaar dat je getrouwd bent geweest zal er heus wel eens een knappe vrouw voorbij zijn gekomen, maar toch bleef je man bij jou. Was hij zelf trouwens bloedmooi, of ook gewoon een doorsnee kerel van ongeveertig?
Uiterlijk in de vorm van objectieve 'mooiheid' is in ieder geval zelden doorslaggevend in partnerkeuze. De meeste mensen zijn gewoon normaal van uiterlijk en zullen dus niet snel afstappen op iemand die veel knapper is.
Uiterlijk in de vorm van objectieve 'mooiheid' is in ieder geval zelden doorslaggevend in partnerkeuze. De meeste mensen zijn gewoon normaal van uiterlijk en zullen dus niet snel afstappen op iemand die veel knapper is.
maandag 28 mei 2018 om 23:10
Dat doe je dan blijkbaar goed.....
maandag 28 mei 2018 om 23:12
Ik heb zo m’n momenten.
maandag 28 mei 2018 om 23:13
Ik denk dat je zelfvertrouwen een flinke deuk heeft gekregen toen je man je verliet, maar je doet jezelf er geen plezier mee om met terugwerkende kracht je uiterlijk verantwoordelijk te houden voor het missen van 'zoveel ervaringen'.
Ik vraag me ook af in hoeverre je ooit zelfvertrouwen hebt gehad. Zoals je het opschrijft, komt het op mij over alsof je met je man bent getrouwd omdat je dacht dat er verder niemand interesse in je zou hebben....
Ik vind het nogal triest klinken, eerlijk gezegd.
Ik vraag me ook af in hoeverre je ooit zelfvertrouwen hebt gehad. Zoals je het opschrijft, komt het op mij over alsof je met je man bent getrouwd omdat je dacht dat er verder niemand interesse in je zou hebben....
Ik vind het nogal triest klinken, eerlijk gezegd.
maandag 28 mei 2018 om 23:15
Ik snap dat je een mega deuk hebt opgelopen doordat je bent verlaten door je man. Dat doet veel met een mens. Je denkt minderwaardig over jezelf en je zelfvertrouwen is tot nul gedaald. Verwen jezelf en kijk of je een goede huidtherapeut kan vinden. Er kan tegenwoordig zoveel.
Ik ben niet lelijk. Ik had over aandacht nooit te klagen maar ook ik ben wel eens aan de kant gezet voor een andere vrouw. Zegt dat nou wat over jezelf of over je ex partner? Of misschien over beiden? Misschien zul je op deze vragen nooit helemaal het juiste antwoord krijgen dus het heeft ook niet zoveel zin om hier te lang bij stil te staan. Jezelf blijven is erg belangrijk! Als je gelukkig bent met jezelf dan straal je dit ook uit. (ik kan het mooi vertellen maar zit momenteel ook helemaal niet lekker in mijn vel omdat ik mezelf er niet goed uit vind zien momenteel... dus daar ga ik mee aan de slag, voor mezelf!)
Ik ben niet lelijk. Ik had over aandacht nooit te klagen maar ook ik ben wel eens aan de kant gezet voor een andere vrouw. Zegt dat nou wat over jezelf of over je ex partner? Of misschien over beiden? Misschien zul je op deze vragen nooit helemaal het juiste antwoord krijgen dus het heeft ook niet zoveel zin om hier te lang bij stil te staan. Jezelf blijven is erg belangrijk! Als je gelukkig bent met jezelf dan straal je dit ook uit. (ik kan het mooi vertellen maar zit momenteel ook helemaal niet lekker in mijn vel omdat ik mezelf er niet goed uit vind zien momenteel... dus daar ga ik mee aan de slag, voor mezelf!)